Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
No nyt on Ferrarin ex-nokkamies todennut Fernandon lahtevan koska kyllastyttaa. BBC ja blogit kuten Heikki Kullan ja James Allenin uutisoivat muutoksesta. Italian RAI-kanavalle oli Montezemolo myontanyt haastattelun. Varmaan loytyy youtubestakin jos ei nyt niin pian.

Sebin ja Kimin kommelluksia odotellessa!
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Kimi vihjailee jatkavansa vielä ensi kaudenkin jälkeen? CNN:n haastattelussa kertoo, että on "sopimus ensi vuodeksi ja todennäköisesti vielä yhdelle vuodelle" näin suomennettuna. Ei haittaisi! :thumbup:

http://edition.cnn.com/2014/10/16/sport/motorsport/f1-kimi-raikkonen-ferrari-motorsport/index.html?hpt=isp_t2

Ensi kausi tottakai kertoo sitten asian laidan. Tuskin jatkaa jos Ferrari on yhtä huono kuin tällä kaudella.
Näinhän jo SuomiF1 aikanaan kertoi, kun julkaisi tiedot Kimin sopparista ensimmäisenä, että 2+1 on kyseessä, mutta muut mediat on vängänneet vastaan, että pelkkä 2 vuotta (tai tyyliin 1+1). Ilmeisesti tietyillä tahoilla on jotain intressejä olla puhumatta asioista niiden oikeilla nimillä ja julkaista väärää tietoa, että voidaan spekuloida lopettamisilla jne.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Niin kuin tuolla toisessa ketjussa jo höpöttelin, mielestäni Vettel tekee (jos nyt tähän uskotaan ennen kuin vahvistus saadaan) ihan fiksun siirron. Loppupeleissä, mistä sitä voi tietää etteikö Ferrari voisi ottaa seuraavaa mestaruuttaan ennen Red Bullia? Ensi vuonna Mersu ja Mersun moottorit tulevat varmasti olemaan vielä suhteellisen dominoiva voima, tuskin ihan niin pahasti kuin tänä vuonna kuitenkaan. McLaren-Hondan nousua edes esim. valmistajien sarjan kakkospaikalle pitäisin pienenä ihmeenä jopa. Luulen että voimasuhteet pysyvät suhteellisen samoina kuin tänäkin vuonna. Ehkä Ferrari ja McLaren ottavat askeleen eteenpäin. Mutta 2016 ja eteenpäin, näkisin että tilanne voi olla vähän eri. Ferrari kuitenkin rakentaa itse autonsa ja moottorinsa, ja rahahan ei tuosta kiskasta lopu kesken. Ensi vuodeksihan meinaavat vissiin satsata vaan entistä enemmän. Ja juurihan nuo uudet F1-tilat valmistuvat tehtaalle.

Toki varmasti Ricciardolle häviäminen saattoi olla viimeinen naula arkkuun, mutta kun miettii vielä että Neweykin on noista hommista vetäytymässä, niin veikkaisin että Vettelin mahdollisuus voittaa mestaruus Ferrarilla muutaman vuoden päästä on lähes yhtä hyvä/huono kuin Ricciardon RB:llä.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Niin kuin tuolla toisessa ketjussa jo höpöttelin, mielestäni Vettel tekee (jos nyt tähän uskotaan ennen kuin vahvistus saadaan) ihan fiksun siirron. Loppupeleissä, mistä sitä voi tietää etteikö Ferrari voisi ottaa seuraavaa mestaruuttaan ennen Red Bullia? Ensi vuonna Mersu ja Mersun moottorit tulevat varmasti olemaan vielä suhteellisen dominoiva voima, tuskin ihan niin pahasti kuin tänä vuonna kuitenkaan. McLaren-Hondan nousua edes esim. valmistajien sarjan kakkospaikalle pitäisin pienenä ihmeenä jopa. Luulen että voimasuhteet pysyvät suhteellisen samoina kuin tänäkin vuonna. Ehkä Ferrari ja McLaren ottavat askeleen eteenpäin. Mutta 2016 ja eteenpäin, näkisin että tilanne voi olla vähän eri. Ferrari kuitenkin rakentaa itse autonsa ja moottorinsa, ja rahahan ei tuosta kiskasta lopu kesken. Ensi vuodeksihan meinaavat vissiin satsata vaan entistä enemmän. Ja juurihan nuo uudet F1-tilat valmistuvat tehtaalle.

Toki varmasti Ricciardolle häviäminen saattoi olla viimeinen naula arkkuun, mutta kun miettii vielä että Neweykin on noista hommista vetäytymässä, niin veikkaisin että Vettelin mahdollisuus voittaa mestaruus Ferrarilla muutaman vuoden päästä on lähes yhtä hyvä/huono kuin Ricciardon RB:llä.
Samaa mieltä. Lisäksi aivan olennainen juttu on varmasti ollut ns. Ferrarin legenda-aura. Paitsi tietenkin siinä mielessä, että Vettel haluaa nousta lajin ehdottomien legendojen joukkoon (jonne hän ei neljästä mestaruudestaan huolimatta monenkaan mielestä vielä kuulu) ja Ferrarilla mahdollisesti voitettu yksikin lisämestaruus hänet sinne veisi, myös siinä mielessä että Ferrarilla on lähes kaikille maailman kilpa-autoilijoille jonkinlainen tunteisiin menevä vahva vetovoima. Red Bullissa ei ole pisaraakan sellaista vetoa ja jossain Mersussakin vain pienen pieni hippusellinen, joka sekin pitää ensin itselle jotenkin takoa päähän. Ferrari on Ferrari ja sitä ei tarvitse kenenkään mitenkään selitellä koska sen tuntee munissansa. En tiedä, kuinka moni täällä on päässyt edes jonkinlaisella Ferrarilla joskus ajamaan, mutta voin kertoa, että se tuntuu juuri siellä. Ei "sillä tavalla", mutta jotenkin siellä kuitenkin :) F1-kuskitkin ovat lopulta pikkupoikia sisäisesti.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Itse veikkaan että Kimi on ihan par Sebin kanssa koko ajan ja joka puolella tämän johdosta ollaan vaihteeksi sitä
mieltä että Kimi kova kuski edelleen.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24311
Sijainti
lappeen Ranta
Itse veikkaan että Kimi on ihan par Sebin kanssa koko ajan ja joka puolella tämän johdosta ollaan vaihteeksi sitä mieltä että Kimi kova kuski edelleen.
Noin veikkaan myös. Paitsi osa on sitten sitä mieltä, että kummatkin ovat yhtä huonoja kuskeja ja Vetteli voitti mestaruudet tuurilla ja ylivoimaisella autolla. Mistä tuli mieleen, että jännän vähän on tällä kaudella Alonso ja Hamilton kommentoineet mitään sarjaa johtavan auton mitä ilmeisimmästä ylivoimaisuudesta ja siitä miten sillä voittaisi mestaruuden kuka tahansa. Johtunee siitä, että sarjaa johtaa tällä hetkellä yksi niistä harvoista kuljettajista, joka pystyy voittamaan huonomallakin autolla :doubtful:. Vai miten se meni?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Veikkaat mitä? Suoriutuu kentästä par-tuloksella vai mihin viittasit.
Tuossa haetaan anglismia. "to be on par" tarkoittaa olla samalla tasolla (tai vastaavaa, asiayhteydestä riippuen). Tietysti "olla parissa" olisi lähempänä alkuperäistä kuin "olla par", mutta hämäisi vielä enemmän. Samaa sukua toki golftermikin on. Muut tulokset ovat joko yli tai alle, mutta tuo tietty tulos on juuri samalla tasolla (kuin ihannetulos)
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tuossa haetaan anglismia. "to be on par" tarkoittaa olla samalla tasolla (tai vastaavaa, asiayhteydestä riippuen). Tietysti "olla parissa" olisi lähempänä alkuperäistä kuin "olla par", mutta hämäisi vielä enemmän. Samaa sukua toki golftermikin on. Muut tulokset ovat joko yli tai alle, mutta tuo tietty tulos on juuri samalla tasolla (kuin ihannetulos)
Noi vieraskieliset lainat iskevät kuin terävä rimmi 100m anhyzerin jälkeen.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Mistä tuli mieleen, että jännän vähän on tällä kaudella Alonso ja Hamilton kommentoineet mitään sarjaa johtavan auton mitä ilmeisimmästä ylivoimaisuudesta ja siitä miten sillä voittaisi mestaruuden kuka tahansa. Johtunee siitä, että sarjaa johtaa tällä hetkellä yksi niistä harvoista kuljettajista, joka pystyy voittamaan huonomallakin autolla :doubtful:. Vai miten se meni?
Johtuu pitkälti siitä, että kuskit kommentoi tasan sitä, mitä heiltä media kyselee. Mersun ylivoima nyt on ollut tällä kaudella niin selkeää, että eipä tuosta oikein ole ollut lehtimiehille tarjolla liiemmin purtavaa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ei sitten käynyt mielessä että sillä par-sanalla on joku merkitys yleiskielessäkin :thumbup:
Outoa suomenkieltä se on. Aukenee Golfin (tai Frisbeegolfin) harrastajille lainasanana, mut muuten ei mitään yleiskieltä ole. Itsekin joutu hieman hakemaan, että oliko kyseessä typo vai tosiissaanko moista sanaa käytti. Sen sijaan, että sanois ihan selvällä suomenkielellä "tasoissa".
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Uusi Verrari 2015 mallia ollut simulaattoritesteissä täysin susi. Nykyistäkin huonompi.

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/ferrarin-ensi-kauden-autosta-huolestuttavia-tietoja/4429224

Ferrarin ensi kauden F1-auton ensimmäiset tuulitunneli- ja simulaattoritestit tuottivat huolestuttavan huonoja tuloksia, kertoo italialainen Autosprint-lehti.

Uusi auto vaikuttaa Ferrarin sisäpiiristä kantautuneiden testituloksien perusteella nykyistä hitaammalta. Autosprintin arvion mukaan vertailua on tehty nykyisen ja uuden auton aerodynamiikan välillä, koska näissä simulaattoritesteissä ei pysty selvittämään uudistetun voimanlähteen vaikutusta suorituskykyyn.

Uutta Ferraria kutsutaan tällä hetkellä koodinimellä 666, joka sekin on pahaenteinen numero. Tämänhetkiset testit suoritetaan uutta autoa kuvastavalla 60-prosenttisella mallilla, sillä uutta autoa ei ole vielä rakennettu valmiiksi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Tuo juttuhan on täyttä paskaa alusta loppuun. Auton valmistumisella ei edes ole mitään tekemistä asian kanssa, koska säännöt sallivat joka tapauksessa enintään 60-prosenttisten mallien käyttämisen tuulitunneleissa.
 

Masi-

Well-known member
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
153
Tuolla uutisella ei ole minkäänlaista totuuspohjaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös