Tässä jotain huomioita mikä uudesta Ferrarista.
Keulan päällä näyttäisi olevan paneli, joka saattaa viitata, että autossa on optio s-putkelle (1). Mclarenissa oli viime kaudella vastaava ja s-putki tuli.
Työntötankojousitus (2). Useat ovat syyttäneet Ferrarissa ennen ollutta vetotankojousitusta yhdeksi syylliseksi, miksi Räikkösellä on vaikeaa löytää tuntumaa etupäähän. Itse en ole siihen uskonut, no eipä ainakaan enää käy selityksesksi faneille, jos Kimi ei löydä tuntumaa.
Mielestäni monesti tulkitaan väärin, että perä on tiukaksi paketoitu, kun auton perä näyttää yläkulmasta kapealle (3). Toki kyseisellä alueella on myös vaikutusta aeroon. Kuvassa värjätty alue (3) on kuitenkin autossa ilman katteita täysin tyhjää ilman että siellä olisi osia. Alue kertoo kuinka paljon jäähdytystä voimayksikkö tarvitsee, kuumissa kisoissa perän katteet ovat tuolta osin ovat todennäköisesti suuremmat.
Perän tiukka paketointi näkyy uudessa Ferrarissa siinä, kuinka iso alue tilavuudeltaan jää lattialevyn päälle (4). Viime kaudesta lähtien myös vaihdelaaatikkoa on alettu tiivistämään sen alapuolelta, että taakse mahtuisi mahdollisimman paljon ilmaa. Kauden 2016 Ferrarissa vaihdelaatikon alareunan ja lattian välissä on selvästi suurempi väli mitä viime kauden mallissa (5).
edit:
Tästä näkyy paremmin tilavauus vaihdelaatikon alapuolella. Sieltä melkein konttaa alta