Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Optio siirtymisestä on tehty ennen Kubican loukkaantumista. Tuskin sinäkään tiedät option sisältöä. Sopimushan on voinut olla yksipuolinen optio, että Kubica voi halutessaan siirtyä talliin. Mistä näitä tietää.

Juttusi tason perusteella Ferrari on siis pitänyt kokoajan sairalloista kuskia. Maksavikaisen suharin lähtiessä jatkoi päävikainen ja seuraavaksi tulee käsivikainen. Näin se täytyy olla.
Jos viittaat maksavikaisella Räikköseen, niin hänhän noista taitaa parhaiten alkoholia kestää. Maksa siis kunnossa ja niin myös maksukyky.

Ja selvitinhän minä seuraavaksi miten optioita Voi olla. Olithan sinäkin tietäväsi, että Kubican optio todistaisi jotakin Alonsosta. Entäs jos optiossa tai se lunastettuna sopimuksessa lukee vaikka italialaiskohteliain sanamuodoin, että tervetuloa Alonson kakkoskuskiksi, tai Alonson tilalle tai jotain muuta vastaavaa.

Kuten: uudet osat tulevat ensin Alonsolle, myös taktiikka ja muut valinnat.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8535
Sijainti
Vantaa
Ja selvitinhän minä seuraavaksi miten optioita Voi olla. Olithan sinäkin tietäväsi, että Kubican optio todistaisi jotakin Alonsosta. Entäs jos optiossa lukee vaikka italialaiskohteliain sanamuodoin Alonson kakkoskuskiksi, tai Alonson tilalle tai jotain muuta vastaavaa.
Ferrarin/Alonson projektista on puhuttu pitkänä koko sopimuksen ajan ja samoin tallitovereiksihan näitä Alonsoa ja Kubicaa on spekuloitu jo pitkään. Mielestäni ainakin Alonson, Satanderin ja Ferrarin pitkäaikainen sopimus puoltaa myös tätä. Tuskin tehdään 2016 ulottuvia sopimuksia, jos siihen ei ole tähdätty jo aiemin. Joka tapauksessa, Alonso jatkaa tallissa sopimuksen mukaan vuosia ja huhun mukaan Kubica voi siirtyä talliin kanssa. Tämä ainakin tukee mielestäni teoriaa.

Entäs jos noita kakkoskuski-sopimuksia on ollut Räikkösen tallitovereilla aina. Ihanaa spekulaatiota. Miksi aina Alonson tallitoverit ovat automaattisesti kakkoskuljettajia? Todistettavasti Piquet lienee ainoa, kuka on joutunut uhrautumaan alkukaudsta Alonsolle. Muut ovat saaneet taistella siihen saakka, kun edes jotain mahiksia on ollut esim. 2010 Massalla.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Optio siirtymisestä on tehty ennen Kubican loukkaantumista, jos näihin uutisiin on uskominen. Tuskin sinäkään tiedät option sisältöä. Sopimushan on voinut olla yksipuolinen optio, että Kubica voi halutessaan siirtyä talliin. Mistä näitä tietää.

Juttusi tason perusteella Ferrari on siis pitänyt kokoajan sairalloista kuskia. Maksavikaisen suharin lähtiessä jatkoi päävikainen ja seuraavaksi tulee käsivikainen. Näin se täytyy olla.
Olet säälittävä. Miksi modet ei tree näille trolleille mitään? Ai niin joo.:rolleyes: Kun ei ole argumentteja, niin aletaan haukkua suomen ykkös suharia joko juopoksi, ahneeksi tai tyhmäksi. Kimiä ei mainittu missään.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8535
Sijainti
Vantaa
Olet säälittävä. Miksi modet ei tree näille trolleille mitään? Ai niin joo.:rolleyes: Kun ei ole argumentteja, niin aletaan haukkua suomen ykkös suharia joko juopoksi, ahneeksi tai tyhmäksi. Kimiä ei mainittu missään.
Minusta yhtä säälittävää on väittää 2010:n Kubicaa käsivikaiseksi, Massaa päävikaiseksi tai Räkää maksavikaiseksi. Yksikään ei pidä paikkaansa. Heitin vaan samaa mitä kirjoittaja sanoi. Mitäs argumenttea Mikael esitti noista? Yksikään ei pidä paikkaansa ennen kuin toisin todistetaan. En väittänyt mitään, mutta totesin Mikaelin lauseen todenperäisyyden huomionottaen maksavian yhtä paikkaansa pitäväksi.

Hauskaa sinussakin se, että trollailua ei ole toisinpäin....
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Joka tapauksessa se, että Alonso ei enää "kilpailisi" päävammasta toipuvaa kakkoskuskiansa vastaan vaan suostuu siihen, että tallikaveriksi tulee suojakaiteen lävistämä huippukuski - niin ei mielestäni ole osoitus Alonson rohkeudesta ottaa kilpailua ja haasteita vastaan.

Minusta yhtä säälittävää on väittää ...Räkää maksavikaiseksi.
hmm - kuka kehtasi tälläistä väittää.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8535
Sijainti
Vantaa
Joka tapauksessa se, että Alonso ei enää "kilpailisi" päävammasta toipuvaa kakkoskuskiansa vastaan vaan suostuu siihen, että tallikaveriksi tulee suojakaiteen lävistämä huippukuski - niin ei mielestäni ole osoitus Alonson rohkeudesta ottaa kilpailua ja haasteita vastaan.
Päävammasta toipuvaa? Massa toipui täysin ennen kautta, ainakin omien kommenttien perusteella. Kuten edelleenkin sanon, optio on tehty jo ennen loukkaantumista. Tuskin Ferrari harkitsee enää Kubicaa tosissaa ainakaan lähitulevaisuudessa, koska kysymysmerkkeä on niin paljon.

mtv3 sanoi:
- Ferrarilla oli alun perin optio Robert Kubican kanssa puolalaiskuljettajan liittymisestä italialaistalliin vuonna 2013. Tämä allekirjoitettiin kesällä 2010 ja oli uusittavissa joka vuosi. Minun ymmärrykseni mukaan Ferrari päästi option raukeamaan tämän vuoden heinäkuussa, jolloin Kubica oli yhä toipumassa vammoistaan, jotka hän sai helmikuisessa rallionnettomuudessaan, Saward kirjoittaa blogissaan.
Eli Ferrari on katkaisut sopimuksen loukkaantumisen yhteydessä, kuten edellä mainitsin. Mutta tervettä ja nopeaa Kubicaa harkitsivat talliin kuljettajaksi, ei käsivikaista.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Minusta yhtä säälittävää on väittää 2010:n Kubicaa käsivikaiseksi, Massaa päävikaiseksi tai Räkää maksavikaiseksi. Yksikään ei pidä paikkaansa. Heitin vaan samaa mitä kirjoittaja sanoi. Mitäs argumenttea Mikael esitti noista? Yksikään ei pidä paikkaansa ennen kuin toisin todistetaan.
Kubican käsi on tällä hetkellä rikki ja Massa sai aivovamman. Siitä en tiedä mikä on Massan tilanne tällä hetkellä, mutta minusta kaveri näyttää henkisesti hävinneeltä kuskilta. Ei se yhtä hyvin aja kuin 2008. Kubican toivon palaavan, mutta en Ferrarille ja uskon ettei Robert ole niin tyhmä, että menisi Alonson talliin. Kubica ansaitsee olla tallinsa ykkönen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8535
Sijainti
Vantaa
Kubican käsi on tällä hetkellä rikki ja Massa sai aivovamman. Siitä en tiedä mikä on Massan tilanne tällä hetkellä, mutta minusta kaveri näyttää henkisesti hävinneeltä kuskilta. Ei se yhtä hyvin aja kuin 2008. Kubican toivon palaavan, mutta en Ferrarille ja uskon ettei Robert ole niin tyhmä, että menisi Alonson talliin. Kubica ansaitsee olla tallinsa ykkönen.
Luepa nuo uutiset ja käy läpi tarkkaan. Kokoajan ainakin itse olen sanonut niin, että Ferrari harkitsi Alonson tallitoveriksi tervettä, täysissä ruumiin voimissa olevaa Kubicaa. Uutisten perusteella sopimus on tehty ennen loukkaantumista ja sopimus on rauennut loukkaantumiseen jälkeen. Yksi väittää, että Alonso haluaa päävammaisen tilalle käsivammaisen. Uutisten perusteella ei halua.

Mitä Massan tähän kauteen tulee, ne renkaat ja renkaat. Eikä suinkaan autokaan voi olla sopimaton käteen eikä ne kuuluisat ripustuksetkaan voi olla tällä kertaa Massalle sopimattomat? Yrittäminen Massalta on hävinnyt täysin tällä kaudella, tulee mieleen 2009 Heikki. Eikä Heikilläkään ollut muuta vikaa, kuin puheidensa perusteella henkinen kantti petti kauden lopussa, mistä nyt onkin viisastunut. Eikä siinäkään mitään pääosumaa tullut.

E: Saiko Massa aivovammoja? Minun muistin mukaan ja wikipedian mukaan tuli kallonmurtumia ja aivotärähdys, mutta varsinaisia ruhjeita aivoihin ei tullut. Tietty mitä kukin käsittää aivovammalla...
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Päävammasta toipuvaa? Massa toipui täysin ennen kautta, ainakin omien kommenttien perusteella. Kuten edelleenkin sanon, optio on tehty jo ennen loukkaantumista. Tuskin Ferrari harkitsee enää Kubicaa tosissaa ainakaan lähitulevaisuudessa, koska kysymysmerkkeä on niin paljon.



Eli Ferrari on katkaisut sopimuksen loukkaantumisen yhteydessä, kuten edellä mainitsin. Mutta tervettä ja nopeaa Kubicaa harkitsivat talliin kuljettajaksi, ei käsivikaista.
Hautuumaakin on täynnä sieluja jotka sanoivat, ettei heillä ole mitään hätää. Saati työvoimatoimisto työnhakijoita jotka ovat huippukunnossa - pienemmänkin palkan perässä. Minäkin olen työhaastattelussa ihan virkeä ja vaivaton.

Ja mitä Kubican optioon tulee, niin ehkä Ferrari halusi parhaalta vapautuvalta option kun ei siinä vaiheessa tiennyt onko Alonsosta mestariskuskiksi enää. Onko vieläkään. Yksi voitto tälle kaudelle. Optio oli siis hyvin perusteltua.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8535
Sijainti
Vantaa
Hautuumaakin on täynnä sieluja jotka sanoivat, ettei heillä ole mitään hätää. Saati työvoimatoimisto työnhakijoita jotka ovat huippukunnossa - pienemmänkin palkan perässä. Minäkin olen työhaastattelussa ihan virkeä ja vaivaton.
Ja tämä on sinun todiste siitä? Juuri näin, mitään konkreettista näyttöä ei ole. On se jännä kun muilla kuskeilla tälläistä ajoa sanotaan surkeaksi kaudeksi eikä auto natsaa käteen. Massan ollessa Alonson tallitoverina se onkin nupissa vikaa. Noista onnettomuuksista toipumisia on niin monta ja monta, että itse ainakin uskon Massan lopettavan jos suuria ongelmia päässä on. Näin kävi Wendlingerille, jolta nopeus hävisi. Häkkinen ja moni muu lienee hyvä esimerkki vastoinpäin käyneistä menestystarinoista.

Tuskin Ferrarikaan niin tyhmä on, etteivät tiedä vikaa, kun toinen ei kulje. Voi olla, että Ferrari on täysin selvillä mistä ongelmat johtuvat ja näin uskovat Massan nousuun. Mutta jos Ferrari tietää Massan mahdollisesta nuppiongelmasta, tuskin ensi kautta ajaisi. Itse ainakin uskon Ferrarin tietävän asian paremmin kuin minä tai joku muu täällä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jos talli (tässä tapauksessa Ferrari) se hankkii oikeuden, muttei velvollisuutta palkata kuski ennaltasovituin ehdoin. Kubican loukkaannuttua ja toipumisen kisakuntoon olevan erinomaisen epäselvää ja ajotauon ollessa joka tapauksessa pitkä on täysin järjetöntä maksaa option pitämisestä voimassa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8535
Sijainti
Vantaa
Ja mitä Kubican optioon tulee, niin ehkä Ferrari halusi parhaalta vapautuvalta option kun ei siinä vaiheessa tiennyt onko Alonsosta mestariskuskiksi enää. Onko vieläkään. Yksi voitto tälle kaudelle. Optio oli siis hyvin perusteltua.
Heh. Tämähän se kertoo täysin kaiken. Elikkä jos auto on huono eikä sillä taistella mestaruudesta, kuski ei ole kykeneväinen taistelemaan mestaruudesta :D Voi tsiisus. Onneksi Ferrari älysi vaihtaakkin kuljettajia 2009, oli täysin perusteltua sinun kommentisi perusteella...
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Ja mitä Kubican optioon tulee, niin ehkä Ferrari halusi parhaalta vapautuvalta option kun ei siinä vaiheessa tiennyt onko Alonsosta mestariskuskiksi enää. Onko vieläkään. Yksi voitto tälle kaudelle. Optio oli siis hyvin perusteltua.
Sawardin mukaan optio allekirjoitettiin kesällä 2010. Alonso taisi jo kesään mennessä osoittaa olevansa mestariskuski...

Ei Alonson suorittaminen Ferrarille mikään ongelma ole. Nyt kun Kubican paluu auton rattiin on erittäin epävarmaa, isompi ongelma on löytää Massaa paremmin suoriutuva kuljettaja toiseen autoon.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mä olen monilta ulkomaisilta foorumeilta lukenut, että jengi haluaisi Alonson pariksi Perezin. En voi ymmärtää tätä koska mies ei ole mitään spesiaalia esittänyt koko kaudella. Minä todella haluaisin nähdä Alonso vs Lewis round twon.:thumbup:
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Mä olen monilta ulkomaisilta foorumeilta lukenut, että jengi haluaisi Alonson pariksi Perezin. En voi ymmärtää tätä koska mies ei ole mitään spesiaalia esittänyt koko kaudella. Minä todella haluaisin nähdä Alonso vs Lewis round twon.:thumbup:
Oon tästä teikäläisen kanssa samaa mieltä. Viime kaudella hävisi Maldonadolle GP2:n loppupisteissä, eikä Maldonadoa pidetä minään superlupauksena... Mut onhan Perez toisaalta vasta 21-vuotias, joten aikaa on kehittyä.

Muistelisin kyllä, että Perezillä olisi ollut joitain kytköksiä Ferrariin jotain kautta? Voiko joku vahvistaa luuloni?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18383
Kubican optio viestii myös siitä, että Alonsolle kelpaa menestyvä ja kilpailukykyinen tallitoveri.
Alonso on itse toki sanonut useaan otteeseen aikoinaan että ottaisi mieluiten tiimikaveriksi Kubican niinkuin tiedämme ja tuskin Alonso on muuttanut mieltään vaikka hänen kaverinsa loukkaantuikin rallipoluilla. Mulle se ja sama onko Alonso partnerina Massa vai Kubica, vaikka ehkä hivenen mielummin Kubican näkisin toisessa autossa.
Minä todella haluaisin nähdä Alonso vs Lewis round twon.:thumbup:
Mikäs siinä, en itsekkään pistäisi vastaan jos tulevaisuudessa Alonso rinnalla ajaisi vaikka Hamilton.
Muistelisin kyllä, että Perezillä olisi ollut joitain kytköksiä Ferrariin jotain kautta? Voiko joku vahvistaa luuloni?
Hän kuuluu siihen Ferrarin nuorten ryhmään.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Heh. Tämähän se kertoo täysin kaiken. Elikkä jos auto on huono eikä sillä taistella mestaruudesta, kuski ei ole kykeneväinen taistelemaan mestaruudesta :D Voi tsiisus. Onneksi Ferrari älysi vaihtaakkin kuljettajia 2009, oli täysin perusteltua sinun kommentisi perusteella...
Niillähän oli silloin jo nopea kuski. Ferrarin itsensä mukaan mm nyt Kimin paluuhuhuissa luonnehtivat häntä huippunopeaksi. Samaten Ferrari itse silloin tiedotti hakevansa ja satsaavansa autonkehittäjään, teamleaderiin ja latinohenkeen eli Alonsoon. Ja autoa ei ole nyt silti saatu hyväksi.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8535
Sijainti
Vantaa
Niillähän oli silloin jo nopea kuski. Ferrarin itsensä mukaan mm nyt Kimin paluuhuhuissa luonnehtivat häntä huippunopeaksi. Samaten Ferrari itse silloin tiedotti hakevansa ja satsaavansa autonkehittäjään, teamleaderiin ja latinohenkeen eli Alonsoon. Ja autoa ei ole nyt silti saatu hyväksi.
Ei mutta pitäydytään nyt perusteluissa mitä esitit. Jos tulosta ei tule, niin ei ole mestaruudesta kykeneväinen taistelemaan. Mestaruus voitettiin 2007, mutta sen jälkeen tapahtui laskua. Luonnollisesti emme huomio autoa, mutta mestaruuteen Kimi ei ollut eikä luonnollisesti ole enää tulevaisuudesskaan kykeneväinen, koska 2009 suoritukset meni niin alakanttiin. Ei tullut voittoa kuin liukuhihnalta. Ja aina kanttaa miettiä mikä on PR-löpinöitä. Eivät tainneet kehua ihan supernopeaksi kuljettajaksi, mutta hyväksi kummiskin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8535
Sijainti
Vantaa
hmm - kuka kehtasi tälläistä väittää.
Heitin vaan vastaväitteen, joka pitää yhtäpaljon paikkaansa kun sinun heittämät kommentit. Uskotko oikeasti, että pidän noita tosiasioina. Tietysti hymiö olisi keventänyt asia...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös