kurski
Oisko minkä tyyppistä ?
- Liittynyt
- 6.10.2009
- Viestit
- 18438
Scuderia Ferrari kaappasi Mercedes GP:ltä insinööri Steve Clarkin.
Hän oli hän, mutta tämä Clark työskenteli BAR/Honda/Mersu akselilla 5 vuotta, sitä ennen Mclarenilla, Cart sarjassa, Sauberilla, Arrowsilla ynnä muualla.OT: Tuon niminen oli aikoinaan myös Def Leppardin huumeisiin kuollut kitaristi. -
Eiköhän se tällä foorumilla ole tullut selväksi aika päiviä sitten jo usean muunkin henkilön sanomana.Ferrari on kyllä hieno talli, mutten jostain syystä pidä sen nykyisistä kuskeista. :dunno:
Että Jellinek ei pidä Ferrarin nykykuskeista? Harvemmin tuo on mielestäni ilmi tullut.Eiköhän se tällä foorumilla ole tullut selväksi aika päiviä sitten jo usean muunkin henkilön sanomana.
Niinhän mies sanoi että ei pidä nykyisistä Ferrari-kuskeista, mutta eivät pidä liiemmin muutkaan niin ei tullut suurena yllätyksenä sanomiset. Ois voinu tietää melkein ilman sanomisia, mut se siitä minun osalta.Että Jellinek ei pidä Ferrarin nykykuskeista? Harvemmin tuo on mielestäni ilmi tullut.
OK!Niinhän mies sanoi että ei pidä nykyisistä Ferrari-kuskeista, mutta eivät pidä liiemmin muutkaan niin ei tullut suurena yllätyksenä sanomiset. Ois voinu tietää melkein ilman sanomisia, mut se siitä minun osalta.
Etenkin kun ne nukkuu ja sukeltaa.Ferrarin molemmat nykykuskit ovat mainioita veikkosia kyllä molemmat.
Domenicali odottaa paljon rumalta Ferrarilta
Turun Sanomat 11.1.2012 22:39:36
Kuljettajien maailmanmestaruus on jäänyt Ferrarilta saavuttamatta niiden neljän kauden aikana, jolloin Stefano Domenicali on toiminut Italian F1-ylpeyden tallipäällikkönä. Valmistajien titteli 2008, 15 voittoa ja kymmenen paalupaikkaa on toistaiseksi Domenicalin ansiolistalla.
Paine kieltämättä kasaantuu miehen harteille, jos viideskin yritys tallipäällikkönä ei tuo Ferrari-fanien toivomaa tulosta.
Keskiviikkona Domenicali esiintyi Ferrarin lehdistöpäivillä Madonna di Campigliossa taas virkistäytyneenä valmiina johtamaan joukkonsa uuteen MM-taistoon pettymyskauden jälkeen.
3. helmikuuta Fioranossa esiteltävä uusi auto on nyt ensimmäinen Pat Fryn johdolla syntynyt Ferrari. Paineet sen menestyksestä ovatkin ennen kaikkea Domenicalin harteilla, sillä britti-insinööri on vasta työnsä alussa.
– Uusi auto on erilainen. Henkilökohtaisesti pidän sitä rumanlaisena esteettisessä mielessä, mutta toivottavasti se on juuri sellainen, mitä me tarvitsemme, Domenicali luotaili.
FIA:n törmäystestit ovat kiristyneet niin, ettei Ferrarikaan selvittänyt niitä ensimmäisellä yrittämällä.
Ferrari ei ole aikoihin tuonut mitään sellaista uutta, mitä kilpailijat olisivat kiirehtineet kopioimaan.
Lotus-systeemi
kiinnostaa kaikkia
Nytkin Ferrarin uudistusten sijasta F1-piirejä puhuttaa Kimi Räikkösen ja Romain Grosjeanin uusi Lotus, johon on ideoitu etusiiven ajokorkeuden vakiona jarrutuksissa pitävä systeemi.
Domenicalilta kysyttiin mielipidettä Lotuksen ideasta.
– Puhumme auton vakauteen jarrutuksissa liittyvästä jutusta. Tiedän, että siitä systeemistä tiimit ja FIA ovat käyneet kirjeenvaihtoa. Odotetaan nyt lopullista vastausta, hyväksytäänkö sitä tai ei. Tietysti mekin haemme laitteita, jotka vaikuttavat auton suorituskykyyn, Domenicali kuittasi.
Autosportin verkkosivuilta tuli saman tien vastaus, että Lotuksen ajokorkeuden säätösysteemi on laillinen ja tiimi olisi saanut FIA:n hyväksynnän siihen jo vuosi sitten tammikuussa.
Tämä merkitsee, että kaikki kilpailijatiimit varmuudella alkavat kopioida Lotus-ideaa uusiin autoihinsa.
Kaksi kovaa
vahvistusta
Maranellon miehistössä on kaksi merkittävää vahvistusta.
Hirohide Hamashima on Bridgestonen entinen tekninen johtaja, joka tietää kaiken renkaista ja toimii jatkossa linkkinä Ferrarin ja Pirellin välillä. Steve Clark puolestaan tulee Mercedekseltä ja korvaa kauden 2010 jälkeen potkut saaneen Chris Dyerin ratainsinöörien päällikkönä.
Kuluvan kauden jälkeen FIA:n, Bernie Ecclestonen Formula One Managementin ja F1-tallien välinen Concorde-sopimus – ns. perustuslaki – umpeutuu ja uudesta on neuvoteltu jo kauan.
Ferrari ja Red Bull irtautuivat talliyhdistys FOTA:sta, mikä käytännössä on kuolinisku tälle Ferrarin aloitteesta syntyneelle elimelle. Näin tallien yhteinen rintama hajoaa, mikä sopii Ecclestonelle.
– Olemme kaikki tietoisia, miten tärkeä vuosi tämä on F1-autoilulle, Domenicali korostaa.
Huhujen mukaan Ferrari ja Red Bull varmistivat oman osuutensa Concorden tulokakusta erottuaan FOTA:sta.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Toisinpäin, auto joka voittaa on kaunis.Uusi Ferrari on ruma! Kuinkas se nyt menikään: jos se näyttää hyvältä se on myös nopea...
Toisinpäin, auto joka voittaa on kaunis.
Itse veikkaan, että tuo tarkoittaa McLarenin U-sivuponttoonien kopiontia. Myös matalampi nokka saattaa tehdä autoista joidenkin silmään aiempaa rumempia.
Itse vähän toivoinkin että joku käyttäisi tälläkin kaudella sitä mäkin systeemiä. Mutta että Ferrari... Toivottavasti olisi jotain uutta niiltä. Ne väärin päin?Toisinpäin, auto joka voittaa on kaunis.
Itse veikkaan, että tuo tarkoittaa McLarenin U-sivuponttoonien kopiontia. Myös matalampi nokka saattaa tehdä autoista joidenkin silmään aiempaa rumempia.
Uusi sääntö voi johtaa esim. IRL-Crapwagonissa nähtyyn ratkaisuun, jossa nokka laskee ensin jyrkästi ohjaamon kohdalta ja sitten loivemmin. Craig Scarborough on piirtänyt havainnollistavan kuvan:Kauhea valitus jokapuolelta siitä, että tämä tuleva matalampi nokka on jotenkin ruma. Yhtään kuvaa toki en ole nähnyt, mutta mielessäni olen miettinyt, että nämä 2010-11 kausien ylinostetut nokat ovat olleet järkyttävän rumia. Vrt. vaikka 2009.
Tästähän koitin Lotus aiheeseen laittaakin.Ferrarilla on jo samanlainen maavarankorjaussysteemi kuin Lotuksella.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96971