Niin, Barcolla ei ollut kivekset vielä kasseissa kun viimeksi Kepu ja Kokoomus oli hallitusvastuussa
... niin miten sinä voit tietää asekätkennästä ?Sitähän te ette voi tietää kun olette olleet vielä tuhkamunana.
Itse asiassa Suomi ajautui sellaiseen kurimukseen, että suurempaan velkaelvytykseen ollut mahdollisuuksia. Suomen velkaantumisvauhti oli niin hirveä, ettei lisää lainaa enää löytynyt. Kuitenkin ainoastaan sen hallituksen syyttäminen, jonka aikana paska laukesi käteen on älytöntä. Koko miina oli rakennettu parin kolmen aiemman hallituksen aikana, kyseisen hallituksen aikana ne paskat vain lensi tuulettimeen.jaska sanoi:Kerro edelleen ihmeessä vaihtoehtoja tuolle politiikalle. Lisälainan otto ei tainnut olla mahdollista (Suomi velkaantui jopa Ruottia nopeammin tuohon aikaan, vaikka yleisesti puhutaan Ruotsin velkaelvytyksestä mallina, jota Suomenkin olisi pitänyt käyttää......)
Lisää velkaa olisi ehkä saatu, mutta muistelisin että Suomen valtion luottoluokitusta laskettiin laman aikana. Tämähän käytännössä tarkoittaa, että lainasta joutuu maksamaan suuremman riskin vuoksi kovempaa korkoa. (--> lainan maksaminen kallista)jps sanoi:Itse asiassa Suomi ajautui sellaiseen kurimukseen, että suurempaan velkaelvytykseen ollut mahdollisuuksia. Suomen velkaantumisvauhti oli niin hirveä, ettei lisää lainaa enää löytynyt. Kuitenkin ainoastaan sen hallituksen syyttäminen, jonka aikana paska laukesi käteen on älytöntä. Koko miina oli rakennettu parin kolmen aiemman hallituksen aikana, kyseisen hallituksen aikana ne paskat vain lensi tuulettimeen.
Juuri näin... Moelta odotan lisäkommenttia!jps sanoi:Kuitenkin ainoastaan sen hallituksen syyttäminen, jonka aikana paska laukesi käteen on älytöntä. Koko miina oli rakennettu parin kolmen aiemman hallituksen aikana, kyseisen hallituksen aikana ne paskat vain lensi tuulettimeen.
Esimerkiksi Mauno Koivisto on todennut jälkeenpäin tilanteen olleen sellainen, ettei lisävelkaa ollut enää saatavissa (ilmeisestikin tarkoitti järkevää korkotasoa), tuolla velkaantumisvauhdilla Suomi lienee nopeasti ajautunut lähes banaanitasavaltaluokaan riskiluokituksissa. . Suomen velkaantumisastehan oli laman alkaessa erittäin pieni, laman aikana se kasvoi erittäin rajusti. Eihän Suomen kokonaisvelka lainanantajia arveluttanut, vaan se tolkuton velkaantumisvauhti.Formulanomi sanoi:Lisää velkaa olisi ehkä saatu, mutta muistelisin että Suomen valtion luottoluokitusta laskettiin laman aikana. Tämähän käytännössä tarkoittaa, että lainasta joutuu maksamaan suuremman riskin vuoksi kovempaa korkoa. (--> lainan maksaminen kallista)
Ajoneuvoverot ja muut verot lieni pakollinen paha silloin. Vai miten olis palvelut ym rahoitettu? Se on näiden muiden hallitusten asia ollut poistaa ne, kun on pahimman yli päästy. Tätä ei kuitenkaan ole ollut Lipposen, Jäätteenmäen kuin Vanhasenkaan hallituksen asialistalla.Moe Szyslak sanoi:Miten niin yksi virhe?
a) ajoneuvovero
b) raippavero
c) Pekkarisen sillat Keski-Suomeen?
Sun mielestä hallitus selviytyi hyvin, äänestäjien luottamuksen mukaan huonosti. Makukysymys.
patriot sanoi:Juuri näin... Moelta odotan lisäkommenttia!
Entä ne Pekkarisen sillat?patriot sanoi:Ajoneuvoverot ja muut verot lieni pakollinen paha silloin. Vai miten olis palvelut ym rahoitettu? Se on näiden muiden hallitusten asia ollut poistaa ne, kun on pahimman yli päästy. Tätä ei kuitenkaan ole ollut Lipposen, Jäätteenmäen kuin Vanhasenkaan hallituksen asialistalla.
No kuten jo edellä totesin(vaivauduitko lukemaan) niin kyllä Keski-Suomessakin siltoja tarvitaan. Hyvä, että joku eduskunnassa ajaa Jyväskylän ja sen lähialueen etua.Moe Szyslak sanoi:Entä ne Pekkarisen sillat?
Hedelmällinen vastaus populistilta! Ja Moe väitti olevansa vastuuntuntoinen ex-kunnanvaltuutettu.Moe Szyslak sanoi:
Todellisuudessa eduskunnassa pitäisi jonkun ajaa Helsingin-alueen etua, kun sitä ei kukaan tee niin tämän alueen yli kävellään säännöllisesti (tämän ovat monet kansanedustajatkin myöntäneet, Helsingin etua ei "kehdata" ajaa)patriot sanoi:Hedelmällinen vastaus populistilta! Ja Moe väitti olevansa vastuuntuntoinen ex-kunnanvaltuutettu.
Missä mä niin olen väittänyt? :doubtful:patriot sanoi:Hedelmällinen vastaus populistilta! Ja Moe väitti olevansa vastuuntuntoinen ex-kunnanvaltuutettu.
No sitten sinä kyllä olet väärä henkilö puhumaan arvoista! :nope: :thumbdownMoe Szyslak sanoi:Missä mä niin olen väittänyt? :doubtful:
Mä olen välipitämätön haistapaska ex-kunnallispolitiikko :ahem:
Totta tuokin! Helsinki on maksanut kohtuuttomasti kun yhteisöveron tuottoja jaettiin. Mutta kyllä Helsinkiin on paljon valtion avulla rakennettu ja satsattukin.jaska sanoi:Todellisuudessa eduskunnassa pitäisi jonkun ajaa Helsingin-alueen etua, kun sitä ei kukaan tee niin tämän alueen yli kävellään säännöllisesti (tämän ovat monet kansanedustajatkin myöntäneet, Helsingin etua ei "kehdata" ajaa)
Esim. Kalliomäki käveli yhdessäs sovitun liikenneväylien tärkeysjärjestyksen yli, häviäjänä yllättäen Helsinki.
En sen väärenpi kuin sinä tai kukaan mukaan. :tongue:patriot sanoi:No sitten sinä kyllä olet väärä henkilö puhumaan arvoista! :nope: :thumbdown
Mites mä kepu-bannia olen rikkonut?patriot sanoi:Moesta ei saa otetta! Hyvin oot väistänyt kysymykset omasta vaihtoehdostasi! Ja mites se kepu-banni?
Just joo...Moe Szyslak sanoi:Mites mä kepu-bannia olen rikkonut?
Ja mitä mun vaihtoehdosta. Sen olen ilmoittanut mutta tää uusi 'sukupolvi' ei osaa vaan lukea.
Lehdistötukilautakunta esittää liikenne- ja viestintäministeriölle, että vasemmistoliiton äänenkannattaja Kansan Uutiset saa 575 000 euroa harkinnanvaraista lehdistötukea tänä vuonna.
Lautakunta ehdottaa tukiasetusta muutettavaksi niin, että Kansan Uutiset voi hakea tukea mahdollisimman pian järjestettävällä toisella hakukierroksella. Esityksessä summa on korvamerkitty Kansan Uutisille. Tukilautakunnan puheenjohtaja, SAK:n johtaja Matti Tukiainen uskoo, että hallitus hyväksyy lautakunnan esityksen.