Secto Rally Finland 2024

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
355
Kai ennakkolippujen myynnissä on sittenkin kyse yrityksestä vastata toiseen tapahtumateollisuuden koronanjälkeiseen ilmiöön eli siihen, että tätä nykyä ihmiset jättävät lippujen hankkimisen entistä myöhempään (tai pahimmassa tapauksessa jättävät liput kokonaan hankkimatta). Taloudellinen riski pienenee, kun kassaan kilisee rahaa erilaisten varhaiskampanjoiden myötä tasaisesti ympäri vuoden. Alehinnalla varhain myyty lippu on parempi kuin kokonaan myymättä jäänyt tiketti.

Erilaisia early bird -kampanjoita harrastavat nykyään likipitäen kaikki tapahtumajärjestäjät. Joskus niissä voi olla kyse myös vedätyksestä, mutta yleisemmin kyseessä on ihan alan tuore vaikkakin jo vakiintunut käytäntö.

Se on juuri noin. Parantaa kassanhallintaa ja vähentää riskiä. Tapahtumateollisuudessa valtaosa kuluista tulee maksettavaksi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa ja vastaavasti tuotot on kerätty suurelta osin juuri ennen tapahtumaa tai tapahtuman aikana.

Minä ostan ensi vuoden passin työnantajan viime jouluna myöntämällä 100 euron lippulahjakortilla, jonka parasta ennen -päivämäärä lähenee.

Jäisi ostamatta tässä vaiheessa jos ensi vuoden passeja ei olisi myynnissä. Pieni yksittäinen esimerkki, mutta silti.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8259
Lesendaarinen Peter Windsor (F1) käy läpi kyyditystä Ruuhimäen shakedownilla:


Jaren ja Ville-Kalle Robinin analyysivideoita odotellessa.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5469
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Joonas Lönnin twitchissä alkaa piakkoin purkustriimi

Tätä oli hemmetin mukava katsella ja kuunnella, erittäin hyvää juttua. Lönnin kanssa samaa mieltä Laukaan kärrypolusta; ala-arvoista nimenomaan Suomen MM-ralliin. Täällä on maailman parhaat tiet ja maailman parhaiten järjestetty ralli, ei täällä kisan luonteeseen kuulu, saati ole muutenkaan tarkoitus, ajaa teitä joita loppupään autot eivät omin avuin tahdo päästä edes läpi.
Kaikkia yksityiskohtia tietämättä, mutta erikoiselta kuulostaa jos Hokkala on pyytänyt olla levittämättä mahdollista videomateriaalia ulosajostaan. Pyyntö olisi ymmärrettävä (ja sitä tulisi kunnioittaa), jos olisi sattunut henkilövahinkoja, mutta kun näin ei ollut, niin tällainen toiminta on kyllä vahvasti lajin hengen ja perinteiden vastaista.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1952
Kun en jaksa laittaa suoraan Ylen Ralliradion tuottajalle, niin laitan tähän: tärkeät asiat, kärkiajat, ulosajot, parkit täynnä, olisi hyvä toistaa lähetyksessä ainakin kahdesti noin 40-60 sekunnin välein. Melko usein penkalla radiosta tuli juuri jotain mielenkiintoista, kun kohdalle osui auto, eikä mitään muuta kuullut.
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
364
Laukaa on mielestäni syytä unohtaa jo ja korvata se vaikka Valkolalla (jos on väliteitä) tai Äänekoskella. Epäistenvuorentie on tylsää reittiä ja muuta pätkää onkin jo hinkattu ihan riittämiin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15639
Sijainti
Tampereen lenkki
Laukaa on mielestäni syytä unohtaa jo ja korvata se vaikka Valkolalla (jos on väliteitä) tai Äänekoskella. Epäistenvuorentie on tylsää reittiä ja muuta pätkää onkin jo hinkattu ihan riittämiin.
Ei se Valkola vaam toimi koska ei oo hyviä väliteitä tai peltoalueita joilla sama yleisö/parkkikapasiteetti kuin Laukaassa. Puhumattakaan itse pätkän pikkuteiden huonosta kunnosta ja ison tien kyydikkyydestä

Äänekoski on hyvä mutta lyhyt ja vastaavasti pienempikapasiteettinen
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
364
Ei se Valkola vaam toimi koska ei oo hyviä väliteitä tai peltoalueita joilla sama yleisö/parkkikapasiteetti kuin Laukaassa. Puhumattakaan itse pätkän pikkuteiden huonosta kunnosta ja ison tien kyydikkyydestä

Äänekoski on hyvä mutta lyhyt ja vastaavasti pienempikapasiteettinen
Niin, eikös se Äänekoskikin ole kokonaisuudessaan vain alle 10 kilometriä? Lankamaan tuohon varmaan sitten mieluiten ottaisi Laukaan tilalle.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5469
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Kun en jaksa laittaa suoraan Ylen Ralliradion tuottajalle, niin laitan tähän: tärkeät asiat, kärkiajat, ulosajot, parkit täynnä, olisi hyvä toistaa lähetyksessä ainakin kahdesti noin 40-60 sekunnin välein. Melko usein penkalla radiosta tuli juuri jotain mielenkiintoista, kun kohdalle osui auto, eikä mitään muuta kuullut.
Tähän tekee mieli ottaa vielä kiinni. Sen n. 30 vuoden aikana, kun on itse tullut ralliradiota kuunneltua, tämä vuosi oli kyllä heittämällä väsynein mitä on nähty (puhun nyt perjantaista ja lauantaista, sunnuntain lähetystä en kuullut sekuntiakaan). Vähän kärjistetysti voisi sanoa, että tämän vuoden versiosta oli riisuttu kaikki se, mikä on tehnyt ralliradiosta instituution. Meno oli väkinäistä ja intohimo itse kisaan loisti poissaolollaan (joka näkyi esim. siinä, ettei mielenkiintoisia live-osuuden jälkeisiä pätkäaikoja osattu nostaa esiin). Jos asiantuntija ei pysty itse kantamaan koko lähetystä (kohtuuton vaade, mutta Pynnönen viime vuonna pystyi), ei sellaisella tee studiossa mitään, jos tältä asiantuntijalta ei myöskään osata kysyä sellaisia kysymyksiä joihin sitä asiantuntemusta vaaditaan. Ensi vuonna on paikka osoittaa, ettei aika ole ajanut ralliradiosta ohi.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3478
Sijainti
JKL
Tähän tekee mieli ottaa vielä kiinni. Sen n. 30 vuoden aikana, kun on itse tullut ralliradiota kuunneltua, tämä vuosi oli kyllä heittämällä väsynein mitä on nähty (puhun nyt perjantaista ja lauantaista, sunnuntain lähetystä en kuullut sekuntiakaan). Vähän kärjistetysti voisi sanoa, että tämän vuoden versiosta oli riisuttu kaikki se, mikä on tehnyt ralliradiosta instituution. Meno oli väkinäistä ja intohimo itse kisaan loisti poissaolollaan (joka näkyi esim. siinä, ettei mielenkiintoisia live-osuuden jälkeisiä pätkäaikoja osattu nostaa esiin). Jos asiantuntija ei pysty itse kantamaan koko lähetystä (kohtuuton vaade, mutta Pynnönen viime vuonna pystyi), ei sellaisella tee studiossa mitään, jos tältä asiantuntijalta ei myöskään osata kysyä sellaisia kysymyksiä joihin sitä asiantuntemusta vaaditaan. Ensi vuonna on paikka osoittaa, ettei aika ole ajanut ralliradiosta ohi.
Täytyy olla hieman samaa mieltä. Jotenkin paistoi se että mukana oltiin sen takia että kyseessä on "ralliradio", eikä siksi että oltaisiin mukana intohimosta ralliin, mikä on ollut aistittavissa aiemmin. Toki nyt oli mukana myös osa kauan mukana olleita, mutta hieman väljähtänyt maku itselläkin jäi, oliko olympialaisten takia vai muusta syystä, en tiedä.. Vaikka aiemmin on ollut myös sellaista tyhjää puhetta paljon, niin silti myös sellaista vilpitöntä intoa. Ehkä olen väärässä mutta se innostuneisuus puuttui tänävuonna... Ralliradiolle on edelleen paikka ja ei sen parempaa tunnelman luojaa ole kun aamukahvia juodessa Ounin varressa kuunnella ralliradiota. Ensi vuonna taas uudella innolla uuteen nousuun... Asiantuntijasta sen verran että itse toimittajilla pitää olla sen verran osaamista että pystyvät haastamaan sitä asiantuntijaa. Nyt sitä osaamista ehkä ei ollut joten Saloa ei osattu haastaa riittävästi.
 

TrulliJuna

Well-known member
Liittynyt
24.11.2013
Viestit
207
Eiköhän suurin syy taida olla se, että asiansa osaavat olivat kiinni Ranskan rinkulakisoissa ja nuotin lukuhommissa itse rallissa. Joten.. uskoisin, että ensi vuonna se ralliradionkin laatu on taas tuttua timanttia.
 

Pynski

Well-known member
Liittynyt
25.9.2021
Viestit
484
Eiköhän suurin syy taida olla se, että asiansa osaavat olivat kiinni Ranskan rinkulakisoissa ja nuotin lukuhommissa itse rallissa. Joten.. uskoisin, että ensi vuonna se ralliradionkin laatu on taas tuttua timanttia.
Jussi oli päättänyt jo syksyllä, että tämä vuosi on välivuosi ja itse olin vielä 4pv ennen Secton ilmoittautumisen päättymistä menossa maksimissaan penkalle. Onneksi Jesse otti sitten yhteyttä perjantaina 😁
 

TrulliJuna

Well-known member
Liittynyt
24.11.2013
Viestit
207
Jussi oli päättänyt jo syksyllä, että tämä vuosi on välivuosi ja itse olin vielä 4pv ennen Secton ilmoittautumisen päättymistä menossa maksimissaan penkalle. Onneksi Jesse otti sitten yhteyttä perjantaina 😁
Jussin ja Pynskin lisäksi Sannaa se kokonaisuus kovasti kaipasi. Jos itse saat jatkossa asiaan vaikuttaa, niin ehdottomasti ennemmin radioon kuin penkalle 👍
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1952
Kunhan oikeistohallitus saa leikattua Ylen rahoitusta, niin ei tarvitse ralliradiotakaan enää kuunnella...

Meidän katselupaikoissa torstaina, perjantaina ja lauantaina ei toiminut netti, ei edes nimeksi. Radio ja kanssa katsojien muun merkkiset puhelinliittymät tarjosivat saatavilla olevan tiedon. Radion merkityksen me kaikki tiedämme.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1237
Meidän katselupaikoissa torstaina, perjantaina ja lauantaina ei toiminut netti, ei edes nimeksi. Radio ja kanssa katsojien muun merkkiset puhelinliittymät tarjosivat saatavilla olevan tiedon. Radion merkityksen me kaikki tiedämme.
Tämä on kyllä seikka miksi ralliradiota ei pysty oikeen mikään syrjäyttämään toistaiseksi. Suurimmalla osalla on kaikki nettilinjat (sekä puhelinlinjat) tukossa, mutta jos radioaparaatti on kunnossa, niin ääni kuuluu satavarmasti. Käytännössä oli nytkin taas ainoa kunnon reaaliaikainen tiedonlähde kisan aikana.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3478
Sijainti
JKL
Jos YLE lopettaa niin Radio KSML on varmasti tärppänä apajilla...
 
Ylös