Vetomiehissä ainakin Joni Korhonen Honda Civic kesk. ek3 vetoakseli
Näytti olevan paikassa olevan VIP-teltan oma auto, eli Jalkasen Civic.
Vetomiehissä ainakin Joni Korhonen Honda Civic kesk. ek3 vetoakseli
Kai ennakkolippujen myynnissä on sittenkin kyse yrityksestä vastata toiseen tapahtumateollisuuden koronanjälkeiseen ilmiöön eli siihen, että tätä nykyä ihmiset jättävät lippujen hankkimisen entistä myöhempään (tai pahimmassa tapauksessa jättävät liput kokonaan hankkimatta). Taloudellinen riski pienenee, kun kassaan kilisee rahaa erilaisten varhaiskampanjoiden myötä tasaisesti ympäri vuoden. Alehinnalla varhain myyty lippu on parempi kuin kokonaan myymättä jäänyt tiketti.
Erilaisia early bird -kampanjoita harrastavat nykyään likipitäen kaikki tapahtumajärjestäjät. Joskus niissä voi olla kyse myös vedätyksestä, mutta yleisemmin kyseessä on ihan alan tuore vaikkakin jo vakiintunut käytäntö.
Joonas Lönnin twitchissä alkaa piakkoin purkustriimi
Ei se Valkola vaam toimi koska ei oo hyviä väliteitä tai peltoalueita joilla sama yleisö/parkkikapasiteetti kuin Laukaassa. Puhumattakaan itse pätkän pikkuteiden huonosta kunnosta ja ison tien kyydikkyydestäLaukaa on mielestäni syytä unohtaa jo ja korvata se vaikka Valkolalla (jos on väliteitä) tai Äänekoskella. Epäistenvuorentie on tylsää reittiä ja muuta pätkää onkin jo hinkattu ihan riittämiin.
Niin, eikös se Äänekoskikin ole kokonaisuudessaan vain alle 10 kilometriä? Lankamaan tuohon varmaan sitten mieluiten ottaisi Laukaan tilalle.Ei se Valkola vaam toimi koska ei oo hyviä väliteitä tai peltoalueita joilla sama yleisö/parkkikapasiteetti kuin Laukaassa. Puhumattakaan itse pätkän pikkuteiden huonosta kunnosta ja ison tien kyydikkyydestä
Äänekoski on hyvä mutta lyhyt ja vastaavasti pienempikapasiteettinen
Tähän tekee mieli ottaa vielä kiinni. Sen n. 30 vuoden aikana, kun on itse tullut ralliradiota kuunneltua, tämä vuosi oli kyllä heittämällä väsynein mitä on nähty (puhun nyt perjantaista ja lauantaista, sunnuntain lähetystä en kuullut sekuntiakaan). Vähän kärjistetysti voisi sanoa, että tämän vuoden versiosta oli riisuttu kaikki se, mikä on tehnyt ralliradiosta instituution. Meno oli väkinäistä ja intohimo itse kisaan loisti poissaolollaan (joka näkyi esim. siinä, ettei mielenkiintoisia live-osuuden jälkeisiä pätkäaikoja osattu nostaa esiin). Jos asiantuntija ei pysty itse kantamaan koko lähetystä (kohtuuton vaade, mutta Pynnönen viime vuonna pystyi), ei sellaisella tee studiossa mitään, jos tältä asiantuntijalta ei myöskään osata kysyä sellaisia kysymyksiä joihin sitä asiantuntemusta vaaditaan. Ensi vuonna on paikka osoittaa, ettei aika ole ajanut ralliradiosta ohi.Kun en jaksa laittaa suoraan Ylen Ralliradion tuottajalle, niin laitan tähän: tärkeät asiat, kärkiajat, ulosajot, parkit täynnä, olisi hyvä toistaa lähetyksessä ainakin kahdesti noin 40-60 sekunnin välein. Melko usein penkalla radiosta tuli juuri jotain mielenkiintoista, kun kohdalle osui auto, eikä mitään muuta kuullut.
Täytyy olla hieman samaa mieltä. Jotenkin paistoi se että mukana oltiin sen takia että kyseessä on "ralliradio", eikä siksi että oltaisiin mukana intohimosta ralliin, mikä on ollut aistittavissa aiemmin. Toki nyt oli mukana myös osa kauan mukana olleita, mutta hieman väljähtänyt maku itselläkin jäi, oliko olympialaisten takia vai muusta syystä, en tiedä.. Vaikka aiemmin on ollut myös sellaista tyhjää puhetta paljon, niin silti myös sellaista vilpitöntä intoa. Ehkä olen väärässä mutta se innostuneisuus puuttui tänävuonna... Ralliradiolle on edelleen paikka ja ei sen parempaa tunnelman luojaa ole kun aamukahvia juodessa Ounin varressa kuunnella ralliradiota. Ensi vuonna taas uudella innolla uuteen nousuun... Asiantuntijasta sen verran että itse toimittajilla pitää olla sen verran osaamista että pystyvät haastamaan sitä asiantuntijaa. Nyt sitä osaamista ehkä ei ollut joten Saloa ei osattu haastaa riittävästi.Tähän tekee mieli ottaa vielä kiinni. Sen n. 30 vuoden aikana, kun on itse tullut ralliradiota kuunneltua, tämä vuosi oli kyllä heittämällä väsynein mitä on nähty (puhun nyt perjantaista ja lauantaista, sunnuntain lähetystä en kuullut sekuntiakaan). Vähän kärjistetysti voisi sanoa, että tämän vuoden versiosta oli riisuttu kaikki se, mikä on tehnyt ralliradiosta instituution. Meno oli väkinäistä ja intohimo itse kisaan loisti poissaolollaan (joka näkyi esim. siinä, ettei mielenkiintoisia live-osuuden jälkeisiä pätkäaikoja osattu nostaa esiin). Jos asiantuntija ei pysty itse kantamaan koko lähetystä (kohtuuton vaade, mutta Pynnönen viime vuonna pystyi), ei sellaisella tee studiossa mitään, jos tältä asiantuntijalta ei myöskään osata kysyä sellaisia kysymyksiä joihin sitä asiantuntemusta vaaditaan. Ensi vuonna on paikka osoittaa, ettei aika ole ajanut ralliradiosta ohi.
Jussi oli päättänyt jo syksyllä, että tämä vuosi on välivuosi ja itse olin vielä 4pv ennen Secton ilmoittautumisen päättymistä menossa maksimissaan penkalle. Onneksi Jesse otti sitten yhteyttä perjantainaEiköhän suurin syy taida olla se, että asiansa osaavat olivat kiinni Ranskan rinkulakisoissa ja nuotin lukuhommissa itse rallissa. Joten.. uskoisin, että ensi vuonna se ralliradionkin laatu on taas tuttua timanttia.
Jussin ja Pynskin lisäksi Sannaa se kokonaisuus kovasti kaipasi. Jos itse saat jatkossa asiaan vaikuttaa, niin ehdottomasti ennemmin radioon kuin penkalleJussi oli päättänyt jo syksyllä, että tämä vuosi on välivuosi ja itse olin vielä 4pv ennen Secton ilmoittautumisen päättymistä menossa maksimissaan penkalle. Onneksi Jesse otti sitten yhteyttä perjantaina
Tämä on kyllä seikka miksi ralliradiota ei pysty oikeen mikään syrjäyttämään toistaiseksi. Suurimmalla osalla on kaikki nettilinjat (sekä puhelinlinjat) tukossa, mutta jos radioaparaatti on kunnossa, niin ääni kuuluu satavarmasti. Käytännössä oli nytkin taas ainoa kunnon reaaliaikainen tiedonlähde kisan aikana.Meidän katselupaikoissa torstaina, perjantaina ja lauantaina ei toiminut netti, ei edes nimeksi. Radio ja kanssa katsojien muun merkkiset puhelinliittymät tarjosivat saatavilla olevan tiedon. Radion merkityksen me kaikki tiedämme.