Seisontajarrun käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Antsa Rieppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pysäköidessä käytätkö seisontajarrua

• Äänestäjiä yhteensä
    22
Itse tulee nappia hiplailtua aina. Kerran 2000 alussa auto karannut, vaikka on ollut vaihde päällä. Ja nykyinen asumus omaa ajoluiskan, joka viettää varsin voimakkaasti tuolle tielle.

Jos omistaisin auton laittaisin kiilan renkaan taa pysäköityäin. Isäukon autossa muuten käsijarrua vetelen, mut autotallissa ei tartte jarrua eikä vaihdetta.

Liki kop, paitsi että kolmosella.

Mulle opetettiin autokoulussa, että pysäköidessä kannattaa pistää pienin vaihde silmään jos haluaa tuplavarmistaa auton liikkeellelähtemättömyyden. Perustelua en kuullut tai muista.

Vastasin, etten omista autoa, mutta sellaista ajaessa käytän aina seisontajarrua. Ihan automaattisesti se tapahtuu pysäköidessä.

Elän niin riskirajoilla äärimmäistä elämää, että minulla ei ole vakiintunutta käytäntöä aiheeseen seisontajarru. Jokainen pysäköintitilanne on tsäänssi.

Mulle opetettiin autokoulussa, että pysäköidessä kannattaa pistää pienin vaihde silmään jos haluaa tuplavarmistaa auton liikkeellelähtemättömyyden. Perustelua en kuullut tai muista.

Vastasin, etten omista autoa, mutta sellaista ajaessa käytän aina seisontajarrua. Ihan automaattisesti se tapahtuu pysäköidessä.

Ajan niin lujaa luonnostaan, että kolmonen on käytännössä pienin vaihde.

Pitääköhän paikkaansa huhu, että intissä laitettiin kiisseliin seisontajarrua?

Käsijarrua käytän vain vetäessäni liikenneympyrää kylki edellä.

Muuten käsijarru tulee pistettyä vain mäkipaikoilla ja P-vaihde jää aina silmään, kun ei tuo muuten sammuisikaan.

Viimeksi muokattu:
Sähkönen käsijarru, joutuu liikenneympyrässä heittään väkisin vasemman jalan jarrulla :thumbdown:mad:
Pysäköinnissä tulee käytettyä aina.

Kyllähän se käsijarru tulee nykäistyä päälle aina kun auton parkkiin jättää. Tulee vähän niinkuin selkärangasta tuo. Kuten turvavyön päällelaitto liikkeelle lähtiessä. kummankin tekee sen kummempia ajattelematta.

Ja niin tietty myös vaihde pykälässä kun jätän auton parkkiin. Taitaa livahtaa yleensä kakkoselle?

Viimeksi muokattu:
Ajan niin lujaa luonnostaan, että kolmonen on käytännössä pienin vaihde.

Jyrkimmät mutkat sinä sitten ilmeisesti ajat vastaheitolla ja jollei vastaheittokaan riitä avitat auton kääntymistä käsijarrulla.