Sekalaisia uutisia kotimaasta...

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Kilpakuorma-auto törmäsi lääkärin autoon Alastaron radalla

Autokilpailun lääkäri loukkaantui lauantaina Alastaron moottoriradalla Loimaalla, kun kilpakuorma-auto törmäsi varikolla kilpailun lääkärin autoon. Onnettomuus sattui radan varikkoalueella noin kello 16.30. Lääkäri vietiin hoitoon Turun yliopistolliseen keskussairaalaan. Kuorma-autokilpailu keskeytettiin onnettomuuden jälkeen.

Onnettomuus aiheutui todennäköisesti kuorma-autoon tulleesta teknisestä viasta. Kuorma-auto törmäsi lääkärin tila-autoon hiljaisella vauhdilla, mutta autojen kokoeron vuoksi isku oli melko kova. Tila-auto siirtyi törmäyksen voimasta kymmenkunta metriä.
:thumbdown Kaasu ilmeisestikin hirtti. Olis voinut käydä tosi pahasti
Satakunnan kansa
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Voi ketun häntä sentään! Ei tämä nyt ihan hyvältä näytä taas vai näyttääkö? Luulen, että hyvää kisaa nähdään silti. Mutta kyllä suomalainen rata autoilu tarvitsee Sport 2000 tasoisen kilpaluokan. Ei tuosta kauaa aikaa ole kun Ahvenistolla oli rata sm kisaa katsomassa 5000 henkeä, vuosi taisi olla 2000 tai 2001. Tai no onhan tuosta jo vierähtänyt aikaa...
Kirjoititkohan tuon ihan tosissasi :eek!:
Silloin, kun S2000 tuli radoille tehtiin todella paljon markkinointia = vissiin meidän lisenssinmaksajien rahoja... Sillä saatiin pariin kisaan katsojia, joista varmaan kohtuullisen moni tuli jonkin sortin vapaalipuilla (toisaalta, sama se millä tulee, kunhan tulee). Luokkanahan tuo 2000 on hyvin lähellä XtremeBemareita. No, ihan ok nekin on, varsinkin itsekin niillä ajelen.

Tuo Nordic GT3 + STCC pari kerta kesässä olisi varmaan aika kova juttu. Muut kisat tosiaan olisivat sitten enemmän tuollaisia "kansallisia ratakisoja".

PS paljonkos noissa Seinäjoen skaboissa on yleisöä. Ainakin ohjaamosta katsoen siellä oli ainakin viime kesänä katsomot pullollaan. Oli aika outo näky :thumbup:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kirjoititkohan tuon ihan tosissasi :eek!:
Silloin, kun S2000 tuli radoille tehtiin todella paljon markkinointia = vissiin meidän lisenssinmaksajien rahoja... Sillä saatiin pariin kisaan katsojia, joista varmaan kohtuullisen moni tuli jonkin sortin vapaalipuilla (toisaalta, sama se millä tulee, kunhan tulee). Luokkanahan tuo 2000 on hyvin lähellä XtremeBemareita. No, ihan ok nekin on, varsinkin itsekin niillä ajelen.

Tuo Nordic GT3 + STCC pari kerta kesässä olisi varmaan aika kova juttu. Muut kisat tosiaan olisivat sitten enemmän tuollaisia "kansallisia ratakisoja".

PS paljonkos noissa Seinäjoen skaboissa on yleisöä. Ainakin ohjaamosta katsoen siellä oli ainakin viime kesänä katsomot pullollaan. Oli aika outo näky :thumbup:
Seinäjoen Vauhtiajot on vähän kuin nämä käde... eikun siis Radalle.com jutut: Show meininkiä höystettynä minimaalisella annoksella kilvanajoa. Toki se vetää yleisöä paikalle kun on isot kaljateltat jossa soittaa Lauri Tähkä ja muut starat mutta tällaisen hard core katsojan mieleen se touhu ei oikein ole.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Seinäjoen Vauhtiajot on vähän kuin nämä käde... eikun siis Radalle.com jutut: Show meininkiä höystettynä minimaalisella annoksella kilvanajoa. Toki se vetää yleisöä paikalle kun on isot kaljateltat jossa soittaa Lauri Tähkä ja muut starat mutta tällaisen hard core katsojan mieleen se touhu ei oikein ole.
Totta. Mutta en panis pahitteeks vaikka Ahvenistolla esiintyis vaikka joku bändi joka sitä porukkaa vetäisi... Rakastan musiikkia. Mutta toisaalta olis hyvä jos se itse kilpailu vetäisi porukkaa kunnolla.

Speedman: kirjoitin tietysti, rata-autoilu tarvitsee kunnon koppiluokan josta sitten tehdään se ykkösluokka... GT olisi kyllä hieno, autoja puolet vaan enemmän niin siinä se.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ensimmäisen "kehitysasteen" Sport2000:t oli kyllä varsin liki noita ExtremeBemuja. Mutta vähitellen Sport2000:iin alettiin hyväksymään milloin mitäkin parannuksia alustaan ja vaihteistoon kunnes vihon viimein parivuotta sitten niistä tuli liki täysverisiä Super Touring autoja. Sanon liki siksi, että ennen Eskelisen ja Kitsingin 320Si Bemuja tänne saadut auto olivat joko itse kasattuja tai sitten muutaman vuoden vanhoja, jo isommista ympyröistä poistuneita malleja, kuten esim. Laivolan Siitin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mutta vähitellen Sport2000:iin alettiin hyväksymään milloin mitäkin parannuksia alustaan ja vaihteistoon kunnes vihon viimein parivuotta sitten niistä tuli liki täysverisiä Super Touring autoja.
Super 2000 -autoja. Super Touring on ihan eri laite kuin nämä nykyiset WTCC:ssäkin käytettävät S2000/S2000D-pelit. Se, että Pole Position halusi käyttää kansallisilla spesialiteeteillä höystetyistä autoista harhaanjohtavaa nimeä, ei tarkoita, että muiden olisi pakko yhtyä pölhöilyyn ;)
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Ensimmäisen "kehitysasteen" Sport2000:t oli kyllä varsin liki noita ExtremeBemuja. Mutta vähitellen Sport2000:iin alettiin hyväksymään milloin mitäkin parannuksia alustaan ja vaihteistoon kunnes vihon viimein parivuotta sitten niistä tuli liki täysverisiä Super Touring autoja. Sanon liki siksi, että ennen Eskelisen ja Kitsingin 320Si Bemuja tänne saadut auto olivat joko itse kasattuja tai sitten muutaman vuoden vanhoja, jo isommista ympyröistä poistuneita malleja, kuten esim. Laivolan Siitin.
Ai, oliko ne lähes 20 vuotta vanhoja parin tonnin arvoisia rähjiä joista tehtiin kymppitonnilla kisa-autoja? 2,5 litran vakiomoottorilla?

Ja sitten sulla menee Sport 2000, Super 2000 ja Super Touring vielä iloisesti solmuun..
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ai, oliko ne lähes 20 vuotta vanhoja parin tonnin arvoisia rähjiä joista tehtiin kymppitonnilla kisa-autoja? 2,5 litran vakiomoottorilla?
Ei. Ne oli silloin vähän uudempia rähjiä joista oltiin tekevinään sikahinnalla mukamas kilpa-autoja 2-litran vakiomoottorilla.... Ei oleellista eroa vanhoihin enintään 2-litraisiin nasselaisiin.:thumbdown

Ja sitten sulla menee Sport 2000, Super 2000 ja Super Touring vielä iloisesti solmuun..
Syytön mä siihen oon, et Pole Position markkinoi tuotettaan harhaanjohtavilla nimillä.... kuten esim. GT3 Nordic Championship. Ne oo Nordic/NEZ mestareita nähneetkään...:jaska:
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Syytön mä siihen oon, et Pole Position markkinoi tuotettaan harhaanjohtavilla nimillä.... kuten esim. GT3 Nordic Championship. Ne oo Nordic/NEZ mestareita nähneetkään...:jaska:
Ai Pole Position on syyllinen siihen, että itse sotket asiat ?? Hassua..:alppu:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Se olis sitten kauden 2009 toinen Historic Race. Tällä kertaa ovat Kemorassa.

Matalamäki on sitten siirtynyt Roadsport A:han ja antanee Salonojalle ja Lahdelle kovan vastuksen? Floman ja Rahkola luonnollisesti säestävät.

Sitten triviaalikysymys forumisteille:
1. Kukas kuljettaa tuota vaaleansinistä, Karpiola vetoakseleiden iät ja ajat sponssaamaa, pientä pippurista?
2. Ja mikä on ajokki.

Kyseessähän on yksi kautta aikojen menestyneimmistä suomalaisista rata-autoista/kuskeista. Don Vito ja ettelbruck voi skipata, ainakin heille kymysys on liian helppo.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
pöh... diskriminointia....

Kinneri oli IMO paremman näköinen Valvolinen väreissä.... Eletään toivossa josko ex Salmenautio Sali-Escort saataisiin vielä viivalle ja pysymään nipussakin ennenkuin edellä mainitun takatuupparin kuljettaja siirtyy kiikkustuoliin....

Harmi vain ettei Punainen Parooni saanut Datsuninsa mottia iskuun ajoissa Jurvan täystuhon jäljiltä. Toimitusajat Nipponista venyivät liian pitkiksi....

Jos Matalamäen hoppa on eturivissä, niin Bemuilla on ollut jotain ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
1. Kukas kuljettaa tuota vaaleansinistä, Karpiola vetoakseleiden iät ja ajat sponssaamaa, pientä pippurista?
2. Ja mikä on ajokki.
Kotero näyttää sikäli kiikkerältä, että lienee SS1300. Lähtölistasta luntaten näitä on peräti kolme, eikä tuo Fiatilta näytä, joten olkoon sitten Stiletto.

Jutilan auto taisi olla musta kun viimeksi näin, joten sanotaan Tomi Taipale.

Kuskista tai autosta en ole ikinä kuullut yhtään mitään, mutta olkoot sitten menestyneitä, jos näin väitetään.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kotero näyttää sikäli kiikkerältä, että lienee SS1300. Lähtölistasta luntaten näitä on peräti kolme, eikä tuo Fiatilta näytä, joten olkoon sitten Stiletto.

Jutilan auto taisi olla musta kun viimeksi näin, joten sanotaan Tomi Taipale.

Kuskista tai autosta en ole ikinä kuullut yhtään mitään, mutta olkoot sitten menestyneitä, jos näin väitetään.
Taipaleen auto on toki lähes saman värinen. Mutta Jutilan auto ei kyllä ole koskaan ollut musta... Jaakkolan nyt telakalla oleva Stiletto oli kyllä mustankirjava.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Saas nähdä miten pahaan kuntoon Kuusijärven possu meni. Eipä ole koskaan ollut kilpuri noin pitkällä suolenkin sisäpuolella.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kemoran Legends-kisojen tulokset:

Aika-ajo:

1 Ylinen Petri 1:21.239
2 Hautakangas Raine 1:21.431
3 Lehtola Pekka 1:21.675
4 Löfvik Sebastian 1:22.655
5 Rintala Esa 1:24.744

Kisa1:

1 Hautakangas Raine
2 Lehtola Pekka +0.454
3 Löfvik Sebastian +18.623
4 Rintala Esa + 38.487
-
Ylinen Petri 0 kierrosta

Kisa2:

1 Hautakangas Raine
2 Lehtola Pekka +2.910
3 Löfvik Sebastian +22.893
4 Rintala Esa +41.487
-
Ylinen Petri 1 kierros


Mukaan olisi mahtunut muutama kymmenen autoa enemmänkin...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Saas nähdä miten pahaan kuntoon Kuusijärven possu meni. Eipä ole koskaan ollut kilpuri noin pitkällä suolenkin sisäpuolella.
Mitäs siellä oikein tarkalleen ottaen tapahtui? Sinne suohon päätyi kuulemma autoja kaksin kappalein ja toinen (vai kumpikin) vieläpä syttyi tuleen :eek:

Paloauto ei tällä kertaa tainnut hajota radalle :thumbup:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Saas nähdä miten pahaan kuntoon Kuusijärven possu meni. Eipä ole koskaan ollut kilpuri noin pitkällä suolenkin sisäpuolella.
En varikkomuurille nähnyt mitä siellä takana tapahtui, mutta kun sitten lompsin kohti pääkatsomoa näin kolme autoa jordanissa. Eikös siinä radan ja sen suon välissä ole jonkinlainen ojan tapainenkin, joten vaati kohtuullisesti yritystä saada ne porget sinne suolle.
 
Ylös