Sekalaisia uutisia maailmalta

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
Ajattelin tehdä tälläisen ketjun, jossa voitaisiin spekuloida erinäisillä uutisilla moottoriurheilusta, jotka eivät oikein muihin ketjuihin sovi.

Avaan jutut uudella Lolan prototyypillä.


Lola Cars International announces plans to build
new sportscar model for International endurance competition in 2005


Lola Cars International Ltd has announced plans to build a new sportscar model to compete in International endurance competition beginning in 2005. The new B05/40 will be eligible for the Le Mans 24 Hour race’s new LMP2 category as well as the ACO’s new Le Mans Endurance Series reviving the 1000 km/6-hour format of sportscar racing’s 1960s heyday. The new car will also be eligible to compete in the American Le Mans Series.
Toivottavasti tämä nähdään 2005 rapakon molemmilla puolilla, sekä American Lemans-sarjassa sekä tässä uudessa Lemans Endurance-sarjassa.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
Trans-Am continues

Eli iät ja ajat rapakon takana jatkunut Trans-Am sarja ajetaan myös kaudella 2004. Täytyy myöntää etten tarkasti tiedä että minkä takia oli pelko Trans-Am nimen poistumisesta, ilmeisesti jonkinlainen sopimus päättyi kauden 2003 jälkeen. Tiedä häntä, mutta isot muskeliautot pääsevät kuitenkin tälläkin kaudella radoille.

SCCA® SIGNS LETTER OF INTENT TO LICENSE TRANS-AM® NAME FOR 2004 RACING SEASON

TOPEKA, Kan. (Jan. 23, 2004) – Sports Car Club of America, Inc. (SCCA®) announced today that it has a signed letter of intent to enter into a contract granting the operational, administrative, marketing and licensing rights of its trademarked name Trans-Am®.

The agreement is expected to be complete in the near future, and the announcement guarantees that there will be a Trans-Am series in 2004.

“We’re very pleased to announce that there will be an SCCA Trans-Am series in 2004, and that the longest continuously-running road racing series will carry on its tradition,” SCCA President and CEO Steve Johnson said. “We’re very confident that this new group will make Trans-Am fans proud with it's philosophy and vision.”

In 2004, the SCCA Trans-Am series will be its 39th season of competition, dating back to its first season, in 1966. Some of the greatest names in racing have won Trans-Am Championships, including Jerry Titus, Mark Donohue, Parnelli Jones, George Follmer, Peter Gregg, Bob Tullius, Elliott Forbes-Robinson, David Hobbs, Scott Pruett, Hurley Haywood, Tom Kendall, Scott Sharp, Paul Gentilozzi and Boris Said.
 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No siis ilmeisesti Trans-Am sarjan omistanut Paul Gentilozzi on myös sekaantunut CART-sarjaan ja näillä taitaa olla paljon yhteistyötä. CART-sarjan tulevaisuushan on todellisuudessa hämärän peitossa ja mukana voi mennä Trans-Am:kin.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
pmv sanoi:
No siis ilmeisesti Trans-Am sarjan omistanut Paul Gentilozzi on myös sekaantunut CART-sarjaan ja näillä taitaa olla paljon yhteistyötä. CART-sarjan tulevaisuushan on todellisuudessa hämärän peitossa ja mukana voi mennä Trans-Am:kin.
Nythän sarja kait siirty nimineen ja autoineen tuon SCCA:n omistukseen. Viime kaudella Trans-Am oli American Lemans-sarjan yksi support luokka, mutta kaudella 2004 sitten Grand-Am sarjan support.
 

Apa_02

Well-known member
Liittynyt
24.4.2001
Viestit
623
Tämmöinen(kin) vehje ajelee mitä ilmeisimmin Sebringissä


Auton kehitykseen osallistuu Johnny Herbert, mutta Sebringin kuljettakolmikkoa ei ole vielä ilmoitettu

EDIT: No voi nolo, tästähän on jo maininta tuolla Sebring 12h topicissa
 
Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
McNish & Audi R8 Eli McNish palaa urheiluauton rattiin kesällä. Pitkään oli huhuja asiasta ja tulihan tuo varmistus.

Tuo Elise on erikoinen tapaus, ei edes ulkoisesti näytä "koppiprotolta", jos vertaa vaikka Bentleyn, Toyotan tai Mersun versioihin, ennenmin johonkin GTS-luokkaan sopisi.

Toivottavasti pärjää paremmin kuin Lotus GT1 aikanaan FIA:n Gt-luokassa, jossa ei oikein Porschea, McLarenia ja Mersua vastaan ollut jakoja.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
Nissan 350Z Japanin GT-sarjaan, GT500 luokkaan

Auto korvaa Skylinen Japanin GT-sarjan ylemmällä tasolla, eli GT500 luokassa. Viimekaudella auto oli GT300 luokassa ja voitti sen. Varsin komea laite. Yritän vielä löytää asiaan liittyvän linkin englanniksi. Ehkäpä saadaan Nissan Lemansiin takaisin..
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Onkos kukaan kuullut Valle Mäkelän kauden suunnitelmissa/sopimuksista. Joko miestä viedään uuteen luokkaan vai vieläkö jatketaan Formula Fordeilla? Reima Södermanilla ainakin taitaa olla kovat puheet, mutta riittääkö ne kuinka pitkälle... Lahjakkuutta Vallella ainakin taitaa löytyä.

Laittakaas tänne myös muiden nuorten maailmanvalloituksista tietoa.
 

Xra

Jossain tuolla
Liittynyt
13.1.2002
Viestit
91
Vilander on ainakin nousemassa F.Renaulteista ylöspäin. Mahdollisia vaihtoehtoja ainakin Euro F3 ja Renault V6...
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776

Maserati

Ei tuo Maseratin uus kilpuri ainakaan pahalta näytä.. News & Events -> News. Tuolla on juttua testeistä, ainakin vaihtelevissa keleissä saaneet ajaa.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ei pahalta näytä ei, mutta taas voidaan ehkä kysyä kuinka auto istuu sääntöjen henkeen... Eikös tässä kuitenkin puhuta GTS-luokan autosta ja tuo on kyllä silkkaa vanhaa GT1:stä. C-ryhmän proto urheiluauton kuosissa.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
Lienetkö Zep lukenu autosta juttua tuolta Mulsannesta? Maserati @ Mulsanne

Eipä sinänsä, jos Maserati, Porsche Carrera GT ja Lambo Murcielago R-GT tulevat radoille, niin kiva olisi.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
Audi R9

Aika kauan huhut liikkuivat ja odotettiin jatkaako Audi vielä urheiluautoissa.. Kyllä jatkaa http://www.lmsr.net/

Audi Sport director Wolfgang Ullrich has committed the German manufacturer to building a successor to its R8 sports-prototype in readiness for a factory return to the Le Mans 24 Hours, and has not ruled out operating the new car with a diesel race engine. “We decided more than one year ago to design this car, and we will build it,” said Dr Ullrich. “The only question is when we will run it.”
 
Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
Sauber Formula 1 driver Giancarlo Fisichella has been linked with a race seat in Maserati's new MC12 sportscar alongside Mika Salo later this year.

Sauber Formula 1 driver Giancarlo Fisichella has been linked with a race seat in Maserati's new MC12 sportscar alongside Mika Salo later this year.

Fisichella, who was drafted into Alfa Romeo's European Touring Car Championship team for the last race of 2003, has been invited to drive in the eighth round of the FIA GT Championship at Imola on September 5, according to this week's Motorsport News, which falls a week before the Italian Grand Prix at Monza.

Fisichella told Italian magazine Il Resto del Carlino: "I am available and I'm very interested by the proposal."

Salo, who raced in Champ Cars last year, will get his first run in the MC12 at Monza on June 8-10, but has already tested a Ferrari 575 at Paul Ricard.

The V12-engined MC12's arrival in the series is likely to cause consternation at Imola as the mid-engined supercar seems set to be run from an in-house motorsport facility, which runs against the spirit of the series.

Fisichella had also been expected to test for Ferrari's F1 team, but the Italian continues to be frustrated in his efforts to drive for the team. Ferrari's technical director Ross Brawn explained: "Technically there just has not been an opportunity for him to run, so from the point of view of the programme we have there has not been a convenient time for him to run."

Mielenkiintoisia nimiä Maseratin rattiin kerätään, F1-forumin uutisissa olikin aiemmin juttua Mika Salon ja Maseratin yhteistyöstä.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
50. voitto Audi R8:lle.
http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?NewsID=542

The Audi R8 continues to write motorsport history: The most successful Le Mans prototype of all time celebrated its 50th victory at the 1000 kilometre race at Spa-Francorchamps this weekend. This milestone is particularly impressive because it was achieved over a mere four year period and in only 60 races.
Aika uskomatonta tilastoa. Lähes jokaisen kilpailun voittoon ajettu autolla.

Since its debut at the 12-hour race at Sebring in March 2000, the Audi R8 has been considered the sports-prototype to beat. The R8 has already won the legendary 24 Hours of Le Mans four times. With its five victories in succession at Sebring, it remains, up till now, unbeaten, just as it does in "Petit Le Mans" at Road Atlanta. R8 drivers have won the American Le Mans Series (ALMS) five times in a row. And the R8 was also in a class of its own from the off in the Le Mans Endurance Series (LMES) held for the first time in 2004.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
Jaguar/Ford, mitä seuraavaksi?

Nyt kun tuo uutinen Jaguarin lähdöstä tuli, niin nousi enemmän pintaan jatkosuunnitelmat. Pientä mainintaa joku Fordin mies oli heittänyt, että tietävät millainen "hinta/laatusuhde" kestävyyskisoilla on ja se on tarkemman seurannan alaisena. Fordilla ei näytä olevan mahdollisuutta niin paljoa panostaa, mutta jos haluavat pysyä kilpa-autoilussa mukana niin onhan sitä muutakin kuin F1:stä. En tosin pidätä hengitystäni, mutta spekuloida aina voi.

ALMS on saanu hyviä katsojalukuja USA:sa, joten sitä kautta vois saada ainakin rapakon takana näkyvyyttä. Jaggella kuitenkin on mainetta urheiluautojen parista, varsinkin Lemansista. Trans-Am:ssa XKR malli on ollu kova sana. Onhan Fordin alaisena myös Aston Martin, tiedä sitten mitä näillä merkeillä haluavat tehdä.

Mazdalla tosin on prototyyppiä kehityksen alaisena, mutta ilmeisesti sitä vetää Mazda North America LMP2-luokkaan, mahdollista Jaguaria en osais nähdä muuten kuin umpimallisena LMP1-autona. En kyl usko, että Ford haluais nähdä Mazda vs Jaguar taisteluita, tosin olihan Audi vs Bentley aikanaan..
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Petri Piira sanoi:
Fordilla ei näytä olevan mahdollisuutta niin paljoa panostaa, mutta jos haluavat pysyä kilpa-autoilussa mukana niin onhan sitä muutakin kuin F1:stä. En tosin pidätä hengitystäni, mutta spekuloida aina voi.
Jotenkin vaikea kuvitella, että Ford lähtisi kunnon panostuksella ALMS tai vastaavaan sarjaan, elleivät sitten halua siirtää panostuksiaan puhtaasti amerikan markkinoille. LMES-sarja tms. tuntuisi jotenkin oudolta, mikäli ajavat nyt tämän kauden päätteeksi alas MM-Ralli -touhunsa. Siellä heillä on kuitenkin tiimi, jolla voi taistella Maailmanmestaruudesta.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ameriikan mantereella pitää myös aina muistaa Nascar... Jossa panostusta jo on. Mutta eikäs Aston Martin ole jo tulossa GT-radoille Prodrive/Ferrari -tyyliin? Mutta Ford on aina Ford :D Älkää odottako järkeviä päätösiä!
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
Zep sanoi:
Ameriikan mantereella pitää myös aina muistaa Nascar... Jossa panostusta jo on. Mutta eikäs Aston Martin ole jo tulossa GT-radoille Prodrive/Ferrari -tyyliin? Mutta Ford on aina Ford :D Älkää odottako järkeviä päätösiä!
Tota Astonia on odoteltu jo tovi, muttei oo näkynyt. Oishan se kiva saada radoille.
 
Ylös