Sekalaisia uutisia maailmalta

ata

Holden Motorsport
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
180
Sijainti
Helsinki
Porschet eivät kyllä kuulu V8 Supercars-sarjaan... se on Holdenin (ja Fordin) kenttää... tai ainakin pitäisi olla joku Australia-linkki olemassa. No Holden voittaa kuitenkin.
 

ata

Holden Motorsport
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
180
Sijainti
Helsinki
Totta. Ehkäpä juuri siksi N.Technology onkin rakentanut autonsa Superstars-sarjaan.
Vastasin ketjuun jonka otsikkona oli V8 Supercars ja joka käsitteli V8 Supercars-sarjaa... koska se on ehkä maailman kovatasoisin ratasarja, ainoastaan BTCC pääsee samaan luokkaan. Joku oli vissiin laittanut sitten väärään ketjuun viestin ja sitten näitä on siirrelty täällä.
Vaikka Italialaisessa V8 Superstars-sarjassakin muutama V8 Supercars-sarjan Holden Commodoreihin perustuvia Chevrolet Luminoita onkin mukana. Piti tämä lisäys laittaa, etten nyt moderaattorin siivoilun takia ihan hölmöltä vaikuta kun eri ketjuun kirjoitin... Itse seuraan kyllä molempia sarjoja säännöllisesti.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
BTCC:n nykytilasta en tiedä, onko siellä hyvää taistelua vai onko siellä Vauxhallit pärjänneet että tekevät sarjasta hyvän?

V8:t ovat toki makea sarja, mutta vain muutamat tiimit siellä ovat kärjessä jyllänneet. Ei tee sarjasta huonoa tai muuta. V8 Uteseja katselis useamminkin.
 

ata

Holden Motorsport
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
180
Sijainti
Helsinki
BTCC:n nykytilasta en tiedä, onko siellä hyvää taistelua vai onko siellä Vauxhallit pärjänneet että tekevät sarjasta hyvän?

V8:t ovat toki makea sarja, mutta vain muutamat tiimit siellä ovat kärjessä jyllänneet. Ei tee sarjasta huonoa tai muuta. V8 Uteseja katselis useamminkin.
Kyllä BTCC:ssä ajetaan ihan oikeasti kilpaa, se ei ole jonossa ajelua, niinkuin ei ole Australian V8 Supercarskaan, ohituksia ja tiukkoja tilanteita riittää, eikä kukaan kuski tai teami dominoi liikaa.
Eikä Vauxhallikaan ole enää tehdasteamina BTCC:ssä, vaikka itse toki kannatankin erityksesti Holdenia ja Vauxhallia, mutta myös Chevroletia jos automerkeistä sanotaan.
V8 Utes-sarjaa näkyy myös Motors TV:llä, mutta niiden ohjelmatiedot ovat yleensä päin seiniä, joten missasin ainakin tän kauden ekan kisan sen takia.

Kalusto BTCC:ssä ja WTCC:ssä on periaatteessa vastaavaa ja jotkut kuskit ja teamitkin ovat samoja, mutta jostain syystä Brittien sarjassa vaikuttaisi kisa olevan tiukempaa. Harmi kun Canal+ Sport näyttää sitä vain jälkilähetyksinä, mutta pääasia että näyttää. Sama juttu on noiden Australian sarjojenkin kanssa, tulevat jälkilähetyksinä Motors TV:llä. Mutta tietenkään kaikki ei voi tulla livenä kun kisat ovat usein samaan aikaan ja C+Sport näyttää DTM:n livenä ja Motors TV taas ALMS:ää ja joskus Euro GT3:tä livenä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Pistetään tää nyt vaikka tähän ketjuun vaikka sinällään ei mikäään uutinen olekaan....

Eli raottakaas joku sisäpiiriläinen - tai sellaisen kumminkaima - tuota salaisuuden verhoa ja kertokaa mikä Mannilan ja Skroderuksen sopimuskuvioissa oikein meni mönkään. Helmikuussahan uutisoitiin että herroilla on sopimus brittiläisen Chad Racingin kanssa Ferrari F430 Scuderian kuskaamisesta FIA GT3 sarjassa.

Firman omilta sivuilta ei kyllä selviä yhtään mitään... Niitä ei ole kukaan viitsinyt ylläpitää. GT3Europe:n sivuilta käy ilmi että toista Fefeä ajaa italiaano-pari Alessi&Petrobelli ja toisen kuskeja ei oltu nimetty. B-tiimissä Brittien GT3 sarjassa Chadin autoja ajavat Ferrier&Warren sekä Garriz&Balbiani.

Samoin kiinnostaisi tietää ovatko eestin tähdet Pilve, Soomer, Sepp ja Merisaar vallan pistäneet pensselit santaan kun ei oikein missään tuloksissa ole näkynyt...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
niinkuin ei ole Australian V8 Supercarskaan, ohituksia ja tiukkoja tilanteita riittää, eikä kukaan kuski tai teami dominoi liikaa.
Kukaan kuski tai teami ei dominoi liikaa? Veekasien suurin - ja automerkkien vähyyden ohella ainut - ongelma on juuri se, että tulokset kärjessä sattuvat olemaan useimmiten liian yllätyksettömiä. Lähes kaikki autot matuvat siihen sekunnin sisään (!), mutta kärkinimet ontuvat yhtä paljon kuin jossain ykkösissä.

Mutta kaipa jokainen sarja omat Johnsoninsa kaipaa :) En minä parempaa sarjaa tuosta genrestä vielä ole löytänyt.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Vaikka Italialaisessa V8 Superstars-sarjassakin muutama V8 Supercars-sarjan Holden Commodoreihin perustuvia Chevrolet Luminoita onkin mukana.
Katuautona tuo lähinnä lähi-idässä myytävä Lumina toki perustuu Commodoreen, mutta näiden kilpaversioiden sukulaisuus on jäänyt mulle vähän hämäräksi. Varsin luonnollistahan se olisi, että Superstarsin ja Lähi-idän Chevrolet Supercarsin Luminat olisivat pohjimmiltaan V8 Supercareja, mutta en ole missään nähnyt "virallista" vahvistusta sille.
Samoin kiinnostaisi tietää ovatko eestin tähdet Pilve, Soomer, Sepp ja Merisaar vallan pistäneet pensselit santaan kun ei oikein missään tuloksissa ole näkynyt...
Pilven, Sepin ja Merisaaren kohtaloista en tiedä mitään, mutta Soomerin ajot taisivat loppua samalla kun tienrakennusfirma meni konkkaan.
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Pistetään tää nyt vaikka tähän ketjuun vaikka sinällään ei mikäään uutinen olekaan....

Eli raottakaas joku sisäpiiriläinen - tai sellaisen kumminkaima - tuota salaisuuden verhoa ja kertokaa mikä Mannilan ja Skroderuksen sopimuskuvioissa oikein meni mönkään. Helmikuussahan uutisoitiin että herroilla on sopimus brittiläisen Chad Racingin kanssa Ferrari F430 Scuderian kuskaamisesta FIA GT3 sarjassa.

Firman omilta sivuilta ei kyllä selviä yhtään mitään... Niitä ei ole kukaan viitsinyt ylläpitää. GT3Europe:n sivuilta käy ilmi että toista Fefeä ajaa italiaano-pari Alessi&Petrobelli ja toisen kuskeja ei oltu nimetty. B-tiimissä Brittien GT3 sarjassa Chadin autoja ajavat Ferrier&Warren sekä Garriz&Balbiani.

Samoin kiinnostaisi tietää ovatko eestin tähdet Pilve, Soomer, Sepp ja Merisaar vallan pistäneet pensselit santaan kun ei oikein missään tuloksissa ole näkynyt...
Muotoillaanpa vaikka näin:

Mannila & Schroderus - ostopaikka tallissa ja sitten yhteistyön sävel ei soinutkaan sulavasti "kuskien kesken". Rahoitusasioissa tulee useinkin hieman takapakkeja ja muutenkaan raha-asioista ei ole aina niin helppo päästä sulavaan sopuun kun on kaksi osapuolta.

Soomer - taloushuolia "siviilissä"

Sepp - harrasti aikansa, yllätys ei olisi, jos joskus vielä kiinnostaisi harrastaa

Merisaar - budjettiongelmia kilpailukykyisen kaluston saamiseksi ja menestys ei koskaan kuitenkaan ollut erittäin hyvää, niin rajoittaa panostusmotivaatiota
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Muotoillaanpa vaikka näin:

Mannila & Schroderus - ostopaikka tallissa ja sitten yhteistyön sävel ei soinutkaan sulavasti "kuskien kesken". Rahoitusasioissa tulee useinkin hieman takapakkeja ja muutenkaan raha-asioista ei ole aina niin helppo päästä sulavaan sopuun kun on kaksi osapuolta.
Tämä on helppo uskoa, kun on herrojen edesottamuksia sivusilmällä seurannut.... Kumpikaan ei käsittääkseni ole niin erinomaisen joviaali persoona.... Eikä kait tuon tallinkaan raha-asiat ole ihan tip top, vaan hyvin pitkälti kuskit vastaa pitkälle tulorahoituksesta....


Soomer - taloushuolia "siviilissä"
Juu, OH jo valoittikin näiden taloushuolien luonnetta... :D

Sepp - harrasti aikansa, yllätys ei olisi, jos joskus vielä kiinnostaisi harrastaa
Ymmärsin jossain vaiheessa että Indrek olisi siviilitöidensä puolesta perin maksukykyinen "harrastaja". Ja lähinnä sen siviilityön takia ei aja ammatikseen, vaikka rahkeita olisikin. Enivei, kun GT:n SM-sarjassa kruisailee muutama kuudenkympin ja kuoleman välimaastossa oleva "herrasmieskuljettaja", niin luulis että Baltian pojilla olis saumaa ja halua todistaa nopeuttaan.

Merisaar - budjettiongelmia kilpailukykyisen kaluston saamiseksi ja menestys ei koskaan kuitenkaan ollut erittäin hyvää, niin rajoittaa panostusmotivaatiota
No joo, mut ei se Civikki nyt ihan surkeakaan peli ollut. Itse epäilin että näiden balttien yht'aikaiselle poistumiselle olisi ollut syynä AKK:n uusi lisenssipolitiikka. Eli ajaa saa, mutta ei mestaruudesta, ellei aja kotimaisella lisenssillä. Ja mikä mahtoi tappaa (noin käytännössä) tuon Baltian Touring Car sarjan? Sekö, että Saksa Auto AG:ta lakkas touhu kiinnostamasta ? Siellä kuitenkin oli useampikin kohtuullisen hyvä pirssi ja suht. nopea kuski.
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Ymmärsin jossain vaiheessa että Indrek olisi siviilitöidensä puolesta perin maksukykyinen "harrastaja". Ja lähinnä sen siviilityön takia ei aja ammatikseen, vaikka rahkeita olisikin. Enivei, kun GT:n SM-sarjassa kruisailee muutama kuudenkympin ja kuoleman välimaastossa oleva "herrasmieskuljettaja", niin luulis että Baltian pojilla olis saumaa ja halua todistaa nopeuttaan.

- Tälläisiin harrastuksiin vaan joskus palaa sen verran aikaa, että jotain muutakin on välillä harrastettava..

No joo, mut ei se Civikki nyt ihan surkeakaan peli ollut. Itse epäilin että näiden balttien yht'aikaiselle poistumiselle olisi ollut syynä AKK:n uusi lisenssipolitiikka. Eli ajaa saa, mutta ei mestaruudesta, ellei aja kotimaisella lisenssillä. Ja mikä mahtoi tappaa (noin käytännössä) tuon Baltian Touring Car sarjan? Sekö, että Saksa Auto AG:ta lakkas touhu kiinnostamasta ? Siellä kuitenkin oli useampikin kohtuullisen hyvä pirssi ja suht. nopea kuski.[/QUOTE]

- 2008 Civic oli jo "yhden sukupolven" liian vanha auto eli ei mitään realististisia mahdollisuuksia uusimpia BMW:tä ja Accordia vastaan. Myös Saksa Auto AMK:n autot olivat jo "edellistä sukupolvea"

- Lisenssikuviota en pidä erityisen ongelmallisena. Nyt vaan sattui useampi asia ja "lopettaminen" samaan aikaan. Baltian talousongelmat ovat olleet myös kovin palkon pahempia kuin Suomessa, joten ellei "Sponsored by Omal Rahal" ole onnistunut, niin rahoitusta on ollut tuskaisen vaikea saada.

- Oma pakkaa sotkenut vaikutuksensa oli tottakai myös sillä, että suomessa GT3 vaihtui pääluokaksi "Super Touring / Super2000" sijaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
V8-superstars- (HUOM, nyt osasin erottaa Italian Superstars-sarjan Australian Supercars-sarjasta, onnitelkaa!) Panameran testaus jatkuu, toivottavasti nähdään pian kilpailemassa!
:thumbup:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Meinasi ihan unohtua. Huomenna (tänään) ajetaan kaikessa hiljaisuudessa myös ETCC:n toisen kisaviikonlopun kisailut Itävallan Salzburgringillä. Puolustava mestari ja vakioautoilun kiistaton kuningas James Thompson nappasi jälleen paalun S2000-luokassa.

Euro$port & Euro$port 2 näyttävät huomiset kisat suorana. Jos näyttävät.
 
Ylös