WebSlave
Trackman
Valitettavasti tuolta se vaikuttaa, koska Lewis-fanin leima on otsaani lyöty, vaikka kannatan kuskeista korkeintaan Heidfeldia.Tähän voisi lisätä, että oonko ainoa, jota on ruvennut kyllästyttämään ikuinen perustelu: "en ole Hamilton-fani vaan täällä jos sanoo jotain Kimivastaista niin heti leimaantuu anti-Kimifaniksi".
Sitä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse ei seuraa urheilua siten. Minä taas en ymmärrä sitä, että olisi pakko olla jokun puolella. Toisinaan olen, toisinaan en ole (riippuu lajista ja kilpailusta), mutta minään pakkona en osaa sitä nähdä.Ei siinä mitään, jos on oikeasti vain objektiivinen eikä ole mitään suosikkeja, mutta en ymmärrä miksi ketään kiinnostaisi siinä tapauksessa F1 urheiluna.
Samalla tavalla seuraan mm. Valioliigaa. Vaikka Liverpool on nimellisesti suosikkini, niin tällä hetkellä kaikkien joukkueiden pelit kiinnostavat ja jopa olen jossain määrin kiinnostuneempi ihan muiden joukkueiden suorituksista. Alkuperäinen syy löytyy siitä, että minulla on kolmatta (vai peräti neljättä?) vuotta oma joukkue manageripelissä.
Mitä epäluonnollista siinä on? Millä tavalla olen korostanut asiantuntemustani tai pyrkinyt erottumaan (jos siis myös minuun tuolla viittasit). Tuota puolta tuntuvat korostavan ihan muut. Minä vain tuon näkemykseni esille samalla tavalla kuin muutkin. No, ehkä joudun niitä perustelemaan keskivertoa enemmän, koska niistä ollaan eri mieltä ja minulta aletaan kyselemään kaikenlaista.Mikkonen sanoi:Täällä on muutamia näitä "objektiivisen analysoinnin" edustajia, jotka yrittävät katsoa asioita epäluonnollisen tasavertaisesti, korostaa sillä omaa asiantuntemustaan sekä erottua "rahvaasta kimifanista", että se menee jo yli.
Olen tottunut newsgroupeissa siihen, että jo muiden sanomaa asiaa asiaa ei toisteta. Siksi suomalaiskehut jäävät minun osaltani vähiin, koska joku on jo ehtinyt ensin. Mutta en minä kyllä mielestäni kovin paljon kehu muitakaan. Pyrin yleensä sihen, että kirjoitukseni tuo keskusteluun jotain uutta.Ei pystytäkään käsittelemään asioita tasavertaisesti, vaan tavallaan pyritäänkin tasapainottamaan koko foorumin keskustelua kumoamalla hehkutukset väittelyn omaisesti kehumalla aina hieman enemmän sitä vastapuolta. Tämä johtaa sellaiseen pieneen "antisuomalaisuuteen" - kaikkea katsotaankin ohuiden epäsinirillien läpi, kun halutaan ikään kuin todistaa sinirillien puuttuminen.
Minä luulen, että tuo "antisuomalaisuus" on enemmän niiden prosuomalaisten silmissä kuin puolueettomissa. Kaikki suomalaiskuskeille epäedullinen kun tunnutaan tulkittavan antisuomalaisuudeksi. Ei minulla ole mitään Kimiä ja Heikkiä vastaan, en vain kannata heitä muita enempää. En koe minkäänlaista tarvetta todistella sitä.
Tämä ei varmaankaan sitten enää minuun viittaakaan, koska "ylinihkeä" ei oikein sovi minun kirjoitustapaani. Olen lähinnä kuiva. Millä tavalla objektiivisuutta on alleviivattu ja miten asiat tulisi esittää objektiivisesti alleviivaamatta?Ylinihkeillä kommenteilla sellaisista aiheista, joita perusfanit hehkuttavat, pyritään tasapainottamaan keskustelua, alleviivaamaan omaa muka-objektiivisuutta lajia kohtaan ja kypsyyttä fanina. Plääh, voisiko keinotekoisempaa olla.
Tuo itsensä ylentäminen taitaa samalla tavalla olla enemmän katsojan silmässä, minä kun en sellaista itsessäni tunnista enkä ole muiden mielestäni puolueettomia kommentteja esittäneiden teksteistä huomannut.