Selostuksen kukkasia kaudella 2006

Hakkis

Hitain hämäläinen
Minuakin myös ärsyttää tuo jatkuva Räikkös-hehkutus, vaikka Kimi ei olisi edes hyvillä sijoilla ja oikea taistelu tapahtuisi hänen edellään. Joskus jopa toivoisi, ettei Räikkönen olisi koskaan tullut F1:siin, paitsi siinä tapauksessa Maikkari olisi lopettanut lähetyksensä viimeistään vuonna 2002.
Kyllönen takaisin tai selostus valinnaiseksi!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Hakkis sanoi:
Minuakin myös ärsyttää tuo jatkuva Räikkös-hehkutus, vaikka Kimi ei olisi edes hyvillä sijoilla ja oikea taistelu tapahtuisi hänen edellään. Joskus jopa toivoisi, ettei Räikkönen olisi koskaan tullut F1:siin, paitsi siinä tapauksessa Maikkari olisi lopettanut lähetyksensä viimeistään vuonna 2002.
Kyllönen takaisin tai selostus valinnaiseksi!
- Selostus on jo valinnainen (eikös TV:ssäs ole Mute-nappula?)
- Miten Kyllösen tulo vaikuttaisi tuohon ongelmaan, kuin korkeintaan pahentavasti?

Veschacher

Registered Loser
Sijainti
Hyvinkää Rock City
No katseminen täysin ilman ääniä olisi taas turhauttavaa. Digiboxia voisi sen verran hyödyntää tuossa, että saisi valikoitua vain radan äänet ilman selostusta. Ei luulisi olevan hirmu vaikeaa.

Nelonen voisi olla myös varteenotettava formuloiden esittäjä joskus tulevaisuudesa. Ainakin MotoGP:n hoitavat hyvin. Tuskin tuo YLE myöskään paljoa maikkarille kalpenisi.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Viime vuonna Kiinassa Alonso johti n. 20 sekunnilla ennen sitä kaivonkansiepisodia ja kun turva-auto tuli radalle, selostajat totesivat miltei ykskantaan että se hyödytti Alonsoa. :thumbfh:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
pikkumies sanoi:
Nykyisessä selostajaparissa ärsyttää eniten se, että kun Räikkönen on mukana kisassa, ei heitä kiinnosta muut kuskit, ja jos Räikkönen on keskeyttänyt, kisa ei enää kiinnosta. Pitää siis vain toivoa että Räikkönen keskeyttää heti alussa tai ajaa maaliin asti.

Kyllönen takaisin.
En tiedä oliko sinulla vaikkuja korvissa Kyllösen aikana, mutta herranjestas olihan se tilanne aivan tismalleen sama ellei jopa huomattavasti pahempikin Kyllösen aikoina. Kyllönen jos kuka, ei kyllä selostanut mistään muusta kuin suomalaiskuskien edesottamuksista silloin kun joku suomalainen pärjäsi hyvin. Ennen kautta 1998 Kollo toki selosti kärjen tapahtumia, mutta kyllähän Saarikin sitä tekee silloin kun Kimi ei ole mukana kärkipään taistelussa.

Saari vai Kyllönen? Aivan sama minulle. Täysin järjettömiä meuhkaajia vailla mitään käsitystä mistään. Tosin oli Kyllönen ehkä kuitenkin snadisti enemmän perillä lajista kuin Saari.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Antti82 sanoi:
Bubi olisi täydellinen selostaja!

Siinä oli hieno ohitusyritys. Vielä parempi olisi ollut jos se olisi onnistunut, mutta tämä oli hyvää harjoitusta seuraavaa kertaa varten.

Nyt alkaa ratkaiseva viimeinen kierros, tai ratkaiseviahan ne kaikki ovat, muutenhan ajettaisiin vain yksi kierros.
:D :D :D

Hakkis

Hitain hämäläinen
Jacques & jaska:
Tuolla 'Kyllönen takaisin' sloganilla ei ollut oikeastaan mitään tekemistä enää Räikköshehkutuksen kanssa. Kuten näette, se aloitti uuden kappaleen.
Tottahan on, että Kyllönen todennäköisesti hehkuttaisi aivan yhtä paljon Räikkösen menoa kuin Saari, ellei enemmänkin. Mutta koska kyseessä Kyllönen, niin silloin se on OK. :D Kyllösen asiantuntemuksella ei ole mitään väliä, ainoastaan hänen äänellään ja tavallaan selostaa. Mitä enemmän huutoa, sen parempi. Kukaan ei voi väittää vastaan. Kyllöselläkin oli omia lempinimiä kuljettajille, mutta ne eivät ärsyttäneet kuten Saaren idioottimaiset nimitykset "Seppo Vauhti" kumppaneineen.

Kyllönen takaisin!

Porttilan Laki

Well-known member
Seppo Vauhti ei yhtään ärsytä minua, se on vähän sama juttu kun monet sanovat M.Greene'ä Mauri Vihreäksi. Mutta sensijaan 'FERNANDO ALONSO DIAAAAAZ!' ja 'Kimi Matias Räikkönen'... Ne syö miestä.

Ephram

Active member
Sijainti
Espoo
Joo, mahdollisuus mykistää selostus näin digitaalisen television aikakaudella olisi aika jees. Vaikka ei Saaren kuunteleminen minua mitenkään erityisesti ahdista. Ihan ammattitaitoisesti hän artikuloi, vaikka toki ajoittain elättelee epärealistisia haaveita Räikkösen noususta ja jättää huomioimatta tapahtumia.

Minä pidin ihan mielettömästi Tomi Tuomisen selostustyylistä. Pari vuottako mies selosti ykkösiä? No, minun mielestäni hän on ollut paras näistä kolmesta mitä minä olen kuullut.

Laareni120

Banned
Sijainti
Karjalohja
Mua vituttaa eniten se saatanan Mustakiikarin sekoilu varikolla tänäänkin: "Alonso pystyy nostamaan itsensä Alonson edelle..." Siis ei saatana! Oskari korjas sen että Massa pystyy ja niin edelleen. Toinen asia mikä mua jurppii on se että minkä vitun takia Mustakiikari vääntää de la Rosasta de la Roosa? Ei ei ei ei ei! :jaska: :jaska: Erkki pois sieltä varikolta!

formulafani911

Well-known member
Onkohan ollu vielä yhtään kisaa missä se mustakiikari ei ois sekoillu :nope: :thumbfh: :jaska: :mad_old: :frown: pois ja nopeesti

E. Tuhero

Well-known member
Sijainti
Tampere
Laareni120 sanoi:
Mua vituttaa eniten se saatanan Mustakiikarin sekoilu varikolla tänäänkin: "Alonso pystyy nostamaan itsensä Alonson edelle..." Siis ei saatana! Oskari korjas sen että Massa pystyy ja niin edelleen. Toinen asia mikä mua jurppii on se että minkä vitun takia Mustakiikari vääntää de la Rosasta de la Roosa? Ei ei ei ei ei! :jaska: :jaska: Erkki pois sieltä varikolta!
Toisaalta tuo sekoilu on ihan rehellistä sekoilua =) Ei meidän kannata sillä stressata että Mustakari oikeasti ajatteli Alonson nostavan ittensä Alonson edelle. Enemmän harmittaa nuo erityisesti Oskarin JATKUVASTI ylimenevät arviot Kimin mahdollisuuksista. Toki hänen vastuullaan on pitää katsojat televisoin ääressä, mutta uskomattoman ärsyttävää nuo "Ja jos nyt Kimillä on tosiaan yksi stoppi vähemmän kuin muilla niin Kimi on vielä vahvasti mukana voittotaistelussa"

Nuo ei voi olla enää osaamattomuutta vaan puhdasta katsojien takoituksellista harhaanjohtamista.

Krikke

Yleinen höntsäilijä
Sijainti
Selostuskopin katossa
Mustakari hoitaa hommansa hyvin, sillä hän on oikeasti kiinnostunut lajista ,ja kun vierellä on F1:stä kiinnostunut selostaja. Kun katselen näitä vanhoja 90-luvun puolenvälin kisoja DVD:ltä,niin kyllä Mustakari on hoitanut hommansa Kyllösen kanssa loistavasti,valitettavasti Oskari "Eunukki" Saaren kanssa homma ei vain yksinkertaisesti toimi.

mh_84

Well-known member
Saarihan käytännössä myönsi että pitää lajia tylsänä. Jotakin mumisi viime vuoden varikkokäyntien määrästä, että olisi parempi kun se olisi ohitusten määrä.... Jos ei kiinnosta, mene kotiin..

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Mustakari ei todellakaan täytä "asiantuntija" -titteliään.

Oli kyllä taas tänään sellaista "toivotaan toivotaan" selostusta "Toivottavasti Alonso menee vielä varikolle" :jaska:

Ja selostuksen huipentuma oli Räikkösen ja Alonson varikkostopit:
- Räikkönen tuli sisään kun kierroksia oli jäljellä 37 ja pysähdys kesti 10s. No selostajat päätteli, että tuskin tulee sisään
- Alonso tuli sisään kun kierroksia oli jäljellä 28 ja pysähdys kesti 10s. No selostajien mukan se on siinä ja siinä tuleeko Fernando enää sisään.

Missä logiikka? Ihme toivotaan-menettelyä.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Hanurista oli taas Oskarin selostus... välillä oli aivan hukassa kuin pieni lapsi. :eek:

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Jäikö kenelläkään mieleen selostuksesta, että montako kertaa Shumi on voittanut Magny-Coursin radalla ja onko muita ratoja missä Shumi olisi monia kertoja voittanut. Mulla meni meinaan vähän ohi.
Tämmösiä tärkeitä faktoja pitäisi selostajan vähän teroittaa katsojille mielestäni.

kristian.s

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Krikke sanoi:
Mustakari hoitaa hommansa hyvin, sillä hän on oikeasti kiinnostunut lajista ,ja kun vierellä on F1:stä kiinnostunut selostaja. Kun katselen näitä vanhoja 90-luvun puolenvälin kisoja DVD:ltä,niin kyllä Mustakari on hoitanut hommansa Kyllösen kanssa loistavasti,valitettavasti Oskari "Eunukki" Saaren kanssa homma ei vain yksinkertaisesti toimi.
mh_84 sanoi:
Saarihan käytännössä myönsi että pitää lajia tylsänä. Jotakin mumisi viime vuoden varikkokäyntien määrästä, että olisi parempi kun se olisi ohitusten määrä.... Jos ei kiinnosta, mene kotiin..
Tästä olen ihan samaa mieltä. Mielestäni ero Kyllönen&Mustakari ja Saari&Mustakari välillä on aivan valtava! Kyllösen aikoina muistan, että pidin Mustakaria, en ehkä kivenkovana asiantuntijana, mutta kuitenkin kelpo kommentaattorina. Jotenkin tuossa Kyllönen&Mustakari-asetelmassa oli selkeämpi linja - Kyllönen selosti ja Mustakari kommentoi. Vaikka Mustakari varmaan tietää lajista sentään enemmän kuin Kyllönen, niin kotikatsomoihin ei välittynyt sellaista tunnelmaa, että Mustakari olisi jotenkin se keskipiste, vaan se oli nimenomaan Kyllönen, luonnollisesti.

Saari ei ole ennen selostajauraansa formuloita seurannut (katsoi omien sanojensa mukaan kauden 2003 kisat videolta päästäkseen lajiin sisään) ja se kyllä näkyy ja varsinkin kuuluu. Selostajakonsepti on suhteellisen sekava ja Saaresta saa sen kuvan, että ei hän nyt oikein tiedä asioista sen tarkemmin, mutta voihan Ekiltä - "yli 250 GP:n konkarilta" - kysellä mielipiteitä. Selostaminen ei ole samalla tavalla luonnollista kuin Kyllösen selostaessa. Olen sitä mieltä, että kun katsoja sa sen vaikutelman, että selostajaa kiinnostaa ja selostus pysyy muutenkin kasassa ja on luontevaa, niin mahdolliset kömmähdykset eivät häiritse samalla tavalla kuin esimerkiksi tällä hetkellä.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
jusban sanoi:
Jäikö kenelläkään mieleen selostuksesta, että montako kertaa Shumi on voittanut Magny-Coursin radalla ja onko muita ratoja missä Shumi olisi monia kertoja voittanut. Mulla meni meinaan vähän ohi.
Tämmösiä tärkeitä faktoja pitäisi selostajan vähän teroittaa katsojille mielestäni.
Schumacher on voittanut Magny-Coursissa nyt kahdeksan kertaa. On muitakin ratoja, joilla hän on monesti voittanut.