Selostuksen kukkasia kaudella 2006

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
mh_84 sanoi:
No autohan toimii aina niinkuin pitää. :wink: Kyllä se on kuljettava, joka liian myöhäisellä jarrutuksella etc. saa aikaan perän irti lähtemisen jota sitten täytyy korjailla. Tässä Saari on ihan oikeassa. Mutta en minäkään ymmärrä miksi se sitä nyt noin paljon hehkutti, noita tapahtuu joka kisassa. Ei ne kuskit mitään koneita ole.
Jos kierrosaika on yhtäkkiä pari kymppää huonompi, ei vika aina ole autossa vaan yleensä kuljettajan virheessä. Kuskit tekevät virheitä joka kierroksella, mikään kierros, tai edes mutka, ei ole täydellinen.
Jarrutukset/perän irtilähdöt ovat erikseen ja kyseessä oli siis mutkan aikana tapahtuvat korjausliikkeet. Esim Barabolicasta ulos tultaessa TC hoitaa luistopuolen mutta silti kuljettavat joutuvat välillä tekemään korjausliikkeitä kiihdyttäessään mutkasta ulos...en näe siinä kyllä mitään kuljettajan virhettä vaan huonosti käyttäytyvän auton. Keke käyti usein luuluisaa "kabiini täynnä käsiä" ilmaisua eikä sillä kyllä tarkoitettu että kuljettaja tekee mutkan aikana jatkuvasti virheitä.
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
HÖYNÄ sanoi:
Eikös tämä ole itsestäänselvyys?

En puhunut siitä mihin minä olisin tyytyväinen, vaan siitä että selostajalla olisi edes jonkinlaista kiinnostusta lajia kohtaan. Esim. jenkeissä eri lajeja selostaa aina asialle vihkiytynyt kaveri. Suomessa tämä lienee kustannuskysymys, yksi kaveri selostaa useita lajeja, eikä mitään niistä kunnolla.
Tuottaako jälleen kerran kirjoitetun ymmärtäminen vaikeuksia?
Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?

Mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko selostaja kiinnostunut lajista vai ei, jos hän kuitenkin ärsyttää yhtä suurta osaa katsojista kuin nyt? Itse totesit että tämä on joka tapauksessa itsestäänselvyys.

Jos minun pitäisi päättää kuuntelenko änkyttävää asiantuntijaa vai sujuvasanaista ammattiselostajaa, niin valitsisin ehdottomasti jälkimmäisen. Se on kuitenkin helpompi päästää toisesta korvasta ulos. Älyän kilpailuista omiksi kotitarpeiksi aivan riittävästi itsekin :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
HÖYNÄ sanoi:
En puhunut siitä mihin minä olisin tyytyväinen, vaan siitä että selostajalla olisi edes jonkinlaista kiinnostusta lajia kohtaan. Esim. jenkeissä eri lajeja selostaa aina asialle vihkiytynyt kaveri.
Suomessa on yksi selostaja, joka osoittaa "jonkinlaista kiinnostusta lajia kohtaan", ja häntä, eli Kyllöstä ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa "asialle vihkiytyneeksi" (jos sillä tarkoitetaan asiantuntemusta).

Toivoa aina saa, mutta kun sitä täydellistä, tai edes jokseenkin kelvollista F1-selostajaa ei tästä maasta valitettavasti löydy. Tuominen oli lähimpänä, mutta hänkin on enemmän rallimiehiä.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Felix sanoi:
Jarrutukset/perän irtilähdöt ovat erikseen ja kyseessä oli siis mutkan aikana tapahtuvat korjausliikkeet. Esim Barabolicasta ulos tultaessa TC hoitaa luistopuolen mutta silti kuljettavat joutuvat välillä tekemään korjausliikkeitä kiihdyttäessään mutkasta ulos...en näe siinä kyllä mitään kuljettajan virhettä vaan huonosti käyttäytyvän auton. Keke käyti usein luuluisaa "kabiini täynnä käsiä" ilmaisua eikä sillä kyllä tarkoitettu että kuljettaja tekee mutkan aikana jatkuvasti virheitä.
Juuri näin.
Tarkoitin lähinnä sitä Alonson eka mutkan virhettä missä juuri jarrutti liian myöhään ja joutui korjailemaan..
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Törni sanoi:
Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?

Mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko selostaja kiinnostunut lajista vai ei, jos hän kuitenkin ärsyttää yhtä suurta osaa katsojista kuin nyt? Itse totesit että tämä on joka tapauksessa itsestäänselvyys.

Jos minun pitäisi päättää kuuntelenko änkyttävää asiantuntijaa vai sujuvasanaista ammattiselostajaa, niin valitsisin ehdottomasti jälkimmäisen. Se on kuitenkin helpompi päästää toisesta korvasta ulos. Älyän kilpailuista omiksi kotitarpeiksi aivan riittävästi itsekin :thumbup:

No kyllä sillä nyt on merkitystä onko kinnostunut lajista vai ei. Miksi asiantuntija olisi välttämättä änkyttävä? Minä kuuntelisin mieluummin sujuvasanaista asiantuntijaa kuin änkyttävää ammatiselostajaa.
Jos selostaja on kiinnostunta lajista ja sujuvasanainen niin miksi vitussa se ärsyttää sinua?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9306
Mielestäni Saari mainitsi Montrealin radan olevan Safety Carin henkinen kehto, koska vuonna 1973 Kanadan GP:ssä nähtiin ensimmäinen sen esiintyminen. Safety Carin esiintyminen tuossa kilpailussa pitää paikkaansa, mutta kisa ajettiin Mosportissa.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
USA:n GP:n selostuksen taso lyhesti: :yuck: :yuck:
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Joni sanoi:
USA:n GP:n selostuksen taso lyhesti: :yuck: :yuck:
Oli taas kyllä touhua.

"Mitään järjellistä syytä en keksi tuohon miksi Juan Pablo Montoya törmäsi Kimin vaihdelaatikkoon." -soopa kuultiin ainakin 100+n kertaa. :jaska: :jaska:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9306
Harjoitusten aikana kun lukivat niitä kuljettajia, jotka ovat vanhalla moottorilla, tulivat lukeneeksi ne, jotka olivat uudella moottorilla.

Sitä en ymmärrä, miksi nykyään varikolla toimittaja ei voi olla linjoilla koko aikaa. Näinhän asia oli esim. Mildhin tai Koivusalon toimiessa varikkoreportterina.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Joni sanoi:
USA:n GP:n selostuksen taso lyhesti: :yuck: :yuck:
Oli harvinaisen paljon virheitä. Eki etenkin tuntui olevan välillä ihan pihalla. Onneksi huomasi itsekin muutaman erheensä.

Saari ärsyttää! En tiedä miksi vetää välillä sen nenäsoundinsa mukaan - lisää uskottavuutta?!

Ennen kisaa näytetty Berndt Mäyländerin haastattelu oli hyvä! Keke on tuonut paljon syvyyttä mukaan, loistotyyppi! :thumbup:
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Seiväshyppääjän taso tai oikeastaan tason puuttuminen on jo nähty monesti. Miksi tämä täysin asiantuntematon asiantuntija raahataan höpättämään ihmeellisyksiä lähes joka kisaan ?
 

Niksi

Niksittäjä
Liittynyt
4.3.2005
Viestit
457
Sijainti
Vaasa
Leuka ensimmäisen kerran sisään ja Erkki väläyttelee: "Tämä selittää hyvinkin Massan hyvän alun, kun Massalla kevyempi auto" tjsp.

:alppu:
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Niksi sanoi:
Leuka ensimmäisen kerran sisään ja Erkki väläyttelee: "Tämä selittää hyvinkin Massan hyvän alun, kun Massalla kevyempi auto" tjsp.

:alppu:
Tajus sentään virheensä samalla, jos muistan oikein. :eek:
 

Bowser

Well-known member
Liittynyt
28.3.2006
Viestit
225
Niksi sanoi:
Jos muistan oikein, niin se oli Osku, joka huomasi Ekin "virheen."
Ei vaan Mustakari huomasi sen itse ja totesi: "minähän höpisen ihan sekavia!" :eek:
 
Ylös