Selostuksen kukkasia kaudella 2006

Warwick

Well-known member
Paras oli kun Eki moitti tv-ohjaajia ja sitten joutui vähän pyytelemään anteeksi "kovaa kieltään".

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
jupla sanoi:
Sitten sanovat "Kimi ajaa jatkuvasti nopeampia kierroksia kuin edellä ajava", kun painelevat ihan peräkkäin kierroskaupalla.
Toi on ihmetyttänyt jo pitkään. Toinen vaihtoehto on se, että ihmetellään miksi joku kärkikuski, tai sitten Pedro, ajaa Trullijunassa :yuck: kaksi sekuntia hitaampia aikoja kuin kärki, tai siis lähinnä se ettei tajuta, että ne hitaammat ajat johtuu siitä jonosta.
Eilinen kisa oli aivan käsittämätön suoritus. Varsinkin Ekin rengasepisodi, auto lähtee hirveään sladiin, osuu kanttariin ja vasta siinä vaiheessa menee rengas, right.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Bowser sanoi:
Riippumatta siitä kuka formuloita selostaa ensi kaudella, niin toivottavasti nyt digilähetysten aikakaudella tulee jo pitkään kaipaamani mahdollisuus, että katsoja voisi kaukosäätimellä laittaa selostusäänen off-asentoon ja kuunnella pelkkää autojen pauhaamista.
Jos ei tule, niin en aio ostaa "F1-korttia" jos Oskari jatkaa selostajana. Sen verran ottaa sen jutut päähän. :mad:

MTV3:lla olisi nyt kova liike palkata siihen hommaan Kyllösen Matin... itse voisin luvata tässä ja nyt, jos Matti tuloo niin mä ostan kortin ihan varmasti. :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Pasi73 sanoi:
MTV3:lla olisi nyt kova liike palkata siihen hommaan Kyllösen Matin... itse voisin luvata tässä ja nyt, jos Matti tuloo niin mä ostan kortin ihan varmasti. :D
no ei todellakaan. Pikemminkin viimeisetkin "Kyllösen-ajan" muistomerkit pitäisi tuolta saada pois (=Mustakari).

Ei Saari tai Tomi Tuominen mitään loistavia selostajia ole, mutta 107X parempia kuin Kyllönen.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
En itse näe kyllä että Mustakari vois olla Kyllösen kanssa samassa kopissa, kun Matti on _tunnelman luoja_ niin sen rinnalle tarvii olla joku F1-asiantuntija.

Itse taas en pidä Saaren ja Tuomisen asenteesta... jotenkin neitimäistä touhua ja ne yrittää jatkuvasti esittää jotain fiksua jollain nippelitiedolla. Esim. mitä helkuttia mä teen sillä tiedolla miten lausutaan Klien oikein? :nope:

ajuu

Member
aasi

Jere1983 sanoi:
Toi on ihmetyttänyt jo pitkään. Toinen vaihtoehto on se, että ihmetellään miksi joku kärkikuski, tai sitten Pedro, ajaa Trullijunassa :yuck: kaksi sekuntia hitaampia aikoja kuin kärki, tai siis lähinnä se ettei tajuta, että ne hitaammat ajat johtuu siitä jonosta.
Eilinen kisa oli aivan käsittämätön suoritus. Varsinkin Ekin rengasepisodi, auto lähtee hirveään sladiin, osuu kanttariin ja vasta siinä vaiheessa menee rengas, right.
Ihmetyttää miten noinkin kauan kisoja kiertänyt ja formuloita seurannut voi olla noin tyhmä. Erkki ei tajua kilvanajosta yhtikäs mitään. Toistelee vain itsestään selvyyksiä mitä isotpojat on varikolla kertonut.
Täys aasi suoraansanottuna.
Ei nyt toimiva auto tuossa kohtaa voi noin sladiin lähtiä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Pasi73 sanoi:
Itse taas en pidä Saaren ja Tuomisen asenteesta... jotenkin neitimäistä touhua ja ne yrittää jatkuvasti esittää jotain fiksua jollain nippelitiedolla. Esim. mitä helkuttia mä teen sillä tiedolla miten lausutaan Klien oikein? :nope:
No harrastihan Kyllönenkin noita samoja asioita :rolleyes:

Nuo on selostajilla jollain lapulla "Puhu kun on muuten tylsää"

Observer

Well-known member
Pasi73 sanoi:
Jos ei tule, niin en aio ostaa "F1-korttia" jos Oskari jatkaa selostajana. Sen verran ottaa sen jutut päähän. :mad:

Juuri näin. Maksuformula on Maikkarille tuhoon tuomittu yritys jos Saari jatkaa. Kyllönen sen sijaan takaisi menestyksen. :ahem:

Hurmurisija

Well-known member
jupla sanoi:
Juurikin näin! Hurmurisijalle: Keke on mielestäni ollut todella tarkkanäköinen asiantuntija, eikä ole jättänyt mielipidettään vakan alle.
No ei totisesti. Sen sijaan Keke on puhunut toisinaan ihan omiaan ja ollut kisatilanteissa kuutamolla. Vakuuttavan oloinen hän kyllä on, mutta eipä hänkään mikään tarkka havainnoitsija tai todellinen asiantuntija ole.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
jaska sanoi:
No harrastihan Kyllönenkin noita samoja asioita :rolleyes:

Nuo on selostajilla jollain lapulla "Puhu kun on muuten tylsää"
Kyllösen nippelitietojen parhaimmistoahan oli nämä F1-auton bensankulutus (13 litraa sekunnissa) ja kiihtyvyys (0-100 km/h 5 sekuntia).

---

Minä en lähtsi koko Maikkarin selostustiimiä vaihtamaan. Mielestäni Saaren ja Salon yhdistelmä on ihan toimiva, joskin sekin kärsii siitä, ettei kumpikaan ole ihan aina täysin ajan tasalla sääntöjen, pohjatietojen tai viimeisten uutisten kanssa. Silloin, kun Salo ei ole paikalla homma valitettavasti hajoaa täysin käsiin, koska tiimin toinen vakiojäsen elää täysin omalla planeetallaan. Lähetykset kaipaisivatkin mielestäni eniten Mustakarin ulostamista ja tilalle jotakuta HC-tason F1-nörttiä, jolla on vielä siedettävä ulosanti.

Oskari on ihan siedettävä tapaus maneereineen ja typerine lempinimineenkin. Itseäni eniten risoo kuskien "lokerointi" tyyliin Button on pehmeä. Se, että kuljettajista on mielipiteitä, on oikeastaan ihan positiivista ja pyrkiminen miellyttämään kaikkia olisikin väärä ratkaisu. Kuitenkin tämä kuljettajan taidoista luotu ennakkokäsitys tuntuu antavan syyn toitottaa aiemmin syntynyttä kuvaa totuutena riippumatta siitä, mitä ruutu näyttää radalla tapahtuneen. Samoin tilanteenluvussa on välillä edelleen puutteita. Parempaan kommentaattoriin yhdistettynä toimisi kuitenkin mielestäni varsin hyvin.

Mika S taas on minusta loistokas siinä hommassa, missä rapakon takana entisiä urheilijoita lähetyksissä käytetään, eli "color commentatorina". Hän sanoo, mitä ajattelee ja kykenee välittämään kuskin näkökulman asioihin. Salon kohdalla tökkii eniten se, että jotkut odottavat hänen tietävän kaiken säännöistä, taustoista ja tapahtumista, vaikka lajin herkeämätön seuraaminen ei ihan välttämättä ole ollut sen parista poistuneen tärkeimmissä intresseissä.

Ekin häätämisen ohella olen välillä miettinyt, onko Maikkarilla harkittu "spotterin" käyttöä selostuksissa. Tarkoitan siis, että kopissa olisi kaveri, jonka tehtävänä ei olisi puhua, vaan pelkästään kiinnittää selostajien huomio näiden huomaamattomissa oleviin tapahtumiin sekä pitää kirjaa kilpailun tapahtumista jne.

Hurmurisija

Well-known member
Bobakki sanoi:
Ekin häätämisen ohella olen välillä miettinyt, onko Maikkarilla harkittu "spotterin" käyttöä selostuksissa.
Tuo on loistava idea. Esimerkiksi kierrosaikojen ja TV-ruudun tai papereiden seuraaminen on yhtäaikaa mahdotonta. Jos siinä hetkessä sattuu jotain radalla, niin se menee ohi. Eli yksi mies tai nainen koppiin lisää.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Salo olisi pitänyt selostusta ryhdissä. Saari & Eki kahdestaan on huono yhdistelmä.

Hurmurisijan kannattaa heti ilmoittaa myös ulkomaan medialle, että Keke on kusettanut kaikki nämä vuodet! Eivätpä moottoriurheilulehdet enää kysele ukon mielipiteitä, kun jymy-yllätät Keken asiantuntemattomuudesta. F1-ura mestaruuksineen ja sen jälkeinen managerointi ja muu puuhailu lajin parissa on vaan silmänlumetta :thumbfh:

Ehkä Keke ei ole enää niin tarkkanäköinen kuin ennen, mutta silti edelleen hyvä.

poko

Well-known member
Ei tule Saari/Eki kaksikolla tosta selostamisesta mitään. Mustakari on parhaimmillaan pienessä roolissa. Pahin ongelma on kuitenkin Saari. "PPEDDRO MAARRTTIINEZ DELAROOSA!" "NICKLAUS!", meni hermot kesken kisan ja laitoin telkkarin mutelle :mad_old:

Koppiin Matti ja Keke, Eki varikolle. Voisin jopa plussa-paketin ostaa :ahem:

Goula

Flying Finn
Miten muut kanavat onnistuvat selostuksessa ja Suomalaiset ei. Maikkari ei vaan ymmärrä palkata ammattilaisia sinne koppiin. Oskukin tuli tiimiin katsomatta yhtään GP:tä sitä ennen. :doubtful: :doubtful: :doubtful:

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Bobakki sanoi:
Ekin häätämisen ohella olen välillä miettinyt, onko Maikkarilla harkittu "spotterin" käyttöä selostuksissa.
Onhan niillä selvästi "spotteri", joka pitää Saaren ajan tasalla ITV:n vessajutuista yms. Tehtävänä lienee tarkkailla foorumin irkkikanavaa.

sandman72

Asshole
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
No pääselostajan tarkoitus ei olekaan olla se kaiken tietävä, vaan juuri tohista koko ajan jostain, ihan vain tunnelman vuoksi. Kyllönen ja Saari toimivat kyllä sellaisina ihan OK, mutta tosiaan Mustakari ei riitä pitämään hommaa kasassa. Salo ja Keke käyvät tuohon.
Ja itseasiassa tarkkaan ottaen Tuomisessakaan minua ei ärsyttänyt tyyli eikä muu, en vain pitänyt hänen äänestään. Sillehän mies taas ei voi kovinkaan paljoa.

Eli mun mielestä koko selostajista urputtaminen on ihan turhaa. Kuka tahansa noista kolmesta pääselostajana ja joku jostain jotain ymmärtävä pitämään homma kasassa.

Ehkä Pulkkista (Timo) ei kannattais laskea pois, vois olla yllättävänkin hyvä.

Koppiin siis Pulkkinen ja Salo/Keke.

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Hurmurisija sanoi:
Tuo on loistava idea. Esimerkiksi kierrosaikojen ja TV-ruudun tai papereiden seuraaminen on yhtäaikaa mahdotonta. Jos siinä hetkessä sattuu jotain radalla, niin se menee ohi. Eli yksi mies tai nainen koppiin lisää.
Ei huono idea ollenkaan ja jos kyseinen järjestely on liian kallis voi Maikkari laittaa Suomeen pari harjottelijaa istumaan ruudun/ajanoton ääreen kisojen ajaksi. Pojat sitten ilmottelee jos ruudussa tai sen ulkopuolella tapahtuu jotain mielenkiintoista.
Eilenkin meni muutama hehkutuksen arvoinen ohitus selostajilta ohi.

Sampza

Active member
Mua ei häiritse paljookaan noi selostajat mut noi Saaren "Kimi Matias Räikköset" alkaa jo pikkasen kyllästyttämään:jaska:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Suomen Huippu sanoi:
Onhan niillä selvästi "spotteri", joka pitää Saaren ajan tasalla ITV:n vessajutuista yms. Tehtävänä lienee tarkkailla foorumin irkkikanavaa.
Eikö sekin ole parempi, kuin Kyllösen täydellinen tyhmyys ja tietämättömyys formuloista?:doubtful:

IceManFani

Tunari
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Pasi73 sanoi:

Ei millään pahalla, mutta se mitä oon Canal+ Sportilta DTM kisoja, niin kyllähän se Kyllönenkin on alkanut vähän menettään niitä taitojaan joten ei kyllä tarttis tulla takas, kyllä se niin hirveetä räpeltämistä sillä on että huh huh. Ei ton Oskarin selostus mua niin paljon häiritse, joten mun puolesta se voi jatkaa, se Mustakari hiiteen sieltä, silläkin meni paremmin Kyllösen kanssa, mutta nyt kun ei Kyltsi ookkaan enään selostuskopissa niin sillä on kyllä pallo hukassa. Muuten Saarihan ei ole vähään aikaan käyttänyt Räikkösestä sitä "Toivottomien tilanteiden erikoismies" nimitystä...