Selostuksen kukkasia kaudella 2007

Goula

Flying Finn
Ensimmäisen kerran tällä kaudella Kyllönen oli parempi kuin Saari. Huomasi kilpailuntapahtumat nopeammin ja selostuskaan ei ollut enään niin väkinäistä.:ahem:

Törni

Well-known member
En normaalisti säti selostajia. Yksi hauska kohta kuitenkin pisti korvaan. Turva-auton tullessa radalle Saari toisteli useaan kertaan, että nyt kilpailu saa aivan uuden luonteen. "Nyt kilpailu saa aivan uuden luonteen". Kuvaruudun takaa oli helppo aistia kuinka Saaren aivot kävivät samalla ylikierroksilla kun hän yritti miettiä kuinka turva-auto muuttaa kilpailun luonnetta ja vaikuttaa yksittäisten kuljettajien tilanteeseen. Pulkkinen sitten ehti apuun ja yritti pukea sanoiksi mikä vaikutus turva-autolla on. Huonoa valmistautumista kaikki tyynni. Ei oltu etukäteen analysoitu miten turva-auton tulo vaikuttaa uusilla säännöillä kunkin auton tilanteeseen huomioiden sijoitus ja varikkopysähdysten tilanne ennen turva-autoa.

Mutta eipä tuokaan selostusepisodi minua sen kummemmin häirinnyt tai edes huvittannut. Minusta selostustiimi selvisi hyvin.

öö ruz

Speed for ever
Saari oli todella surkea. EI nähnyt yhtään mitään ja siltä kesti todella kauan tajuta että Kovis nousee korkealle. Lähdöstä loppuun ihan pihalla.

NS

Well-known member
Sijainti
Esmoo
Kooste tuntui kerrankin turhan lyhyeltä f1-kisan tapahtumiin nähden ja tosiaan Kyltsi oli ihan messissä. Sen kielikuvat on kyllä välillä tyypillisen hauskoja. Esim. (tällä kertaa hajoinneista eturipustuksista puhuttaessa) "nuo herkät instrumentit" ja "Hamiltonin muhkea työkalu". :alppu:

mmjj

Tavallinen katsoja
Sijainti
Helsinki
Kyllönen on hyvä, kun kisassa tapahtuu paljon, ja Saari loistaa, kun kisa on tylsä?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mun mielestä Kyllönen kuuluu sinne 90-luvun lopun Häkkinen-meuhkailuihin.

Kuulosti ihan DTM-kisalta Kyltsin selostus. Todella heikkoa seurantaa häneltä.:nope:

Mr Cale

Enormous Member
Sijainti
Espoo
Aika-ajot oli Kyltsiltä ainakin taas sitä väkisin hehkuttamista. Ja Mustakarikin osoitti taas asiantuntevuutensa ihmettelemällä kovasti Alonson polttoaineen säästämistä :jaska:

Kisan näin onneksi Maxin kautta. Pakko myöntää, että harmittavan paljon meni Oskarilta ohi silmien. Johtunee siitä, että joutui selostamaan yksin.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Mr Cale sanoi:
Pakko myöntää, että harmittavan paljon meni Oskarilta ohi silmien. Johtunee siitä, että joutui selostamaan yksin.
Tuo yksin selostaminen ei kyllä Saarelta aivan nappiin mene. Oskari oli pahasti ulkona kisan tapahtumista. Aivan liian pahasti. Samaan aikaan kun ainaisesti kaivattuja hienoja ohituksia tehdään radalla, ovat Oskarin silmät ilmeisesti papereissaan, joista lueskelee menneiden vuosien tilastotietoja. Useampaankin kertaan kisan aikana sama juttu.

Ehdottomasti kaipaisi selostamo Kekeä tekemään huomioita Saaren rinnalle. Tai vaikkapa Mika Saloa. Nämä herrat voisivat välillä töniä Oskaria irti niistä papereistaan.

TIMOMIES

Well-known member
Kun Fisicolle hylkäys

MK -"Punainen lippu hänelle"
EM - "niin, vain hänelle"

:eek: :D

R.Rosset

Well-known member
Goula sanoi:
Ensimmäisen kerran tällä kaudella Kyllönen oli parempi kuin Saari. Huomasi kilpailuntapahtumat nopeammin ja selostuskaan ei ollut enään niin väkinäistä.:ahem:
En tiedä miten Saari selosti, mutta Kyllösen selostus oli huikean paljon parempaa, kuin esim. Monacossa.:thumbup:

Jalperi

Well-known member
Pulkkinen julisti uuden kauden alkavaksi tästä kisassa, kuulemma 16 kuskia lähtee tähän kauteen uudella moottorilla:eek!: :D

Timppa78

License to SPY
Sijainti
Täällä
Jalperi sanoi:
Pulkkinen julisti uuden kauden alkavaksi tästä kisassa, kuulemma 16 kuskia lähtee tähän kauteen uudella moottorilla:eek!: :D
Niimpa, aika huvittava oli, jospa alkukausi onkin ollut pelkkää testiä eli kaikilla on nolla pojoa!:D

vmjs

Well-known member
Pulkkinen jälleen liekeissä.

"Jaa tuo oli varikon sisääntulo"
"auto on tahmea (tjsp) hitaissa mutkissa"

öö ruz

Speed for ever
Kämmejähän herrat tekee mutta Pulkkinsen ja Mustakarin leppoisaa jutustelua harjoituksissa on mukava kuunnella. Oikeesti.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
öö ruz sanoi:
Kämmejähän herrat tekee mutta Pulkkinsen ja Mustakarin leppoisaa jutustelua harjoituksissa on mukava kuunnella. Oikeesti.
Samaa mieltä. Olen vakaasti sillä kannalla, että harjoituskokoonpanon (Pulkkinen selostaa, Mustakari önisee vieressä, Saari sukkuloi varikolla) voisi jäljentää sellaisenaan myös aika-ajo- ja kilpailulähetyksiin.

vmjs

Well-known member
öö ruz sanoi:
Oon kai vaikea ihminen kun mua ärsyttää tuollaaset pienet asiat noiden selostuksessa. Luulis, että selostajat pystyisivät tunnistamaan mutkat ja kuljettajat, ei voi olla kovin vaikeaa, jopa minä siihen pystyn. Olis myös suotavaa, että selostajalla olisi sen verran englanti hallussa, että pystyisi kääntämään noi team radio -keskustelut.

Oskari & Keke on selvästi paras selostajapari mitä MTV3:lla on tarjota.

Viimeksi muokattu:

osku1619

Well-known member
öö ruz sanoi:
Kyllä... Ei aina välttämättä jaksa kahtoo, mut ku kuuntelee nii siinä on kiintoa.

odetus

Well-known member
Joo, olis kyllä hyvä jos Timppa ja Mustakiikari olis kisassakin ja Saari siellä varikolla. Vaikka niitä kämmejäkin tulee joskus mutta se juttelu on kyllä ihan hyvää kuunneltavaa.

öö ruz

Speed for ever
vmjs sanoi:
Oon kai vaikea ihminen kun mua ärsyttää tuollaaset pienet asiat noiden selostuksessa. Luulis, että selostajat pystyisivät tunnistamaan mutkat ja kuljettajat, ei voi olla kovin vaikeaa, jopa minä siihen pystyn. Olis myös suotavaa, että selostajalla olisi sen verran englanti hallussa, että pystyisi kääntämään noi team radio -keskustelut.

Vaatii oikeesti aika paljon omistautumista lajille että opettelee esim. pleikkarista kaiikki mutkat. No minäkin olen sen tehnyt, pari rataa on tullut käveltyä läpikin.
En mä tiedä voidaanko me vaatia selostajilta keillä on vielä aika monta monitoria selostuskopissa että ne on suorassa lähetyksessä heti kärryillä. Nuo tiimiradiotkin saattaa kuulua hieman huonosti koppiin. Tottakai ne pystyy parempaan, mutta ei tää nyt ihan hanurista ole.