Sergio Perez - Viva Mexico

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mistä ne tekisi protestin? Jos tuomaristo olis nähnyt jotain rangaistavaa Sekon peippailussa, niin ne olisivat antaneet sille kisan aikana jo rangaistuksen.
Luulis Kimin valittaneen radiossa ja tallin informoineen Charlieta? Tai sitten eivät reagoineet koska Kimi ei nostanut nähdessään Perezin tulevan alle?
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Katon tässä kisaa uusiksi ja piti tulla kesken kaiken ilmottamaan että Sergiolta TAAS tyhmä ohitusyritys Hulkista. Hulkia ei olisi pitänyt rankaista.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Onko Perez Meksikon tämän hetken kovin kuski?
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Miksihän Hülkenbergiä rangaistiin siitä että väisti Pereziä? Jos hän olisi pysynyt kanttarin vasemalla puolella, niin hänen kisa olisi varmaan loppunut siihen.
Vissiinpä radalta pois puskeminen on sallittua.
Milloinhan Perezille tulee sellainen kisa, jossa hän ajaisi kunnolla kilpaa, mutta siististi?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Miksihän Hülkenbergiä rangaistiin siitä että väisti Pereziä? Jos hän olisi pysynyt kanttarin vasemalla puolella, niin hänen kisa olisi varmaan loppunut siihen.
Vissiinpä radalta pois puskeminen on sallittua.

Milloinhan Perezille tulee sellainen kisa, jossa hän ajaisi kunnolla kilpaa, mutta siististi?
Tätä olen myös ihmetellyt. Aivan käisttämätöntä tuomarointia. Hulk ei olisi voinut pysyä radan sisällä ilman kolaria. Eikä ollut eka kerta kun Perez hyödyntää tätä tuomarilinjaa, Monacossa sama juttu. Prkl kun pistää vihaksi tämmöinen.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Onko Perez Meksikon tämän hetken kusipäisin kuski?
Mitä noita edesottamuksia radalla katsoo, niin helposti. Bernie ja FIA vaan silittelevät päätä, kun saa "shown" aikaiseksi. Kait se tuolla kouhkaamisella kohta teilaa jonkun. Toivottavasti itsensä, ennemmin kun jonkun muun.
Sanokaa mun sanoneen, että itku tosta touhusta tulee ennen pitkään. Mielestäni tuollaiseen nuorten kuljettajien töhöilyyn pitäisi puuttua heti alusta ja ankarasti niin oppisivat. Nyt Perez sikailee viikonlopusta toiseen ja ei edes ymmärrä mitä tekee väärin.:wall:


Disclaimer:
Nyt sitten Skenejeesukselle, muille tekopyhille jeesustelijoille ja lukutaidottomille modeille tiedoksi. Tekstin kirjoittaja ei toivo kenenkään tekstissä mainitun formula 1 kuljettajan kuolemaa. Siinä vain todetaan, että jos tälläinen ikävä sattumus tulis tapahtumaan Perezin toimien seurauksena, tapahtuisi se mieluummin tämän sattumuksen auheuttajalle (Perez), kuin jollekkin viattomalle osapuolelle. Mieluimmin ei tietysti kellekkään.

Jään odottamaan ikibannia ja kuolemasta keskustelun ja kaiken siihen viittaavan kieltämistä foorumilla, sillä lapset tms. paskaa...:yuck:
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Mitä noita edesottamuksia radalla katsoo, niin helposti. Bernie ja FIA vaan silittelevät päätä, kun saa "shown" aikaiseksi. Kait se tuolla kouhkaamisella kohta teilaa jonkun. Toivottavasti itsensä, ennemmin kun jonkun muun.
Sanokaa mun sanoneen, että itku tosta touhusta tulee ennen pitkään.
Ollaan taas vissiin tuudittauduttu hiukan liikaa siihen tunnelmaan, että ei siellä voi kukaan kuski kuolla. Ratzenbergerin ja Sennan kuolemista tulee ensi keväänä kuluneeksi 20 vuotta mikä antanee hiukan taustatukea tuolle luulolle. Itse olen kyllä sitä mieltä, että enemmänkin tuurilla on ilman kuolemantapauksia sarjassa selviydytty kevään -94 jälkeen. Ainakin Couthard joskus ajoi jonkun toisen kuljettajan auton yli siten ettei ollut monesta sekunnin osasta kiinni alle jääneen kuskin pään irtoaminen. Ja aikalailla vastaava tapaus oli viime vuotinen Crosjeanin Spa-kolarointi, jossa Alonsolla oli aika iso riski loukkaantua vakavasti tai ns. lopullisesti, kun toinen auto ihan naaman edestä meni ohi/yli.

Ei tuon Perezin kanssakaan oikeastaan tarvitse kuin hiukan huonommin ympäristön tapahtumia seuraava ja riittävän päköpäinen kuljettaja ohitussyöksyn kohteeksi, niin taas lentelee F1-auto sopivaa laskeutumisalustaa etsien.
 

Leftshoe

Member
Liittynyt
27.3.2012
Viestit
21
Kelailin tuota Perez-Hulkenberg-tilannetta Katsomosta edestakaisin. Tuossa tapahtui klassiseksi muodostunut vastustajan radalta ulostyöntäminen mutkan ulostulossa. Viime vuosina nämä tilanteet on tulkittu tuomaristossa siten, että näin saa tehdä. En tiedä mihin tällainen tulkinta perustuu, kun käsittääkseni se auton mittainen väli sinne pitäisi jättää jos ajetaan rinnakkain. Joka tapauksessa tuomariston päätös oli siis linjassa aiempien päätösten kanssa, vaikka olenkin täysin erimieltä päätöksestä. Mielestäni tuollainen ulostyöntäminen pitäisi olla rangaistavaa. Tuo estää tyystin pitkät rengas rengasta vasten -taistelut, kun sisäpuolella mutkaa oleva saa käyttää koko radan leveyden mutkan ulostulossa. Sisääntuloissahan käytäntö on päinvastainen eli silloin se auton leveys pitää jättää tilaa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
En kyllä yhtää osa sanoa, että tuleeko tällä kommentilla jäähyä, mut eniten mua noiden toilailujen lisäksi ärsyttää ko. kaverin hamsterimaisuus. En voi sille mitään, mut näyttää ärsyttävältä. Vähän niinku Grosjean maireine naamoineen :D Iha läpällä silti tässä.. :)
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Jos toi olis tullu Monacossa tai Singaporen radan toisessa osassa toi pusku, niin Hülkin auto olisi romuttunut. Mitenhän tuomaristo olisi siihen reagoinut?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Jos ulkopuolellaoleva on vähän edellä, penaltti vissiin sisäpuolellaolevalle (muistaakseni Maldonado ja Perez Unkarissa 2012 3. viimisessä mutkassa).

Jos sisäpuolellaoleva vähän edellä, saa kiilata ulostulossa. Ei edellytetä tilan jättämistä vaikka autossa ohjauslaitteet onkin :nope:
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jos ulkopuolellaoleva on vähän edellä, penaltti vissiin sisäpuolellaolevalle (muistaakseni Maldonado ja Perez Unkarissa 2012 3. viimisessä mutkassa).

Jos sisäpuolellaoleva vähän edellä, saa kiilata ulostulossa. Ei edellytetä tilan jättämistä vaikka autossa ohjauslaitteet onkin :nope:
Mun mielestä tää on näin just hyvä. Ohittaja saa itekki vääntää sisäpuolelle, jos siltä tuntuu. Blokkailija joutuu jo alunperin ottaan monesti huonomman linjan ja tästä johtuen mutkan lopussa tarvitaan kaikki radan tila. Jos ei näin saa tehdä, nii miten niitä ohituksia blokkaillaan? Eikö oo sama vaa päästää ohi ja sillä selvä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mun mielestä tää on näin just hyvä. Ohittaja saa itekki vääntää sisäpuolelle, jos siltä tuntuu. Blokkailija joutuu jo alunperin ottaan monesti huonomman linjan ja tästä johtuen mutkan lopussa tarvitaan kaikki radan tila. Jos ei näin saa tehdä, nii miten niitä ohituksia blokkaillaan? Eikö oo sama vaa päästää ohi ja sillä selvä?
Sisälinja on periaatteessa huonompi, koska on likaisempi kuin ulkoreunassa kulkeva ajolinja. Mutta koska FIA:n nykyisen tulkinnan mukaan sisälinjalla rinnalla oleva saa vetää mutkan jälkeen ajolinjalle (ulostulon ulkoreunaan) ja siis pakottaa ulkopuolella olevan ulos radalta, ohitus mahdollistuu. Ja tästä radalta poistumisesta sitten tulee "anna sija takaisin" -käsky, jos sillä radalta poistumisella on välttänyt sijan menettämisen.

Jos sääntöjä kirjaimellisesti luetaan, niin blokkailuahan ei sallita lainkaan.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
perzes...

Disclaimer:
Skenejeesukselle...
Ei mulla oo mitään sitä vastaan että Perezin hölmöilyt jossain vaiheessa osuis omaan nilkkaan. Päinvastoin. Olis kyllä korkea aika saada tuntuva opetus. Kyllä siellä on muitakin kuskeja jotka eivät väistä ja silloin tulee Serzollakin ahdasta.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ollaan taas vissiin tuudittauduttu hiukan liikaa siihen tunnelmaan, että ei siellä voi kukaan kuski kuolla. Ratzenbergerin ja Sennan kuolemista tulee ensi keväänä kuluneeksi 20 vuotta mikä antanee hiukan taustatukea tuolle luulolle. Itse olen kyllä sitä mieltä, että enemmänkin tuurilla on ilman kuolemantapauksia sarjassa selviydytty kevään -94 jälkeen.
Voihan sitä tietysti tuuriinkin luottaa, mutta onpa autojen ja ajovarusteiden turvallisuuskin ottanut isoja harppauksia oikeaan suuntaan parissa vuosikymmenessä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Itseä kyllä korpeaa se ettei nykyään saa enää puolustaa sijoitustaan. Enää ei ole mahdollista sankaritarinat jossa tyyliin "Minillä voittaa Corveten vuoristotiella" voittaja rajusti alitehoisella autolla sankarillisesti voittaa suurkilpailun. Vaan nykyään pitää kaikki päästää ohi jotka takapeiliin ilmestyvät.

Tosin noin minä teen joka kerta muutenkin iRacingissä, en ikinä edes yritä taistella, mutta se johtuu siitä että olen 3-8s/kr hitaampi kuin kukaan muu... :(
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5644
Ollaan taas vissiin tuudittauduttu hiukan liikaa siihen tunnelmaan, että ei siellä voi kukaan kuski kuolla. Ratzenbergerin ja Sennan kuolemista tulee ensi keväänä kuluneeksi 20 vuotta mikä antanee hiukan taustatukea tuolle luulolle. Itse olen kyllä sitä mieltä, että enemmänkin tuurilla on ilman kuolemantapauksia sarjassa selviydytty kevään -94 jälkeen.
Heitänpä hatusta sellaisen olettaman, ettei F1-kisoissa ole kuollut kukaan autojen välisen kolarin seurauksena pois lukien massiiviset lähtöhetkellä tapahtuneet onnettomuudet. Ja jos onkin, niin sitten varmaan pitää mennä jonnekin 60-luvulle, millä ei ole enää mitään tekemistä nykyformulan kanssa.

Kahden auton kolari on mielestäni erittäin turvallinen tapahtuma, koska siinä on kyse kahden liki yhtä nopean kappaleen välisestä vuorovaikuttamisesta. Ja törmäyksen jälkeen vauhti putoaa nopeasti. Ei sen tarvitse laskea 200:sta 20:een vaan mikä tahansa nopeuden lasku leikkaa myöhempien törmäysten voimia. Kolarit sitä paitsi tapahtuvat useimmiten mutkissa, joissa ollaan utopistisen kaukana jostain Monzan speedtrapin huippulukemista.

Läheltä piti -tilanteita on aina enemmän kuin vakavia onnettomuuksia, koska se on jo todennäköisyyslaskennan yksi perusprinsiippi; luonnonlaki. Jo Sennan kuolema 20 vuotta sitten oli "lähinnä" huonoa tuuria.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Heitänpä hatusta sellaisen olettaman, ettei F1-kisoissa ole kuollut kukaan autojen välisen kolarin seurauksena pois lukien massiiviset lähtöhetkellä tapahtuneet onnettomuudet. Ja jos onkin, niin sitten varmaan pitää mennä jonnekin 60-luvulle, millä ei ole enää mitään tekemistä nykyformulan kanssa.

Kahden auton kolari on mielestäni erittäin turvallinen tapahtuma, koska siinä on kyse kahden liki yhtä nopean kappaleen välisestä vuorovaikuttamisesta. Ja törmäyksen jälkeen vauhti putoaa nopeasti. Ei sen tarvitse laskea 200:sta 20:een vaan mikä tahansa nopeuden lasku leikkaa myöhempien törmäysten voimia. Kolarit sitä paitsi tapahtuvat useimmiten mutkissa, joissa ollaan utopistisen kaukana jostain Monzan speedtrapin huippulukemista.

Läheltä piti -tilanteita on aina enemmän kuin vakavia onnettomuuksia, koska se on jo todennäköisyyslaskennan yksi perusprinsiippi; luonnonlaki. Jo Sennan kuolema 20 vuotta sitten oli "lähinnä" huonoa tuuria.
8.5.1982: Gilles Villeneuve.
Formuloissa kahden auton kolari on vaarallinen jos renkaat osuu toisiinsa, saattaa tulla nopea "hyppy" ilmaan.
Japanissa Suzukan lähtösuoralla sattui kolari (olikoos F3-kisa -98 paikkeilla jos muistan oikein) kun kaverin auto singahti ilmaan ja osui radan päällä olleeseen mainoskylttiin ja hajosi kappaleiksi, kuskia myöten...
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5644
Villeneuvesta voidaan varmasti käyä mittelöitä yön pikkutunneille asti. Jos miekkonen olisi pysynyt autossaan eikä lentäny jonnekin tolppaan niskoilleen, niin siinäkään kolarissa tuskin olisi mitään ihmeellistä ollut.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Villeneuvesta voidaan varmasti käyä mittelöitä yön pikkutunneille asti. Jos miekkonen olisi pysynyt autossaan eikä lentäny jonnekin tolppaan niskoilleen, niin siinäkään kolarissa tuskin olisi mitään ihmeellistä ollut.
Pointti ei ollutkaan se mihin se kuoli, vaan se mikä sen onnettomuustilanteen aiheutti.
Ja tuo lähtösuoran kolari Suzukassa taas tapahtui "nykyaikaiselle" formulalle jos oli hiilikuiturungot ym mukana jo.

edit. toki olisi varmaan selviytynytkin jos olisi autossa pysynyt.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös