Silverstonen GP

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Re: Re: Hannu Hanhi aka Michael Schumacher

Bobakki sanoi:
Tuo olikin jo toisessa otsikossa, mutta mitenhän se voitto olisi Räikköselle siirtynyt ilman turva-autoa kun Schumi oli Kimin edellä ja molemmilla olisi ollut pysähdys tehtävänä, Schumilla vielä lyhyempi?
No tossahan on kaksi asiaa.

(1. )Turva-auton takana ja vain tippa jäljellä Tyhjällä tankilla ei edes Schumikaan olisi päässyt maaliin. (Tuskin sitä olisi työnnetty/hinattu maaliin...)Kimi olisi siis vienyt voiton. Kuulostaa siltä, että tuo ei ollut suuniteltua (2 stoppia)

Siinä tapauksessa, että (2. )turva-autoa ei olisi tullut radalle ja molemmat olisivat käyneet stopilla olisi tilanne ollut tiukempi.
 
Viimeksi muokattu:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Re: Re: Re: Hannu Hanhi aka Michael Schumacher

Formulanomi sanoi:
No tossahan on kaksi asiaa.

(1. )Turva-auton takana ja vain tippa jäljellä Tyhjällä tankilla ei edes Schumikaan olisi päässyt maaliin. (Tuskin sitä olisi työnnetty/hinattu maaliin...)
Älä ole niin varma... Schumin auto oli ainut, jota työnneltiin edellisellä kaudellakin. :D
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Jones sanoi:
No kai nyt jos autoa TANKATAAN se muuttuu raskaammaksi. Ellei se Shellin ihmebensa ole ilmaakin keveämpää?
Öh? Jos molemmilla siis olisi yhtä paljon ajettavana tämän Schumin pikatankkauksen jälkeen, niin olisikohan Schumin auto Kimsun välinettä painavampi? Vai meinaatko että Ferrari lorottaisi sinne varuiksi parinkymmenen kierroksen bensat?

Nyt saa miettiä ;)
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Calvin sanoi:
Fisikin oli matkassa yhden stopin taktiikalla eikä vauhti pudonnut käytännössä lainkaan edes stintin lopussa.

Ei pidä paikkaansa. Misukat ovat kyllä jonkin verran paremmat kuin Brisukat ensimmäisellä, jopa kahdella ensimmäisellä kierroksella riippuen siitä mikä Misukan seos on käytössä, mutta Ferrarin auto on edelleen niin ylivoimainen, että sen luonnollinen lähtöruutu on 1 tai 2. Mm. Schumacher olisi ollut paalulla jos olisi ollut samalla bensakuormalla kuin Barrichello. Viime aikoina vain on käynyt usein niin, että Schumilta ja Ferrarilta on mennyt usko omiin kykyihinsä jo harjoituksissa paalun suhteen. Ei siksi ettei kalusto tai renkaat antaisi periksi, vaan siksi että... no, arvaa! Se että Kimi pystyi vetämään kolme ja puoli sekuntia ensimmäisellä kierroksella johtui enemmän Kimistä kuin mistään muusta . Eipä repinyt Trulli, Button, tai Alonso tuollaisia kauloja kun lähtivät paalulta. Rubensin koomailu auttoi myös asiaa. Paalumies saa yleensä myös ajaa rauhassa kun muut joutuvat katselemaan enemmän peileihin, mikä sitten näkyy ensimmäisen kierroksen ajassa.
Eikö kukaan muu tästä hämmentynyt? :eek!: Siis Kimikös nyt on 3,5 sekuntia nopeampi kuin kaikki muut? Et kai oikeasti tuota usko, ethän?

Itsekin mainitset Barrichellon koomailut, ja turva-auton jälkeisen uusintastartinkin perusteella voisi vallan hyvin väittää että juuri brassin kädetys oli tämän eron suurin syy. En voi aivan varmaksi väittää, mutta Button tuskin sai ajettua alkukierroksiaan vapaalla radalla kun Rubens oli siinä edessä lipsumassa.

Schumin suoritustaso alkukierroksilla varikkokäyntien yms jälkeen olikin sitten aivan erilaista kuin Rubensin. Eli Schumi ei olisi tyhjällä radalla yhtä paljoa Kimin kelkasta pudonnut.

Mitä tulee Fisichellan 1. pysähdyksen taktiikkaan, tuollehan ei voi kun nauraa, yhtä paljon kuin selostajien sitä tarjotessa. Mies teki kaksi stoppia.

Miten sinun "tietojasi" tapahtumista voisi edes hitusta tosissaan ottaa kun todistettavissa olevat faktatkin tulevat syvältä jostain.. :D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
General FUp sanoi:
Öh? Jos molemmilla siis olisi yhtä paljon ajettavana tämän Schumin pikatankkauksen jälkeen, niin olisikohan Schumin auto Kimsun välinettä painavampi? Vai meinaatko että Ferrari lorottaisi sinne varuiksi parinkymmenen kierroksen bensat?

Nyt saa miettiä ;)
Kuka pahvipää sellaista on edes väittänyt että Sumin auto olisi raskaampi kuin Kimin? Minähän sanoin että Sumin auto olisi raskaampi tankattuna kuin ilman tankausta eli siihen tilanteeseen joka vallitsi Silven kisan loppukierroksilla.

Ette te voi olla noin yksinkertaisia, ettehän:(
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Re: Hannu Hanhi aka Michael Schumacher

Finn75 sanoi:
Koskas se "onnenmedaljonki" katosi? Ennen vai jälkeen kisan?

Uskomatonta, että se mitä me pidettiin Kimin onnenkantamoisena olikin lopulta Schumin...
Jotenkin kyllä tuntuu, että Heka heittää taas juttua suoraan omasta päästään.

Oletetaan Ferrarissa olleen maalissa vain tilkka polttoainetta, ja Ferrarin olleenkin oikeasti kolmella stopilla liikenteessä. Turva-auto oli radalla 5 kierrosta, jossa säästyi maksimissaan kolmen kierroksen bensat. Jäähdyttelykierroksessa kului siitä kolmen kierroksen bensalastista vielä 0,5 kierroksen määrä pois, jolloin Schumilta olisi loppunut bensa ilman turva-autoa 2,5 kierrosta ennen maalia. Eli oliko Ferrari muka suunnitellut kolmannen stoppinsa kolme kierrosta ennen maalia tapahtuvaksi?

Tuo polttoaineenloppumiskenaario olisi voinut tapahtua vain, jos Ferrarin hemmot olisivat laittaneet polttoainetta liian vähän tankkiin Schumin toisella pysähdyksellä. Ferrarin tuntien, en millään usko tähän skenaarioon vaan todennäköisempään on että Heka kirjoittelee ihan omiaan.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Bobakki sanoi:
Tuo viimeinen lausehan nyt vähintään on täyttä bullshittia.
Juhiksen vain 'Hekan' ?

Siis kyllähän Ferrari voi tehdä virheitä. Kovin usein ei niitä nähdä, mutta kuitenkin. :D

Herää vain kysymys, miksi Ross Brawn olisi puhunut tilkasta bensaa ellei näin olisi. Taktiikkaa vai ? Eli kusetusta.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Re: Re: Hannu Hanhi aka Michael Schumacher

Juhis sanoi:
Jotenkin kyllä tuntuu, että Heka heittää taas juttua suoraan omasta päästään.

Oletetaan Ferrarissa olleen maalissa vain tilkka polttoainetta, ja Ferrarin olleenkin oikeasti kolmella stopilla liikenteessä. Turva-auto oli radalla 5 kierrosta, jossa säästyi maksimissaan kolmen kierroksen bensat. Jäähdyttelykierroksessa kului siitä kolmen kierroksen bensalastista vielä 0,5 kierroksen määrä pois, jolloin Schumilta olisi loppunut bensa ilman turva-autoa 2,5 kierrosta ennen maalia. Eli oliko Ferrari muka suunnitellut kolmannen stoppinsa kolme kierrosta ennen maalia tapahtuvaksi?

Tuo polttoaineenloppumiskenaario olisi voinut tapahtua vain, jos Ferrarin hemmot olisivat laittaneet polttoainetta liian vähän tankkiin Schumin toisella pysähdyksellä. Ferrarin tuntien, en millään usko tähän skenaarioon vaan todennäköisempään on että Heka kirjoittelee ihan omiaan.
Onhan tosin mahdollista, että tankkauslaitteissa olisi jotain häikkää, eikä Schumi olisi sen takia saanut kaikkea mahdollista polttoainetta. Tällä kaudella onneksi Intertechniquen ongelmat ovat olleet vähäisempiä kuin viime kaudella. Ihan huippunimistä ei äkkiseltään tule mieleen kuin Alonso Montrealin kisassa, joka olisi kärsinyt tankkauslaitteista.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
leipurihiiva sanoi:
eiköhän tää kätinä löpön loppumisesta ole ihan perinteistä f1 bullshittiä. pääasia on, että kirjoitetaan edes jostain...
Vähän vaikea uskoa, että Heikki Kulta olisi keksinyt Ross Brawnin lausunnon hatustaan.

Sen sijaan käännösvihreästä voi olla kyse tms.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Säästääkö 5 kierrosta turva-auton takana ja sen jälkeen suht täysiä ajaminen merkittävästi enemmän bensaa kuin vaihtoehto, että Schumi ei olisi turva-auton myötä menettänyt etumatkaansa ja olisi voinu 'kruisailla' maaliin säästellen sitä bensaa?
Kaipa ne tiesi kuitenkin hyvissä ajoin, että se oli melko vähissä.
oliko tää ihan tyhmä kysymys?
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Calvin sanoi:
Misukat ovat kyllä jonkin verran paremmat kuin Brisukat ensimmäisellä, jopa kahdella ensimmäisellä kierroksella riippuen siitä mikä Misukan seos on käytössä, mutta Ferrarin auto on edelleen niin ylivoimainen, että sen luonnollinen lähtöruutu on 1 tai 2. Mm. Schumacher olisi ollut paalulla jos olisi ollut samalla bensakuormalla kuin Barrichello. Viime aikoina vain on käynyt usein niin, että Schumilta ja Ferrarilta on mennyt usko omiin kykyihinsä jo harjoituksissa paalun suhteen. Ei siksi ettei kalusto tai renkaat antaisi periksi, vaan siksi että... no, arvaa!
Onko autoille olemassa luonnollisia starttiruutuja? En usko, tuskin edes F2004:lla.

Ferrarilta mennyt usko paaluihin jo harkoissa? Kyse taitaa olla enemmin siita ettei tallin kannata tavoitella paalua riskirajoilla silloin kun Michelinin renkailla on etu puolellaan yhden kierroksen aikana. Voiton merkitys on paalua suurempi.
 

R24

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
106
Sijainti
Finland
Mitäköhän tohon Kullan juttuun nyt taas sanoisi? Se saa näköjään näitä 'yksinoikeudella Turun Sanomille' haastatteluja vähän väliä hankittua...

Taitaa olla ihan omasta päästä liikkeelle lähtenyt, niin kuin se Symondsinkin 'lausunto' Barcelonan kisan jälkeen. Vaikka hattua pitää Räikköselle ja McLarenille nostaa niin ei sitä kuitenkaan kannata yli optimistiseksi taas alkaa.
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Taktiikka on epäonnistunut ,jos autossa on vielä kisan jälkeen bensaa tankissa enemmän kuin tilkka :)

Luultavasti Schumi on ajellut hieman rikkaammalla kisan lopussa,jotta pelit kestäis paremmin jne. Polttoaineen määrä on luultavasti desilitralleen tiedossa tallilla koko ajan.
 
Ylös