Onpa sitä parempiakin kisoja nähty...
Top6:
Alonso oli taas ylivoimainen, Schumi hävisi jo startissa kun jäi Räikkösen taakse. McLaren on vieläkin hitaampi kuin Renault ja Ferrari. Sen osoitti myös Fisico joka lopussa oli aivan Räikkösen kannassa. Mutta kun tälläkään radalla ei ohituksiin ollut mahdollisuuksia jäi Fisico taakse. Felippe Massa taas ei pystynyt pitämään koko kisaa Fisicoa takanaan (kuitenkin sen verran että Schumi ja Räkä karkasivat ja mahikset kaksoisvoittoon menivät) ja ajoi näistä top5-kuskeista selvästi heikoimman kisan vaikka autossa ei mitään vikaa ollutkaan. Ehkä Massan kannattaisi keskittyä säästämään pari käyttämätöntä settiä renkaita itse kisaan
. Sen sijaan BMW-kuskit pilasivat toisen McLarenin kuljettajan Montoyan kisan. Ensin Villeneuve kolaroi Montoyan kylkeen aiheuttaen reiän auton sivuponttooniin. Jota kyllä Jaska itte kommentoi tavalliseksi kisatilanteessa tapahtuneeksi onnettomuudeksi. En tiedä kuinka paljon tuo auton ajettavuutta haittasi mutta en usko että Montoya olisi tulosluettelossa muutenkaan kuin pykälän parempi eli Massan edellä. Montoya kuitenkin oli aika-ajoissa vasta kahdeksas radalla jolla ei voi ohittaa. Kuitenkin ilman kolaria Montoya olisi pysynyt lähdössä Heidfeldin edellä. Nyt Juani menetti Heidin takana melkein 30 sekunttia.
Muut tehdastallit+Williams
BMW:n kuskit ottivat viimeiset pistesijat. Mutta vauhti oli kaukana kolmen edellä olleen tallin vauhdista. Kun Monty pääsi Heidfeldistä jäi BMW vauhdista kuin...
Villeneuven kisaa kolari ei varmasti helpottanut myöskään. Mies tippui Nico Rosbergin taakse. Omien sanojensa mukaan se että Williams otti Nicon kolme kierrosta ennen häntä sisälle ja nuitten kolmen kierroksen aikana Ville otti isoja riskejä päästäksee Rosbergin edelle ratkaisi pisteen hänen edukseen. Pikku-Rosbergilla on siis vielä vähän opittavaa. Kun Schumi pääsi kärjessä päinvastaisella taktiikalla Räikkösen ohi. Toista Williamssin kuskia alkaa käydä jo sääliksi kun jokainen kisa jää kesken. En tiedä oliko vika sitten Speedin vai Toyotan Schumin. Jokatapauksessa kaikkien kisa jäi siihen. Toisen Toyotan eli Trullin kisa taas haihtui savuna ilmaan jo aika-ajoissa ja sitämyöten pistetili on vieläkin nollilla. Kyllä Jarno taas hyvän kisan ajoi sijoittuessaan sijalle 11. Vaikka Hondan
parempi kuski oli tänä viikonloppuna Barrichello joka oli lopputuloksissa Trullia sijan parempi. Mutta kun otetaan huomioon että Ruubens starttasi kuudennesta ruudusta ei voi kuin ihmetellä Hondan kömmähdyksiä. Button oli kenties epäonninen aika-ajoissa ja olisi varmaan sijoittunut Trullin edelle heti Barrichellon jälkeen mutta ohituksetkaan eivät auta jos moottori pettää alta. -Jo aika monennen kerran.
Olihan siellä muitakin:
Loppupään suurin pettymys oli Red Bull joka ei näyttänyt omaavan minkäänlaisia mahdollisuuksia ns. tehdastallien vauhtiin (ja Williamskin oli kaukana). Coulthard sijoittui sijalle 12 ja Klien jonka myös omiensanojensakkin mukaan pitäisi esittää parempia suorituksia ansaitakseen jatkopaikan Red Bullilla oli 14. Heidän väliinsä kiilasi Red Bullin kakkostiimin Liuzzi. Ei hyvältä näytä.
Kun vielä otetaan huomioon viikonlopun suurin yllätys eli Midlandin parantunut vauhti voi Red Bull olla isoissa vaikeuksissa tulevaisuudessa. Midlandin Albers nimittäin ajoi maaliin Klienin jälkeen sijalla 15. Eikä todellakaan kahta tai kolmea kierrosta jääneenä kuten tähän asti vaan yhden kierroksen jääneenä kuten Barrichello ja siitä alaspäin aina Alberssiin asti. Toro Rosson ja Midlandin toisista kuskeista ei ollut vastaamaan tallikavereidensa vauhtiin. Speed keskeytti Liuzzin takana ja vaikka Monteiro olikin aika-ajoissa nopeampi kuiin Albers ei hänellä ollut kisassa mitään sanomista tallikaveriaan vastaan. Kärki raivasi kahdella kierroksella.
Super Agurit pääsivät molemmat maaliin. Ykköskuski Sato oli parempi. Molemmat jäivät kolme kierrosta kärjestä. Ja niin kuskit kuin tiimipäällikkö Aguri Suzuki olivat tyytyväisiä. Tätä kiinnostavampi kysymys on varmasti että onko Suzuki jättänyt Super Aguri Fernandez-tallin IRL-sarjassa Adrian Fernandezin harteille kokonaan?