Silverstonen testit, 24-26, 2008

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
Final times for the day:

1 MAS 1:20.188 71
2 KOV 1:20.477 90
3 KUB 1:20.995 82
4 KOB 1:21.335 82
5 ROS 1:21.410 88
6 WEB 1:21.565 94
7 PIQ 1:21.797 68
8 BUT 1:22.081 90
9 LIU 1:22.250 108
10 VET 1:23.853 10

(source: Renault blog)
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Massan Ferrari oli hyytynyt tekniseen vikaan 30 min. ennen testin loppua. Jotain uusia mekaanisia ja aeroa oli autoon lisätty.

Rellu hyyty myös useasti radalle.

Samoin Vettelillä oli poltoaineensyöttö ongelmia ja pääsi vain 10 kierosta. Jatkaa testiä kun ei ykkösellä ole radalla ennen ajanut...

Honda ja BMW testasivat uusia kärsiä.

McLarenilla kuulemma Heikki testasi uutta bensaa, voiteluaineita. No kaippa noitakin pitää radalla testata. No oli ohjelmassa aerotestejäkin. Heikki jatkaa tänään... tosin sää taitaa olla huono...
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
talakem sanoi:
McLarenilla kuulemma Heikki testasi uutta bensaa, voiteluaineita. No kaippa noitakin pitää radalla testata.
Mäkille tuli kiire testata gasoo+voitelua kun Massa niin kovasti kiitteli Shelliä Ranskan lehdistötilaisuudessa :)
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Kuvia ensimmäiseltä päivältä.





Ferrarin reikänokka ilmeisesti mukana Silverstonessa. Ovat tainneet laajentaa tuota alapuolen aukkoa? Barge boardit (vai mitkä nuo ponttoonien etupuolella olevat levyt on) ovat aika huolitellun näköiset verrattuna esim. Hondaan.





Honda on tiputtanut sarvensa. Näemmä kokeilleet myös ilman noita elefantin korvia.



Toyotalla jotenkin hämmentävän epämääräinen takasiiven profiili.




Force Indialla on ilmeisesti suunnittelupuolella jotain Lego-insinöörejä. Vähän laatikkomaisempi yleisilme kuin muissa autoissa. :D
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Oberfeldwebel sanoi:
Eikös siinä näy lähes tuollainen suppiloa muistuttava muoto joka kaappaa ilmaa etusiiveltä. Tai sitten valo vaan osuu tuohon nokan alapinnan kavennukseen niin että kyseessä on keskipakoputki. :dunno:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
CamoN sanoi:
Force Indialla on ilmeisesti suunnittelupuolella jotain Lego-insinöörejä. Vähän laatikkomaisempi yleisilme kuin muissa autoissa. :D
Gascoyne, sehän teki Jordanillekin hieman laatikkomaisempia kärryjä :D

petrolhead sanoi:
Mutta yllättävän vähän se tekee eroa radalla että muiden resurssit kehittää autoa ovat aivan eri suuruusluokkaa.
Niin no Gascoynella on varmaan tähän suuri vaikutus, etteivät jää kuten Minardi aikoinaan. Kyllähän se jollain tapaa ihan hyviä autoja on osannut rakentaa, sekä Toyotalla, Renaultilla, että Jordanilla.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Milloinhan viimeksi on Jordan/Midland/Spyker/Indian auto suunniteltu alusta asti uusiksi eikä päivitetty vanhaa?
Mediaprofeetta sanoi:
Testaako Räikkönen ollenkaan?
Eikö sen ainakin viimeisenä testipäivänä pitänyt ajaa?
talakem sanoi:
McLarenilla kuulemma Heikki testasi uutta bensaa, voiteluaineita. No kaippa noitakin pitää radalla testata.
Tai sitten siellä vaan pyörii uudet nesteet ja ilmoittavat testaavansa niitä niin saa sponsori näkyvyyttä.
Luulis että nesteiden toiminta selviää laboratoriossa ja/tai dynossa kaikkein tarkimmin.
 
Viimeksi muokattu:

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
petrolhead sanoi:
Tai sitten siellä vaan pyörii uudet nesteet ja ilmoittavat testaavansa niitä niin saa sponsori näkyvyyttä.
Luulis että nesteiden toiminta selviää laboratoriossa ja/tai dynossa kaikkein tarkimmin.
nii sitä luulis pakoputkistakin
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Keskiviikon ajat:

1. H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:20.015 38
2. N. Rosberg Williams FW30 1:20.624 +0.609 40
3. R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:21.023 +1.008 38
4. F. Massa Ferrari F2008 1:21.069 +1.054 43
5. S. Vettel Toro Rosso STR3 1:21.447 +1.432 57
6. N. Piquet Jr. Renault R28 1:21.559 +1.544 63
7. J. Trulli Toyota TF108 1:21.580 +1.565 54
8. J. Button Honda RA108 1:21.580 +1.565 60
9. G. Fisichella Force India VJM-01 1:21.583 +1.568 52

Aika vähän pojilla kierroksia.:doubtful:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Muuttuivat hovissa... ainakin Trulli ajo nopeita lopussa..

1. H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:20.015 72
2. J. Trulli Toyota TF108 1:20.391 +0.376 95
3. N. Rosberg Williams FW30 1:20.624 +0.609 74
4. N. Piquet Jr. Renault R28 1:20.787 +0.772 87
5. S. Vettel Toro Rosso STR3 1:20.795 +0.780 84
6. R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:20.982 +0.967 67
7. F. Massa Ferrari F2008 1:21.069 +1.054 69
8. M. Webber Red Bull Racing RB4 1:21.170 +1.155 39
9. J. Button Honda RA108 1:21.445 +1.430 106
10. G. Fisichella Force India VJM-01 1:21.583 +1.568 52
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Uusi Force on sit täysin paskana. Fisichella sairaalassa pyörähdyksen ja törmäyksen johdosta. Ei kait vakavia vammoja....

Eli uusi evä ja tuulinen sää aiheuttivat kolarin...

Giancarlo Fisichella was forced to stop testing early after crashing heavily when he was caught out by gust of wind at the Becketts corner.

The Italian, whose Force India team introduced an engine cover fin for their car today, was uninjured but had to be taken to the medical centre for checks.
Mutta ei oikeen edistä autonkehittelyä...

http://www.totalf1.com/fullstory/view/264645/Fisichella_to_hospital_Kovalainen_fastest/
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Ferrari varmaankin testannut pitempiä vetoja tai muuta erikoisempaa kun jäi noin pahasti.
Oli mikä oli, niin tosiasia on se että Kovalaisen tämän päivän aika oli nopeampi kuin Massan eilinen kärkiaika.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Pyrys sanoi:
Ferrari varmaankin testannut pitempiä vetoja tai muuta erikoisempaa kun jäi noin pahasti.
Oli mikä oli, niin tosiasia on se että Kovalaisen tämän päivän aika oli nopeampi kuin Massan eilinen kärkiaika.

Ilmeisesti alkoi jonkinaikaa sataa hevisti iltapäivälä....

eiku tihkua kova tuuli jo klo 11. Heikin ja Nelsinhon aika oli varmaan aamulta...

The typical British weather meant strong winds and drizzle, which came at precisely 10.56, curtailed the team’s plans for aero testing.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös