Skeittailu

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Ja kiipeily! Täytyypäskin perehtyä, miten se toimii kilpalajina. Onko voittaja se joka kiipeää seinän X nopeimmin vaiko se, joka kiipeää seinää X korkeimmalle annetun ajan puitteissa?
Voihan variaatioita olla vaikka mitä, mutta se minkä itse olen nähnyt niin seinässä, siellä ylhäällä, on namiska jota läimäisemällä pysäyttää kellon. Tai parikilpailussa voittaa voiton.
Seinä sitten suunniteltu sillein, että voi valita varmemman mutta hitaamman ja riskialttiimman mutta onnistuessa nopeamman reitin napille.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
seinässä, siellä ylhäällä, on namiska jota läimäisemällä pysäyttää kellon. Tai parikilpailussa voittaa voiton.
Seinä sitten suunniteltu sillein, että voi valita varmemman mutta hitaamman ja riskialttiimman mutta onnistuessa nopeamman reitin napille.
Ok. Kiipeilyyn ei ole tullut itsellä perehdyttyä sen jälkeen kun lapsena putosin puusta putosin puusta putosin puusta putosin puusta
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Alpert luki taas toikin että "Skeidailu" ja vastas aivan väärään toikkiin...voi tuota Albert -parkaa :eek:
Minä skeittasin Itä-Helsingissä joskus 80-luvun puoivälissä, kun ekat skeitit rantautuivat sinne. Isoaitini joka oli vielä idemmästä kotoisin, kysyi kerran kyläillessä, kun tulin kotiin että: "Olitkos sinä taas skeidaamassa"?
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Minä skeittasin Itä-Helsingissä joskus 80-luvun puoivälissä, kun ekat skeitit rantautuivat sinne. Isoaitini joka oli vielä idemmästä kotoisin, kysyi kerran kyläillessä, kun tulin kotiin että: "Olitkos sinä taas skeidaamassa"?
Eipä tiennyt Andyn neuvostoliittolainen mummo viisastellessaan, että todellakin, oli tullut myös ulostetta lautailun ohessa.
 

Örfil

Guest
Savonmualla tuo "skeidailu" taisi olla käytössä. Olen nimittäin nähnyt lehtileikkeen, jossa oli jostain savolaislehdestä leikattua artikkeli ja jossa kerrottiin nuorisoharrastuksesta nimeltään skeidailu. Muistaakseni opiskelukaveri, joka muutti sittemmin Siilinjärvelle, kertoi tästä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mummo huulen nakkaa
Andyn laudalla kakkaa
Voi sitä remekkaa
kun kaikkia naurattaa
 
Ylös