Ma tiedan, etta tasta tulee sanomista, mutta naita asioita ei voi Fomi oppia eika tietaa ellei ole itse pelannut jotain joukkuelajia "tosissaan".
Esimerkki: me pelataan samassa jengissa. Harjotellaan kimpassa, hillutaan kimpassa myos siviilissa. Meista on tullut vuosien saatossa hyvat kaverit. Tulee taas yksi matsi-ilta ja vedetaan sama univormu paalle. Tunnetaso on korkealla. Pelista tulee luonnostaan "lamminhenkinen" (kontaktilaji kun on
) ja joku saatan pelle tulee ja tempaa sua turpaan
mun mielesta vaarin perustein. Ja vakkei ois ollutkaan, niin mun kaveria ja joukkuetoveria on vedetty pahasti turpaan keskella kenttaa.
Arvaapa ihan huvikses mita ma tekisin seuraavassa vaihdossa
Istuisinko vaihtoaitiossa ja sanoisin kaverille vieressa: No voe hajmi!
Mita sina tekisit vastaavassa tilanteessa. Tai paremminkin, kun et voi ilmeisesti vetaa muistista tallasta juttua, niin mitapa luulisit, etta tekisit? :doubtful: Istuisit vaihtopenkilla ja hokisit "voi hitsi ku oli epareilua! nyt mun kaveri on tuolla taju kankaalla ja mina taalla aitiossa harmittelemassa. voi hitsi! tarkee matsi ja kaikki"
En myoskaan sano, etteiko sita mahista ole, etta Pena olis "kaskyttanyt" joukkuetta tai joitakin pelaajia, mutta tiedan ihan henk koht, etta siihenkaan ei ole tarvetta silloin kun jotain tollasta tapahtuu. Kylla noi jatkat pelaa sellasella tunnetasolla, etta toi tulee ihan selkaytimesta.
Esim lentopallossahan tuota ei tapahdu. Kontaktit on sen verran vahissa