Nyt kun olen hetken miettinyt tätä siirtoa, niin olen edelleen sitä mieltä, että tämä on ihan hyvä hankinta. Järventien kommentit ovat selvästi sellaisia, että mies haluaa palata omalle tasolleen ja motivaatio on varmasti korkea. Täytyy kuitenkin muistaa, että Järventien Kärppävuosi meni täysin pieleen, koska mies oli loukkaantuneena lähes 5 kuukautta. Ei ole mikään helppo paikka hypätä jengiin mukaan, kun playoffit alkavat ja jokaisella jätkällä on jo vähän niin kuin oma pakkipari. Järventie pelasi monien Kärppä kannattajien mukaan hyvin harjoitusottelut ja sitten tuli tämä inhottava loukkaantuminen. Itse odotan Maralta ensi kaudella hyvää puolustuspeliä (Ei kiitos niitä hasardeja enään) ja jonkinnäköistä kiekollista osaamista. Järventie on hyvä hankinta Turusen korvaajaksi.
Tällä hetkellä meikäläistä huolestuttaa se, että Nybondaksen mukaan Dale Clarke (7+12 + loukkaantumisherkkä) hankittiin Ilkka Heikkisen korvaajaksi, eli toisinsanoen tämä meinaa sitä, että meille ei tule enään puolustukseen yhtään uutta kovanluokan nimeä? Mikko Turusen jatko voi olla mahdollinen.
Dale Clarke - Toni Söderholm
Martti Järventie - Markus Kankaanperä
Mikko Kurvinen - Joni Haverinen
Lienee aika lähellä meidän ensi kauden puolustusta. Olin ensin ihan tyytyväinen puolustukseen, mutta sitten kun luin, että Clarke korvaa Heikkisen, niin se tyytyväisyys loppui siihen.
2008-2009
Ilkka Heikkinen - Joni Haverinen
Toni Söderholm - Hannu Pikkarainen
Mikko Turunen - Markus Kankaanperä
2009-2010?
Dale Clarke - Toni Söderholm
Martti Järventie - Markus Kankaanperä
Mikko Kurvinen - Joni Haverinen
Pientä vertailua:
Ilkka Heikkinen --> Dale Clarke
- Tässä vaihdossa saatiin takkiin. Clarke on erittäin loukkaantumisherkkä ja on puhuttu vähän asennevammastakin. Lisäksi jäi lähes 20 pistettä viime kauden Heikkisestä.
Hannu Pikkarainen --> Martti Järventie
- Aikalailla tasan menee tämä. Pikkarainen oli ajoittain hirveä omanpään surffailija ja pelaaminen ei tuntunut edes kiinnostavan. Järventie on taas ikääntymässä ja on kärsinyt loukkaantumisista, mutta ainakin meikäläinen näkee hänet silti jonkinnäköisenä parannuksena verrattuna Hankkiin. Kiekollisena ovat aika tasoissa, oman pään pelaaminen menee niukasti Järventielle, nämä kaksi kuitenkin erottaa toisistaan se, että Mara on sentään joskus voittanut jotain liigassa, Pikkarainen ei yhtikäs mitään, eikä kyllä tunnu haluavan voittaakaan.
Mikko Turunen --> Mikko Kurvinen
- Viime kauden jengin paras pakki +/- tilastossa viskataan pihalle ja tilalle otetaan Mikko Kurvinen, joka oli kolme vuotta sitten täysi katastrofi IFK:n paidassa. Tässäkin on otettu takapakkia ja pahasti.
Mun mielestä pakisto on viime kauteen verrattuna pakkasen puolella, ei ole hyvä juttu. Puolustuksessa ainakin olisi potentiaalia vaikka mestaruuteen saakka, jos sinne hankittaisiin vielä se "Ivan Majesky" tai "Kristian Kudroc". Heikkisen lähteminen rapakon taakse tekee kyllä todella kipeää.