Uskon HIFK:n vievän tämän finaalitaiston ihan vaan sillä perusteella, että se on tällä hetkellä tämän liigan monipuolisin joukkue. Nyt on käynyt selväksi, että löytyy lääkkeet sumppuun, sekä sitten pystytään lyömään myös samantyylinen joukkue kuin me itse ollaan. Lisäksi HIFK on yhtä fyysinen joukkue kuin Blues, sanoisin jopa näiden playoffien perusteella että paljon enemmänkin fyysinen. Joukkue ei myöskään hätkähdä pieniä takaiskuja, ei tippaakaan. Se vaan tuntuu vahvistavan sitä. Monta kertaa on oltu jo selkä seinää vasten ja aina on suistettu lopulta kaveri sillalta alas.
Muutama mielenkiintoinen kysymys: Kykeneekö Blues pimentämään HIFK:n 1-2 ketjut? Ykkönen ei tehnyt Lukko sarjassa mitään ihmeellistä, mutta nyt se tulee levänneenä tähän sarjaan. Kakkonen taas on ollut aivan ilmiliekeissä. Kolmos ja nelosketju ovat myös ratkaisseet pelejä.
Lisäksi HIFK:lla on yksi suuri etu tässä sarjassa ja se on tuo käyty Jokeri-sarja. HIFK oppi sen sarjan aikana murentamaan Narrilauman tiiviin puolustuksen pala palaselta. Se sai oppituntinsa siinä. Nyt se kysymys kuuluu, pystyykö Blues tekemään saman IFK:lle? HIFK:n peräpää on erittäin vankka ja se ei rakoile. (Ei ollut kertaakaan runkosarjassa näin hyvin kasassa meidän paketti, mitä poffeissa) Olen tässä kevään aikana katsonut Bluesilta kaikki Kärppä-sarjan pelit ja nyt kolme JYP-sarjan peliä. Ainakaan niissä Bluesilla ei ole ollut vastassa hampaat irvessä puolustavaa ja ilkeää maalinedusta jengiä. Nyt sellainen tulee vastaan. Mistä päästäänkin lopputulokseen ja minun arviooni: Bluesin ajokoirat ovat pelanneet erinomaisen loppukauden, mutta loppujen lopuksi joukkueen taitotaso ei riitä rikkomaan HIFK:n pakettia.
Sarja menee 4-1 Nordikselle ja nakit voi ottaa pakkasesta.
E: Niin ja Blues on tahkonut aika pirun paljon pelejäkin. Luulisi että rupee pikkuhiljaa näkymään.