Soiko tänä iltana vaalibanjo?

Kenen verbaliikka kuumenee tänä iltana yli modejen sietorajan?


  • Äänestäjiä yhteensä
    23
  • Äänestys suljettu. .

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
En mä status quota kaivannut, vaan muutosta toiseen suuntaan. Toki alusta asti oli selvillä että niin ei tulisi käymään.

Olen aina pidättänyt itselläni oikeuden olla suvaitsematon suvaitsemattomia kohtaan, oli kyse sitten fundamentalistikristityistä, uusnatseista tai vaikka perussuomalaisista nationalisteista.
Hyvä logiikka. Kun ottaa huomioon että jokainen meistä on varmasti suvaitsematon jotain kohtaan, niin tuolla logiikalla ei tarvii suvaita oikeastaan ketään. Ja siitä huolimatta voi pitää itseään suvaitsevaisena. Mahtavata.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
En mä status quota kaivannut, vaan muutosta toiseen suuntaan. Toki alusta asti oli selvillä että niin ei tulisi käymään.

Olen aina pidättänyt itselläni oikeuden olla suvaitsematon suvaitsemattomia kohtaan, oli kyse sitten fundamentalistikristityistä, uusnatseista tai vaikka perussuomalaisista nationalisteista. "Suvaitsen kaikkia ja kaikkea" on vastaava asenne kuin lasten "vapaa kasvatus".
Mahdollisuuden antaminen ei ole käynyt edes mielessäsi?
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Hyvä logiikka. Kun ottaa huomioon että jokainen meistä on varmasti suvaitsematon jotain kohtaan, niin tuolla logiikalla ei tarvii suvaita oikeastaan ketään. Ja siitä huolimatta voi pitää itseään suvaitsevaisena. Mahtavata.
Jos ainoat vaihtoehdot joita pystyy käsittelemään ovat "suvaitsen kaikkea" ja "en suvaitse mitään", niin sitten ei kaiketi muuta voi. :eek: Vähintään keskitason älykkyydellä luulisi kuitenkin pystyvän arvioimaan vähän tapauskohtaisemmin.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Jos ainoat vaihtoehdot joita pystyy käsittelemään ovat "suvaitsen kaikkea" ja "en suvaitse mitään", niin sitten ei kaiketi muuta voi. :eek: Vähintään keskitason älykkyydellä luulisi kuitenkin pystyvän arvioimaan vähän tapauskohtaisemmin.
Näinhän se varmasti on. Tiedä sitten miten tämä liittyy tohon mun kirjoittamaan viestiin, jossa oltiin suvaitsemattomia jotain kohtaan, mutta kai näillä joku yhteys on.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Näinhän se varmasti on. Tiedä sitten miten tämä liittyy tohon mun kirjoittamaan viestiin, jossa oltiin suvaitsemattomia jotain kohtaan, mutta kai näillä joku yhteys on.
No kysytäänpä näin: Jos kerran suvaitsevaisen ihmisen on suvaittava aivan kaikkea, niin mihin se raja sitten vedetään? Kai ihmisellä on voitava olla oikeus olla suvaitsematta vaikkapa pedofiliaa?

Ja jos vaikka pedofiliaa saa olla suvaitsematta, niin miksei sitten muita omaa moraalia vastaan sotivia asioita, kuten esimerkiksi äärinationalismia ja homofobiaa (jonka yhteydessä tätä argumenttia on myös käytetty)? Toistan: Mihin ne rajat vedetään/mihin ne on lupa vetää?
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Olen aina pidättänyt itselläni oikeuden olla suvaitsematon suvaitsemattomia kohtaan, oli kyse sitten fundamentalistikristityistä, uusnatseista tai vaikka perussuomalaisista nationalisteista.
Tää on just se juttu, mikä (yleensä vihervasemmistolaisessa) nk. "suvaitsevaisuudessa" vituttaa mua eniten. Suvaitsevaisuus on niin kutsuttua ja lainausmerkeissä, koska oikeasti nämä "suvaitsevaiset" suvaitsevat vain niitä, jotka ovat samaa mieltä heidän kanssaan. Mitään erilaisia tai eri arvoihin pohjautuvia maailmankatsomuksia ei saisi olla olemassakaan.
 

Örfil

Guest
En mä status quota kaivannut, vaan muutosta toiseen suuntaan. Toki alusta asti oli selvillä että niin ei tulisi käymään.

Olen aina pidättänyt itselläni oikeuden olla suvaitsematon suvaitsemattomia kohtaan, oli kyse sitten fundamentalistikristityistä, uusnatseista tai vaikka perussuomalaisista nationalisteista. "Suvaitsen kaikkia ja kaikkea" on vastaava asenne kuin lasten "vapaa kasvatus".
Melinda saa kunnian vastaanottaa 20 000 postaukseni forumilla, mutta tähän vastaukseen kiteytyy koko maallinen elämäni: synnyin jo lapsena, kasvoin huumehörhöisten muusikkojen valta-aikaan - maailmasta piti tulla kukkaparatiisi (vitut tullut), vartuin nuoreksi aikuiseksi neuvosto-venäjän pelossa (ei, ei se CCCP:kään ratkaissut maailman ongelmia) ja perustin perheen kun se loppui. Nyt elän työurani loppuosaa ja seuraan jälkikasvun touhuja suurella innolla.

Olen näin vanhemmalla iällä huomannut että maailmaan on ilmestynyt uusi suvaitsemattomaisuuden blokki: nuoret, vasemmistolaisesti suuntautuneet nuoret joilla ei ole omakohtaisia kokemuksia mitä se vasemmistolaisuus aikanaan tarkoitti, kun sitä sovellettiin Suomessakin arkielämään. Ja muualle maailmaan. Se maailma elää enää (onneksi) paljolti enää T-paidoissa ja kapakkapuheissa.

Vähän sama kuin neo-natseilla: symboleissa ja retoriikassa on jotain "jännää" ja on kiva leikkiä "neo-natsia" tai vastaavasti "valaistunutta kommunistia" ja samalla oma kokemuspohja siitä mitä se tarkoitti aikanaan IHAN oikeasti arkielämässä, puuttuu tyystin.

Mulla ei ole natsismista kokemusta, mutta neuvostoajasta ja sen totalirismista yllin kyllin. En kaipaa niitä aikoja lain.

Melinda on omalla luvalla suvaitsematon yllä mainittuja kolmea tahoa kohtaan mutta miksi siitä puuttuu äärivasemmistolaiset? Ymmärsinkö postauksesi väärin?

Toivottavasti 20 000 postaukseni ei mene heti roskiin ja banniin :D
Ja jos menee, linja säilyy ;)
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8222
Mutta sitä vain hain takaa, että jos ei äänestä, niin sei sitten varmaan myöskään valita, kun kaikki on perseestä, jos ei ole vaivautunut sinne vaalipaikalle, kun se nyt on se ainoa tapa vaikuttaa tässä maassa.
Ei valittamista, vanhojen puolueiden äänestäminen oli pois laskuista ja persuista ei täällä löytynyt sellaista mikä olisi saanut liikkeelle, jäljelle jäi siis jonkun Disney-hahmon raapustaminen lappuun. Ja kun niitä ääniä ei julkaista niin what´s the use.

Tuloksesta ei valittamista, kaikesta gallup-vääntämisestä ja mediapelistä huolimatta kiitettävän suuri osa väestöstä osoitti kansalaistottelemattomuutta ja vaivaitui koppiin asti ilmaisemaan mielipiteensä tästä ikuisesta kolmen suuren välisestä tuolienvaihtoleikistä. Tulipahan ainakin vähäksi aikaa vaihtelua, ja saatiin muutama pelle ja konna laitettua siinä samalla vaihtoon. Ja kaupan päälle vielä tämä "oikein" äänestäneiden itkupotkuparku ja median shokki, brilliant.

Haloo Helsinki, täällä Suomi.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
En pidä itseäni suvaitsevaisena, koska en ikinä kykenisi sellaiseen ylimielisyyteen ja tuomitsevuuteen kokonaisia ihmisryhmiä kohtaan mitä siihen vaaditaan. Tämänkin olen täältä foorumilta oppinut.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
No kysytäänpä näin: Jos kerran suvaitsevaisen ihmisen on suvaittava aivan kaikkea, niin mihin se raja sitten vedetään? Kai ihmisellä on voitava olla oikeus olla suvaitsematta vaikkapa pedofiliaa?

Ja jos vaikka pedofiliaa saa olla suvaitsematta, niin miksei sitten muita omaa moraalia vastaan sotivia asioita, kuten esimerkiksi äärinationalismia ja homofobiaa (jonka yhteydessä tätä argumenttia on myös käytetty)? Toistan: Mihin ne rajat vedetään/mihin ne on lupa vetää?
Mitä pirua? Enkö mä lähettänytkään kahta edellistä viestiäni, jossa nimenomaan ei suvaittu aivan kaikkea, tahi oltu suvaitsematta...?
Noita kuuluisia rajoja saa mun puolesta vedellä kukin silleen miten itsestään hyvältä tuntuu, mutta saapi sitä kai muut sitten myös sanoa, että et sä niin suvaitsevainen ole, mitä väität/esität. Vai meneekö se kenties niin, että jos siellä suvaitsemattomien asioiden puolella on (epäilty) natsismi, niin silloin on automaattisesti itse suvaitsevainen, ja saapi muita kutsua suvaitsemattomiksi?
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Mitä pirua? Enkö mä lähettänytkään kahta edellistä viestiäni, jossa nimenomaan ei suvaittu aivan kaikkea, tahi oltu suvaitsematta...?
Noita kuuluisia rajoja saa mun puolesta vedellä kukin silleen miten itsestään hyvältä tuntuu, mutta saapi sitä kai muut sitten myös sanoa, että et sä niin suvaitsevainen ole, mitä väität/esität. Vai meneekö se kenties niin, että jos siellä suvaitsemattomien asioiden puolella on (epäilty) natsismi, niin silloin on automaattisesti itse suvaitsevainen, ja saapi muita kutsua suvaitsemattomiksi?
Ei tietenkään. Nimimerkillä: "Itse en ole koskaan väittänyt olevani suvaitsevainen, vain yrittäväni". Vedetäänkö tästä sitten johtopäätöksenä, että kukaan ei ole suvaitsevainen koska kukaan ei pysty suvaitsemaan aivan kaikkea?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kuka on suvaitsevampi kuin toinen?

Henkilö A suvaitsee asioita A, B, C, D, E, F, G
Henkilö B suvaitsee asioita B, D, F, G, H, I

Molemmat siis suvaitsevat asioita B, D, F ja G
A suvaitsee lisäksi asioita A, C, ja E
B suvaitsee lisäksi asioita H ja I

A on siis suvaitsevampi.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Kuka on suvaitsevampi kuin toinen?

Henkilö A suvaitsee asioita A, B, C, D, E, F, G
Henkilö B suvaitsee asioita B, D, F, G, H, I

Molemmat siis suvaitsevat asioita B, D, F ja G
A suvaitsee lisäksi asioita A, C, ja E
B suvaitsee lisäksi asioita H ja I

A on siis suvaitsevampi.
Ei täsmää. Suvaitsevaisuudelle on jaettu erilaisia kertoimia. Esimerkiks oman kylän sossupummin suvaitseminen ei ole yhtä hyvää suvaitsevaisuutta ku ulkomaalaisen sossupummin suvaitseminen.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Vai että jokainen on suvaitsevainen, koska pystyy suvaitsemaan jotain?
Kaiketi sen voi kukin tahollaan valita. Allekirjoittaneen kieli ei kyllä taivu kutsumaan suvaitsevaiseksi ihmistä joka suvaitsee ainoastaan valkoihoisia, heteroseksuaalisia, ateisteja, suomenkielisiä kantasuomalaisia. :eek:
 
Ylös