Kyllä minun mieleen on jäänyt selvästi, että käsikosketuksista lumeen on rangaistu, pisteet jääneet alle 70. Sama tilanne oli jo tämän jenkkilaskijan ekassa laskussa ettei siitä rangaistu. On tuenta maahaan kuinka kovaa tahansa, on sen tarkoitus estää kaatuminen.Ei se niin paljoa ole vaikuttanut arvosteluun kuin nyt tahdotaan antaa ymmärtää. Yksittäinen pyyhkäisy ei muillakaan painotu jos lasku on muutoin täysin ehjä.
Ja kuten Rukajärvikin totesi "Ei noilla reileillä voikaan voittaa."
Edit.
Se pyyhkäisykin oli luokkaa "oikeasta kuvakulmasta hidastuksena".
Pitäisi olla GPS, kun ei väliajat riitä? Yhteislähdöissä niillä kummallakaan ei tosin tee juuri mitään, (mitä nyt sen voi tarkistaa, paljonko suomalaiset jää).Jee! Ollaan mitalikansaa! Nurisen nyt sen verran että live timing esim hiihdon seuraamiselle tuntuu olevan aika perseestä. Samoin kuin mobiiliappsit.
Päävalmentaja sanoi, että voittaja meni oikein, mutta pronssille olisi pitänyt nostaa se tonnia yrittänyt (mutta voittajaa pahemmin lunta pyyhkäissyt) nainen. Kumpikohan mahtaa tietää paremmin, hmm?Kyllä minun mieleen on jäänyt selvästi, että käsikosketuksista lumeen on rangaistu, pisteet jääneet alle 70. Sama tilanne oli jo tämän jenkkilaskijan ekassa laskussa ettei siitä rangaistu. On tuenta maahaan kuinka kovaa tahansa, on sen tarkoitus estää kaatuminen.
Se Andersonin käsikosketus oli pelkkä hipaisu, sillä ei otettu tukea. Tuossa lajissa kun käden osuma ei ole arvosteluperusteena joko/tai, vaan olennaista on kokonaisuus. Epätasapainoinen alastulo ilman käsikosketusta tuo vähemmän pisteitä kuin tasapainoinen käsikosketuksella.Kyllä minun mieleen on jäänyt selvästi, että käsikosketuksista lumeen on rangaistu, pisteet jääneet alle 70. Sama tilanne oli jo tämän jenkkilaskijan ekassa laskussa ettei siitä rangaistu. On tuenta maahaan kuinka kovaa tahansa, on sen tarkoitus estää kaatuminen.
Muutenkin tuntui, että tuomarilinja muuttui kokonaan toiselle kierrokselle niin, että sormien läpi katsottiin enemmän.
Tietää paremmin ? Itse kun olen vain kritisoinut tuomarilinjaa, en sijoituksia. Eipä tuo päävalmentajakaan näytä sitten olevan tuomarilinjaan tyytyväinen, eikä Rukajärvi ja eilen ei myöskään Tonteri.Päävalmentaja sanoi, että voittaja meni oikein, mutta pronssille olisi pitänyt nostaa se tonnia yrittänyt (mutta voittajaa pahemmin lunta pyyhkäissyt) nainen. Kumpikohan mahtaa tietää paremmin, hmm?
Eilen tuomareilla suuresti vaikuttavana tekijänä oli otteet laudoista ja tänään ei. Andersonillakin oli ihan paskat otteet.Se Andersonin käsikosketus oli pelkkä hipaisu, sillä ei otettu tukea. Tuossa lajissa kun käden osuma ei ole arvosteluperusteena joko/tai, vaan olennaista on kokonaisuus. Epätasapainoinen alastulo ilman käsikosketusta tuo vähemmän pisteitä kuin tasapainoinen käsikosketuksella.
Andersonilla oli ihan perusgräbit, mutta kuten aiemmin jo totesin tuli ero Rukajärveen viimeksimainitun reileistä ja siitä, että voittajan hypyt olivat ilmavampia. Ihan oikein meni.Eilen tuomareilla suuresti vaikuttavana tekijänä oli otteet laudoista ja tänään ei. Andersonillakin oli ihan paskat otteet.
Odotusarvo tasan nolla. Top 6 sija olisi huippumenestys.Suomen mieshiihto ei petä, kaikki neljänkympin joukkoon. :thumbup:
Viittasin maanhipaisun rangaistavuuteen.Tietää paremmin ? Itse kun olen vain kritisoinut tuomarilinjaa, en sijoituksia.
Huu mistä löytää väliaikoja? Kisojen sivuilta en löytänyt muuta kuin ajat puolimatkan paikkeilla ja sijoitukset. Väliajat löytyi vain jokaiselle hiihtäjälle erikseen, mikä on kisan seuraamisen kannalta vähän kömpelö ratkaisu.Pitäisi olla GPS, kun ei väliajat riitä? Yhteislähdöissä niillä kummallakaan ei tosin tee juuri mitään, (mitä nyt sen voi tarkistaa, paljonko suomalaiset jää).
fis-ski.comin sivuilta löytyy live timing (sama kikkare kuin maailmancupissa). Toiminee myös muissa FIS:n alaisissa lajeissa (mäkihyppy, yhdistetty, alppihiihto, freestyle ja snoukka), en tosin ole hiihtoa ja mäkihyppyä lukuunottamatta sitä olympialaisissa vielä testannut.Huu mistä löytää väliaikoja? Kisojen sivuilta en löytänyt muuta kuin ajat puolimatkan paikkeilla ja sijoitukset. Väliajat löytyi vain jokaiselle hiihtäjälle erikseen, mikä on kisan seuraamisen kannalta vähän kömpelö ratkaisu.
Kiitti!fis-ski.comin sivuilta löytyy live timing (sama kikkare kuin maailmancupissa). Toiminee myös muissa FIS:n alaisissa lajeissa (mäkihyppy, yhdistetty, alppihiihto, freestyle ja snoukka), en tosin ole hiihtoa ja mäkihyppyä lukuunottamatta sitä olympialaisissa vielä testannut.
Juuri alkavaa ampumahiihtoa voi myös maailmancupin tapaan seurata IBU Datacenteristä.