Spa-Francochamps Aika-ajot

• Viestiketjun aloittaja Dev
  • Aloituspäivämäärä

Jeanlean

Well-known member
Paalulle kuitenkin ylsi Räikkönen eli vika ei paljoa haitannut.

Dev

Well-known member
Mitä vikaa siinä peräpäässä oli? Siis oliko jotain hajonnut vai huonot säädöt?

Jeanlean

Well-known member
Eipä sillä ole oikeastaan merkitystä kun paalu tuli. Itse veikkaisin säätöjä kuitenkin.

Dev

Well-known member
No huomenna tehdään turkin uusinta. :thumbup: Niin joo ykkönen ja kakkonen toistapäin kuitenkin. :ahem:

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Hieno suoritus Ferrarilta. Alonsokaan ei paljoa jäänyt, Hamilton vähän enemmän. Hamiltonilla varmaan painavampi auto, vaikka veikkaan että Alonso on tällä radalla vaan parempi. Jos autot kestää niin huomenna tullaan kärkinelikon osalta samassa järjestyksessä maaliin.

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Ylen Sankia Priha sanoi:
Peräpäässä ilmeni jotain, mutta ei osannut vielä sanoa mitä. Tutkivat sitä ja yrittävät saada kuntoon.
Oolraittia. Pientä hinkkausta, säätöä ja taputtelua tiedossa niin hyvä siitä lopulta tulee. Peljästyin jo että vehkeet on brakaamassa.

Polar

Well-known member
Täytyy myöntää, etten uskonut Kimin paaluun. Aivan mahtavaa olla väärässä!:D
Vähän huolettaa, että mitä siinä Kimin auton takapäässä oikein oli. Toivottavasti huomenna on kunnossa, ainakin Kimi itse niin vakuutti. Massalla saattaa olla vähän pidempi eka stintti, mutta uskon että Kimi vie. Hienoa, että Alonso päihitti
Hamiltonin, vaikka taisikin olla kevyemmällä lastilla. Heikiltä myös hieno aika-ajo ja taas Fisiä nopeampi. Olisikohan Heikki peräti yhdellä stopilla liikkeellä, sen verran eroa oli omaan Q2:n aikaan.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Tällaista tulosta oletinkin. :) Hyvä näin!

Kimi voittaa huomenna kolmannen kerran peräkkäin Belgian Graan Priin Spa-Francorchampsin radalla. Massa toinen ja Hamilton pääsee painavamman auton avulla ohi Alonsosta varikkokäyntien yhteydessä. Se tuokin minulle sitten 72:n perinteisessä F1-veikkauksessa yhteensä 29 pistettä... :frank: Ei mennä kuitenkaan asioiden edelle.

Alonson 360-pyörähdys oli aika nätti. ;) EDIT: Vai menikö se peräti 720, en nähnyt kunnolla?

Hmmp

CEO
Kimi otti sen mitä oli hakemassa, pienistä murheista huolimattakin. :ahem:

Heikin tilanne mietityttää. Heikin sektoriajat olivat Q3:ssa tasaisen hitaita, vaikka sitä ennen oli kovassa iskussa. Eli viittaa todellakin yhteen stoppiin. Muutoin tuota aikaa on vaikea selittää, ellei sitten jotain ole mennyt rikki.

Onko kenelläkään tilastotietoa, miten yhden stopin taktiikka on toiminut aiempina vuosina? Entä pehmeät - kovat renkaat, onko realistista ajaa vain kaksi stinttiä?

IceManFani

Tunari
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Keijo sanoi:
Huomasin että Kimin tullessa vikaan renkaanvaihtoon vasemmassa takarenkaassa ja takasiivessä oli jotain häikkää koska mekaanikko joutui niitä vähän aikaa painelemaan ja tästä ilmeisesti Kimikin puhui.Merkillistä että aina samalle miehelle sattuu näitä juttuja..:mad_old:
Itse asiassa, ei ollu mekaanikko. Oli Kimin fysioterapeutti. Mark Arnall. :D Mutta joo, paineli takarengasta ja heilutti sitä, kokeili myös jotain takasiivestä. Ettei se Arnalkaan taida mikään tyhmä tollasissa asioissa olla... Hieno ajo Kimiltä kyllä. :thumbup: :thumbup: Huomenna kärkeen ja karkuun?

Hmmp sanoi:

Heikin tilanne mietityttää. Heikin sektoriajat olivat Q3:ssa tasaisen hitaita, vaikka sitä ennen oli kovassa iskussa. Eli viittaa todellakin yhteen stoppiin. Muutoin tuota aikaa on vaikea selittää, ellei sitten jotain ole mennyt rikki.

Onko kenelläkään tilastotietoa, miten yhden stopin taktiikka on toiminut aiempina vuosina? Entä pehmeät - kovat renkaat, onko realistista ajaa vain kaksi stinttiä?
Eiks Kimi voittanu 2004 yhen stopin taktiikalla? Jotenkin muistelisin näin...

Viimeksi muokattu:

jokke79

Well-known member
Loistava suoritus Kimiltä. Massa on nyt sitten sopivasti tulppana Mäkkien edessä. Ei oikeastaan harmittaisi jos vaikka Hamilton ja Alonso kolaroisivat ekassa mutkassa :D

Hmmp

CEO
jokke79 sanoi:
Loistava suoritus Kimiltä. Massa on nyt sitten sopivasti tulppana Mäkkien edessä. Ei oikeastaan harmittaisi jos vaikka Hamilton ja Alonso kolaroisivat ekassa mutkassa :D
Sitä toivokaamme! :thumbup: :D

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
IceManFani sanoi:
Itse asiassa, ei ollu mekaanikko. Oli Kimin fysioterapeutti. Mark Arnall. :D Mutta joo, paineli takarengasta ja heilutti sitä, kokeili myös jotain takasiivestä. Ettei se Arnalkaan taida mikään tyhmä tollasissa asioissa olla... Hieno ajo Kimiltä kyllä. :thumbup: :thumbup: Huomenna kärkeen ja karkuun?

Eiks Kimi voittanu 2004 yhen stopin taktiikalla? Jotenkin muistelisin näin...
Ei ollut. Räkällä oli silloin kahden stopin taktiikka. Ekan kerran sisään kierroksella 13. ja viimeisen kerran kierroksella 29.

Lähde: http://www.formula1.com/results/season/2004/727/5959/pit_stop_summary.html

Ronttu

Well-known member
Hienoa Kimi :thumbup: ! Jotain se mekaanikko testasi Kimin tullessa vikan kerran varikolle. Painoi takasiivestä ja mun mielestä se tsiigas taka ripustuksia/iskareita.
No, paalu on tärkein ja toivottavasti auto huomenna täydessä iskussa.

Ei kai suuttimessa ollut mitään :matti: :D

Hienoa että Heikki pieksi jälleen fisicon:thumbup:

Dev

Well-known member
Ronttu sanoi:
Hienoa Kimi :thumbup: ! Jotain se mekaanikko testasi Kimin tullessa vikan kerran varikolle. Painoi takasiivestä ja mun mielestä se tsiigas taka ripustuksia/iskareita.
Edelleen se oli Kimin fysioterapeutti Mark Arnall.

mh_84

Well-known member
IceManFani sanoi:
Itse asiassa, ei ollu mekaanikko. Oli Kimin fysioterapeutti. Mark Arnall. :D
Oliko se Arnall? Vai oliko se takasiiven painelija se Arnallin kaksoisolento? Se joka kylläkin kuuluu Massan tiimiin.

mh_84

Well-known member
IceManFani sanoi:
Kyllä se oli Arnall, tuskin massan mekaanikko tiimin jäsen Kimin autoa tulee katsastamaan... :dunno: :dunno: :dunno:
Niin sitä ihmettelinkin, ajattelin vain että sattui olemaan siinä kun Massa oli juuri varikolta lähtenyt.
Anyway, Ihmemies Arnall :D

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Hmmp sanoi:

No, Heikki itse sanoi haastattelussa ettei tarvitse olla ruudinkeksijä tajutakseen että hän on raskaalla kuormalla.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
HÖYNÄ sanoi:
No, Heikki itse sanoi haastattelussa ettei tarvitse olla ruudinkeksijä tajutakseen että hän on raskaalla kuormalla.
Vähän riskitaktiikka, Belgiumissa kun sää voi muuttua nopeasti. Suunnitelematon renkaidenvaihto vie mahdollisen edun mennessään.