Spa:n radan muutokset?

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
pmv sanoi:
Paikalliset asukit eivät kai arvosta Span legendaarisuutta aivan samalla tavalla kuin me täällä pohjan perukoilla. Tarinan mukaan joskus 90-luvun alkupuolella kaverilla meni hermot siihen että kilpa-autot pärräsivät edes takaisin talon etupihalla ja hemmo itse ei päässyt liikkumaan mihinkään kisojen aikana. Tietty sitten 24 tunnin vakioautokisan aikana tämä elämäänsä kyllästynyt päätti tuikata talonsa tuleen. No kisa jouduttiin keskeyttämään kun palokalusto piti saada tätä tulipaloa sammuttamaan. Onkohan kukaan kysynyt kaverilta myöhemmin, että kannattikko homma?

Itsehän voisi olla onnesta soikeana jos kotitalon editse kulkisi yksi maailman legendaarismpia ratoja.
Tuleepa mieleen eräs rata Suomesta, nimeltään keimola jonka - sanotaan nyt kauniisti- äänekäs joukko sai suljettua aikansa valitettuaan :jaska: :thumbdown :nope:

Mutta onneksi kaikki legendaariset kilpa-radat eivät ole yhtä
herkästi tulilinjalla.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Markus Palttala sanoi:
Ensi silmäyksellä katsottaessa voisi kuvitella, että niistä voi oikoa paljon enemmänkin, reilusti tuon puna-valkobetonin sisäpuolelta käyttäen hyväksi sitä sisempää betoniristikkoa (grilliksi kutsutaan enklanniksi). Se ei kuitenkaan oikein onnistu sillä tämä grill on hieman matalampi kuin varsinainen kantti, jonka reuna saattaa takaisin ylittäessä leikata renkaan rikki tai vaikka repiä enemmänkin hajalle.
Nythän Toyota kertoi Briscoen onnettomuuden harkoissa johtuneen rengasrikosta. Rengas oli ruvennut tyhjenemään bussipysäkin kohdilla ja hajonnut lopullisesti sitten Eau Rougessa. Oliskohan tässä nyt käynyt juurikin niin, että Ryan on kokeillut oikaista pikkuisen enemmän bussipysäkillä...
 

diitsi

Active member
Liittynyt
23.1.2004
Viestit
36
Sijainti
espoo
Markus Palttala sanoi:


Mun mielestä se pleikkari-esittely on hyvin pätevä ja hauska. Siinä tulee aina pohdittua, että ajavatko kaverit ekaa vai tokaa kierrostaan koneella... Tietenkin Jykän kokemus ja ammattitaito ovat omaa luokkaansa.

Kun nyt otit puheeksi nuo pelit niin jokos olet kokeillut simbin poppoon tekeillä olevaa GTR peliä.
Itse odottelen kyseistä peliä malttamattomana.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
diitsi sanoi:
Kun nyt otit puheeksi nuo pelit niin jokos olet kokeillut simbin poppoon tekeillä olevaa GTR peliä.
Itse odottelen kyseistä peliä malttamattomana.
ei ollenkaan pahan olonen, mut koskahan ilmestyy kauppoihin?
(niin ja demo oli viel makeempi :cool: )
 
Viimeksi muokattu:

diitsi

Active member
Liittynyt
23.1.2004
Viestit
36
Sijainti
espoo
FO110K sanoi:
ei ollenkaan pahan olonen, mut koskahan ilmestyy kauppoihin?
(niin ja demo oli viel makeempi :cool: )
Toivotaan että tämän vuoden puolella :ahem: .

Tuolta löytyy jotain veikkauksia pelin julkasusta.
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Joo-o, pelailin sitä GTR:ää Span 24h viikonloppuna vajaa kuukausi sitten, kun niillä oli promoständi, jossa oli muutama simulaattori. Taisi yksi tai kaksi kisaan osallistuneista Vipereistakin olla pelin liikkuvia mainoksia. Todella makea peli, aidon oloinen ja kontrollit kohdallaan. Jäin tosin omista Porschen ajoistani sekuntitolkulla, vaikka pääsin Prodriven Maranellon puikkoihin, joten joko realistisuus oli todellisuutta realistisempaa tai sitten pitäisi harjoitella yli kaksi kierrosta... Muistaakseni toivoivat, että tulisi kauppoihin vielä tämän vuoden puolella.

Oli muuten mahtavaa olla paikanpäällä seuraamassa eilistä kisaa, kun kerrankin oli äksöniä ja suomalaisittain vielä mukavaa menestystä! Olin siellä sponserimme Totalin vieraana, mutta könysin Philippe Morrisin (=Ferrari) parvekkeelle katsomaan skabaa ja tuskin keräsin kovinkaan monia uusia kavereita tilannekommenteillani... No, se oli sen arvoista :ahem:
 

diitsi

Active member
Liittynyt
23.1.2004
Viestit
36
Sijainti
espoo
Markus Palttala sanoi:
Jäin tosin omista Porschen ajoistani sekuntitolkulla, vaikka pääsin Prodriven Maranellon puikkoihin, joten joko realistisuus oli todellisuutta realistisempaa...
Tai sitten et vaan osaa... kyllähän mäki porssella...
no juu ei, itse tarvii noita kierroksia vähän enemmän ku pari.
Toivotaan että saavat GTR:ään hyvän monipelin että pääset näyttämään ajolinjoja :thumbup: ja opettamaan säätöpuolta


Originally posted by Markus Palttala Oli muuten mahtavaa olla paikanpäällä seuraamassa eilistä kisaa, kun kerrankin oli äksöniä ja suomalaisittain vielä mukavaa menestystä! Olin siellä sponserimme Totalin vieraana, mutta könysin Philippe Morrisin (=Ferrari) parvekkeelle katsomaan skabaa ja tuskin keräsin kovinkaan monia uusia kavereita tilannekommenteillani... No, se oli sen arvoista :ahem:
oi jospa oisin saanut olla muukaanaa :D
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2130
Vaikka tästä jo ajat sitten ollut juttua tuolla muualla, ajattelin, että ku on oikeen oma topicci ni laitetaan vähän kuvia tännekin..










Isoimmat muutokset varmaan Busstopissa ja La Sourcessa..



Pikkunen GIFfi:
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2130
Ja koska yhteeen postiin on laitettu joku 10 kuvan maksimi ni laitetaan tähän vielä lisää:








 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Jos mä oikein ymmärsin, ni kaikki ennen käytössä olleet varikkorakennelmat on purettu ja tilalle laitetaan uutta oikein olan takaa?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9281
Onko niin, että radalla ei enää ole kaksipuoleista varikkoa, vaan kaikki toimisivat samalta puolelta? Viikonlopun (2005) aikanahan GP2-luokka käytti vastapäistä varikkosuoraa, ja esimerkiksi palkintokoroke oli siellä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bleu sanoi:
Onko niin, että radalla ei enää ole kaksipuoleista varikkoa, vaan kaikki toimisivat samalta puolelta? Viikonlopun (2005) aikanahan GP2-luokka käytti vastapäistä varikkosuoraa, ja esimerkiksi palkintokoroke oli siellä.
Vastapäistä? Spassa toki oli kaksi varikkoa, mutta eivät ne olleet vastatusten, vaan toinen varikko oli La Sourcen jälkeisessä Eau Rougeen johtavassa alamäessä. F1-varikkoa vastapäätä oli katsomo.

-Edit- Niin no, voihan niiden katsoa olleen vastakkain "selätysten".
 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Black Leopard sanoi:
Klassikoihin EI pidä mennä kajoamaan :thumbdown :jaska:
Minkäs teet, kun tuskin olisi muuten ensi vuoden kalenterissa mukana. Itse ainakin näen mieluummin vähän modernimman ja turvallisemman Span, kuin en Spata ollenkaan.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Jeeves sanoi:
Minkäs teet, kun tuskin olisi muuten ensi vuoden kalenterissa mukana. Itse ainakin näen mieluummin vähän modernimman ja turvallisemman Span, kuin en Spata ollenkaan.
Toki, mutta mikäli samalla tiellä jatketaan, Spassa on kohta pysyvä hidastemutka Eau-Rougessa, tyyliin 1994. Varikkoja voi puolestani aina uudistaa, muuttaa ym, mutta Span kaltaisesta radasta näpit olisi pidettävä visusti irti.

"Täydellistä ei pidä muuttaman"
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Black Leopard sanoi:
Toki, mutta mikäli samalla tiellä jatketaan, Spassa on kohta pysyvä hidastemutka Eau-Rougessa, tyyliin 1994. Varikkoja voi puolestani aina uudistaa, muuttaa ym, mutta Span kaltaisesta radasta näpit olisi pidettävä visusti irti.
Turha maalata tarpeettomia piruja seinille. Itse radastahan ei nyt muuteta kuin bussipysäkki, joka sinälläänkin oli jo keinotekoinen muutos alkuperäiseen rataan. Ei tuo uusikaan mutka etukäteen lupaavalta vaikuta, mutta ei se paljon huonompi voi olla kuin bussipysäkki.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Mjoo. Ja sitäpaitsi tuon rataprofiilin mukaan tuo uusi shikaani on ohitusten kannalta jopa parempi. Lisäksi uudesta La Sourcesta saa Eau Rougeen enemmän vauhtia kuin vanhasta. :)
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
WebSlave sanoi:
Turha maalata tarpeettomia piruja seinille. Itse radastahan ei nyt muuteta kuin bussipysäkki, joka sinälläänkin oli jo keinotekoinen muutos alkuperäiseen rataan. Ei tuo uusikaan mutka etukäteen lupaavalta vaikuta, mutta ei se paljon huonompi voi olla kuin bussipysäkki.
En mitään ole maalamassakaan. Kunhan vain muistutan siitä, että Spa:n profiilia on muokattu pikkuhiljaa kokoajan ja tuskin tämäkään urakka muutoksia lopettaa.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
JuuZa sanoi:
Lähtösuoran pituutta on arvuuteltu ja uutta shikaania heitelty paikkaan jos toiseenkin. Kyllä ainakin lähtösuoran ihan oikeasti suora osuus pitenee reilusti, sehän on koko jutun idea. Vaikka eihän Monacossakaan lähtösuora mikään suora ole...

http://www.spa-francorchamps.be/gfx/news/new_circuit.jpg
https://www.spafrancorchamps.be/index_eng.asp
http://img69.imageshack.us/img69/9376/spaautosportbt1.jpg
 
Ylös