Sport2000 kaudella 2002

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Voi perse teidän kanssa. Olen kerran vahingoissa eksynyt oikeaan Nascar-kisasaan ja siellä oli havaittavissa autoissa olevan ripaus suorituskykyä, toisin kuin täällä esiintyvissä muskeliauto räpellyksissä. Joo, kyllä Mannisen keksintö on roudattu jostain länsirannikon perähikiältä ja lienee jopa joskus osallistunut oikeisiin kisoihinkin, tosin eri tekniikalla. Vain täydellinen pelle voi luokitella mokoman keksinnön kilpa-autoksi, erehtyä vielä vertaamaan sitä Prochen C-ryhmäläiseen tai Kuismasen Audiin. Paljonkohan tämä, suomalaisen autourheilun kuninkuusluokan eli surpesaloonien lippulaiva, jäi esim. Henkan (20 v. vanha aika!) tai Kuismasen kierrosajasta, arvelisin että tuollaiset reilu puoli minuuttia.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

just just... tavallisen tollo taidat ollakin kun tuollaisia suustas päästelet. Esim. Mannisen Monte Carlo on Kilpa-auto isolla K:lla. Auto ei ole mistään siviili-riisinpaahtimesta värkätty ns.kilpa-auto vaan ihan varta vasten kilvan ajoon rakennettu NASCAR-auto. Tosin jollekin Ahveniston kaltaiselle murtomaahiihtoon suunnitellulle areenalle sitä on kokolailla epämielekästä taluttaa. Paljon paremmin auton voimavarat pääsevät oikeuksiinsa kunnon moottoriradoilla... Ihan kuten Henkka Toivosen Rothmans-Porsche joskus takavuosina.</STRONG>
Niin mutta eikös Henkka ajanu Porschea Ahvenistolla -84.

[ 24-01-2002: Message edited by: Petri eli nokia 1610 ]
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
Hewlandille:Allekirjoitan pääosin näkemyksesi.Ei ole mitään mieltä vetää tänne tätä isomoottori-pienimoottori paskaa ja varttimaileja,koska ne asiat ei tänne kuulu.Pienemmät ja isommat kilpurit ei siitä mihinkään parane,että mollataan puolin ja toisin niitä vehkeitä,millä kuitenkin ihan oikeasti ajetaan kilpaa.Jos jonkun moottorin ominaisuudet(suuntaan tai toiseen)on jollekin näin suuri elämänarvo,kannattaisi harkita jälkiaborttia.

TRF:lle:Voi raukkaa.Kukahan sinut on kusettanut rapakon taakse ja vielä oikein autokilpailuun katsomaan sellaista epäkilpa-ajoa kuten NASCAR.Asiasta antamasi lausunnon jälkeen ei varmasti kukaan rata-autoilua ylipäänsä seuraava henkilö voi enää suhtautua millään tavalla vakavasti juttuihisi.Mielestäni tämä Mannisen auto on erittäin hieno kilpa-auto ja mielenkiintoinen lisä SS:ään.Arvostan suuresti sitä,että joillakin löytyy yritystä
saada hyvin erilaisesta ympäristöstä kotoisin oleva kilpuri sopeutumaan pienille radoillemme. Autojen erilaisuus on ollut juuri SS:n kohokohtia.S2k:ssa ei tällaista diversiteettiä tietenkään ole.Ajattelin silti käydä katsomassa kilvanajoa kaikissa näissä(kin)luokissa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

Niin mutta eikös Henkka ajanu Porschea Ahvenistolla -84.
</STRONG>
Noilla nurkilla se muistaakseni oli (en oo ihan varma vuodesta), ja kommentoi sen näytöksen jälkeen, että auto ei oikein tahtonut istua Ahvenistolle. Enkä kyllä yhtään ihmettele...Ahvenistolla ja vaikkapa LeMansilla on eroa kuin paskalla ja pannukakulla. Taitaa jollain Mulsanen suoralla olla pituutta miltei saman verran kuin on Hämeenlinnassa koko radalla tai ainakin käytettävät nopeudet on hieman toista luokkaa.
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Täällähän vedetään hernettä nenään oikeen urakalla! Älkääkä ihmeessä ottako vakavasti juttujani autourheilusta, en minä ainakaan.
 
Liittynyt
4.5.1999
Viestit
288
Sijainti
ilomanzi
joo hei,relatkaa vähän.se että ladotaan kylmiä faktoja nenän eteen ei kaiketi oikeuta käymään noin kovilla kierroksilla.

*kakarat tyytyy ruohonleikkureihin, isot pojat ajaa isoilla autoilla*

(nothing beats cubic inches)vaikka okei,lähelle on päästy...
 
Liittynyt
4.5.1999
Viestit
288
Sijainti
ilomanzi
lemansia on perinteisesti pidetty ainoana todellisena luokkana jossa eurot/riisipussit olis pessyt jenkit,(puhun autoista)vaan menestynein yksittäin automalli le mansin historiassa: ford gt 40, 4.2 litre v8, ford tuli 60-luvulla ajamaan lemansia vailla aiempaa kokemusta ja kas kummaa,napsahti samana vuoskymmenenä 4 voittoa suoraan porssejen ja ferrarien edestä...

*muistakaa hei: kootkaa 4 amiscorollaa yhteen(pistakaa eka karvanopat ja wunderbaumit) ja ihmetelkää kuinka paljon autoa on yhdessä oikeassa autossa.*

*v8 on miesten moottori* pienemmät on vauvoille(ei siinä mitään,ihan kivoja käyttöautoja nuo volvot ja audit on,mutta EI sen enempää)
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
Poistun tästä topicista.Ei tästä mitään tule.Kiitän niitä harvoja,joilla oli jotain järjellistä sanottavaa.Palataan radalle kun aika koittaa.
 

tommi

Well-known member
Liittynyt
28.2.2001
Viestit
53
Originally posted by matalapaineturbo:
<STRONG>lemansia on perinteisesti pidetty ainoana todellisena luokkana jossa eurot/riisipussit olis pessyt jenkit,(puhun autoista)vaan menestynein yksittäin automalli le mansin historiassa: ford gt 40, 4.2 litre v8, ford tuli 60-luvulla ajamaan lemansia vailla aiempaa kokemusta ja kas kummaa,napsahti samana vuoskymmenenä 4 voittoa suoraan porssejen ja ferrarien edestä...
</STRONG>
Noh noh, eipäs nyt puhuta ihan läpiä päähän.
Neljä voittoa peräkkäin Alfa Romeo 8C2300, vuosina 1931, 32, 33 ja 34.
ford GT40, neljä voittoa 66, 67, 68, 69.
Auto muuttui aika lailla välillä, muun muassa moottori ei ollut tuo 4.2 joka kisassa, vaan välillä 7 litrainenkin. Tarkempia tietoja vaikkapa Moblasta parin kuukauden takaa.
Porsche 956T, neljä voittoa 82, 83, 84, 85, putki jatkui kumpaankin suuntaan toisilla malleilla.
Eli ei nyt mitenkään suvereenisti Fordin heiniä. Lisää tietoja vaikka täältä: http://www.club-arnage.com/archive.htm

Kyllä ford otti nuo voittonsa aika hurjalla panostuksella, autoja niin pilvin pimein että oli varaa hajota aika montakin. Mutta kiistämättä aikansa nopein kilpuri, ainakin Le Mansissa.


Eikä tosiaankaan liity enää s2k:hon :)

tommi
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Noilla nurkilla se muistaakseni oli (en oo ihan varma vuodesta), ja kommentoi sen näytöksen jälkeen, että auto ei oikein tahtonut istua Ahvenistolle. Enkä kyllä yhtään ihmettele...Ahvenistolla ja vaikkapa LeMansilla on eroa kuin paskalla ja pannukakulla. Taitaa jollain Mulsanen suoralla olla pituutta miltei saman verran kuin on Hämeenlinnassa koko radalla tai ainakin käytettävät nopeudet on hieman toista luokkaa.</STRONG>
Onhan se selvä että eroa löytyy mutta Ahvenisto on silti erittäin hieno rata.
Sivuiltani löytyy muuten videopätkiä siitä lähdöstä jossa henkka ajaa www.angelfire.com/sports/ahvenisto/
jos et tuota jo tiennyt.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Jenkki V8 on kuin kuuskytluvun tietokone, suuri ja tehoton.
 
Liittynyt
4.5.1999
Viestit
288
Sijainti
ilomanzi
ulkomaalais suoranelkku on pieni ja erittäin tehoton(korostaisin taas vääntölukemia=auton liikkeelle paneva voima)

*isot autot on isojen poikien juttuja*

vrt.opel corsa vm.1991,4 sylinteriä made in germany,55 hevovoimaa

george hamiltonin pro stock elite-sarjan chevroletin kompressori v8,2670 hevosvoimaa,made in USA

okei,toi oli vähän kärjistetty esimerkki,mutta oikeesti,verratkaa 60 luvun lopun keskimääräisen amerikkalaisen auton ka. teholukemia keskimääräisen euroopplalaisen/japanilaisen auton ka.teholukemiin.sanoisin että ero on vähintään 100 prosenttia.

*nothing beats cubic inches*
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jos nyt isoista autoista puhutaan, niin niissä on kyllä yleensä suora kutonen, eikä mitään penseetä jenkkiveekasia. Ja kyllä 12 000 cc aina pari hassua kuutiotuumaa voittaa.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
- pushrod :D
- 2v/syl :D
- laatu/toleranssit :D
- massa :D
- hyötysuhde :D
- sytytysjärjestys/epätasainen käynti vrt. euro v8 :D
- perusratkaisu 50-luku :D

Nykyaikaisesta moottorista saadaan bensalla suurempia litratehoja, kuin isosta nitrokoneesta. Säälittävää.
 
Liittynyt
4.5.1999
Viestit
288
Sijainti
ilomanzi
nuo muut väitteesi v10 olivat älyttömiä mutta mitä tulee massaan:esim.onhan se tietysti taloudellisesti halvempaa koota pienoismalli styroksista kuin vähän isompi pienoismalli kullasta. kultainen painaa enemmän ja on suurempi.kumman ottaisit?? damn idiots...entä laatu: käytössäni on juuri tällä hetkellä (käyttöautoina)buick le sabre 5.0 v8 stw vm. -81 sekä volvo 440 vm.-92. viimeisen viiden vuoden aikana olen joutunut vaihtamaan buickiin yhden laturin ja tietysti akun +tulpat(n.25 tkm/vuosi).sen sijaan volvoon olen vaihtanut 2 volvon omaa starttia,akun+tulpat,uudet iskarit+pulsat,tuulettimen hihnan,etc,etc...kaikenlisäksi vuosi sitten levisi kytkin ja eikun merkkihuoltoon...nyt on ongelmia volvon takaikkunan kanssa...jne,jne..

ottaen huomioon autojen ikäeron,en voi muuta todeta kuin että en enää ikinä osta volvoa(ja tuksin enää ei-amerikkalaista)autoa.=jopa bensakulujen erotuksenkin jälkeen on halvempaa pitää fullsize jenkkiä(kaikki varusteet) kuin pikkuswedua....

se siitä.
*pikkuautot on pikkupojille*
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Hei, tällä hiekkalaatikolla kirjoitteli aikaisemmin rata-autoilun kotimaisia kärkinimiä omia kommenttejaan ja näkemyksiään eri aiheista. Eipä näy enää, ihme kyllä...

kik
 

hewland

Well-known member
Liittynyt
8.11.2000
Viestit
56
Sijainti
salo finland
matalapaiseurpo. onneksi olkoon,olet juuri onnistunut laskemaan keskustelun tason hiekkalaatikko tasolle. ota hyvämies pääsi pois perseestäsi,riisu ne jenkkilasit päästäsi ja ala muodostaa omia mielipiteitä. pahinkaan jenkki fanaatikko ei vielä ole päästänyt suustaan noin säälittävää tekstiä.haluaisimpa kuulla mielipiteitäsi kymmenen vuoden päästä,jos vaikka olisi siperia opettanut jotakin. olet tietty kakskymppinen nulikka joka ei oikeasta elämästä tiedä hevonkukkua. isi tietty ostanut pojalle buigin. kaikkia saatania....
 
Liittynyt
4.5.1999
Viestit
288
Sijainti
ilomanzi
hahah! kakarat ei kestä taas kritiikkiä=) ihmeen vaikeeta näyttää olevan tosiasioiden nieleminen joillekkin..ei tarvitse olla noin jääräpäinen

taitaa amisäijiä pänniä=)
 
Ylös