Suomalaiset ihailevat liikaa Saksaa?

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Itävallasta tulee mieleen, että tänään luin Kauppalehdestä itävaltalaisten puuhaavan sellaista EU-direktiiviä joka kieltäisi EU-maiden rajan ylittämisen yli 40-tonnin painoisilla rekoilla. Suomessa ja Ruotsissa saa 60-tonnisilla ajaa ja saisi jatkossakin, mutta maiden välistä rajaa ei moduulirekalla saisi ylittää. Tämä tarkoittaisi, että Suomessa 1000 moduulirekkaa pitäisi korvata 1500 pienemmällä rekalla. No siinä joku asiantuntija uskoi, että Suomi ja Ruotsi poikkeusluvan saisivat, mutta mitään järkiperustetta tuolle direktiiville ei ole esitetty. Vain käytäntöjen yhdenmukaistaminen.

Mietin vaan, että kertooko tuo jotain itävaltalaisista, OoPee? :D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Itävallasta tulee mieleen, että tänään luin Kauppalehdestä itävaltalaisten puuhaavan sellaista EU-direktiiviä joka kieltäisi EU-maiden rajan ylittämisen yli 40-tonnin painoisilla rekoilla. Suomessa ja Ruotsissa saa 60-tonnisilla ajaa ja saisi jatkossakin, mutta maiden välistä rajaa ei moduulirekalla saisi ylittää. Tämä tarkoittaisi, että Suomessa 1000 moduulirekkaa pitäisi korvata 1500 pienemmällä rekalla. No siinä joku asiantuntija uskoi, että Suomi ja Ruotsi poikkeusluvan saisivat, mutta mitään järkiperustetta tuolle direktiiville ei ole esitetty. Vain käytäntöjen yhdenmukaistaminen.

Mietin vaan, että kertooko tuo jotain itävaltalaisista, OoPee? :D
Tuollaisia ne itävaltalaiset ovat, ihan jokainen!
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
No nyt on tilaisuus saksalaiselle maailmanmestarillekin rallissa kun autobahnit ja rallitiet ovatku yhestä puusta valettuja :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mietin vaan, että kertooko tuo jotain itävaltalaisista, OoPee? :D
Se kertoo todennäköisesti sen valitettavan tosiasian, että Itävalta on Etelä- ja Pohjois-Euroopan välillä kulkevan rekkaliikenteen kulkureitillä ja kärsii tuosta aika pirusti, olkootkin että keräävät rekoilta kilometrimaksua. En usko, että kukaan siellä Suomessa osaa oikein kuvitella, minkä suuruisesta rekkarallista on ajoittain kyse (kyllä kyllä, on siellä itärajallakin ruuhkaa, mutta taidetaan puhua kuitenkin ihan eri määristä), etenkin läntinen Itävalta (Tirol) on kärsijän asemassa. En ole tuosta esityksestä edes kuullut, mutta olettaisin että liityy tuohon ikuisongelmaan ja yrityksiin hillitä sitä. Tietysti kaluastoa pinentämällä vois kuvitella, että rekkojen määrä sitten vaan lisääntyis (se siirrettävä tavaramäärä kun tuskin mihinkään pienenee), mutta ehkä tossa on ideana motivoida käyttämään entistä enemmän kiskoja ja toisaalta isommista rekoista lienee enemmän riesaa jossain Tirolin teillä kuin vähän pienemmistä.

Totta helvetissä ne ajavat tossa puhtaasti omaa etuaan, mutta kukapa ei sitä tekis?

Mutta pitäs kai tutustua tuohon ensin kunnolla, en siis suoraan puolla enkä vastusta, mutta multa löytyy ymmärrystä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Se kertoo todennäköisesti sen valitettavan tosiasian, että Itävalta on Etelä- ja Pohjois-Euroopan välillä kulkevan rekkaliikenteen kulkureitillä ja kärsii tuosta aika pirusti, olkootkin että keräävät rekoilta kilometrimaksua. En usko, että kukaan siellä Suomessa osaa oikein kuvitella, minkä suuruisesta rekkarallista on ajoittain kyse (kyllä kyllä, on siellä itärajallakin ruuhkaa, mutta taidetaan puhua kuitenkin ihan eri määristä), etenkin läntinen Itävalta (Tirol) on kärsijän asemassa. En ole tuosta esityksestä edes kuullut, mutta olettaisin että liityy tuohon ikuisongelmaan ja yrityksiin hillitä sitä. Tietysti kaluastoa pinentämällä vois kuvitella, että rekkojen määrä sitten vaan lisääntyis (se siirrettävä tavaramäärä kun tuskin mihinkään pienenee), mutta ehkä tossa on ideana motivoida käyttämään entistä enemmän kiskoja ja toisaalta isommista rekoista lienee enemmän riesaa jossain Tirolin teillä kuin vähän pienemmistä.

Totta helvetissä ne ajavat tossa puhtaasti omaa etuaan, mutta kukapa ei sitä tekis?

Mutta pitäs kai tutustua tuohon ensin kunnolla, en siis suoraan puolla enkä vastusta, mutta multa löytyy ymmärrystä.
Mites toi kaikki liittyy Suomen ja Ruotsin väliseen liikenteeseen? Itävallassa nytkään saa moduulirekoilla ajaa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Jäsenmailla on EU:ssa jostain syystä kumma tapa kannattaa itseään hyödyttäviä direktiivejä.
Mutta sitä just siinä lehtijutussa ihmeteltiin, että mitä hyötyä tuosta Itävallalle on. Ainakin Saksassa on yritetty lobata isompien rekkojen puolesta, mutta siellä Vihreät ovat sitä mieltä, että useampi rekka saastuttaa vähemmän kuin pienempi määrä isompia rekkoja tms. Ehkä Itävallassa sama juttu ja niitä harmittaa, kun täällä saa isompaa kalustoa käyttää.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mites toi kaikki liittyy Suomen ja Ruotsin väliseen liikenteeseen? Itävallassa nytkään saa moduulirekoilla ajaa.
Ei kai suoranaisesti mitenkään, mutta nykyään kai tommoset säädökset yritetään (ja on kai pakkokin) hoitaa koko EU:ta kattavaksi.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mutta sitä just siinä lehtijutussa ihmeteltiin, että mitä hyötyä tuosta Itävallalle on. Ainakin Saksassa on yritetty lobata isompien rekkojen puolesta, mutta siellä Vihreät ovat sitä mieltä, että useampi rekka saastuttaa vähemmän kuin pienempi määrä isompia rekkoja tms. Ehkä Itävallassa sama juttu ja niitä harmittaa, kun täällä saa isompaa kalustoa käyttää.
No kyllä mä oon aika varma, että Itävallalle on ihan huitsin vitun samantekevä, millä kalustolla pohjoismaalaiset ajelevat ympyrää niin kauan kun eivät tunge niillä vehkeillään Itävallan rajojen sisälle ja tuskinpa nuo kuitenkaan ihan vaan suomalaisia kiusatakseen tai muuten vaan lämpimikseen tommosia esityksiä tekevät.

Veikkaan siellä taustalla elävän pelon, että noita raskaampia ryhdytään käyttämään täälläkin. Olisko sitten vastaveto tolle Saksan suorittamalle lobbaukselle. En tiedä ja onko sillä mulle oikeesti edes väliä? :wink:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös