Se kertoo todennäköisesti sen valitettavan tosiasian, että Itävalta on Etelä- ja Pohjois-Euroopan välillä kulkevan rekkaliikenteen kulkureitillä ja kärsii tuosta aika pirusti, olkootkin että keräävät rekoilta kilometrimaksua. En usko, että kukaan siellä Suomessa osaa oikein kuvitella, minkä suuruisesta rekkarallista on ajoittain kyse (kyllä kyllä, on siellä itärajallakin ruuhkaa, mutta taidetaan puhua kuitenkin ihan eri määristä), etenkin läntinen Itävalta (Tirol) on kärsijän asemassa. En ole tuosta esityksestä edes kuullut, mutta olettaisin että liityy tuohon ikuisongelmaan ja yrityksiin hillitä sitä. Tietysti kaluastoa pinentämällä vois kuvitella, että rekkojen määrä sitten vaan lisääntyis (se siirrettävä tavaramäärä kun tuskin mihinkään pienenee), mutta ehkä tossa on ideana motivoida käyttämään entistä enemmän kiskoja ja toisaalta isommista rekoista lienee enemmän riesaa jossain Tirolin teillä kuin vähän pienemmistä.
Totta helvetissä ne ajavat tossa puhtaasti omaa etuaan, mutta kukapa ei sitä tekis?
Mutta pitäs kai tutustua tuohon ensin kunnolla, en siis suoraan puolla enkä vastusta, mutta multa löytyy ymmärrystä.