Suomalaiset ihailevat liikaa Saksaa?

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Yhden kaverin kanssa kerran spekuloitiin, että mitäs jos rock-musiikki olisikin syntynyt Saksassa USAn sijaan. Että ei olisikaan sotkettu bluesia ja countrya vaan Wagneria ja marssirytmejä ja mahdollisesti nahkahousukaljatupajodlausta. Ei itse asiassa kamalan kauas martial industrialista poikkeaisi moinen sotku :idea:.

Sekä ainakin Amon Düül, Amon Düül II, Ash Ra Tempel, Brainticket, Can, Cluster, Einstürzende Neubauten, Electric Moon, Elend, Eloy, Faust, Edgar Froese, Manuel Göttsching, Guru Guru, Kalacakra, Kraftwerk, Neu!, Popol Vuh, Klaus Schulze, Tangerine Dream, Nektar ja Rammstein. Ainakin. Toisaalta osa noista menee jonkin verran siihen "jos rokki olisikin syntynyt Saksassa" -osastoon.
Die Toten Hosen ja Oomph!, jotka olen livenä nähnytkin. Accept ja MSG. Enpäs tiennyt, että Tangerine Dream on saku.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Die Toten Hosen ja Oomph!, jotka olen livenä nähnytkin. Accept ja MSG. Enpäs tiennyt, että Tangerine Dream on saku.
Oomphia en ole kauhean paljoa kuunnellut, mutta johonkin Rammsteinin ja Laibachin välimaastoon se vissiin muistaakseni sijoittuu. Tangerine Dream on tosiaan saksalainen kokoonpano ja Klaus Schulze muuten soitti siinä rumpuja ihan yhtyeen alkuaikoina. Eikös muuten Helloween ole saksalainen myös.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Oomphia en ole kauhean paljoa kuunnellut, mutta johonkin Rammsteinin ja Laibachin välimaastoon se vissiin muistaakseni sijoittuu. Tangerine Dream on tosiaan saksalainen kokoonpano ja Klaus Schulze muuten soitti siinä rumpuja ihan yhtyeen alkuaikoina. Eikös muuten Helloween ole saksalainen myös.
Joo, Jennyleg taisi mainita Helloweenin jo. Oomph oli livenä hyvä. Rammsteinin tyypit ovat maininneet sen olleen yksi heidän innottajistaan.

Tätä seuraavaa älä JPP klikkaa :eek: http://www.youtube.com/watch?v=E-DZ0KtR3RY Tulee Käksalmen disco seuraamuksineen elävästi mieleen..

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Suomeenhan oli suunnitteilla saksalaissyntyinen kuningas jo Pikkuvihan aikaan 1700-luvun puolikinkamilla. Suomenmaata miehittäneen Venäjän keisarinna Elisabeth tuolloin antoi manifestin että Suomi saa itsenäisyyden niin halutessaan. Ellun meininki oli luoda puskurivyöhyke Ruotsia vastaan ja kuninkaaksi oli kruunattaman Holsteinin herttua Karl Peter (Ellun sukulaispoika, muuten). Ennen kuin finskit tajusivat tehdä esityksen asiasta oli Ellun mieli jo muuttunut. Homma karahti kiville ja Karl Peteristä tuli sittemmin Ellun perillinen ja tsaari Pietari III. Pietu kolmonen osoittautui lopulta varsin epävakaaksi tapaukseksi ja syöstiin vallasta jo kuuden kuukauden valtakauden jälkeen. Että enpä nyt tiedä oisko se kuningaskuntahomma niillä asetuksilla ollut järin fiksu kuitenkaan..

Näin vaan noista saksalaisyhteyksistä tuli Mieleen, ei se (Suomenkaan) historia ala 1900-luvulta.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Joo, Jennyleg taisi mainita Helloweenin jo. Oomph oli livenä hyvä. Rammsteinin tyypit ovat maininneet sen olleen yksi heidän innottajistaan.

Tätä seuraavaa älä JPP klikkaa :eek: http://www.youtube.com/watch?v=E-DZ0KtR3RY Tulee Käksalmen disco seuraamuksineen elävästi mieleen..
Ihan pikkasen klikkasin... ja kuuntelin hiukan alkua. Ja sitten pistin youtube-hakuun Neu!:n ja edelleen päädyin klikkaamaan tämän: Can - Tago Mago (1971-Full Album) enkä kuunnellut sitäkään kuin hiukan alusta kun mulla on toi cd:nä ja on kyllä hyvä levy, yks harvoista, joille olen antanut täydet viisi tähteä tuolla noin toisaalla.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Mut... mut... muumit on sentään valkoisia ja lihavia. Eikö se väkisinkin tee niistä osan etuoikeutettua enemmistöä?

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Mut... mut... muumit on sentään valkoisia ja lihavia. Eikö se väkisinkin tee niistä osan etuoikeutettua enemmistöä?
Ei, vaan etuoikeutettua vähemmistöä. Bättre folkia jolla on varaa syödä niin paljon että lihoo.. Niin saatana!

;)

oldez

Well-known member
Itse asiassa länsimaissa lihavuus on huomattavasti yleisempää kehnosti toimeentulevilla.

Joo ei ollut Oiva Lothanderin kuvaus porvareista ihan nykyaikaa. Pikemminkin kolahti omaan nilkkaan.

Jellinek

Banned
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Yhden kaverin kanssa kerran spekuloitiin, että mitäs jos rock-musiikki olisikin syntynyt Saksassa USAn sijaan. Että ei olisikaan sotkettu bluesia ja countrya vaan Wagneria ja marssirytmejä ja mahdollisesti nahkahousukaljatupajodlausta. Ei itse asiassa kamalan kauas martial industrialista poikkeaisi moinen sotku :idea:.
Entäpä, jos auto olisi keksitty Amerikassa ilman saksalaista tehokkuusajattelua? Vaatisiko se omistajaltaan oman öljylähteen polttoaineen takaamiseksi, monta hehtaaria maata ympäri kääntämiseksi ja oman kultakaivoksen vekottimen rahoittamiseksi? :rolleyes: