Suomalaisia uuteen Formula S2000?

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
No, ei valitettavasti tuonut Euronovallekaan siirtyminen Samille sitä kunnollista näytömahdollisuutta. Jotenkin näin jälkikäteen kuitenkin tuntuu, että Samissa olisi ollut potentiaalia tekemään Juhoa parempia tuloksia, jos auto/tiimi olisi alusta asti ollut kilpailukykyinen.... Annalalla kuitenkin kokenut ja suht menestynyt talli takana ja tulos silti melko vaatimaton...
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Näin lauantaina Formula Masters-skaban. Jumantsuikka, siinähän kisattiin ihan tosissaan! Paikat vaihtu enemmän kun motskaripuolella, tommosta lisää:ahem:
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Los Cojones sanoi:
No, ei valitettavasti tuonut Euronovallekaan siirtyminen Samille sitä kunnollista näytömahdollisuutta. Jotenkin näin jälkikäteen kuitenkin tuntuu, että Samissa olisi ollut potentiaalia tekemään Juhoa parempia tuloksia, jos auto/tiimi olisi alusta asti ollut kilpailukykyinen.... Annalalla kuitenkin kokenut ja suht menestynyt talli takana ja tulos silti melko vaatimaton...
:nope:
Kuitenkaan Annalan talli ei saanut autoa siihen kuntoon että kovinkaan monta kisaa olisi täysin ongelmitta saatu vietyä päätökseen. Pau taisi olla ainut ongelmaton ja siellä Juho olikin toinen.

Jos nyt katsoo viimeistäkin kisaa Monzassa niin autosta löytyi hiusmurtuma tukivarresta aika-ajon jälkeen, sähkövika ekan finaalin jälkeen,jossa myös neljä kuljettajaa ohitti hänet oikaisemalla shikaanissa jonka jälkeen yksi kuskeista joka ei ollut italialainen hylättiin. ja yks kylkeen tormannut auto 2. finaalin jäkeen.

Yli päätänsä en ymmärrä suomalaisten kovaa halua vertailla kuka kuskeista olisi parempi jos sitä ja jos tätä.

Tallit ei ota tiimeihinsä ketä tahansa ja kaikki kuljettajat jotka suomesta ulkomaille ponnistaa on hyviä kuskeja. Ikävä kyllä näillä sponsori budjeteilla ei monikaan saa rahaa niin paljon että voisi valita sen parhaan tiimin ja saisi sen ykköskuskin paikan joka saa kokeneimmat mekaanikot ja parhaat set upit autoonsa.

Sami ja Juho on edelleen tehneet kumpikin kovan työn ja aina jaksanut hypätä hymyillen autoon vaikka onni ei todellakaan ole ollut kummallekkaan myöten. Nyt varmasti poijat kaipaa tsemppiä ens kaudelle.


Suomalaisissa on se vika että ne katsoo kisat sohvalta ja luulee tietävänsä paljonkin siitä mitä radan ulkopuolella tapahtuu.
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Palkopoika sanoi:
Näin lauantaina Formula Masters-skaban. Jumantsuikka, siinähän kisattiin ihan tosissaan! Paikat vaihtu enemmän kun motskaripuolella, tommosta lisää:ahem:
Olisit nähny sunnuntai kisan! ihan hullua ajoa!!:thumbup:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Palkopoika sanoi:
Näin lauantaina Formula Masters-skaban. Jumantsuikka, siinähän kisattiin ihan tosissaan! Paikat vaihtu enemmän kun motskaripuolella, tommosta lisää:ahem:
Allekirjoitan. Tollasta tappelua autourheilun oikeesti kuuluis olla. :thumbup:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Siis Eurosportiltako tota GP Mastersia näkyy?

Ja juuri kun siirryttiin digiaikaan, niin johan sen piti kadota! :mad_old:
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Jason Voorhees sanoi:
Siis Eurosportiltako tota GP Mastersia näkyy?

Ja juuri kun siirryttiin digiaikaan, niin johan sen piti kadota! :mad_old:
Monzan kisa oli kauden viimeinen joten tällä hetkellä sitä ei näy. Ensi kaudella yhteistyö kuitenkin jatkuu ja toivotaan että siellä suomalaisiakin näkyy.
Mastersseista tuli hirveän suosittu sarja katsojamäärän kannalta. Tv:n välityksellä koko kauden aikana 18milj. ja vajaa 400 000 katsojaa paikan päällä. Luulisi sponssejakin alkavan kiinnostaa!
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
lara sanoi:
:nope:
Kuitenkaan Annalan talli ei saanut autoa siihen kuntoon että kovinkaan monta kisaa olisi täysin ongelmitta saatu vietyä päätökseen. Pau taisi olla ainut ongelmaton ja siellä Juho olikin toinen.

Jos nyt katsoo viimeistäkin kisaa Monzassa niin autosta löytyi hiusmurtuma tukivarresta aika-ajon jälkeen, sähkövika ekan finaalin jälkeen,jossa myös neljä kuljettajaa ohitti hänet oikaisemalla shikaanissa jonka jälkeen yksi kuskeista joka ei ollut italialainen hylättiin. ja yks kylkeen tormannut auto 2. finaalin jäkeen.

Yli päätänsä en ymmärrä suomalaisten kovaa halua vertailla kuka kuskeista olisi parempi jos sitä ja jos tätä.

Tallit ei ota tiimeihinsä ketä tahansa ja kaikki kuljettajat jotka suomesta ulkomaille ponnistaa on hyviä kuskeja. Ikävä kyllä näillä sponsori budjeteilla ei monikaan saa rahaa niin paljon että voisi valita sen parhaan tiimin ja saisi sen ykköskuskin paikan joka saa kokeneimmat mekaanikot ja parhaat set upit autoonsa.

Sami ja Juho on edelleen tehneet kumpikin kovan työn ja aina jaksanut hypätä hymyillen autoon vaikka onni ei todellakaan ole ollut kummallekkaan myöten. Nyt varmasti poijat kaipaa tsemppiä ens kaudelle.


Suomalaisissa on se vika että ne katsoo kisat sohvalta ja luulee tietävänsä paljonkin siitä mitä radan ulkopuolella tapahtuu.
Hyvä pointti, mutta aion silti jatkossakin katsoa kisat sohvalta ja olla puolueellinen sekä kehua omaa suosikkiani... :wink: Aivan samoin kuin F1:ssä pidän Kimille ja Heikille peukkuja...
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Los Cojones sanoi:
Hyvä pointti, mutta aion silti jatkossakin katsoa kisat sohvalta ja olla puolueellinen sekä kehua omaa suosikkiani... :wink: Aivan samoin kuin F1:ssä pidän Kimille ja Heikille peukkuja...
Tuotahan mä just haen et suomalaiset ei niin kärkkäästi keskittyisi pohtimaan ja erittelemään sitä kuka kuski osaa ajaa ja kuka ei vaan sitä miksei näille pojille löydy julkisuutta ja tukea kun potenttiaalia ja sisua löytyy. Pakkohan noi toimittajat on jollain herättää kun ei sitä isommat ammattilaiset tee.

Entiset huippukuskit keskittyy olemaan lehtien sivuilla itse vaikka ei se niin vaikeaa luulisi olevan vinkata toimittajia tekemään juttuja nuoremmista. Luulisi ettei se vanhoilta konkareilta mitään ole pois vaan päin vastoin saisivat hyvän tyypin maineen.
Mika häkkinen tai Mika Salo kun kiertäis pari eri kisaa toimittajan kanssa ja kertois minkälaisesta sarjasta ja kuskista on kyse ja minkälainen julkisuus arvo firmoille tällä kuskilla/sarjalla voisi olla, olisi helpompi poikienkin kerätä sponsoreja. Nyt kuskit joutuu kävelemään firmoihin puskista ja selittää kaiken a-öhön kun ei kukaan voi lukea eri sarjoista mitään ilman omatoimista etsintää.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
lara sanoi:
Tuotahan mä just haen et suomalaiset ei niin kärkkäästi keskittyisi pohtimaan ja erittelemään sitä kuka kuski osaa ajaa ja kuka ei vaan sitä miksei näille pojille löydy julkisuutta ja tukea kun potenttiaalia ja sisua löytyy. Pakkohan noi toimittajat on jollain herättää kun ei sitä isommat ammattilaiset tee.

Entiset huippukuskit keskittyy olemaan lehtien sivuilla itse vaikka ei se niin vaikeaa luulisi olevan vinkata toimittajia tekemään juttuja nuoremmista. Luulisi ettei se vanhoilta konkareilta mitään ole pois vaan päin vastoin saisivat hyvän tyypin maineen.
Mika häkkinen tai Mika Salo kun kiertäis pari eri kisaa toimittajan kanssa ja kertois minkälaisesta sarjasta ja kuskista on kyse ja minkälainen julkisuus arvo firmoille tällä kuskilla/sarjalla voisi olla, olisi helpompi poikienkin kerätä sponsoreja. Nyt kuskit joutuu kävelemään firmoihin puskista ja selittää kaiken a-öhön kun ei kukaan voi lukea eri sarjoista mitään ilman omatoimista etsintää.
Ymmärrän toki tämän ongelman. Toisaalta ymmärrän myös suomalaisten firmojen haluttomuutta satsata nuoriin lupaaviin kuskeihin ja ratasarjoihin, joiden näkyvyys Suomessa on nollaluokkaa. Aivan niin kuin valitettavasti tällä hetkellä on tämänkin sarjan kohdalla.

Jotain vastinettahan esimerkiksi -kärjistäen- Rymättylän Konepajankin on saatava satsaukselleen, ja tuskin niitä asiakkaita esimerkiksi tälläisille firmoille löytyy Keski-euroopasta. Tämän tason sponsooreitahan käsittääkseni kuitenkin näilläkin kahdella kuljettajalla lähinnä on. Kyllä ne sponsorit pitää hakea sieltä missä sarjaa ajetaan, ja tässä kohtaa yleensä loppu knowhow ja kontaktit, ellei mukaan saada jotain Jouhkin tapaista manageria.

Pahaa pelkään, että nytkin monet ulkomaille suuntaavat lupaukset joutuvat ajamaan velkarahalla... eikä menestyksestä ja toisin sanoen satsauksen takaisin saamisesta ole mitään takuita. :nope:

Eli taas osoittaisin syyttävän katseen AKK:n suuntaan. Jos AKK:lta ei löydy suoranaista rahallista tukea nuorille, ulkomaisille areenoille suuntaaville kuskeille, niin jonkinlaista "manageri-palvelua" tai jotain vastaavaa olisi kuitenkin kyettävä antamaan. AKK kerää vuosittain sellaiset määrät kilpailu-, sarja- ja lisenssimaksuja, että jotain pitäisi tulla myös takaisin päin! Kyllä jämpti on näin.
 
Viimeksi muokattu:

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Los Cojones sanoi:
Ymmärrän toki tämän ongelman. Toisaalta ymmärrän myös suomalaisten firmojen haluttomuutta satsata nuoriin lupaaviin kuskeihin ja ratasarjoihin, joiden näkyvyys Suomessa on nollaluokkaa. Aivan niin kuin valitettavasti tällä hetkellä on tämänkin sarjan kohdalla.

Jotain vastinettahan esimerkiksi -kärjistäen- Rymättylän Konepajankin on saatava satsaukselleen, ja tuskin niitä asiakkaita esimerkiksi tälläisille firmoille löytyy Keski-euroopasta. Tämän tason sponsooreitahan käsittääkseni kuitenkin näilläkin kahdella kuljettajalla lähinnä on. Kyllä ne sponsorit pitää hakea sieltä missä sarjaa ajetaan, ja tässä kohtaa yleensä loppu knowhow ja kontaktit, ellei mukaan saada jotain Jouhkin tapaista manageria.

Pahaa pelkään, että nytkin monet ulkomaille suuntaavat lupaukset joutuvat ajamaan velkarahalla... eikä menestyksestä ja toisin sanoen satsauksen takaisin saamisesta ole mitään takuita. :nope:

Eli taas osoittaisin syyttävän katseen AKK:n suuntaan. Jos AKK:lta ei löydy suoranaista rahallista tukea nuorille, ulkomaisille areenoille suuntaaville kuskeille, niin jonkinlaista "manageri-palvelua" tai jotain vastaavaa olisi kuitenkin kyettävä antamaan. AKK kerää vuosittain sellaiset määrät kilpailu-, sarja- ja lisenssimaksuja, että jotain pitäisi tulla myös takaisin päin! Kyllä jämpti on näin.
Hyviä pointteja kaikki.
Mutta jos suomen lehdistö keskittyisi kirjoittelemaan nuoremmista kuskeista voisi tämäkin ongelma hieman purkautua. Edelleenkin masterssilla oli monta miljoonaa katsojaa ja WTCCn lisä luokkana näkyvyys on euroopassa taattu. Tämän luulisi houkuttelevan suomalaisia isompiakin firmoja mukaan jos he vain tietäisivät minkälaisesta bisneksestä jo tässäkin puhutaan. Jolloin taas palaamme median ulosantiin.

En kyllä usko että hirveän moni alkaa velkaa ottamaan..Hulluahan se olisi.

Ja kyllä, mun mielestä AKK voisi ottaa kaikki kuljettajat uudelleen arviointiin ja aloittaa puhtaalta pöydältä miten kutakin voi auttaa. Lisäksi tällaiset kysymykset kuten tiimi/sarja- valinnat joutuvat kuskit ja manageri-isät tekemään ilman suurempaa kokemusta jolloin virheitäkin sattuu. Joten kontaktit ja neuvonta voisi myös tulla Akkn puolelta.
Ns. tukihenkilöt, jotka tietävät mitä sarjassa on tapahtunut ja millaisia tiimejä sarjassa on ei olisi pahitteeksi. Eli jos kuljettaja on kiinnostunut englannin f3 sarjasta voisi hän sopia tapaamisen henkilön kanssa joka sarjasta todella osaa jotain kertoa ja suositella.
 
Ylös