Suomalaisten tulevaisuus F1:ssä

Off-Topic

Well-known member
Oon samaa mieltä, että monessa muussa duunissa on yhtä vaativaa ja paljon vastuullisempaakin tekemistä. Mutta eihän se oo Kimin vika jos hänelle maksetaan kohtuuttomia korvauksia siitä huolimatta, että ei alistu yleisiin kaavoihin. Jos ne ei sulata sitä, niin lakkaa maksamasta sille ja asettaa ehtoja, vähän samaan tapaan kun Karalahdelle kävi jenkeissä. Karalahti vaan ei ollut tarpeeks hyvä ja sen takia hänen oli valittava vaihtoehdoista se toinen. Kimi taas taitaa olla alallaan sen verran hyvä, että jos ei McLaren ei häntä katseliskaan, joku muu olis käsi ojossa vastassa.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
WoPe sanoi:
En kyllä ymmärrä sitten alkuunkaan ensinnäkään kimin jupotteluja, ja varsinkaan sitä että latoo tommosia kommenteja medialla yksityiselämästä, herranjumala se on f1 kuski, ei mikään tavallinen ihminen, sponsorit nyt ei tykkää alkuunkaan että sponssaavat tallille jonka kuski on joka lööpis riehumisen takia.
No just, vai että ei Kimi ole edes tavallinen ihminen??? :jaska:

Hän on siis F1-kuski ja aivan tavallinen pallontallaaja! Vai onko niin, että insinööri ei ole tavallinen ihminen vaan insinööri ja kokki ei ole tavallinen ihminen vaan kokki? Entäs jos on julkiskokki?

Koittakaa nyt tajuta että kyseessä on aivan tavallinen, reilu pari kymppinen miljonääri joka juhlii siinä missä muutkin! Jokaisesta julkisesta henkilöstä vääntää kaikenmaailman paskamediat mitä älyttämämpiä juttuja! Se ei tarkoita että Kimin pitäisi elää suljetussa kopissa 60v-papan elämää(no ehkä Hefnerin elämää kävis mut pysytään meissä tavallisissa ihmisissä ;))!

:tongue:

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Ja mitä tulee Nicoon, niin hän on yhtä paljon saksalainen kuin suomalainenkin! Jos joku on mykkä, niin hänkö ei ole mistään kotoisin?

Hmm. omituista? :doubtful:

Razah

kekkeruusi
Sijainti
Espoo
Mun mielestäni se kansalaisuuskysymys on hieman sivuseikka. Tai siis en minä kannusta ketään pelkän kansalaisuuden perusteella, mulkku mikä mulkku vaikka olisi mistä Perä-Hikiältä lähtenyt keihästä heittämään, mutta tottakai jostain se samaistumisen mahdollistava asia pitää löytää, ja kansalaisuus on ehkä helpoimmin nähtävissä. Enemmän kuin kansalaisuus vaikuttaa varmaan kuitenkin lähtökohdat ja persoonallisuus. Kimikin on loppujenlopuksi ponnistanut samoista asetelmista kuin monellä tälläkin palstalla on, isin rahoilla tallipaikan ostanutta brasilialaista on hankala sympatiseerata.

Oikeudenmukaisinta olisi tietysti arvioida pelkkien rataesitysten perusteella, mutta arsinkin uran alkuvaiheissa sitä pelkkää ajosuoritusta on hankala katsoa objektiivisesti jo pelkästään kalustojen eroista ja rataesitysten vähyydestä johtuen. Usein myös taustalla on paljon sellaisia muuttujia jotka eivät välity katsojan olohuoneeseen asti, vrt. vaikkapa Villeneuven paluu viime kauden lopussa.

Objektiivista kuvaa jostakin kuskista on myös miltei mahdoton luoda, koska alkuvaikutelma vaikuttaa niin voimakkaasti havaintoihin. Henkilön esiintymisestä on todella helppoa valkata vain sitä omaa ennakkokäsitystä vahvistavat palikat, monella suomalaisella Häkkis/Räikkösfanilla onkin hyvin erilainen kuva vaikkapa Miihkailista kuin useimmilla tifoseilla. Kumpaakaan tuskin voi rehellisesti pitää kovin objektiivisena.

Kaiken turhan löpinän jälkeen, Nicoa ei voi pitää juuri missään mielessä suomalaisena, mutta onhan se silti Keken poika. Ja se merkitsee ainakin minulle paljon.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Pyrys

Nico ajoi suomalaisella lisenssillä muistaakseni toissa vuoteen asti, jolloin pinaaleille päästessä salossa oli välillä Suomen, välillä Saksan lippu. Viime kaudeksi Nico kuitenkin ylipuhuttiin vaihtamaan lisenssi saksalaiseksi ja Suomen lippuakaan ei ole tainnut missään yhteydessä enää näkyä. Aiemminhan Nicon autossa oli lippu, joka oli jaettu kulmasta kulmaan, toisella puolella Saksan, toisella Suomen värit.

--

Kimin toilailuista nostaisin myös pari asiaa esiin - McLaren on yleensä todella tarkka julkisuuskuvastaan, tiedotus ja kuskien puheet katsotaan läpi tarkkaan (syy lienee perfektionisti nimeltä Ron Dennis), joten tällaistakaan ei varmasti katsota sillä suunnalla hyvällä. Tältä kantilta katsottuna Kimille voi jonkinlaisia ongelmiakin asiasta aiheutua.

Itse suorituksiin tämä sen sijaan tuskin heijastuu, jos Kimi vain on tarpeeksi viisas rajoittamaan toilailunsa off-seasoniin ja pitempien taukojen yhteyteen, kuten tähän asti on ollut. Kyseessä on kuitenkin sen sortin lahjakkuus, että kuten on jo esiin tuotukin, ei tuollaisesta kaverista parin toheloinnin jälkeen luovuta. Jos taas työ rupeaa haittaamaan vapaa-aikaa, kuten sanotaan, voi käydä huonostikin.

--

Vähän jäi ihmetyttämään, miksei Toni Vilanderia ja Valle Mäkelää mainittu tässä yhteydessä. Molemmilla saattaa hyvinkin olla ajolahjoja vaikka ihan kuninkuusluokkaankin asti.

300 SLR

Well-known member
Sijainti
Oulu
Bobakki sanoi:
Pyrys
--

Vähän jäi ihmetyttämään, miksei Toni Vilanderia ja Valle Mäkelää mainittu tässä yhteydessä. Molemmilla saattaa hyvinkin olla ajolahjoja vaikka ihan kuninkuusluokkaankin asti.
<sarkasmi>No kun niistä ei voi lukea iltalehdistä tai maikkarilta, niin eihän niitä ole edes olemassa</sarkasmi>

helsinki

New member
Misa1 sanoi:
Ja mitä tulee Nicoon, niin hän on yhtä paljon saksalainen kuin suomalainenkin! Jos joku on mykkä, niin hänkö ei ole mistään kotoisin?

Hmm. omituista? :doubtful:
ei nyt kuitenkaan ihan varsinkin kun kyseessä ei ole mykkä kuski vaan "suomalainen" joka ei vaan osaa puhua suomea. Pointti on että jos kundi itse on sitä mieltä (huom! Nicon kommenttien rivienvälistä luettuna + kansallislaulu ja lippusekoilut kisoissa ) että on saksalainen niin enhän mä sitä voi muuttaakaan vaikka haluaisin. Mikä nykyisin edes viittaisi siihen että Nico olisi suomalainen? Passissa taitaa olla kaksoiskansalaisuus mut siihen se sitten jää. Kilpailuissa ei taida enään nykyisin vilahtaakaan suomenlippu/kansallislaulu. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä sillä mikä olisi mukavempaa GP2:ssa kuin kaksi siniristilippua palkintokorokkeella :)

No jokatapauksessa mielummin mä toivon että Nico mestaruuksia voittaa kuin Shumi tms. Toisaalta jos otetaan vertailun kohteeksi esim Kovalainen niin ei ole vaikeuksia valita kummanpuolella olisi.

de rong

Banned
Nicolta tuskin puuttuu itseluottamusta,Kekellä oli rautainen usko itseensä muinoin.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
de rong sanoi:
Nicolta tuskin puuttuu itseluottamusta,Kekellä oli rautainen usko itseensä muinoin.
Itseluottamus ei vaan taida olla niitä suoraan peritytyviä ominaisuuksia :D

de rong

Banned
Oli miten oli,en jaksa oikeen uskoa näihin nicorosbergeihin ja nelsonpiquetjunioreihin.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Mikäli täytyy veikata seuraavaa Suomalaista F1-mestaria, niin kysymykseen voi vastata epäilemättä: Kimi Räikkönen.Tähän asti lopullisen kruunun saaminen ykkäsissä on ollut kiinni vain ja ainoastaan kalustosta.Luottamus mieheen on 110% :ahem: :thumbup:

Jos taas puhutaan seuraavasti suomalaisesta joka nousee ykkösiin testi/kisakuskina, en usko erehtyväni jos sanon sen olevan Heikki Kovalainen.Mutta hyvänä kakkosena tulee Nico Rosberg.Tämä kausi tulee näyttämään miesten jatkon.

de rong

Banned
Samantien sinne Kovalainen etunenässä ja Rosberg&Vilander.Ei niit oo koskaan liikaa.Eiköhä Räikkösen mestaruus oo hyvin todennäkönen,jos Mäkin uus auto on hyvä ja ennenkaikkea kalusto kestää.Sekoilut ei vaan paranna asiaa!

thInk

Palava peikko
Sijainti
Maranello
Häkkinen ja Kovalainenkin on joskus varmaan maistanu alkoholia. Voiko nyt niitäkään enää kannattaa? ITse ainakin aloin jo aikaa sitten kannustamaan tibetiläismunkkeja pääsemään mukaan F1:iin.

DFiaA

I told you so
Felix sanoi:
Nicoa on vähän arveluttavaa edes laskea suomalaiseksi.
Samaa mieltä. Nico ei millään ole suomalainen mutta ehkäpä Suomen sukuinen :thumbup:

mn97

Banned
Tottakai julkkikset kuvitellaan "aina" jonkinmoisiksi täydellisiksi supersankareiksi. Heiltä aina odotetaan aina täydellistä ihannekäyttäytymistä jne.. Todellisuudessa he ovat ihan tavallisia ihmisiä niinkuin kaikki muutkin. Useimmat heistä ovat vieläpä henkisesti ihan täysiä lapsia. Kaikkein naurettavinta on, että jotkut ottavat vielä mallia näistä.

Jättäkää jo se Kimi rauhaan!

R24

Well-known member
Sijainti
Finland
J.Heldenview sanoi:
Samaa mieltä. Nico ei millään ole suomalainen mutta ehkäpä Suomen sukuinen :thumbup:
Virallisesti N.Rosberg on ihan yhtä paljon suomalainen kuin saksalainenkin ja virallinen asiahan tässä merkitsee. Vaikka mä kuinka paljon haluaisin olla nigerialainen niin suomalainen kyllä olen ihan niin kauan kun Suomen kansallisuus mulla on eikä Nigerian.

Toivottavasti niitä suomalaisia riittäisi F1:iin jatkossakin, ja ihan hyvältähän se ainakin tällä hetkellä näyttää. Heikistä olen tällä hetkellä suomalaisista eniten kiinnostunut, toivotaan, että pääsee pitkälle. Niin kuin muutkin.

jepujee

Active member
Finn75 sanoi:
Kimi pelaa itteään pois ykköskuskin asemasta...
Se kumpi on nopeampi on ykköskuski... Kuten Kimi sanoi, ei tämä tee häntä yhtään hitaammaksi. Ei talli ala tahallaan hidastaa Kimiä. Eiköhän ne tiedä miten hyvä kuski Kimi on ja käyttää sen omaksi edukseen. Voittaminen on kuitenkin se pääasia McLarenille, ei se mitä sponsorit ja ihmiset sanoo Kimistä.

Jos JPM on vain yksinkertaisesti nopeampi, niin sitten se on eri asia.

proMB

Well-known member
Saattaahan tässä kaiken lisäksi olla perinteinen kulttuurikonflikti. Käsittääkseni englantilaisilla ja amerikkalaisilla on sairaalloinen suhtautuminen kaikkeen alastomuuteen.. vähän paljasta pintaa ja heti julistetaan kauheaa skandaalia..

:yuck: