Suomelle tuomio EU:lta

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Miksi EU:n pitäisi maksaa yrittäjille remontoinnista, jonka ne joutuu tekemään koska he / suomalaiset virkamiehet ei uskonut, että EU:n säännökset tulee voimaan.

Itsehän en tiedä, siksi kysyn.
Eihän se ole uskon kysymys.. ennen direktiivin voimaanastumista ei voi ketään pakottaa a) uskomaan siihen b) toimimaan sen mukaan.

-edit- En kuitenkaan saanut vastausta kysymykseeni.. :dunno:
 
Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ylen Sankia Priha sanoi:
Eihän se ole uskon kysymys.. ennen direktiivin voimaanastumista ei voi ketään pakottaa a) uskomaan siihen b) toimimaan sen mukaan.

-edit- En kuitenkaan saanut vastausta kysymykseeni.. :dunno:
Siis direktiivi on ollut jatkuvasti voimassa, kukaan ei vain ole uskonut, että se tulee pysymään voimassa.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Siis direktiivi on ollut jatkuvasti voimassa, kukaan ei vain ole uskonut, että se tulee pysymään voimassa.
'Tulee voimaan' ja 'pysyy voimassa' on hippasen verran eri asioita. Tarkkuutta, pyydän.. asiapuolelle varsinkin.

Millos tämä direktiivi astui voimaan? Kun unioniin liityttiin vai myöhemmin?

---

Nyt siis en provoile vaan yritän saada jotain tolkkua tähän hommaan, kun ihan tosissaan en kuolemaksenikaan tiedä/muista juuri tästä asiasta paljoakaan. :eek:

Edellinenkin kysymys on osittain edelleen ilmassa, vaikka vastauksen voin jo arvatakin..
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ylen Sankia Priha sanoi:
Millos tämä direktiivi astui voimaan? Kun unioniin liityttiin vai myöhemmin?
Käsittääkseni siis meni näin, tietävämpi saa korjata. Kun EU:n liityttiin niin rekkojen pituuksia vastaavia muutettin, tuli nämä moduulirekat etc. No samassa todettiin, että Suomessa (ja Ruottissa) on muuta muailmaa leveemmät rekat. No todettiin, että ei niitä voi yhdessä yössä kaventaa, joten tehtiin siirtymäaika, oisko ollut vuoden 2002 loppuun.

No kun vuonna 2002 ei ollut mitään tapahtunut saatiin uusi siirtymäaika, tän vuoden loppuun. Kukaan ei edelleenkään uskonut, että muutos tulee voimaan, joten sitä ei otettu käytöön uutta kalustoa ostettaessa.

... nyt on hätä kädessä, kun muutos tuleekin voimaan.

Sikälihän koko homman takana on tasapuolinen kilpailu, etteivät Suomalaiset rekat lähe Eurooppaan kilpailemaan samoista tarjouksista isommilla rekoilla, jotka paikallisille yrittäjille on laittomia.

.. niin eikä EU maksa siis senttiäkään.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Käsittääkseni siis meni näin, tietävämpi saa korjata. Kun EU:n liityttiin niin rekkojen pituuksia vastaavia muutettin, tuli nämä moduulirekat etc. No samassa todettiin, että Suomessa (ja Ruottissa) on muuta muailmaa leveemmät rekat. No todettiin, että ei niitä voi yhdessä yössä kaventaa, joten tehtiin siirtymäaika, oisko ollut vuoden 2002 loppuun.

No kun vuonna 2002 ei ollut mitään tapahtunut saatiin uusi siirtymäaika, tän vuoden loppuun. Kukaan ei edelleenkään uskonut, että muutos tulee voimaan, joten sitä ei otettu käytöön uutta kalustoa ostettaessa.

... nyt on hätä kädessä, kun muutos tuleekin voimaan.

Sikälihän koko homman takana on tasapuolinen kilpailu, etteivät Suomalaiset rekat lähe Eurooppaan kilpailemaan samoista tarjouksista isommilla rekoilla, jotka paikallisille yrittäjille on laittomia.

.. niin eikä EU maksa siis senttiäkään.
Roger.. nyt kun mainitsit niin olihan tuosta siirtymäajasta joskus juttuakin. En vain muistanut.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
jaska sanoi:
Sikälihän koko homman takana on tasapuolinen kilpailu, etteivät Suomalaiset rekat lähe Eurooppaan kilpailemaan samoista tarjouksista isommilla rekoilla, jotka paikallisille yrittäjille on laittomia.

.. niin eikä EU maksa siis senttiäkään.
Mikäli saksalaisilla, ransakalaisilla tai muilla EU:n "ytimen" mailla olisi ollut näitä leveitä rekkoja ei takuulla niitä olisi millään direktiiveillä lähdetty rajoittamaan.

Ja mitä helvettiä se muille maille kuuluu millaisilla rekoilla Suomen sisäliikenteessä ajetaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
jaska sanoi:
Sikälihän koko homman takana on tasapuolinen kilpailu, etteivät Suomalaiset rekat lähe Eurooppaan kilpailemaan samoista tarjouksista isommilla rekoilla, jotka paikallisille yrittäjille on laittomia.

.. niin eikä EU maksa siis senttiäkään.
En nyt tiedä tasapuolisuudesta tuon taivaallista kun kilpailuhan on kiellettyä monin eri tavoin. Eli suomalainen rekka EI VOI lähteä ajamaan rahtia Saksasta Itävaltaa, tai toisaalta italialainen rekka ei voi aloittaa rahditukset Suomen ja Ruotsin välillä.

Sikäli siis ihan pöljä direktiivi tosta leveyden säätelystä.
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
sooda sanoi:
Kylläpä kyllä. Kauankos olet rekkahommissa ollut?

Vaikkapa nyt turverekka esimerkkinä. Muutama kuutio lisää tavaratilaa. Säästö vuodessa huomattava.

Ja kyllä se 5 senttiä tuntuu myös muissa kuin turverekassa. Jos kyseessä olisi joku keskieuroopan maa, asia olisi hyväksytty aikoja sitten. Suomen pitää lyödä nyrkkiä pöytään eikä aian nuolla sakujen persettä.
Hesarin mukaan leveysrajoitus koskee vain moduulirekkoja. Onko turverekka moduulirekka?
 
Ylös