Suomen MM-ralli 2018

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Ogier lähtee Jyväskylään takaa-ajoasemista ja Neuville pitäisi pystyä pitämään takana. Neuville on nopea Suomessa, mutta jos Hyundai ei edelleenkään toimi suomalaisella torpparilla, niin Ogier on vahvoilla tuossa kaksinkamppailussa. Jos Toyotat menevät menojaan ja Suninen on mukana kärkikamppailussa, ei mm-kärkimiehille välttämättä ole isoa pistepottia tarjolla. Mielenkiintoista myös nähdä miltä Fiestan päivitetty aerodynamiikka näyttää, jota ollaan ilmeisesti tuomassa Suomeen. Varmaan ainakin spoileri ja diffuusori menevät uusiksi?

6 viikkoa vielä...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16069
Sijainti
Tampereen lenkki
Neuville ja Ogier myös starttaavat ekana, vaikkei siitä Suomessa aina nyt niin hirveästi haittaa ole. Mutta viime vuonna Lappi hyötyi lähtöpaikastaan Latvalaan nähden ekana päivänä, kun taas tänä vuonna asetelma on toisinpäin, eli Lappi starttaa nelosena, Latvala seiskana. Tänakista ei varmaan tarvitse sanoa mitään. Taaempaa starttaavat Paddon ja Breen voivat myös mennä kovaa edellä mainitun Sunisen ohella.

Mikkelsenillä jäi viime vuonna koko kisa väliin ja Ogieriltakin jäi suurilta osin pätkät ajamatta. Toki niistä suuri osa on laitettu uusiksi, mutta ainakin Pihlajakoski nykyiseen suuntaan on Ogierilla kisavauhdilla ajamatta.
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Jos on ihan rutikuivaa niin kärki voi vähän kärsiä, mutta pieni kosteus tai aamukaste pitää lähtöpaikat aika tasaisina. Enemmän taitaa olla hyötyä siitä, että pääsee ajamaan edelläajavien piirtämiin jälkiin.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Suomi taitaa olla edelleen ainoa ralli nykykalenterissa, jossa Hyundailla ei ole ylletty kertaakaan palkintopallille. Paras sijoitus on neljäs ja ero voittajaan on pienimmillään ollut luokkaa 0.3 sekkaa/km. Neljän viime vuoden aikana Jyväskylässä on ajettu yhteensä 93 pätkää ja näistä Hyundailla on voitettu vain 3: Oittila 2 kertaa 2016 ja Harju kakkonen viime vuonna. Kaikki 3 pätkäpohjaa meneet Neuvillelle.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16069
Sijainti
Tampereen lenkki
Suomi taitaa olla edelleen ainoa ralli nykykalenterissa, jossa Hyundailla ei ole ylletty kertaakaan palkintopallille. Paras sijoitus on neljäs ja ero voittajaan on pienimmillään ollut luokkaa 0.3 sekkaa/km. Neljän viime vuoden aikana Jyväskylässä on ajettu yhteensä 93 pätkää ja näistä Hyundailla on voitettu vain 3: Oittila 2 kertaa 2016 ja Harju kakkonen viime vuonna. Kaikki 3 pätkäpohjaa meneet Neuvillelle.
Viime vuonna ainakin Hyundailla oli selviä ongelmia jousituksen kanssa isoissa kovavauhtisissa hypyissä.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Viime vuonna ainakin Hyundailla oli selviä ongelmia jousituksen kanssa isoissa kovavauhtisissa hypyissä.
Nythän on enemmän pienempää tietä reitillä, joten Hyundai saattaa toimia ainakin siellä ihan hyvin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16069
Sijainti
Tampereen lenkki
Nythän on enemmän pienempää tietä reitillä, joten Hyundai saattaa toimia ainakin siellä ihan hyvin.
Kovaa sielläkin mennään, hyppyjä niilläkin on, ja joka pätkällä myös nopeampia osuuksia. Mutta noin muuten toki nyt on enemmän painotusta tarkkaan ajettavissa kapeissa teissä, ehkä jonkin verran myös renkaiden varjelua röykyissä ja vähemmän sitä että mennään täysiä nypyn yli pimeään mutkaan leveällä tiellä, jossa voi vähän valita ajolinjaa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16069
Sijainti
Tampereen lenkki
WRC2:ssa ilmoittautuneissa Huttunen Hyundailta, Lefebvre ja Tempestini Citroenilta, Rovanperä ja Veiby Skodalta. Kotimaan nimistä Asunmaa, Lindholm, Mänty ja Nikara (Fiestalla). Toki myös Katsuta, Arai, Andolfi ja Loubet. Kokonaisuutena hyvä määrä nelivetoautoja tulossa WRC-autojen lisäksi, katseltavaa riittää, ja toki sitten perässä vielä kovaa menevät JWRC-kuskit.
 
Ylös