Kyllä, 4,9km lähdöstä, miltei täyden kyydin uushakkuu. Siinä olisin päivystänyt JOS työvelvoitteet eivät ois sotkeneet perjantaita.Missä kohdin Äänekoskea Tukiainen ja Badiun ulkoilivat, joku uusi hakkuu?
"Alustavassa puhuttelussa molemmat miehet ovat poliisin mukaan myöntäneet ajaneensa ralliautoksi naamioitua henkilöautoa, ja kertoneet motiiviksi teolle rallien promootion kotimaassaan."
Arvailujen varaan jää mihin Lappi olisi pystynyt jos autossa olisi ollut enemmän downforcea. Kyllähän siinä häviää paljon, jos joutuu nostelemaan paikoissa missä Toyotalla kestää mennä nilkka suorana. Mutta mahtava juttu että nyt vihdoin löytyi ratkaisu koko alkukauden ongelmiin auton kanssa.Lappi: JAH! Tulihan se sieltä vihdoin! Eikä ainoastaan ehjät kolme päivää (jota sitäkin on odotettu), vaan huikea return to form karmeista paineista huolimatta. Mahtava juttu. Kaikesta näki ja kuuli että nyt homma toimii ja C3 istuu käteen.
Kyllä. Olikohan se ennen lauantain päivähuoltoa, kun EP sanoi ralliradion haastattelussa, että "2017 en ajanut kertaakaan näin kovaa ja silloin kuitenkin voitin". Senhän nyt voi toki tulkita myös hatunnostoksi Tänakin suuntaan, mutta ehkä siitä saa myös käsityksen kummalla autolla on "helpompi" Jyväskylän teillä ajaa isoa kovaa.Arvailujen varaan jää mihin Lappi olisi pystynyt jos autossa olisi ollut enemmän downforcea. Kyllähän siinä häviää paljon, jos joutuu nostelemaan paikoissa missä Toyotalla kestää mennä nilkka suorana.
Ymmärsin niin että TS tuli minkä autolla pääsi, mutta kun ei kyyti riitä niin se ei riitä. Liekö tämä uusi aeropaketti ollut enempi vähempi susi Jyskälän teille? Ts. liikaa downforcee pitkille suorille jarruttamaan kyytiä ja sitten taas mutkissa Suninen ei uskaltanut ulosmitata kaikkea....Sunisen tilanne jäi vähän arvoitukseksi, kun Paddon ja Evans jäivät pois. Oliko vika miehessä, vai autossa.
Vetopidon puutteesta ammattilaiset puhui Fordin osalta ja korkea downforce ei matchaa tähän yhtälöön... ellei alusta sitten ollut täysi susi (eli jousitus söi kaiken aeron tuottaman downforcen joustollaan ts. alusta aivan liian löysä)Ymmärsin niin että TS tuli minkä autolla pääsi, mutta kun ei kyyti riitä niin se ei riitä. Liekö tämä uusi aeropaketti ollut enempi vähempi susi Jyskälän teille? Ts. liikaa downforcee pitkille suorille jarruttamaan kyytiä ja sitten taas mutkissa Suninen ei uskaltanut ulosmitata kaikkea....
Sit taas toisaalta puhuttiin ettei FOrdien renkaat kulu juuri lainkaan (vs. muut merkit) joka ei natsaa yhteen sen kanssa että vetopitoo puuttuis ja pyörät sutis vaan tyhjää kun pitäs kiihdyttää....Vetopidon puutteesta ammattilaiset puhui Fordin osalta ja korkea downforce ei matchaa tähän yhtälöön... ellei alusta sitten ollut täysi susi (eli jousitus söi kaiken aeron tuottaman downforcen joustollaan ts. alusta aivan liian löysä)
Totta, mutta onko se sitten kuitenkaan kovin mielekästä? Pätkän maalissa taisi aika moni kuski "kehua" pienen tien kuntoa. Pakon sanelemana (esim. keskinoupeuden hillitsemiseksi) ymmärrän yksittäistapaukset, mutta toivottavasti ei laajemmassa mittakaavassa muodostu tavaksi Suomen MM-rallissa.Pihlajakosken pikkutietä maakivineen pelättiin etukäteen mutta ei siellä tainnut kenellekään käydä lopulta mitään? Jollekin vetomiehelle ja Pajarille? ja tietysti Katsutan sähläys, mutta se ei ole tien syytä. Tavallaan tämä vähän laskee rimaa siitä, millaisella tiellä rallia voidaan ajaa.
Enemmän haen tässä sitä, että millaisten lisälenkkien ja pikkuteiden avulla saadaan "pelastettua" jotain klassisia nopeita pätkiä kuten vaikka Ouninpohjaa ja Myhinpäätä. Tarkiainenhan taisi sanoa Ralli-illassa, että Pihlajakosken pikkutie ajettiin vain siksi, että saataisiin ajaa se nopeampi Virolahdentie, ja pelastaa muuten liian nopeaksi muodostunut Pihlajakosken pätkä. Nyt on hyvää dataa siitä mitä tuollainen metsäautotie kestää, vaikka toki jokaisen kesto ja kunto on aina yksilöllinen.Totta, mutta onko se sitten kuitenkaan kovin mielekästä? Pätkän maalissa taisi aika moni kuski "kehua" pienen tien kuntoa. Pakon sanelemana (esim. keskinoupeuden hillitsemiseksi) ymmärrän yksittäistapaukset, mutta toivottavasti ei laajemmassa mittakaavassa muodostu tavaksi Suomen MM-rallissa.
Minä en tällaista kulttuuria nähnyt. Sen sijaan on vaikea ymmärtää sitä kulttuuria, että istutaan retkituolissa kalja kädessä paikassa, joka on ehkä mukava ja lähellä kylmälaukkua, mutta jaloilleen nousemalla voisi nähdä enemmän autosta. Lisäksi myös Ässämäessä törmättiin taas ryyppyporukkaan, joka oli niin kaukana tiestä että hyvä kun autojen äänet kuului. Toki sekin parempi kuin että olisivat taju pois ojassa.Myöskään selfie-kulttuurille en liiemmin lämpeä, toki olen varmaan liian vanha moiseen mutta katsoisivat nyt mielummin autoja kuin taivuttaisivat itseään hienoon asentoon auton mennessä ohi. Paviljongissakin näkyi pilttuiden edessä kymmenittäin näitä "hei minäkin olin täällä" -instagrammareita. Noh suotakoon se heille.
Näinpä. Ei-edes-kovin-perusteellisella youtubeselailulla on löytynyt 5/8 omista katselupaikoista, epäilemättä loputkin vielä jostain tulee vastaan.Lisäksi voisi taas sanoa miten turhalta tuntuu selviytyä penkalle ja sitten katsella kaikki suoritukset kännykkäkameran näytön läpi...kuinka paljon niitä edes tulee katsottua? Areenasta tai YouTubesta voi sitten katsoa kotona ihan kunnon kameralla videoituja suorituksia ja nähdä vieläpä eri suoritukset kuin missä itse oli. Itse videoin yhden WRC-vedon kummaltakin pätkältä ja jaoin ne twitterissä ja retweettien sekä tykkäysten perusteella niistä tykättiin.