Suomen MM-rallin 2023 reittispekulaatiot

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15898
Sijainti
Tampereen lenkki
Nyt kun edellinen kisa on vielä tuoreessa muistissa niin koitetaan fiilistellä mitkä pätkät toimi hyvin, mitkä ei, mitä pitäisi muuttaa?

Itse olin siis kisan kotikatsomossa ja arvioin tilannetta vain kilpailullisesta näkökulmasta kameroiden kautta.

Minusta tämän vuoden reitti oli ihan toimiva, mutta joiltain osin ehkä vähän tuttu ja turvallinen, sekä nopean puoleinen.

Shakedown on jakanut mielipiteitä. Itse en ihan tykännyt pätkästä joka oli pelkkää yhtä tietyyppiä ja täysiä ajamista, eikä tarjonnut yleisöllekään paljon mitään. Minusta Ruuhimäki voisi olla taas shakedown, ja Laukaa-areenakin varmasti palvelisi katselijoita ja mediaa siinä käytössä. Ruuhimäen loppuosan voisi ajaa myös jonkinlaisena yleisöpätkänä myöhempinä rallipäivinä, ja siirtää power stagen muualle.

Harjun uusi versio oli minusta toimiva! En periaatteessa pidä monen kierroksen pätkistä mutta ymmärrän kyllä että se tarjoaa katsojille paljon enemmän nähtävää. Lisäksi pätkän paras mutka oli juuri siinä kohtaa kun toinen kierros alkoi.

Lankamaa oli toimiva lisäys, vaikkakin olikin ihan reitin nopeimpia pätkiä. Laukaanhan voisi nyt vielä kääntää toisinpäin, kun sitä on 10 vuoden sisään ajettu siihen suuntaan vain kahdesti. Ja edelleen kiinnostaisi kokeilla sitä Epäistenvuorentien kautta menevää reittiä... Ässämäki/Halinen sen sijaan on nyt ajettu jo eri suuntiin tauotta vuodesta 2016 saakka, voisi olla aika kokeilla jotain muuta. Moksiin kaipaisin kovasti Mäkelänkyläntietä, ja miksei vaikka Pöykyntietäkin. Surkeen lenkin sijasta voisi kokeilla niitä Hirvimäen suunnan metsäteitä, vaikka toki on se Surkeen lenkkikin hieno.

Päijälä on kanssa niitä pätkiä jotka on olleet mukana joka vuosi 2014 asti enemmän tai vähemmän samassa muodossa, mutta toisaalta pätkä on niin hieno ja hyvin järjestetty, että vaikea ruveta toivomaan rotaatiota. Kakariston alueella on paljon mahdollisuuksia, mutta jos nyt halutaan jatkossakin ajaa Kakariston risteys ja tämä nykyinen loppu, ei se jätä paljoa vaihtoehtoja. 2021 tyylinen kahden pätkän rinnakkain ajaminen ei välttämättä toimi. Toisaalta jos sitten Kakariston risteys jätettäisiinkin sunnuntain power stageksi...Ouni/Konivuori olisi myös hieno pätkä, mutta ehkä huonosti sopii sitten siihen että pitää päästä ajamaan myös Kakaristossa/Alhojärvellä. Muutenhan lauantaille pätkiä on tarjolla yllin kyllin. Juupajoki, Väärinmaja ja Kolonkulma vaikka lenkkinä. Vekkula oli minusta ihan toimiva lisä, mutta muuttaisin pätkän enemmän vuoden 1995 malliin, alkamaan Vekkulantieltä ja vain käväisemään pikkutiellä.

Vaherin seudullakin saisi vaikka mitä aikaan:
https://www.mapfab.com/map/Aa3a/Vaheri-V1https://www.mapfab.com/map/Aa3b/Vaheri-V2
Molemmissa saataisiin käyttöön pidempi pätkä Vaherintietä ja myös Tyryntien eteläinen osuus, jota ei ole MM-rallissa ajettu. Toki sitten ne Patajoen pikkutiet hyppyinen jäisi pois, mutta kaikkea ei voi saada. Tai toki vuoden 2021 Patajoenkin voi aloittaa tuolta Etelästä Tyryntieltä.

Oittilaan jäin kaipaamaan sitä mahtavaa pikkutietä, toivottavasti ajetaan vielä joskus. Muutenkin tuolla Päijänteen itäpuolella voisi olla potentiaalia toteuttaa edes puolet perjantaista. Pajumäki/Havumäki-akselille voisi saada pätkää, samoin Vartiamäkeen. Jos taas menee etelämmäksi, niin löytyy Mynnilää, Lahdenpohjaa ja Murakkaa.

Aika pitkään on menty sellaisissa kahden vuoden sykleissä, esim 2018 ja 2019 oli aika samanlaiset reitit, ja nyt 2021 ja 2022 oli aika paljon samoja osuuksia. Olisiko nyt taas suurempien muutosten aika? Nyt myös on enemmän dataa uusista autoista. Kovaa ne menee.

Mitä mietteitä muilla?
 

mufcAleksi

Well-known member
Liittynyt
17.7.2017
Viestit
70
Tekisin jonkun totaalisen muutoksen perjantaihin ja vaihtaisin Ässämäen ja Moksin alueen pätkät kokonaan pois. Ne on nyt olleet aika mitäänsanomattomia ja mitään tapahtumattomia pätkiä pari vuotta. Tilalle vaikka Mökkiperä/Kruununperä/Urria akselilta jotain, tai sitten niitä Kangasniemen alueen pätkiä mitkä voisi olla mielenkiintoisia. Patajoen voisi vaihtaa pois, katsojille melko hankala ja epäsuosittu pätkä vaikka hienoja osuuksia onkin. Vekkula erittäin jees, saa pysyä toisenkin kerran. Ehkä siihen tylsään alkuun ennen pikkuteitä voisi jotain muuttaa?
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1536
Sijainti
Porvoo
Itse aina paljon paikan päällä seuraavana pidin 2020 ajatuksesta ajaa torstaina ja perjantaina Harju ja lauantai-iltana Laajavuori. En itsessään koe että Laajavuori on kummoinen pätkänä, mutta itsellä lauantai jää aina aavistuksen kesken kun Jämsän alueelta lähtee ajelee kohti Jyväskylää. Ilta on usein sitten huoltoparkkipyörimistä ja kuten on mainittu, ei se oikein tarjonnut mitään uutta enää tänä vuonna.

Jotain lyhykäisiä:

- Muuten pidän siitä että tulisi aina se 2-3 uutta erikoiskoetta. Tai edes uusvanhaa. Enempään en usko.
- Joku Mökkiperäkin voisi toimia Shakedownina lyhyessä muodossa.
- Palsankylä voisi olla myös mukava saada takaisin.
- Ruuhimäki sunnuntaina on mielestäni nähty
- Laukaa pitäisi vähintäänkin kääntää.
 

Onzah

Mediamies
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
890
Sijainti
Pohjois-Karjala
Nyt kun edellinen kisa on vielä tuoreessa muistissa niin koitetaan fiilistellä mitkä pätkät toimi hyvin, mitkä ei, mitä pitäisi muuttaa?

Itse olin siis kisan kotikatsomossa ja arvioin tilannetta vain kilpailullisesta näkökulmasta kameroiden kautta.

Minusta tämän vuoden reitti oli ihan toimiva, mutta joiltain osin ehkä vähän tuttu ja turvallinen, sekä nopean puoleinen.

Shakedown on jakanut mielipiteitä. Itse en ihan tykännyt pätkästä joka oli pelkkää yhtä tietyyppiä ja täysiä ajamista, eikä tarjonnut yleisöllekään paljon mitään. Minusta Ruuhimäki voisi olla taas shakedown, ja Laukaa-areenakin varmasti palvelisi katselijoita ja mediaa siinä käytössä. Ruuhimäen loppuosan voisi ajaa myös jonkinlaisena yleisöpätkänä myöhempinä rallipäivinä, ja siirtää power stagen muualle.

Harjun uusi versio oli minusta toimiva! En periaatteessa pidä monen kierroksen pätkistä mutta ymmärrän kyllä että se tarjoaa katsojille paljon enemmän nähtävää. Lisäksi pätkän paras mutka oli juuri siinä kohtaa kun toinen kierros alkoi.

Lankamaa oli toimiva lisäys, vaikkakin olikin ihan reitin nopeimpia pätkiä. Laukaanhan voisi nyt vielä kääntää toisinpäin, kun sitä on 10 vuoden sisään ajettu siihen suuntaan vain kahdesti. Ja edelleen kiinnostaisi kokeilla sitä Epäistenvuorentien kautta menevää reittiä... Ässämäki/Halinen sen sijaan on nyt ajettu jo eri suuntiin tauotta vuodesta 2016 saakka, voisi olla aika kokeilla jotain muuta. Moksiin kaipaisin kovasti Mäkelänkyläntietä, ja miksei vaikka Pöykyntietäkin. Surkeen lenkin sijasta voisi kokeilla niitä Hirvimäen suunnan metsäteitä, vaikka toki on se Surkeen lenkkikin hieno.

Päijälä on kanssa niitä pätkiä jotka on olleet mukana joka vuosi 2014 asti enemmän tai vähemmän samassa muodossa, mutta toisaalta pätkä on niin hieno ja hyvin järjestetty, että vaikea ruveta toivomaan rotaatiota. Kakariston alueella on paljon mahdollisuuksia, mutta jos nyt halutaan jatkossakin ajaa Kakariston risteys ja tämä nykyinen loppu, ei se jätä paljoa vaihtoehtoja. 2021 tyylinen kahden pätkän rinnakkain ajaminen ei välttämättä toimi. Toisaalta jos sitten Kakariston risteys jätettäisiinkin sunnuntain power stageksi...Ouni/Konivuori olisi myös hieno pätkä, mutta ehkä huonosti sopii sitten siihen että pitää päästä ajamaan myös Kakaristossa/Alhojärvellä. Muutenhan lauantaille pätkiä on tarjolla yllin kyllin. Juupajoki, Väärinmaja ja Kolonkulma vaikka lenkkinä. Vekkula oli minusta ihan toimiva lisä, mutta muuttaisin pätkän enemmän vuoden 1995 malliin, alkamaan Vekkulantieltä ja vain käväisemään pikkutiellä.

Vaherin seudullakin saisi vaikka mitä aikaan:
https://www.mapfab.com/map/Aa3a/Vaheri-V1https://www.mapfab.com/map/Aa3b/Vaheri-V2
Molemmissa saataisiin käyttöön pidempi pätkä Vaherintietä ja myös Tyryntien eteläinen osuus, jota ei ole MM-rallissa ajettu. Toki sitten ne Patajoen pikkutiet hyppyinen jäisi pois, mutta kaikkea ei voi saada. Tai toki vuoden 2021 Patajoenkin voi aloittaa tuolta Etelästä Tyryntieltä.

Oittilaan jäin kaipaamaan sitä mahtavaa pikkutietä, toivottavasti ajetaan vielä joskus. Muutenkin tuolla Päijänteen itäpuolella voisi olla potentiaalia toteuttaa edes puolet perjantaista. Pajumäki/Havumäki-akselille voisi saada pätkää, samoin Vartiamäkeen. Jos taas menee etelämmäksi, niin löytyy Mynnilää, Lahdenpohjaa ja Murakkaa.

Aika pitkään on menty sellaisissa kahden vuoden sykleissä, esim 2018 ja 2019 oli aika samanlaiset reitit, ja nyt 2021 ja 2022 oli aika paljon samoja osuuksia. Olisiko nyt taas suurempien muutosten aika? Nyt myös on enemmän dataa uusista autoista. Kovaa ne menee.

Mitä mietteitä muilla?
Omat arviot:

Rannankylä - miksei jatkoon

Harju - itse sanoisin, että perjantai-päivän layout oli parempi, mutta en ollut paikalla itse, joten paha sanoa.

Laukaa - välillä voitais ajaa toisinkinpäin, muuten vähän nähty.
Lankamaa - erittäin tervetullut, ens vuodelle lisää tekijöitä, ajosuunta voisi vaikka ollakin näin päin minun puolesta.

Ässämäki - poistoon
Sahloinen-Moksi - jotain varianttia voisi myös tulla tähän erikoiskokeeseen

Päijälä - vaikka on kuinka hyvin tehty erikoiskoe ja sarjan paras, niin aina vaihtelu myös virkistäisi
Rapsula - jossakin muodossa, en tiedä oliko se tämän vuoden muoto paras.
Patajoki - vaikea erikoiskoe katsojien kannalta, muokkaisin itse jollakin tasolla.
Vekkula - mahtava lisäys reitistöön, saa mielestäni säilyä.

Oittila - tähän lisäyksenä joitakin muita itäpuolen pätkiä, pliis.
Ruuhimäki - eiköhän oo power stagena nähty tämä.

Ehdottomasti mukaan Jyväskylän itäpuolen ja 23-tien yläpuolisia erikoiskokeita (Mökkiperä, Jukojärvi, Kruununperä yms.) Mielenkiinnolla odotan ensi vuoden reittiä.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5087
Sijainti
Parc Fermé
- Joku Mökkiperäkin voisi toimia Shakedownina lyhyessä muodossa.
Laskelmoin joskus et SD Pavi-Rannankylä vs. Pavi-Mökkiperä ois huimat n. 5km pitempi siirtymä Mökkiperälle.

Jos pohtii et mitä pätkiä vaihtaisi ensin, niin Ässämäki tulee ekana mieleen, vähän sellainen pätkä ettei sitä katsojatkaan oo hirveemmin kehunut, vaikka nättiä seutua onkin. Päijälä kaipaisi jotain kaveriksi tuolle seudulle, oisko Talviaiseen tai Västilään mahdollisuus? Sahloinen-Moksin voisi korvata vaihtelun vuoksi vaikka Urrialla tai Kruununperällä.

Yritin katsella tuossa vähän vanhoja pätkiä mitä voisi tuoda takaisin, mutta ei oikein meinaa olla. Takomo-rallista tuttu Muittari olisi ihan miehekäs, Konttimäki/Keuruu taitaa olla vähän liian nopeaa baanaa nykywrc:lle?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15898
Sijainti
Tampereen lenkki
Mökkiperä/Kruununperä/Urria akselilta jotain
Ehdottomasti mukaan Jyväskylän itäpuolen ja 23-tien yläpuolisia erikoiskokeita (Mökkiperä, Jukojärvi, Kruununperä yms.)
Sahloinen-Moksin voisi korvata vaihtelun vuoksi vaikka Urrialla tai Kruununperällä.
Mökkiperä ja Urria varmasti toimisi, mutta Jukojärvi ja Kruununperä taitaa olla luonteeltaan väkisin aika nopeita. Lisäksi Kruununperä on aika "puskainen" pätkä, ei hirveesti peltoalueita katseluun.
- Joku Mökkiperäkin voisi toimia Shakedownina lyhyessä muodossa.
- Palsankylä voisi olla myös mukava saada takaisin.
Mökkiperä shakena on jo turhan kaukana huoltoparkista.

Palsankylä olis kyllä hyvä pätkä ralliin, jos se vaikka välillä vapautuisi testitiekäytöstä rallikäyttöön.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15898
Sijainti
Tampereen lenkki
Laskelmoin joskus et SD Pavi-Rannankylä vs. Pavi-Mökkiperä ois huimat n. 5km pitempi siirtymä Mökkiperälle.

Jos pohtii et mitä pätkiä vaihtaisi ensin, niin Ässämäki tulee ekana mieleen, vähän sellainen pätkä ettei sitä katsojatkaan oo hirveemmin kehunut, vaikka nättiä seutua onkin. Päijälä kaipaisi jotain kaveriksi tuolle seudulle, oisko Talviaiseen tai Västilään mahdollisuus? Sahloinen-Moksin voisi korvata vaihtelun vuoksi vaikka Urrialla tai Kruununperällä.

Yritin katsella tuossa vähän vanhoja pätkiä mitä voisi tuoda takaisin, mutta ei oikein meinaa olla. Takomo-rallista tuttu Muittari olisi ihan miehekäs, Konttimäki/Keuruu taitaa olla vähän liian nopeaa baanaa nykywrc:lle?
Västilä on nopeaa, mutta Talviainen (eli Juupajoki) olisi hyvä.

Olis toi Muittarikin aika kovavauhtista.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15898
Sijainti
Tampereen lenkki
Laskelmoin joskus et SD Pavi-Rannankylä vs. Pavi-Mökkiperä ois huimat n. 5km pitempi siirtymä Mökkiperälle.
Rannankylään 10 km / 12 min
Mökkiperään 35 km / 30 min
Ruuhimäen maalipäähän 24 km / 21 min, lähtöpäähän vähän enemmän.
Vesalan starttiin 20 km / 17 min
 

Onzah

Mediamies
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
890
Sijainti
Pohjois-Karjala
Västilä on liian nopeaa, mutta Talviainen (eli Juupajoki) olisi hyvä.

Olis toi Muittarikin aika kovavauhtista.
Muittari ajettiin Nikaran Evo 9:llä joku 137 km/h keskituntinopeudella, eli siinä mielessä ei. Kiva tie se on kuitenkin ajaa!
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3546
Sijainti
JKL
Vaheri/Patajoki/Himos voisi olla myös paljon pidempi. Ajettiin tänäkin vuonna pätkälle sieltä laivalaiturin kautta ja onhan se Vaherin isotie törkeän hieno. Kuuluu siihen kärkipäähän Ouninpohjan ja Päijälän kaltaisten legendojen kanssa. Olisi hienoa saada se reittiin mukaan. Eräs vaihtoehto olisi 2009 Vaherin pohja missä käytäisiin lenkkinä tuossa 2021/2022 Patajoen alkuosuudella... Maali sitten vaikka kuten nykyisin. Tai vaikka Himokseen saakka kuten 2009. Pituutta tulisi varmaan reilu 20km mutta olisi sekä isoa että pientä joten keskinopeus pysyisi maltillisena...
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1536
Sijainti
Porvoo
Rannankylään 10 km / 12 min
Mökkiperään 35 km / 30 min
Ruuhimäen maalipäähän 24 km / 21 min, lähtöpäähän vähän enemmän.
Vesalan starttiin 20 km / 17 min
Totta. Ajattelin huolimattomasti. Näin vaan Nyrölän kyltit kolmena päivänä JKL-Petäjävesi välillä ja laskin että Mökkiperä on siinä vieressä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15898
Sijainti
Tampereen lenkki
Vaheri/Patajoki/Himos voisi olla myös paljon pidempi. Ajettiin tänäkin vuonna pätkälle sieltä laivalaiturin kautta ja onhan se Vaherin isotie törkeän hieno. Kuuluu siihen kärkipäähän Ouninpohjan ja Päijälän kaltaisten legendojen kanssa. Olisi hienoa saada se reittiin mukaan. Eräs vaihtoehto olisi 2009 Vaherin pohja missä käytäisiin lenkkinä tuossa 2021/2022 Patajoen alkuosuudella... Maali sitten vaikka kuten nykyisin. Tai vaikka Himokseen saakka kuten 2009. Pituutta tulisi varmaan reilu 20km mutta olisi sekä isoa että pientä joten keskinopeus pysyisi maltillisena...
https://www.mapfab.com/map/Aa3c/Vaheri-V3
Tosta tulee 26 kilsaa eli on varmasti tehtävissä, vaikkei noin pitkiä pätkiä olekaan viime vuosina ajettu.

https://www.mapfab.com/map/Aa3d/Vaheri-V4
Tällainenin simppelimpi versio varmaan toimisi, että ajettaisiin 2021 Patajoen alku mutta käännyttäisiinkin kohti Laivalaituria.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
946
Jos pohtii et mitä pätkiä vaihtaisi ensin, niin Ässämäki tulee ekana mieleen, vähän sellainen pätkä ettei sitä katsojatkaan oo hirveemmin kehunut
Omalla listalla tulee kyllä Ruuhimäki vielä ennen Ässämäkeä.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3546
Sijainti
JKL
Tosta tulee 26 kilsaa eli on varmasti tehtävissä, vaikkei noin pitkiä pätkiä olekaan viime vuosina ajettu.


Tällainenin simppelimpi versio varmaan toimisi, että ajettaisiin 2021 Patajoen alku mutta käännyttäisiinkin kohti Laivalaituria.
Juuri noin sitä ajattelin mikä olisi tuo pitkä. Ja tuo iso tie toimii molempiin suuntiin joten tuo jälkimmäinenkin olisi kyllä loistava versio....
 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
755
Tämäkin on aihe, joka vaatisi itseltäni kovasti tarkastelua ja reittisuunnittelua teiden nimien opiskeluineen, mutta koska tunnen itseni ja tiedän etten sitä rupea ainakaan näinä kesäpäivinä tekemään, jaan nopeat risut, ruusut ja omat ajatukseni tämän vuoden reitistä.

Harju; ei mielipidettä. Kiva tietty että on aina jotain uutta. Kuuluu Jyskälään, kuin jodlaaja alppiravintolan terassille.

Shakedown Rannankylä; Mitä odotettiin? Tylsää, samanlaista kaasu pohjassa ajettavaa tietä, yleisöruuhkia/-farssia ja mielipahaa. Mitä saatiin? Nopea, kovapintainen testipätkä, hienoa videokuvaa, tilanteita, ulosajo ja joka katselijalle oma paikka katsella. Ja lähempänä service parkia kuin esim. Ruuhimäki, joten mielestäni tämä pitää laittaa jatkoon. Voitaisiinko kääntää myös toisinpäin? Entäpä, voitaisiinko tämän vuoden risteysvasurista ajaa vielä suoraan?

Ässämäki ja Moksi. Nuo rupeaa olemaan aika nähty, tekisikö vaikka ajosuunnan muutos välillä pahaa? Antti ehdotti Moksiin jotain uusvanhoja tieosuuksia. Kummelin Rapakympissä sanottais, että "no vaikka sama".

Lankamaa oli mukava tuulahdus erityisesti ajosuuntansa vuoksi. Lisäteitä löytyy myös, ja varaa käännellä toiseen suuntaan. Latomutkaa nyt tuskin ajetaan ihan hetkeen kuitenkaan, mutta ylipäätään kaikki vaihtelu on yleensä kotiin päin.

Laukaa, pitäskö hinkata vielä kerran samaan suuntaan? Ei.

Rapsulan konsepti on ihan toimiva, joskin ajosuunnan muutos tai vaikka pikkukarvojen lisääminen alkuosuudelle toisi lisää hyökkäysmahdollisuuksia vrt. isoon tiehen.

Patajoki, ei mielipidettä. Varmaan ihan kiva mutta itse tuskin tulee ikinä mentyä. Hajuton, mauton, väritön. Olisiko mahdollisuuksia Vaherin ja Himoksen alueen monsteripätkäksi? Himokselle vaan kunnon päiväohjelmaa, niin suuri yleisö viihtyy koko päivän siellä eikä ruuhkauta ysitietä.

Vekkula, perustelematta sen enempää jatkoon. Ja ajosuunta, sitähän voi vaikka vaihdella.

Päijälä, ansaitusti vakiokalustossa. Haastava ek erityisesti alun puolesta. Sitoo myös hyvin etelän ihmisiä rallitunnelmaan, joka itsessään on jo hyvä peruste pitää pätkä kisassa mukana. Voisiko varioida, kuten mm. vuonna 95 oli? Löytyy rally-mapsista ja Youtubesta. Etsin linkit jos jaksan.

Ruuhimäki: Toimii tietyllä tavalla power stagen roolina, kun on näyttävyyttä ja yleisöareenat hyppysuorineen, mutta tarviiko tuotakaan kahdesti ajaa sunnuntaina? Jotain muuta sunnuntai-aamuun, kiitos. Kertaalleen ajettuna on myös haastavampi powerina.

Oittila, nojoo. Ihan jees, mutta pitäisi istuttaa fiksusti reittiin eikä tällaisilla helvetinmoisilla su-siirtyminä. Toimisi myös powerina, mutta huutaisi viime vuoden pikkutien lenkkiä mukaan.

+ mielestäni se Laajavuori tarvitaan reitille. Vaikka kilpailun avaavaksi pätkäksi, josta tämän vuoden tuplaharjulle lisävalot nokalle klo 21 alkaen 😎
 

rallikiinnostaa

Well-known member
Liittynyt
2.6.2017
Viestit
110
No heitetään ensimmäiset visiot omasta toivepankista. Muutama muutos ohjelmaan kelpaisi itsellekin, ehkäpä tuo Laukaa ja Ässämäki olisi jo aika laittaa kiertoon. Alkaa kyllä omaankin ymmärrykseen hiljalleen juurtua se, että vapaaehtoisten määrällä on myös paljon merkitystä ajettaviin pätkiin. Jos nämä kaksi ovat erinomaisen sijaintinsa ja vapaaehtoisten saatavuuden vuoksi reitillä vuodesta toiseen, niin sitten näillä mennään. Yhden päivän näkisin mieluusti Jyväskylän itäpuolella, miten se toimisi. Suunnitelma olisi toteutettava siten, että kaikki eivät olisi Kärkisten sillalla samaan aikaan. Tykkäsin kovasti perjantain aamu- ja iltalenkistä. Innokkaimmat ehtivät siinä jopa viisi pätkää. Olisiko siihen saatavissa myös joku lisäluokka ehkäpä omalla huoltoalueella lähempänä ajettavia pätkiä. Lisäluokan kanssa tuo aamu- ja iltalenkki tosin taitaa olla mahdoton yhtälö. Ehkä autojen määrän lisääminen olisi tuota päivätyyppiä tärkeämpää? Sunnuntaille pätkät etelämmäksi ralliyleisön palatessa uskoakseni enemmän kohti Tamperetta ja Helsinkiä.

TO
EK 1 Harju

Pe - itäpuolelle
Aamukiekalla Oittilaa + Vartiamäki/ Lempää/ Soimaharju yms. uusi pätkä siltä seudulta
PäiväHarju
Iltapäivälle Lankamaa + Ruuhimäki

La - Keuruu / Jämsä
Mökkiperä / Jukojärvi
Urria / Huhtia 1985, tai vaikka Hopsusta asti hienoa tietä. HEH
Moksi / Leustu
Patajoki/ Vaheri/ Himos
Ilta päättyy Laajavuoreen

SU - Jämsä
Vekkula, Päijälä, Rapsula (Power stage mitta)
 
Ylös