Suomen radat

inox

Well-known member
Liittynyt
26.8.2017
Viestit
226
Tiedä sitten nopeuttaako tuo kanttari rataa. Mutta periaatteessa mutkan kai uskaltaa ottaa hiukan lähempää apexia, kun voi luottaa ettei siellä ole multaa radalla. Kai se hiukan parantaa ohitusmahdollisuuksia, kun käytettävissä oleva radan leveys on hieman suurempi varsinkin mutkan nopeimmassa ja tiukimmassa kohtaa.

Mikäli ymmärsin oikein, JJ olisi kaivannut kyseisestä (vanhan numeroinnin mukaisesta) kolmos mutkasta hiukan nopeampaa:

https://tekniikanmaailma.fi/jyrki-jarvilehto-koeajaa-vauhdin-maailmalle-dallara-p217-lmp2-300-km-h-mittarissa/
Ainoastaan ensimmäiset kaarteet, jotka johdattavat autot ylämäkimutkaan, eivät istuneet JJ:n makuun.

”Paikan pitäisi olla sellainen soljuva, että sen pääsisi vetämään hienosti täysillä ja kanssakilpailijallakin olisi mahdollisuus ohittaa. Nyt kakkos- ja kolmosmutkat menevät liian tiukoiksi. Siihen on vaikea saada jouhevaa ajolinjaa”, hän luonnehtii.
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3394
MotoGP:n Twitterissä kuva varikkorakennuksesta. Näyttäisi olevan ulkoa valmis lukuunottamatta ekamutkan puolella olevaa, jossa ei ole ulkoverhoilut valmiita.
 
Ylös