Heinäkuun alussa saatiin vihdoinkin vertailukelpoista dataa Kymiringiltä, kun Niki Tuuli ajoi Superbikella nopeimman kierroksen aika-ajossa 1:49.733 ja paransi ennätystä vielä kisassa lukemiin 1:49.690.
Verrataanpa tätä nyt sitten muilla Suomen radoilla Supebikella saavutettuihin keskinopeuksiin:
Ahvenisto (2840 m): Ei vertailukelpoista aikaa
Alastaro (2850 m): 1:15.850 (135,3 km/h)
Kemora (2723 m): 1:07.583 (145,0 km/h)
Kymiring (4522 m): 1:49.690 (148,4 km/h)
Motopark (3516 m): 1:24.449 (149,9 km/h)
Botniaring (4014 m): 1:36.242 (150,1 km/h)
Ahvenistolta en löytänyt vertailukelpoista aikaa, kun supebikella ei siellä virallisesti ajeta. Mikä sitten lienee moottoripyörien ennätys? Oman käsityksen mukaan Ahvenisto on hieman hitaampi kuin Alastaro (ainakin moottoripyörällä), mutta tämän osalta otetaan mielellään vastaan vertailuja muistakin luokista parivaljakon välillä.
Kemora on jo selvästi nopeampi, mutta jää silti hiukan kärkikolmikosta. Botniaring on hiuksen hienosti nopein, mutta olikos niin, ettei siellä voinut vieläkään järjestää Superbike kisaa nopean shikaanin ongelmien takia? Vai joko tämä tuli kuntoon? Motopark on joka tapauksessa keskinopeudeltaan niin lähellä, että kyse lienee lähinnä olosuhteista kumpi on nopeampi.
Kymiringillä tietysti saavutetaan suurimmat huiput ja radan ensimmäinen puolikas lienee nopein radoista (tosin hitaammalla kalustolla Kemoran ensimmäinen puolikas voi olla jopa nopeampi). Kymiringillä rata hidastuu koko ajan loppua kohden. Se olisikin koko joukon nopein rata, ellei kolmen viimeisen mutkan yhdistelmästä olisi tehty niin hidasta (kolmanneksi viimeisen mutkan joutuu ajamaan kokonaisuudessaan hidasta vauhtia ja avaamaan pääsee kunnolla vasta toiseksi viimeisen mutkan ulostulossa, jonka jälkeen joutuukin jo jarruttamaan radan tiukimpaan mutkaan).