Jos Kallio (tai joku muu suomalainen) ei ole tuolloin ajamassa pääluokan kärkisijoista, niin voi hyvällä syyllä ennustaa kisan olevan taloudellinen pannukakku tai suorastaan itsemurha. Järjestelyoikeuksista joutuu varmasti pulittamaan ihan kertaallisen summan rahaa ja se nyt vaan on nähty ettei suomalaisia kiinnosta hyvä kisa ellei siellä ole joku suomalainen ajamassa voitosta.Hiukan optimistinen uutinen, mutta toivotaan...
http://www.bike.fi/uutiset/racebike/suomen-motogp-hanketta-hehkutetaan-maailmalla-se-toteutuu
Paitsi tietenkin, jos joku muu maksaa lipun, VIP-passin, matkat ja viinat sillä lisäehdolla että sään pitää olla aurinkoinen. Ja jos vielä voisi vaatia niin se joku muu saisi pyyhkiä pyllynkin vessa-asioinnin yhteydessä.ja se nyt vaan on nähty ettei suomalaisia kiinnosta hyvä kisa ellei siellä ole joku suomalainen ajamassa voitosta.
Mahtuisi ilman muuta, onhan Ruotsissakin paljon Suomen sarjoja kovatasoisempi STCC ajanut mm. Solvallan raviradan väliaikaisella asfaltilla ja Skövden harrastelentokentällä.Onhan se lyhyt, mutta kyllä tuolle kotimaiset luokat mahtuisi.
Erkkopee Ring? Tai no...eihän suomenruotsalaiset edes pärjää moottoriurheilussa, poislukien suomenkielisillä nuoteilla koko aktiiviuransa ajanut Grönholm.Niin ja Teknavi-ohjelmassa huristellaan Porvoossa.
Niin ja Teknavi-ohjelmassa huristellaan Porvoossa.
Ei taida ilmeistesti olla kisakäytössä toi Premier Park.
...samoilla desibelirajoilla mitä WEC:issä Corvettet noudattaa.Camarot laulamaan. :wink:
Sehän on Botniaringin ovaali aika epämääräisen muotoinen. Alastarossakin on ovaali.Ajettiinkos Nokialla aikoinaan Saabeilla vai oliko Uudessakaupungissa kans joku pieni syherö?
Botniallahan on ajettu myös "ovaalilla".
Ei vaan toimi.BTW, jos ilmakuvia yms. halajatte, niin ilmaisista palveluista parhain on tällä hetkellä:
www.paikkatietoikkuna.fi
Autotehtaan vanhalla testiradalla mäkin olen ajanut. En ole kuullut siellä ajetuista kisoista, mutta muistaakseni pitkällä suoralla oli lähtöruudukko maalattu. Kokoluokkansa puolesta sopisi paremmin kartingiin. Se taitaa nykyään olla vain ajoharjoitteluratakäytössä.Uudessakaupungissa kans joku pieni syherö?
Kyllä tuo vaikuttaa ihan monikäyttöradalta. Tuskin Vilanderia on tarvittu drifting-radan kommentointiin.Olen ollut siinä käsityksessä, että tuo olis lähinnä driftingiä varten tehty.
Vaikkapa ihan vain vaihtelun vuoksi. Näitä samoja rinkuloita kun on tahkottu jo aika tovi. Lisäksi Seinäjoki ei ihan ole mikään moottoriratatasoinen paikka ja Pärnuun on matkaa.Mutta miksi rataluokat pitäis tuonne viedä, kun meillä on jo muutenkin viisi isompaa asvalttirataa, Seinäjoen katurata ja Pärnussakin on perinteisesti yksi kisa ollut?
Kilpailuviikonloppuja ollut kuitenkin SM-sarjassa vain kuusi.
Premier Parkissa ei edes taida olla sellaista yhtenäistä rinkulaa, jolla kisaa vetää.Niin ja Teknavi-ohjelmassa huristellaan Porvoossa.
Vissiinkin Misanon viikonlopulla jonkunlaiset puumerkit ovat papereihin rustanneet.Hiukan optimistinen uutinen, mutta toivotaan...
http://www.bike.fi/uutiset/racebike/suomen-motogp-hanketta-hehkutetaan-maailmalla-se-toteutuu
Yhden vuoden kokeilu, kun Saab -luokka oli voimissaan. Toki taisi olla ainoa kilpaillut luokka ja luonnollisesti oli ahdasta.Autotehtaan vanhalla testiradalla mäkin olen ajanut. En ole kuullut siellä ajetuista kisoista, mutta muistaakseni pitkällä suoralla oli lähtöruudukko maalattu. Kokoluokkansa puolesta sopisi paremmin kartingiin. Se taitaa nykyään olla vain ajoharjoitteluratakäytössä.
https://goo.gl/maps/9SAMqivFJTs
Vanha rata tehtaan oikealla puolella, uudempi testirata vasemmalla. Siellähän vois järjestää Norisringin kisan.
No varmasti. Sellaisen muistan 90-luvun lopulta, että Autotehtaan autokerho/urheiluautoilijat -seuran piti tapahtumakalenterin mukaan järjestää sprintti tehtaan maisemissa. Mentiin paikalle ja siellä ei ollut merkkiäkään mistään tapahtumasta. Autotehtaan museossa tuli sitten käytyä.Toki taisi olla ainoa kilpaillut luokka ja luonnollisesti oli ahdasta.