Muutamia autokilpailuissa käytettyjä katuratoja, joita ei vielä ole tässä ketjussa mainittu:
-Ounasvaara (Rovaniemi)
-Väinölänniemi (Kuopio)
-Itäharju (Turku): Tästä en ole täysin varma, jotta oliko rata kokonaan asfalttia. Mutta kuitenkin merkittäviltä osin.
Seinäjoesta puhuttaessa pitää muistaa, että Kapernaumin alueen radan lisäksi ajettiin kilpaa Rengastien ja Kantatien alueelle tehdyllä radalla. Itse asiassa alkuperäinen Vauhtiajojen pitopaikka, jonka kuolinisku oli Kai Bernerin ikävä onnettomuus 1976. Radalla ajettiin toki vielä pari vuotta tuon jälkeenkin.
Moottoripyörien puolelta täytyy nostaa esiin historian hämäriin jäänyt Korjalan katurata Kouvolassa. Formula TT:n MM-kisat ajettiin siellä muistaakseni vuosina 1988-1991. Toivoton rata, mutta kunnioitettava yritys palauttaa RR-kisat Suomeen ajan ajettua Imatran ohi.
Niin, ajettiinhan Turussa monta vuotta moottoripyörillä Ruissalon Ajot. Jotenkin on pieni etiäinen, että parina vuonna olisi mukana ollut myös vakioautojen lähtö.
Suunnitelma-asteelle jääneistä radoista mielestäni eniten potentiaalia oli Project Horha-hankkeella. Komia pienoismalli saatiin radasta aikaan, mutta ei sitten oikein mitään muuta. Tässä ketjussa jo mainitussa Timo Katajamäen Pyynikki-historiikissa sivutaan tätä, Katajamäen itsensä vahvasti suunnittelemaa, hanketta lyhyesti.
Sääli, ettei tuosta tai sen paremmin Tamringistä mitään tullut...