Suosikit ei-suomalaisissa sarjoissa

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Hmm. Itse olen valinnut esim. ajotyylin (Jean Alesi, Adam Carroll, Kazuki Nakajima), nimen (Will Power, Chris van der Drift) tai sadekelin taitojen (Jeremy McWilliams, Jürgen van den Goorbergh, JJ Lehto) perusteella.

WebSlave

Trackman
Bobakki sanoi:
nimen (Will Power, Chris van der Drift)
Heh, en ole koskaan ajatellut v.d. Driftin nimen tarkoittavan jotain. Olen pitänyt sitä vain hollantilaisena nimenä muiden joukossa (vaikkakin kaveri näköjään onkin uusseelantilainen).

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
WebSlave sanoi:
Heh, en ole koskaan ajatellut v.d. Driftin nimen tarkoittavan jotain. Olen pitänyt sitä vain hollantilaisena nimenä muiden joukossa (vaikkakin kaveri näköjään onkin uusseelantilainen).
On sillä myös Hollannin kansalaisuus, vaikka onkin suurimman osan ikäänsä Uudessa-Seelannissa asunut.

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
itse en ykkösten lisäksi juuri muita sarjoja seuraa MotoGPtä lukuunottamatta. Tässä luokassa suosikkien joukkoon kuuluu Melandri, Stoner, Hayden ja Rossi. Gibernaun suorituksia tuli seurattua kovasti ennen kuin mies lopetti uransa. Muiden espanjalaisten suoritukset sen sijaan eivät ole kiinnostaneet pätkääkään. Niin Lorenzosta kuin Pedrosasta en ole koskaan pitänyt, vaikka täytyy myöntää että molempien suoritukset aika vakuuttavia ovatkin.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
WebSlave sanoi:
Olikos se tuo Chris van der Drift ja Max Slide kun kehitteli drifting-ajot?

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Niin, miksi joku tai jotkut yleensäkään ovat kiinnostavia seurata, kun taas toiset eivät jaksa innostaa lainkaan? Ja ilman henkilökohtaista seuraamisen kohdetta, ei joitain kisoja myöskään jaksaisi katsoa vanha(sen) Erkkikään.

Useimmiten minun mielenkiintoni herää, jos huomaan kilvanajajien olevan aidosti innostuneita kisailuistaan ja jos heissä on ripaus elämäntaiteilijaa. Paremman tekemisen puutteessa ajavat, rahan viettelemät tai vain ja ainoastaan voittamisen pakkomielteen riivaamat kuljettajat eivät jostain syystä jaksa minua innostaa. Olen kait hieman ritarihenkinen?

Siitä onnittelen kuitenkin itseäni, etten ole suomalaisrajoittunut. Minua itse asiassa raivostuttaa useimpien tiedotusvälineittemme harjoittama hyvä Suomi- ja nyt Porilaisten marssi soimaan kuumotus. Onhan se intoilu toki ymmärrettävääkin, välillä hauskaakin, mutta luulisi meidänkin olevan kansakuntana jo niin aikuisia, että ei tarvitsisi joka välissä intoilla "alkuperästään".

Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
CARTer sanoi:
Champ Car – sarjaa pitkään seuranneena kaikkien kuljettajien kannattamisesta muodostui myös viimeisinä vuosina pienoinen ongelma. Toivoin kaikille hyvää suoritusta, mutta en tietenkään kenenkään toisen kustannuksella. Tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että jokaisessa sarjassa tulisi olla edes yksi väritön, mauton ja tylsä "pahis", jonka voi tarpeen tullen uhrata. Ei ole koskaan hyvä, kun suosikki keskeyttää ja mahdollisuudet siihen ovat suuremmat, jos suosikkeja on 17-18 :nope:
Samanmoiset 'ongelmat' on itselläni ollut ratamoottoripyöräilyssä. Diggasin muinoin Agostinista, Readista, Cecottosta ja Sheenesta, vaikka kisailivat suomalaisten kanssa. Raineyn ja Schwanzin sekä Rossin ja Biaggin taistot olivat hienoja, kannatin kaikkia!

Suosikkejani oli Lucchinelli, joka ajoi Imatranajoissakin 1981 uskomattoman kovaa! Oli myös mielenkiintoista ottaa seurattavaksi joku tuiki tuntematon. Sellainen oli sveitsiläinen Roland Freymond, jonka bongasin MSa:n sivuilta 1977. Oli ilmoittautunut Imatranajoihin 1978, muttei saapunut. Tähti oli nousussa ja 1979 hän ajoi Imatran sadekisoissa keskiluokissa sijoille 4 ja 5. Lyhyellä urallaan Freymond kurvaili kymmenesti palkintopallille, ainoan voittonsa hän vei 1982 Ruotsissa 250cc-luokassa. Yhteispisteissä Roland oli kolmas kahdesti 250cc:ssa, 1981 ja 1982. YouTubeen lätsäämissäni kaitafilmeissä (Imatranajo 1979 ja 1982) RF oli näyttävästi esillä, mm. kaatuen 1982.

Nykykuskeista Kallion lisäksi Dovizioso ja Ajon 'perhe' saa minulta muita hiukan enemmän kannustusta.

WTCC:ssa mestari-Priaulx on suosikkini: muut voittaa kisoja ristiin ja Andy korjaa potin viimeisessä osakisassa :thumbup:

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Altavastaajan diggaamisessa on tietysti oma sulomakunsa. Eritoten lajeissa, joissa yleensä vain ja ainoastaan jotkut perinteiset tallit ja kuljettajat voittavat.
Pienemmän puolta on pidettävä!

viceman

Well-known member
DTM:ssä Katherine Legge ja IRL:ssä Danica Patrick ja Milka Duno :eek:

Quklis

oiyp)ia
Sijainti
Behind 7 proxys
Valitsen lempikuskit yleenä nimen, numeron, värityksen, auton merkin, sponsorin, ajotyylin, auton ulkomuodon, kansallisuuden.. vähän kaiken perusteella. Esim. F1:ssä kannustan Scuderia Toro Rossoa ihan vaan hieno auton takia..

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Stoner MotoGP:ssä ihan siksi, että on yksi sarjan nopeimmista suhareista, ellei jopa nopein. Päihitti myös Kallion aika selkeästi aikanaan ajellessaan samoilla vehkeillä.

Kalliota toki siksi, että on suomalainen ja myös osoittanut olevansa kova ja nopea. Ei ehkä ihan Stonerin veroinen mut sellainen puurtaja jossa on vähän jotain samaa kuin Heikissä, olematta kuitenkaan niin hiirulainen :thumbup:

Rossi on lajin Schumi, ei siis kiinnosta pätkääkään. Saanut kaiken liian helpolla, joko hyvällä kalustolla ja yksinkertaisesti huonommilla vastustajilla. Vähän sama myös ku nykyinen rallin tilanne. Ei voi arvostaa Loebin suorituksia kun Mikosta ja kumppaneista ei yksinkertaisesti ole haastajaksi. Tietty, eihän se Loebin vika ole, kuten ei ollut Schuminkaan vika ajaessaan mestaruudesta Hilliä, Villeneuvea ja Rubenia vastaan.

TheStig

Tame Racing Driver
Sijainti
Pimennossa
F1:n lisäksi seuraan lähinnä NASCARia ja satunnaisesti urheiluautoilua (ALMS, FIA GT). Ekaa kertaa NASCARia katsoessani ainoa tuttu nimi oli Montoya, joten tuntemattomien joukosta valitsin suosikin yksinomaan hienoimman auton värityksen perusteella (valitsin Jimmie Johnsonin). Myöhemmin olen sitten täydennellyt suosikkilistaa sellaisilla kuskeilla, joista on haastattelujen ym. perusteella jäänyt "hyvän jätkän" mielikuva. Urheiluautoissa kannatan enemmänkin autoja kuin kuljettajia, ykkössuosikkina corvette ja sen perässä aston, saleen ja ferrari.

Quklis

oiyp)ia
Sijainti
Behind 7 proxys
Päivitetääs näin vuoden ja kuuden tunnin jälkeen.

Nykyään tulee lähinnä seurattua vaan ALMSia, LMSia ja WTCCtä, joissa kannatan autojen perusteella; protoissa Audia ja Porschea, GT-autoissa Vetteä ja Ferkkua ja kauppakasseissa bemmua ihan vaan sen takavetoisuuden takia, joka tekee siitä jotenkin kunnon auton.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
WTCC:ssä Alain Menu on ollut suosikkini viime vuodesta lähtien. Sitä ennen suosikkini oli Nicola Larini Alfa Romeo ajoista saakka.

DTM:ssä minulla ei ole suosikkia, mutta seuraan David Coulthardin ja Ralf Schumacherin suorituksia.

IndyCar-sarjaa seuraan ainoastaan Paul Tracyn takia, sillä Tracy oli suosikkini Cart/Champ Car sarjassa (1999-2007).

GP2:sta löytyy kolme suosikkia: Romain Grosjean, Charles Pic ja Dani Clos ja puolestaan World Series by Renault 3.5 sarjassa suosikkini ovat Jan Charouz ja Daniil Move.

Superleague Formulassa Antonio Pizzonia on ollut suosikki koko ajan ja hänen lisäksi seurailen myös muiden ex-F1 kuskien suorituksia sarjassa.

Prototyyppi LMS/ALMS sarjoissa Peugeot Sport on ollut suosikkini vuodesta 2007 lähtien ja kuljettajista aluksi suosikkini oli Jacques Villeneuve, ja hänen lähtönsä jälkeen Franck Montagny. Toki myös Toni Vilander/Mika Salo kaksikon edes ottamuksia seurailen.

FIA GT sarjassa ensimmäistä vuotta fanitan Markus Winkelhockia, aiemmin vuodet 2005-2009 suosikkini oli Andrea Bertolini ja viime vuonna Enrique Bernoldi.

Japanin Super GT sarjassa Andre Lotterer on ollut suosikkini vuodesta 2003 lähtien.

V8 Supercars sarjassa James Courtney on ollut suosikkini vuodesta 2005 lähtien.

Brazilian Stock Car ja Brazilian GT3 sarjoja seuraan ainostaan siellä kilpailevien entisten F1/F3000/GP2 kuljettajien takia (Pizzonia, Burti, Zonta, Bernoldi, Sperafico, Valerio, Negrão, Maurício) ja sama pätee Argentiinan TC2000 sarjaan (Fontana, Lopez, Álvarez, Spataro).

Nascaria en juurikaan seuraa, mutta olen katsonut ne osakilpailut joissa Jacques Villeneuve on ollut mukana. Vähän sama juttu Rolex Grand Amin puolella, silloin tuli vielä sarjaa seurattua kun Ricardo Zonta kiersi sitä, muuten Daytona 24h kisa jää ainoaksi minkä katson kyseisen sarjan kisoista.

Viimeksi muokattu:

Saara

Faster Than You
Moto GP:ssä aikoinani valitsin Rossin suosikiksi, koska ajattelin että olisi kivaa nähdä oma lemppari aina huipulla. Nyt ei ole mennyt ihan putkeen viime aikoina.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
MotoGP = Lorenzo ja Stoner

WTCC = Huff ja Tarquini

Indycar = Power, Franchitti ja Danica <3

WSBK = Biaggi ja Melandri

DTM = Timo Scheider

Jarppi

The Trulli Train
Sijainti
Home
FIA GT:ssä, Karl Wendlinger vuodesta 2005 alkaen.

DTM:ssä, Ralf Schumacher vuodesta 2008 alkaen.

WTCC:ssä, Gabriele Tarquini vuodesta 2005 alkaen.

Le Mans Seriesissä, Olivier Panis vuodesta 2008 alkaen.

GP2:ssa Fairuz Fauzy.

Superbikeissä Marco Melandri.

jjv

Arschloch
Mulla ei ole koskaan ollut tarvetta moottoriurheilussa valita suosikkeja. Ohituksia, kolareita ja ulosajoja mä odotan. Olkoon urheilulaji mikä tahansa: mitä enemmän draamaa sitä parempi, kunhan kukaa ei itteään telo. Mä en mitään kierrosaikoja jaksa vahdata tai taktiikkoja pohtia.