Surkuhupaiset formula1 kuskit ja tallit

MrMasaTasa

Well-known member
Liittynyt
6.12.2010
Viestit
215
Chrysler osti tehtaan vuonna 1987, ja ykkösiin Lamborghini tuli Modena-tallin ajamana vuonna 1991. Auton pääsuunnittelija oli Ferrarin legendaarinen Mauro Forghieri ja moottori oli V12-tyyppinen. Kausi oli melkein pelkkää karsiutumista. Eric van de Poele pääsi kerran kilpailuun ja oli 9:s. Nicola Larini oli Kahdesti 16:s. Laulu loppui lyhyeen Lamborghinillä.

Toinen tiimi perään....

Ledendaarinen vuonna 1909 perustettu Ranskalainen Bugatti oli kova sana ennen MM-sarjan alkua. MM-sarjan yhden starstin historia jaoittuu kauteen 1956. Suoralla kasikoneella varustetttua Gioacchino Colombon suunnittelemaa autoa ajoi Maurice Trintignaut. Projektin rahat hukkuivat sittemmin Indokiinan sotiin. Säälittävä loppu Legendaarisen merkin GP-historialle.
Ei millään pahalla, mutta lieneekö kopsittu F1-tallit-kirjasta? Joskus oon lainannu kirjastosta ja muistu vaan mieleen.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
No HRT on onnistunut yritys USF1:iin verrattuna.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Tuossakin on jo paljon enenmmän, kuin mitä olisi uskonut heidän saaneen aikaiseksi. :D
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
R.I.P. Lola

Voi olla että näemme lolan vielä formuloissa

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/63482.html
Tuskin. Taas päättyy erään brittiläisen kilpa-autovalmistajan tarina. Kuten B.R.M:nkin yritti Lola viimeisinä vuosina tehdä LM-protoja. Lolan parhaat saavutukset F1:ssä taisivat Yeoman Racing Teamin Mk4-rungolla 1962 saavuttamat 2-sijat Britannian ja Saksan GP:eissä. Parhaitenhan toki muistamme sen 1997 Mastercard-flopin. :D
Urheiluautopuolella sentään saavutettiin Daytonan 24h -voitto T70-mallilla 1969.
Loppuuko Lolan myötä Lotus-nimen käyttö WEC:ssä vai saakohan Group Lotus muka tehtyä aivan oman kilpurin? :doubtful:
Kaiken kaikkiaan surullista luettavaa tuo edesmennettein kilpa-autovalmistajien lista: Brabham, BRM, Lola, March, Team Lotus... :(
http://blog.roadandtrack.com/rip-lola/
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Lähes kaikki nimellään kansallisuuttaan korostaneet tallit ovat olleet melkoisia floppeja. Espanjalainen HRT (Hispania) viimeisimpänä esimerkkinä.
B.R.M. perustettiin aikoinaan brittiläisenä vastarintana Mersun onnistuneelle paluulle kilparadoilla. Tallin menestys ei alkuun ollutkaan mitään kehuttavaa vaan talli saikin haukkumanimen "British Racing Misery". 1962 sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin Graham Hillin tuodessa tallille sekä kuljettajien että valmistajien mestaruuden. Sitten alkoikin tallin vuoteen 1977 kestänyt alamäki, johon tallin toiminta päättyi. Nykyisinä "kansallis-talleina" voidaan lähinnä pitää Force Indiaa ja Marussiaa. Muita "patrioottitalleja" ovat olleet mm.

ERA (English Racing Automobiles - BRM:n edeltäjä) 1950-1952 ei menestystä
Cisitalia 1952 (Italian GP) ei menestystä
(BMS) Scuderia Italia 1988-93 2 3-sijaa (1989 Kanadan GP & 1991 San Marinon GP)
Auto Motor und Sport maalailee jo melkko synkkiä tulevaisuuden näkymiä Marussialle ja koko lajille:
http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/Formel-1-in-der-Krise-Wie-lange-ueberlebt-die-Formel-1--6504103.html
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Taki Inouen twitter on varsin lystikästä luettavaa. Muutama poiminta:

There're so many paying drivers in F1 this year. The other word is so many Taki Inoue in F1 this year. FIA needs very good safety car driver
Marussia looks like heading to be a comic team. Don't follow my foot print as a comic driver. Please stay as a serious competitive team.
Max Chilton + Marussia package might threaten the legend of Taki Inoue + Simtek package. Max, please don't do that!
I couldn't get a deal with Pirelli as a tyre tester for 2013 due to technical problems. They need a talented driver instead of budget.
 
Ylös