Surkuhupaiset formula1 kuskit ja tallit

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
26 autoa gridissä olisi jo jotain aika legendaarista :ahem:. Toisaalta kun kattelee noita kolmea uutta tallia, joista vain yksi on toistaiseksi nousemassa vakavaksi haastajaksi vanhoille tiimeille, niin ihan heppoisin eväin en haluaisi nähdä kenenkään sarjaan tulevan. Ei siitä tulis kuin uutta materiaalia F1rejectsiin.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Taitaa olla HRT Marussiaa nopeampi ens kaudella kun HRT:lle tulee KERS :D
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Taitaa olla HRT Marussiaa nopeampi ens kaudella kun HRT:lle tulee KERS :D
Eikö Marussia saa KERSiä McLarenilta? Jos ei saa niin sitten Marussian on parempi ruveta varmistelemaan sitä viimeistä sijaansa.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Marussia saa ens kaudeks Mäkiltä kersin.
Olis mielenkiintosta nähä Lola jälleen F1-ympyröissä. Ei muutaku Mastercardin kanssa uutta sopimusta hiomaan, nii hyvä tulee! Eiku miten se meni...?
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Sittehä kaikilla talleilla on KERS joka on ihan :thumbup:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Tiedä sitten voiko surkuhupaisimpiin lukeutua, kun eivät edes päässet F1-varikolle saakka. Espanjalainen Bravo-tiimi (Bravo-Judd S931) oli tulossa F1:kkösiin kaudeksi 1993. Tiimin perustaja oli Adrian Campos, tekninen johtaja Nick Wirth ja pääsuunnittelija Jean-Pierre Mosnier. Näiden lisäksi tiimillä oli vain 3 mekaanikkoa. Auto oli vanha Andrea Moda, vaihteisto tuli Dallaralta ja moottorina toimi Judd V8. Pääsponsori olisi ollut ELMondo, sekä muita pieniä espanjalais yrityksiä olisi komeillut auton kyljessä. Auto saatiin valmiiksi marraskuussa 1992 ja budjetti oli todella vähäinen. Tiimi yritti pestata Damon Hilliä kuljettajaksi hänen nimensä vuoksi, saaden lisää sponsoreita siinä kuitenkaan onnistumattta. Lopulta kuitenkin Jordi Gene oli vahvistettu ykköskuljettajaksi, hänen tiimikaverina olisi tullut ajamaan Nicola Larini tai Luca Badoer. Tiimillä oli tuossa vaiheessa tulevaisuuden kuljettajien lista johonka kuuluivat Pedro de la Rosa ja Ivan Arias. Lopulta kävi niin että kun pääsuunnittelija Mosnier kuoli samalla projektin puuhamiehet myös katosivat projektista ja auto ei ollut läpäissyt edes FIA:n törmäystestiä.
Hispanialla on kyllä kova yritys tulla mainituksi tässä ketjussa.
Pitää tehdä kertomus vasta sitten kun tiimin taival sattuisi päättymään joku päivä ja näin myös jäisi yhdeksi surkuhupaiseksi tiimiksi eikä yllätäen vaikka nouse paremmaksi.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Ei sitä vielä tiedä. Toistaiseksi jos HRT olisi romahtanut niin sinne tulisikin jo tarina kyseisestä tiimistä. Tietenkin jos suunta menee parempaan suuntaan mitä kauemmin tiimi selviää niin ehkä siitä ei tulekaan ihan surkuhupaisaa.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Mun mielestä Hispaniaa voidaan pitää ihan täysverisenä F1-tallina ilman etuliitettä surkuhupainen. Alku ei ollu kyllä mikään kovinkaan lupaava ja ennen Kanadan GP:tä piti tallin upota konkurssiin. Hassusti vaan on talli alottamassa kohtapuolin kolmannen kautensa kuninkuusluokassa. Sääli vaan, että Williamsin suunnittelema peräpää, jonka lahjottivat HRT:lle on ollu täys susi. Jos Williamsin vauhti olis lähelläkään Mersun tasoo, niin luultavamminkin HRT olis tapellu Lotusta vastaan ihan tosissaan. Mutta jospa ens kaudella sitten...:thumbup:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mun mielestä Hispaniaa voidaan pitää ihan täysverisenä F1-tallina ilman etuliitettä surkuhupainen. Alku ei ollu kyllä mikään kovinkaan lupaava ja ennen Kanadan GP:tä piti tallin upota konkurssiin. Hassusti vaan on talli alottamassa kohtapuolin kolmannen kautensa kuninkuusluokassa. Sääli vaan, että Williamsin suunnittelema peräpää, jonka lahjottivat HRT:lle on ollu täys susi. Jos Williamsin vauhti olis lähelläkään Mersun tasoo, niin luultavamminkin HRT olis tapellu Lotusta vastaan ihan tosissaan. Mutta jospa ens kaudella sitten...:thumbup:
Niinhän tuo Super Agurikin aloitti sen kolmannen kautensa :rolleyes:

Enkä siis todellakaan pidä ko. tiimiä mitenkään vakavasti otettavan tiiminä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Super Aguri paini tosin aivan koko historiansa ajan rahavaikeuksissa ja senkin katkaisun taustalla oli lopulta vain Hondan vetäytyminen projektista. Ilman sitä talli olisi voinut selvitä näihin päiviin asti.

Ja surkuhupaisien museo-Arrowsien jälkeen talli sai sentään omat autot radalle ja yritti vain kaikkensa mitä pieneltä tiimiltä ja emotallista riippuvaisena voi tehdä.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Super Aguri paini tosin aivan koko historiansa ajan rahavaikeuksissa ja senkin katkaisun taustalla oli lopulta vain Hondan vetäytyminen projektista. Ilman sitä talli olisi voinut selvitä näihin päiviin asti.

Ja surkuhupaisien museo-Arrowsien jälkeen talli sai sentään omat autot radalle ja yritti vain kaikkensa mitä pieneltä tiimiltä ja emotallista riippuvaisena voi tehdä.


Näiden Minardin kautta kierrätettyjen Museo-Arrowsienkin jälkeen radalla nähtiin vain kierrätyskalustoa sillä Agurin kauden 2007 SA07 autokin oli vain olemattomilla modauksilla päivitetty kauden 2006 Honda RA106.

Hienoja tiimejä silti olivat kaikki tähän projektiin millään tapaa liittyneet. :thumbup:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Niin tavallaan tallilla ei ollut edes varaa rakentaa omaa autoa vaikka suunnitelma varmasti siihen olisi ollut. Honda lahjoitti sille edelliskauden autonsa mitkä olivat toki parempia kuin monta vuotta vanhat Arrowsin mallit uudelleen ja väkisin muokattuina.

Toki oli 90-luvun puolenvälinkin surkeiden tiimien autoissa joitakin osia vuoden 1992 Fondmetalista ja muista vastaavista.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Kun Peugeot päätti myydä oman osuutensa F1-toiminnastaan vuonna 2000, sen osti tuntematon Asia Motor Technologies -niminen mysteeriyhtiö. Pulju nimesi moottoripajan nimeksi Asiatech, joka toimitti ensiksi ilmaiseksi moottoreita Arrowsille ja sen jälkeen Minardille. Pääpomot olivat John Gano ja Enrique Scalabroni, jotka halusivat kuitenkin tehdä kokonainen auto F1-luokkaan Asiatechille ja etsivät autotehdasta partneriksi F1-hankkeelleen mutteivat onnistuneet siinä. Tammikuussa 2003 Asiatech kalusto myytiin Pariisissa, Jacques Martinin ja Gilles Chausselatin valvonnan alla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Tuokin oli yksi surullinen tarina monien muiden joukossa. Kaudella 2002 Phoenix piipahti areenoilla, mutta sitä ei päästetty edes kisaamaankaan ja Oikeuden Määräyskään ei estänyt Bernietä sulkemasta tallia sarjasta.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Aguri olis uponnu ennen kautta 2007 ilman Hondan tukea. Harmittaa vieläkin, kun Magma Group ei pelastanut tallia aikanaan. Luulin, että Asiatech oli vaan joku Pösön virityspaja, mutta en tienny että ne vakavissaan yritti tallia rakentaa. Olikohan tässä projektissa Arrowsin rippeitä? Mutta hyvä vaan, että tallia ei nähty ikinä ykkösissä! Asiatechin moottorit oli yhtä nopeita ku mun mummon rukki ja yhtä luotettavia ku Palanderin sääri.

Phoenix vai mikä lieneen Dart olikaan, niin sehän sai elinikäisen osallistumiskiellon ykkösiin. Walkinshaw osti Prostin konkurssipesän ja yritti ajattaa tallia muutaman kisan, että saisi Prostin tv-rahat itsellensä. Tämän jälkeen oletettavasti talli olisi kadonnut olemattomiin. Moottorina heillä olis ollu Hartin moottorit joita Minardi käytti '98-kaudella. Kuskeina olis oletettavammin ollu Mazzacane ja Enge. Näin sanoo F1rejects
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Näin sanoo F1rejects
Ja se on kerrottu tällä sivustolla aika päiviä sitten, kannattaa lukea koko toikki ennen kuin rupeaa uudestaan postaamaan vanhoja jo aiemmin kerrottuja juttuja. Täällä on paljon jo ennestään F1rejetctsin kamaa.
 
Ylös