Jeeves sanoi:
Räikkösen pojalta kyllä tämän kauden pohjanoteeraus.. Aika-ajo meni huonosti ja oli vielä Davidia hitaampi nopeimpien kisakierrosaikojen vertailussa. Onkohan kaverilla motivaatio-ongelmia?
Japanin GP-sunnuntai ei tarjonnut Kimi Räikköselle suurta menestystä, vaikka suomalainen nousikin 12. lähtöruudusta lopulta kuudenneksi. Räikkönen ei ollut tyytyväinen McLaren-autonsa toimintaan, sillä reistaillut luistonesto haittasi hänen aika-ajosuoritustaan. Myös kierroksella ohitettavan Jordan-auton kanssa oli hankaluuksia.
- Kaiken kaikkiaan auto oli aika hankala ajettava. Vasta viimeinen sarja renkaita toimi hyvin ja siksi tuntui kuin auto ei olisi sitä ennen mennyt mihinkään, kertoi Räikkönen kisan jälkeen.
- Alussa en päässyt Villeneuvesta ohi ja siinä tuhraantui jonkin verran aikaa, mutta saatiinhan jonkin verran kuitenkin pisteitä tästä yrittämisestä. Se on aina hankalaa kun joutuu aloittamaan niin paljon kärjen takaa, eikä ohittaminen tällä radalla, ainakaan mun autolla, ollut kovin helppoa, jatkoi Räikkönen
Räikkösen kilpailuun mahtui hieman kolarointiakin.
- Minulla oli osuma toisen Jordanin (Timo Glock) kanssa, kun yritin ohittaa sitä kierroksella radan yhdeksännessä mutkassa. Se taisi sen seurauksena pyörähtää radalta ulos. Minä olin kuitenkin mutkassa radan sisäreunassa ja se vaan käänsi eteeni. Osuimme aika kovasti toisimme ja se vähän vaikutti autoni ohjaamiseen sen jälkeen. Vaikutti siltä, että hän ei nähnyt minua, arvioi Räikkönen.
Räikkösen GP meni osaltaan mönkään huonon aika-ajon takia. Aika-ajossa auton luistonesto reistaili.
- Aika-ajossa meillä oli ongelmia autoni luistoneston kanssa, kun siinä oli muutamien sensorien elektroniikka vähän pielessä, mutta onneksi saimme fiksattua sen ennen kisaa. Kisassa minulla ei ollut kummemmin kisaamista ensimmäisen varikkostopin jälkeen ja siksi se meni vähän sellaiseksi ajeluksi koko kilpailu. Onhan tämä kuudes sija vähän parempi kuin ei mitään, mutta ei se paljon lämmitä, totesi Räikkönen vielä lopuksi.
(MTV3)