Susukan aika-ajot ja kisa

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
General FUp sanoi:

Ja on se vaan kummaa miten taifuunin aikoihinkin ajettu kisa onnistutaan ajamaan kuivalla radalla! Sprinklerit vakiovarusteeksi joka radalle sanon minä.
Kun Schumilta kysyttiin aika-ajojen jälkeen, pelkääkö hän taifuunia, vastasi Schumi:"Minä olen Michael Schumacher! Taifuuni pelätköön minua!" Tuon takia ei kisan aikana tullut pisaraakaan vettä.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
jaska sanoi:
Onkohan muualla myyty enemmän mainoksia ;)

Eihän tuo tartte kun Turkuun yhden pitkän mainoksen...

Eikä musta millään katkolla kyllä kolmea maikkarin tuotetta ollut :nope:
Ett silleen!!!!!!!!!
Noh, yhdessä tuli sitä "paitsio-ei paitsio" tolkutusta, sehän esiintyy yleensä kahdesti samassa katkossa tullessaan, toinen tuleminen himpun verran lyhyempänä. Sen lisäksi oli "150€lla MTV3-mobiilipalveluita" tarjolla samassa katkossa.

Muistan tämän siksi että siinä oli kyllä vitutuksen multihuipennus lähellä :mad_old:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Kyllä Jaska Villaneuleen ajo oli omituisen hidas, jos talli oli informoinut radioteitse, että: "Talla pohjaan, pallinaama!." Villanuhru siihen vastasi: "ei mee, ei mee! Talla ollatten pohass."
Siihen löydetään tekninen vika, ei autossa vaan Jaskan jalassa. Siellä jalassa on kalkkeutumia, nilkka ei suoristu ja jättää kivikovan katvealueen jalkaan ja siksi vauhtia ei löytynyt enempää... :doubtful: :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Thunder sanoi:
Kyllä Jaska Villaneuleen ajo oli omituisen hidas, jos talli oli informoinut radioteitse, että: "Talla pohjaan, pallinaama!." Villanuhru siihen vastasi: "ei mee, ei mee! Talla ollatten pohass."
Siihen löydetään tekninen vika, ei autossa vaan Jaskan jalassa. Siellä jalassa on kalkkeutumia, nilkka ei suoristu ja jättää kivikovan katvealueen jalkaan ja siksi vauhtia ei löytynyt enempää... :doubtful: :D
Sinulla se ei taida sisälukutaito olla hallussa? :jaska:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mielestäni kisa oli ihan OK viihdettä. Voittaja oli kyllä selvillä hyvissä ajoin, mutta muista sijoista taisteltiin varsin näyttävästi. Esim. Montoya-Villeneuve-Barrichello-Räikkönen kamppailu oli ihan nautittavaa seurattavaa, samoin kun Trulli-Montoya-Barrichello kamppailu kisan puolessa välissä. Kakkossijan kohtaloakin sai jännittää, kun taktiikat olivat harvinaisen erilaisia.

Ihmettelin kyllä Olli Koivusalon urheiluruudussa tekemää päätelmää, että Suzukan kisa oli tylsyyden maksimointia. Eihän tämä nyt mikään GP historian jännin kisa ollut, mutta mielestäni paljon tylsempiäkin on nähty.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
pmv sanoi:
Ihmettelin kyllä Olli Koivusalon urheiluruudussa tekemää päätelmää, että Suzukan kisa oli tylsyyden maksimointia. Eihän tämä nyt mikään GP historian jännin kisa ollut, mutta mielestäni paljon tylsempiäkin on nähty.
Tylsempiäkin kisoja on ollut, kieltämättä, mutta voin silti ymmärtää moisen kommentin ("tylsyyden maksimointia") ainakin jossain määrin.

Nimittäin jos voittotaistelua ei ole, se vie roimasti mielenkiintoa, kuten olen ennenkin sanonut. Joka muuta väittää, no ... ainakin itse voin rehellisesti myöntää että voittotaistelu on se, joka aidosti sytyttää ja jota on jännittävää seurata.

Muista palkintopallisijoista taistelua on tietty "ihan mukavaa" katsella, mutta edes siinä ei mielenkiinto ole lähellekään samaa luokkaa jos vertailukohteena onkin taistelu voitosta. Palkintopallisijoitusten ulkopuolisista sijoista, eli jämäpistetaisteluista jaksaa vielä vähemmän innostua. On tietysti mukavaa toivoa häntäpään talleille pistettä tai paria, mutta mutta ... jos voittotaistelua ei ole, ja voitto on niin ylivoimainen kuin mitä se Schumilla eilen oli - niin kyllähän se sitä "tylsyyden maksimointia" jossain määrin on. Jos ekalta varikkopysähdykseltään kisan johtaja palaa kisan johtoon - on siinä haukotus jo pelottavan lähellä ;) ...
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:


Kuitenkin.. Jacquesin kokemuksella autosta, säätöjen teko kuivalle radalle oli käytännössä täysin arpapeliä. Joten minulle ei tosiaankaan ollut yllätys, että syy hitauteen oli nimenomaan heikoissa säädöissä.
Oiskohan Brasiliassa jo olosuhteet, joiden jälkeen uskoisit tuon Villaneuleen olevan vain kädetön.... Tai no viimeistään ens kaudella Sauberilla :ahem: Toki sillonkin selityksiä löytyy, kuin Tommi Mäkiseltä viimeisinä kausina konsanaan... Mutta kai sen kuskinkin jotain vastuuta on kannettava ...
Ett silleen!!!!!!!
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Niin kuin Aeuk totesikin niin jos voittotaistelua ei ole niin kyllä kisa on aika tylsä. Ehkä tätä voisi kompensoida jos ohitushärdelli olisi luokkaa Ranska 99 mutta eilen ei tästä ollut kyse. Ei toki kisa ollut niin paska kuin vaikka Unkarissa mutta ei mutta kolmen edellisen kisan jälkeen heikko esitys kumminkin.
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Re: Villen rellukruisailut

Aeuk sanoi:
Mitä säätöihin tulee, niin varmaankin ongelmia on ollut ja osa selittyy sillä - mutta ei sekään kaikkea selitä. Jos Alonsolla olisi kulkenut yhtä surkeasti Suzukassa, niin sitten ... mutta eipä kulkenut. Ja jos (kuten kaikkien puheiden mukaan) Rellulla todella pidettiin tärkeänä kamppailua tallimestaruuspisteistä - niin kaipa Alonsolta olisi säätöapuja saatu tarvittaessa edes jonkin verran tilannetta parantamaan? Mikäli säädöt Villen autossa nyt niin metsässä siis olivat. Ei tässä nyt tietty 2 kisan perusteella pidä vielä teilata hemmon paluuta muttaah ... epäilyksen siemen on kylvetty ja se on alkanut jo itämään.

Mielestäni en mitenkään erityisemmin alkanut Villeä aiemmin dissaamaan, mutta ei siitä vaan mihinkään pääse - kahdella sanalla voi ilmaista tunteet siihen miten Villen rellupesti on mennyt: Vahva pettymys. Valitettavasti.
Asiapuhetta. :ahem: Keskenkuntoinen mies MM-pistetaisteluun, se on sitä kaukonäköistä kuskipolitiikkaa. Turha hakea syitä JV:n eiliseen esitykseen vain autosta.

Trullin potkut Rellulta kesken kauden oli näiden tulosten valossa silkka vääryys. JT ei ollut mikä tahansa alexyoong vaan otti Monacossa voiton ja paalun. Trullin viimeisten kisojen vaisuus taisi olla enemmän henkisellä puolella kuin ajotaidoissa. Jos tallilta ei sellaisessa tilanteessa löydy tukea kuskille, niin syyttäköön itseään.
 

h@nz

Well-known member
Liittynyt
24.8.2001
Viestit
190
Sijainti
Laru
Tietääkö muuten joku että onko Schumi-veljekset mykkäkoulussa ja jos on niin mistä syystä??

Eilen eivät ainakaan onnitelleet toisiaan lainkaan (parc fermessa, pallilla)...Ralf vaikutti muutenkin tosi myrtsiltä, vaikka suoritus oli loistava???
 

Pugittaja

Well-known member
Liittynyt
5.8.2004
Viestit
55
Sijainti
Vaasa määrää
Originally posted by jaska
Onkohan muualla myyty enemmän mainoksia
suosittelen kyllä +palvelun hankkimista, jos nyt vaan omistaa digiboksin korttilukijalla, ei toi hinta nyt niin paha voi olla? jättää yhden:alppu: väliin niin se on siinä:thumbup: itse olen katsonut kisat +puolelta ja yhden kisan kaverin luona niin mielestäni katkot pilaavat aika pahasti tunnelmaa. kaveri sanoi, että tuntuu siltä kuin mtv3 "tahallaan" valitsisi katkot oikein v mäisiin kohtiin, mutta ehkä se tieto, että joku näkee koko kisan :tongue: vaikuttaa asiaan?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pugittaja sanoi:
suosittelen kyllä +palvelun hankkimista, jos nyt vaan omistaa digiboksin korttilukijalla, ei toi hinta nyt niin paha voi olla? jättää yhden:alppu: väliin niin se on siinä:thumbup:
no harvoin mulla kyllä yhdel reissul 80eur menee, ja nykysen selostajan rehtori vitsejä ei tarvi ees ajatella kahta kertaa maksaa ylimääräsiä...
jos tuohon vielä lisätään se että aika-ajo systeemi luultavasti muuttuu, niin sitten riittää näkyvyys mulle... kisat on pääasiassa ollu todella tylsiä tänä vuonna (lukuunottaatta paria poikkeusta), eli itse oon ollu tyytyväinen tähän nykyseen....
jos hinta tippuu alle 30eur tasolle ni sitten tulee mietittyä uudestaan
 

Pugittaja

Well-known member
Liittynyt
5.8.2004
Viestit
55
Sijainti
Vaasa määrää
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Aeuk
Mitä säätöihin tulee, niin varmaankin ongelmia on ollut ja osa selittyy sillä - mutta ei sekään kaikkea selitä. Jos Alonsolla olisi kulkenut yhtä surkeasti Suzukassa, niin sitten ... mutta eipä kulkenut. Ja jos (kuten kaikkien puheiden mukaan) Rellulla todella pidettiin tärkeänä kamppailua tallimestaruuspisteistä - niin kaipa Alonsolta olisi säätöapuja saatu tarvittaessa edes jonkin verran tilannetta parantamaan? Mikäli säädöt Villen autossa nyt niin metsässä siis olivat. Ei tässä nyt tietty 2 kisan perusteella pidä vielä teilata hemmon paluuta muttaah ... epäilyksen siemen on kylvetty ja se on alkanut jo itämään.

Mielestäni en mitenkään erityisemmin alkanut Villeä aiemmin dissaamaan, mutta ei siitä vaan mihinkään pääse - kahdella sanalla voi ilmaista tunteet siihen miten Villen rellupesti on mennyt: Vahva pettymys. Valitettavasti.
--------------------------------------------------------------------------------

kuinkahan toi villen ajotyylli sopii nyky autoille, sliksi aikana ajettiin kuitenkin kovemmalla alustalla ja nykyään ajetaan "pehmeämmin" vai? ei olisi ensikerta edes tässä topikissa, kun pätkii:D

Originally posted by Pugittaja

ihmettelen, jos ville ajaa ensi vuonna F1 luokassa, tosin minardille vois rahalla päästä ajamaan:thumbup:

Originally posted by Jacques

Ja mitä tulee edit lauseeseesi, niin ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta Villeneuve tulee ajamaan Sauberilla 2 seuraavaa kautta, koska on tehnyt tallin kanssa sopimuksen.
 

Pugittaja

Well-known member
Liittynyt
5.8.2004
Viestit
55
Sijainti
Vaasa määrää
no harvoin mulla kyllä yhdel reissul 80eur menee
kun minä lähden:alppu: 80€ ei yleensä edes riitä:nope: ja kun se tapahtuisi edes KERRAN vuodessa niin kuin +palvelun maksu niin ei haittais, mutta kyllä kuukaudessa ainakin pari laskua tulee ravintola keikkailusta:jaska: mutta jos ei ole valmis maksamaan niin tuleehan se ilmainen lähetys, joka pidetään maksuttomana mainoksilla:eek!:

en tiedä onko tuo +palvelu mahdollista maksaa erissä, mutta vois vaikuttaa monen päätökseen, jos sais maksaa erissä, kun kertaluontoisena tuntuu monen mielestä liian suurelta tuo summa.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
h@nz sanoi:
Tietääkö muuten joku että onko Schumi-veljekset mykkäkoulussa ja jos on niin mistä syystä??

Eilen eivät ainakaan onnitelleet toisiaan lainkaan (parc fermessa, pallilla)...Ralf vaikutti muutenkin tosi myrtsiltä, vaikka suoritus oli loistava???
Oli todellakin melko huvittava tilanne kun Michael saapui Parc Ferme alueelle ja nousi autosta tuulettamaan, ralf painui samantien sisätiloihin.Kanadassa oli muuten tänä vuonna sama tilanne :doubtful:
 
Ylös