JTH sanoi:
Copy-Paste:
"Laskujeni mukaan Ekström oli nopein Skoda 11 ek:lla, Tuohino viidellä ja Paasonen neljällä."
Ensimmäinen päivä: Paasonen Ekström 3-3
- Paasosella ongelmia ilmeisesti kaikilla hävityillä erikoiskokeilla. Jos oikein muistan, niin EK:lla 1. oli jotain ohjelmaa. EK:lla 3. auto sammui kaksi kertaa lähdössä ja EK:lla 6. kävi ulkona. Päivän nopein yksittäinen Skoda pätkäaika Paasoselle. +1.5 sekuntia häviötä Loebille.
Toinen päivä: Paasonen-Ekström 3-3
- Ekströmillä ohjaustehostinongelma kahdella viimeisellä ja häviö sitä myöden. Ongelmattomat erikoiskokeet Ekströmille 3-1. Joskin Paasonen ensimmäisenä kuskina toimi lumiaurana. Sundsjö 2:llä ja Vargasen 2:lla - jolloin Paasosen ei tarvinnut enää aurata - tuli hyvät ajat ja sijoitukset olivat parempia kuin Ekströmillä ensimmäisellä kierroksella. Ekström olisi todennäköisesti hävinnyt nämä uusinnot, mutta se jäi näkemättä ohjaustehostinvian vuoksi. Päivän paras Skoda sijoitus yksittäisellä pätkällä oli 7. ja kaikki kolme onnistuivat kerran ajamaan tälle sijalle.
Kolmas päivä: Paasinen - Ekström 0-5
- Paasonen toisena tiellä ja jälleen kärsi jonkin verran. Tosin uusinnoillakaan Jani ei jostain syystä ajanut lähellekään edellisten päivien vauhtia, joten päivä meni suvereenisti Ekströmille, joka ajoi hienosti kolmanneksi viimeisellä erikoiskokeella.
(Supererikoiskokeita ei ole laskettu mukaan)
Yhteenveto:
Paasonen esitteli ehkä kaikkein selkeimmin Skodan vauhtivaroja ajamalla kovia aikoja ensimmäisenä ja toisena päivänä, jolloin kärki oli vielä mukana. Toisaalta ralli on kestävyyslaji ja Ekström ei tehnyt yhtään virheitä ja mielestäni ansaitsee parhaan Skoda-ajajan palkinnon. Ekström ei silti missään tapauksessa "lyönyt" Paasosta "raa'assa nopeudessa". Ihan sukka-aterialle asti ei päästy, mutta sanotaan, että haisteluetäisyys saavutettiin.