Sympatiat/antipatiat kuskeille ja talleille

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6256
Niitä voitte tänne kertoa. Pysykää kuitenkin asiallisena.

Tallit:
Sympatiat:
Force India: Tiimi on ollut jo aika pitkään keskikastin talli, mutta Bahrain osoitti, että kärkeä päin ollaan menossa. Radan ehdottomasti komein väritys löytyy täältä.

Antipatiat:
Red Bull ja Ferrari: liian selkeät ykkös- ja kakkoskuskot, ja sen myötä järjettömät tallimääräykset.
Mercedes: Tämä ei ole niin paha, mutta esim. salaiset rengastestit ei auta asiaa.

Kuskit:
Sympatiat:
Nico Hulkenberg: Nuori, tulevaisuuden mestari. Ei tee virheitä radalla. Ansaitsee kärkitallin auton alleen.
Kamui Kobayashi: Agressiivinen ajotyyli, muttei kuitenkaan mikään Perez. Osaa ohittaa kolaroimatta.

Antipatiat:
Sergio Perez ja Pastor Maldonado: Syytä tuskin tarvitsee edes kertoa. Grosjeankin kuului tähän sakkiin, mutta paransi kuitenkin melko hyvin viimekaudella.
Fernando Alonso: Samuraiviisaudet, tallin haukkuminen ja muu perseily haastatteluissa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Antipatiat:
Red Bull ja Ferrari: liian selkeät ykkös- ja kakkoskuskot, ja sen myötä järjettömät tallimääräykset.
Kumpi näissä talleissa on se ykköskuski ja minkälaisia tallimääräyksiä olet nähnyt? RB:llä Ricciardo on tällä kaudella ollut Vetteliä vahvempi ja Sebastiania pyydettiinkin Bahrainissa tekemään tilaa nopeammalle tallikaverilleen. En silti sanoisi että Ricciardo olisi selkeä ykköskuski tai että tallimääräys olisi ollut järjetön. Kuskiparit ovat vaihtuneet molemmissa teameissa kuten moni muukin asia talven jälkeen, joten aiempia kausia varmaan turha muistella tässä yhteydessä.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6256
Kumpi näissä talleissa on se ykköskuski ja minkälaisia tallimääräyksiä olet nähnyt? RB:llä Ricciardo on tällä kaudella ollut Vetteliä vahvempi ja Sebastiania pyydettiinkin Bahrainissa tekemään tilaa nopeammalle tallikaverilleen. En silti sanoisi että Ricciardo olisi selkeä ykköskuski tai että tallimääräys olisi ollut järjetön. Kuskiparit ovat vaihtuneet molemmissa teameissa kuten moni muukin asia talven jälkeen, joten aiempia kausia varmaan turha muistella tässä yhteydessä.
Tarkoitin lähinnä viime kausia.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Talleista sympatiat Force Indian puolella. Antipatiat ehkä vähän Ferrarille paitsi Räikkösen soisin kyllä menestyvän.

Kuskeista ehdottomat antipatiat Massalle. Hyi että on vastenmielinen inisijä. Patteja nousee jo pelkästä mainitsemisesta. Saisi poistua jo kuvioista. Ericssonistakaan en oikein perusta.
Sympatiat menkööt Kobayashille ja Kvyatille, jonka uraa on tullut seurattua jo useiden vuosien ajan. Myös Sutil herättää enemmän posi- kuin negatiivisia tuntoja. Ja Bottas toki.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Talleja kohtaan ei juurikaan ole fiiliksiä suuntaan tai toiseen. Tietysti pikkutalleille soisi edes ajoittain parempaa tuuria ja Kimin takia Ferrarille toivoo menestystä ja Valtterin kautta Williamsille.
Kuskeista symppaan suomipoikia, Nico laskettakoot tässä yhteydessä mukaan. Button ja Hulkenberg ovat myös kuuluneet niihin, joille mielellään soisi vielä menestystä.
Maldonado saisi häipyä jo menemään, Perezistäkään en pahemmin perusta. Hamiltonista en tykännyt, kun menestys kihahti nuppiinsa, mutta on sittemmin onnistunut olemaan edes aavistuksen vähemmän kusipää. Alonso pysynee iäti inhokkina no:1.
Lopusta poppoota ei joko ole ehtinyt muodostua sen kummempaa mielikuvaa, tai sitten ovat persoonina niin harmaata massaa, etteivät herätä intohimoja, tai inhoa.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Talleista sympatiat etunenässä Williamsille ja Sauberille. Kaksi vanhan liiton yksityistallia. McLaren alkaa olla jo liian suuri pulju tuohon määritelmään, ja Force India puolestaan tuntuu miljardöörin leikkikalulta. Noitakin symppaan myös. STR entisenä Minardina myös sympatioita saa, ja Mersusta myös tykkään, tosin sympatia on väärä sana sille.

Antipatiat sitten Ferrarille ja Red Bullille. Ferrarille, koska missä skandaali, siellä Ferrari. Energiajuomamerkki puolestaan istuu jotenkin huonosti perinteisten kilpatallien ja automerkkien joukkoon. Antipatioita myös jonkin verran Caterhamille ja Marussialle, neljä kautta takana ja silti edelleen vain säälittäviä tuloksia.

Kuskeja kohtaa olenkin sitten neutraalimpi. Puhtaasti sympatiat ehkä eniten Hülkenbergin puolella, ollut niin usein huipputallien sivuuttamana. Perezin myös toivoisi saavan toisen mahdollisuuden huipputallissa. Sympatiat Massaa kohtaan alkavat kadota, eipä nuo otteet Williamsilla ole näyttäneet siltä, että Ferrarin kakkoskuskin rooli oli vääryys, ekan mutkan jälkeen vauhtia ei tunnu olevan.

Antipatiat sitten Alonsolle ja Maldonadolle. Alonsolle yleisestä arroganssista. Maldonadoa on toki kiittäminen Williamsin viimeisimmästä voitosta, mutta aika kiitämätöntä puhetta Williamsia kohtaan tuli kun siirtyi Lotukselle, ja tuntuu radalla täysin välinpitämättömältä.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Tallien puolesta varmaan eniten symppis on tuo Force India. Porukalla on mukava asenne, ei vikistä säännöistä, hankitaan mielestäni aina mielenkiintoiset kuskit, ja annetaan kuskien vieläpä ajaa ihan kilpaakin. Iso plussa sinne. Myös Marussia saa symppis pisteitä, koska toisin kuin Caterham, ei Marussialta tunnu tulevan niin hirveästi selitystä ja vikinää. Antipatiaa nyt saa osakseen eniten Ferrari (Schumacherin aikakausi painaa vieläkin, vaikka nykysin tuotakin tallia vähän niinkuin sietää), ja sitten Red Bull. Silloin kun pärjätään tulee leikkikentän "lällälläää" kommenttia, ja kun ei pärjätä niin sitten vikistään ihan joka asiasta. Säännöt on sääntöjä ja niiden mukaan mennään.

Kuskeista symppiksiä nyt on ihan liian moni. Mutta Hulkenberg ja Perez ovat molemmat mielestäni ihan mukavia. Perezin kausi meni mäkillä vähän penkin alle, mutta eiköhän meksikolainen vielä nouse. Sitten oma ikuinen suosikki, ollut ihan uransa alusta asti eli Button, saa plussaa kun ei myöskään vingu jos säännöt muka kairaavat, tai autosta ei lähde tarpeeksi volyymia. Antipatiaa puolestaan osakseen saavat erityisesti Vettel, syyt aikalailla samat kuin Red Bullin kohdalla. Niin ja Maldonado, syitä ei tarvinne enää luetella? Mutta yleisesti kaikki muut kuskit on ihan kivoja, jatkuva vikinä siitä jos auto on huono tai säännöt huonot ei omaan makuun sovi yhtään.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Kuskeja kohtaa olenkin sitten neutraalimpi. Puhtaasti sympatiat ehkä eniten Hülkenbergin puolella, ollut niin usein huipputallien sivuuttamana.
Joo, varmaan Hulkkia ketuttaa tälläkin hetkellä ihan silmittömästi ettei taaskaan päässyt Ferrarille tai Lotarille. :D

Force India on kyllä viime kausina hankkinut meikäläisen sympatiat puoleensa. Vähäisellä budjetilla lähes poikkeuksetta hyvä auto, kuskit pyrkivät palkkaamaan ensisijaisesti ajotaitojen perusteella ja kuten joku sanoi, keskittyvät lähinnä omaan toimintaansa eikä vikinään. Propsit sinne.
 

JJ-SS

Well-known member
Liittynyt
15.9.2010
Viestit
57
KULJETTAJAT:

Sympatiat

- Alonso: Formuloiden kiistaton kärkinimi, tilastollisesti menestynein nykyisistä kuskeista. Ajan myötä Alonsoa on entistä helpompi oppia arvostamaan vakuuttavien suoritusten tasaisella jatkuvuudella, vaikkei Ferrari olekaan vauhdillisesti pystynyt vastaamaan Red Bullia vastaan viime kausina.

- Räikkönen: Tekee mitä haluaa, eikä välitä muiden mielipiteistä. Vain voitot kelpaavat. Räikkönen on persoona, jota formulat tarvitsee.

- Button: Pitkän uran (15. kausi menossa) ajanut Button on ehdottomasti yksi aliarvostetuimmista nykykuskeista. Ei vuonna 2009 Buttonia niinkään arvostettu, vaikka voittikin mestaruuden, mutta ura McLarenilla on todistanut ettei se siellä turhaan ole.

- Bottas: Kalustoon nähden kelvollisesti ajanut Bottas ansaitsee kyllä sympatiat. Plussana suomalaisuus.

- Maldonado: Formuloiden kolarikuningas, joka sotkee ja torpedoi toistuvasti muiden kilpailuja. On kuitenkin ainoa 2010-luvun kuskeista, joka on voittanut. Lajin viihdearvon nousu on taattu Maldonadon käsittämättömien ohitusratkaisujen johdosta. Jotenkin kieroutunut ajatusmaailma tukee Maldonadon kaltaisia kuskeja, kaikista älyttömyyksistä lukuun ottamatta.

- Hülkenberg: Kärkitallien (toistaiseksi) sivuuttama lupaus, joka ansaitsee arvostusta. Huonollakin autolla on nähty paljon vakuuttavia suorituksia. Hülkenbergistä vielä tietää, että ansaitsee paikkansa ajamalla ennemmin kuin rahalla.



Antipatiat

- Vettel: 2/4 mestaruutta täysin ylivoimaisella autolla. Voittoja tulee kuin liukuhihnalta, mutta silti tyytymättömyys ja välinpitämättömyys paistaa läpi. Formulat lajina on oikeutettua haukkua, mikäli ei riitä vauhti kärkeen.

- Rosberg: Melkein kärkivauhdissa, mutta ottaa jatkuvasti peittelijän roolin kisoissa. Tasaista suoritustasoa, ilman erityisempiä riskejä. Tällä kaudella nyt nähdään riittääkö rahkeet mestaruuteen tämänhetkisellä sarjakärjellä. Epäilen..

- Massa: Ferrarilla kyntäminen, erityisesti 2011-2013, laskee arvostusta Massa kohtaan. Useasti herännyt kysymys, miksi Massa on edelleen mukana formuloissa.

- Grosjean: Totalin rahoilla kärkeen keinotekoisesti nostettu kuljettaja, joka tuskin saa paikkaa enää mistään paremmasta tallista (Lotus 2012-2013).

- Sutil: 7. kausi menossa ilman merkittäviä saavutuksia kertaakaan uransa aikana. Keskikastin ratinkääntäjä, joka otetaan, kun parempiakaan ei ole tarjolla yhtä hyvillä sponsorisopimuksilla kokeneista kuljettajista. Pienellä tarkistuksella selvisi, ettei ole yltänyt kertaakaan podiumille ja ollut 7 kertaa kärkikuusikossa 112 startin aikana. Ja takkiin tuli pisteissä niin Fisichellalta kuin di Restaltakin.

- Gutiérrez: Telmexin rahoilla radalla palloileva väritön ja persoonaton tientuke, jonka luokattomat suoritukset on helposti kyseenalaistettavissa.




Tallit mietitään myöhemmin, jos keretään/vaivaudutaan...
 
Ylös