Syön parhaillaan II

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Vähän näin ajattelinkin eli ei tuota kielipuolisuutta nyt kannata minkään jotakuinkin olemattoman vamman piikkiin tunkea ;)



Mä olen ohittanut jo aikoja sitten sen elämänvaiheen, jolloin oli tarve vetää jotain naamariin vain sen vuoksi, että on perjantai, mutta katotaan nyt, ehkä lasi viiniä. Tilanteen mukaan.
Syö edes jotain sen viinin kera. Naamalla.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Ei mennytkään mitään pullia ei ei vaan laadukasta täysjyväspaghettia.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kuinka moni meistä on aivovammapotilaita? ;)



Anyways aiheeseen liittyen pannulla paistettuja Rainbow lihapullia ja kasviksia kuten lanttua, porkkanaa ja perunaa. Kuvaa nyt ei tule.
Mikä vitun anyways? Jätkä raiskaa suomen ja englannin. Se on Anyway!
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Jonin puolustukseksi on todettava, että tuo kielen raiskaaminen lienee globaali ilmiö, johon olen törmännyt tyttären kautta myös täällä Itävallassa. Nuorilla tuntuu olevan tapana jättää Saksan kielessä lauseesta "kann ich etwas haben" (voinko saada jotakin) se "haben" pois eli jää jäljelle "voinko jotakin". Esimerkkejä:
Voinko maitoa?
Voinko lyijykynän?
Voinko rahaa?

Useammankin kerran olen niin minä kuin vaimokin kysyneet (lievästi vittuuntuneena), että niin mitä sä haluat tehdä sitä lyijärillä? Tunkea suuhus? Heittää ikkunasta? Lahjoittaa kansanterveystyöhän?

Rasittavaa, mutta toisaalta helpotti huomata, että jotakuinkin kaikki tuon ikäiset lapset tekevät saman virheen, ainakin Wienissä, mistä sitten johtuukin.

Jonia vastaan tosin sotii se, että yleensä tuota harrastavat varhaisessa teini-iässä olevat lapset eivätkä parhaassa työiässä olevat nuoret aikuiset.
Samantapainen kielenraiskausilmiö on havaittu suomalaisella F1-forumilla. Tietyt kirjoittajat täällä jättävät olla-verbin pois viesteistään. En sen kummemmin kaiva tähän mitään esimerkkiä, mutta totean ko. kielenraiskuun olevan ainakin yllekirjoittaneelle saatanan rasittavaa luettavaa.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Päivän syönnit:

Aamulla klo 9: Paketillinen pekonia ja 3 kananmunaa.
ATM: Kebabbia ja jauhelihaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Päivän syönnit:

Aamulla klo 9: Paketillinen pekonia ja 3 kananmunaa.
ATM: Kebabbia ja jauhelihaa.
the rhythm of yes / To be released from control / I was punching in the numbers at the ATM machine / I could see in the reflection / A face staring back at me
 

Örfil

Guest
Halvan mega mix salmiakkia sekä appelsiinimehua & aqua con gas.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
the rhythm of yes / To be released from control / I was punching in the numbers at the ATM machine / I could see in the reflection / A face staring back at me
Jäin muuten minäkin kelaamaan, että vetikö kundi kebabbia ja sikanautaa pankkiautomaatissa.

Itseasiassa en edelleenkään tiedä oliko näin :dunno:
 
Ylös