Syön parhaillaan II

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kurkku on suomalainen vihannes.. Mikä on vaikeeta tässä?
Mielestäsi tuo kirjoittamasi lause ("Ja jotain salaatia niin Felixin tuliset kurkut.") on korrekti niin sisällöllisesti kuin kieliopillisestikin? Oikeesti? :doubtful:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
No eihän tuo ole edes vielä oudoimmasta päästä.
Ei toki, mutta on ihan pakko myöntää, että pikkuhiljaa toi jatkuva kielen raiskaaminen alkaa jo vvv....äsyttämään. Epäilen, ettei tuo ole edes tarkoituksellista, vaan se johtuu yksinkertaisesti tietämättömyydestä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ei toki, mutta on ihan pakko myöntää, että pikkuhiljaa toi jatkuva kielen raiskaaminen alkaa jo vvv....äsyttämään. Epäilen, ettei tuo ole edes tarkoituksellista, vaan se johtuu yksinkertaisesti tietämättömyydestä.
Jonin puolustukseksi on todettava, että tuo kielen raiskaaminen lienee globaali ilmiö, johon olen törmännyt tyttären kautta myös täällä Itävallassa. Nuorilla tuntuu olevan tapana jättää Saksan kielessä lauseesta "kann ich etwas haben" (voinko saada jotakin) se "haben" pois eli jää jäljelle "voinko jotakin". Esimerkkejä:
Voinko maitoa?
Voinko lyijykynän?
Voinko rahaa?

Useammankin kerran olen niin minä kuin vaimokin kysyneet (lievästi vittuuntuneena), että niin mitä sä haluat tehdä sillä lyijärillä? Tunkea suuhus? Heittää ikkunasta? Lahjoittaa kansanterveystyöhän?

Rasittavaa, mutta toisaalta helpotti huomata, että jotakuinkin kaikki tuon ikäiset lapset tekevät saman virheen, ainakin Wienissä, mistä sitten johtuukin.

Jonia vastaan tosin sotii se, että yleensä tuota harrastavat varhaisessa teini-iässä olevat lapset eivätkä parhaassa työiässä olevat nuoret aikuiset.
 
Viimeksi muokattu:

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Jonia vastaan tosin sotii se, että yleensä tuota harrastavat varhaisessa teini-iässä olevat lapset eivätkä parhaassa työiässä olevat nuoret aikuiset.
Kuinka moni meistä on aivovammapotilaita? ;)



Anyways aiheeseen liittyen pannulla paistettuja Rainbow lihapullia ja kasviksia kuten lanttua, porkkanaa ja perunaa. Kuvaa nyt ei tule.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kuinka moni meistä on aivovammapotilaita? ;)
En osaa sanoa moniko on ja vielä vaikeampi on sanoa, että monellako niistä, joilla on, kyiseinen vamma vaikuttaa jollaintavoin ulosantiin.

Onko kysymyksestäsi pääteltävissä, että siunulla on pysyvä aivovamma? Jos näin on, niin olen pahoillani, en ollut asiasta tietoinen.

Asiahan ei tietysti mulle, sen paremmin kuin muillekaan kuulu, mutta kysyn nyt kuitenkin, kun puheeksi otit, että millainen vaikutus tuolla vammalla on jokapäiväisessä elämässäsi?
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Asiahan ei tietysti mulle, sen paremmin kuin muillekaan kuulu, mutta kysyn nyt kuitenkin, kun puheeksi otit, että millainen vaikutus tuolla vammalla on jokapäiväisessä elämässäsi?
Ainoastaan sellanen että työkkäri kohtelee mua sillätavalla ja tarjoaa mulle enemmänkin kuntoutusta ja palkkatukipaikkoja vaikka muuten tunnen itseni ja läheisteni mielestä täysin hyvinvoivalta nuorelta ihmiseltä. Ei se mitää onneksi omatoimiset haastattelut vireillä oikeisiin palkkapaikkoihin atm.. Mutjoo tää ei kuulunu tänne eikä oikeastaa noi vammajututkaa. Täällä puhutaan syömisestä!

Mitäs Oopee meinaa vetää naamariin Perjantain kunniaksi?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ainoastaan sellanen että työkkäri kohtelee mua sillätavalla ja tarjoaa mulle enemmänkin kuntoutusta ja palkkatukipaikkoja vaikka muuten tunnen itseni ja läheisteni mielestä täysin hyvinvoivalta nuorelta ihmiseltä. Ei se mitää onneksi omatoimiset haastattelut vireillä oikeisiin palkkapaikkoihin atm.. Mutjoo tää ei kuulunu tänne eikä oikeastaa noi vammajututkaa. Täällä puhutaan syömisestä!
Vähän näin ajattelinkin eli ei tuota kielipuolisuutta nyt kannata minkään jotakuinkin olemattoman vamman piikkiin tunkea ;)

Mitäs Oopee meinaa vetää naamariin Perjantain kunniaksi?
Mä olen ohittanut jo aikoja sitten sen elämänvaiheen, jolloin oli tarve vetää jotain naamariin vain sen vuoksi, että on perjantai, mutta katotaan nyt, ehkä lasi viiniä. Tilanteen mukaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jonin puolustukseksi on todettava, että tuo kielen raiskaaminen lienee globaali ilmiö, johon olen törmännyt tyttären kautta myös täällä Itävallassa.
Tyttäresi puolustukseksi voi todeta hänen olevan puoliksi suomalainen.
 
Ylös