Joni
Well-known member
Kurkku on suomalainen vihannes.. Mikä on vaikeeta tässä?Ja sitten sama suomeksi?
Kurkku on suomalainen vihannes.. Mikä on vaikeeta tässä?Ja sitten sama suomeksi?
Mielestäsi tuo kirjoittamasi lause ("Ja jotain salaatia niin Felixin tuliset kurkut.") on korrekti niin sisällöllisesti kuin kieliopillisestikin? Oikeesti? :doubtful:Kurkku on suomalainen vihannes.. Mikä on vaikeeta tässä?
Ei toki, mutta on ihan pakko myöntää, että pikkuhiljaa toi jatkuva kielen raiskaaminen alkaa jo vvv....äsyttämään. Epäilen, ettei tuo ole edes tarkoituksellista, vaan se johtuu yksinkertaisesti tietämättömyydestä.No eihän tuo ole edes vielä oudoimmasta päästä.
Jonin puolustukseksi on todettava, että tuo kielen raiskaaminen lienee globaali ilmiö, johon olen törmännyt tyttären kautta myös täällä Itävallassa. Nuorilla tuntuu olevan tapana jättää Saksan kielessä lauseesta "kann ich etwas haben" (voinko saada jotakin) se "haben" pois eli jää jäljelle "voinko jotakin". Esimerkkejä:Ei toki, mutta on ihan pakko myöntää, että pikkuhiljaa toi jatkuva kielen raiskaaminen alkaa jo vvv....äsyttämään. Epäilen, ettei tuo ole edes tarkoituksellista, vaan se johtuu yksinkertaisesti tietämättömyydestä.
En muuten puhu, en edes saksaa :doubtful:yx puhuu Itä valtaa äidin kielenään ja viittii täällä .
Kuinka moni meistä on aivovammapotilaita?Jonia vastaan tosin sotii se, että yleensä tuota harrastavat varhaisessa teini-iässä olevat lapset eivätkä parhaassa työiässä olevat nuoret aikuiset.
Toki!Voinko Pyryfiä?
No mikä ettei! Ratinan sillalla ysiltä.Voinko Pyryfiä?
En osaa sanoa moniko on ja vielä vaikeampi on sanoa, että monellako niistä, joilla on, kyiseinen vamma vaikuttaa jollaintavoin ulosantiin.Kuinka moni meistä on aivovammapotilaita?
Ainoastaan sellanen että työkkäri kohtelee mua sillätavalla ja tarjoaa mulle enemmänkin kuntoutusta ja palkkatukipaikkoja vaikka muuten tunnen itseni ja läheisteni mielestä täysin hyvinvoivalta nuorelta ihmiseltä. Ei se mitää onneksi omatoimiset haastattelut vireillä oikeisiin palkkapaikkoihin atm.. Mutjoo tää ei kuulunu tänne eikä oikeastaa noi vammajututkaa. Täällä puhutaan syömisestä!Asiahan ei tietysti mulle, sen paremmin kuin muillekaan kuulu, mutta kysyn nyt kuitenkin, kun puheeksi otit, että millainen vaikutus tuolla vammalla on jokapäiväisessä elämässäsi?
Vähän näin ajattelinkin eli ei tuota kielipuolisuutta nyt kannata minkään jotakuinkin olemattoman vamman piikkiin tunkeaAinoastaan sellanen että työkkäri kohtelee mua sillätavalla ja tarjoaa mulle enemmänkin kuntoutusta ja palkkatukipaikkoja vaikka muuten tunnen itseni ja läheisteni mielestä täysin hyvinvoivalta nuorelta ihmiseltä. Ei se mitää onneksi omatoimiset haastattelut vireillä oikeisiin palkkapaikkoihin atm.. Mutjoo tää ei kuulunu tänne eikä oikeastaa noi vammajututkaa. Täällä puhutaan syömisestä!
Mä olen ohittanut jo aikoja sitten sen elämänvaiheen, jolloin oli tarve vetää jotain naamariin vain sen vuoksi, että on perjantai, mutta katotaan nyt, ehkä lasi viiniä. Tilanteen mukaan.Mitäs Oopee meinaa vetää naamariin Perjantain kunniaksi?
Mä tiedän, mä tiedän! Ainakin kaks! Mitä voitin??Kuinka moni meistä on aivovammapotilaita?
Tyttäresi puolustukseksi voi todeta hänen olevan puoliksi suomalainen.Jonin puolustukseksi on todettava, että tuo kielen raiskaaminen lienee globaali ilmiö, johon olen törmännyt tyttären kautta myös täällä Itävallassa.