Syön parhaillaan II

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Mansikkahilloa vedin. Toinen ateroijoitsija mätti sellasta pullokermavaahtoa siihen päälle. Kermavaahto tai jäätelö on mun mielestäkin aika jees tossa päällä, mutta sitä valmiskermavaahtoa en kyllä syö.
Pullokermis on paskaa. Menee pannarit pilalla sillä, sama kun syöt kaikki itse!
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Rannasta just tänään poimituista kanttarelleista tehtyä kanttarellimuhennosta. Naapurin käteen ojentamaa, vesihauteessa lämmittämääni, hirvisäilykettä. Aion syödä just. Leivän päälle molemmat.
Lähiruokaottelu päättyi tylyin lukemin; Heikki Hirvi voitti Kari Kanttarellin puhtaasti kolmannessa erässä lukemin 6-0, 6-1, 6-0. Pelialustana toimi hapankorput ja paahtoleipä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Oottako ostanu tai sattunut saamaan näiden pienpurkittamoiden, jotka noita hirviäki paljolti purkittelee, naudan- tai possunsäilykkeitä? Sellaisia maistellessa tulee mieleen, että mitä hemmettiä ne einestehtaat tekee niille perus nötköteille ym., että ne saa niistä niin huonoa.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Rannasta just tänään poimituista kanttarelleista tehtyä kanttarellimuhennosta. Naapurin käteen ojentamaa, vesihauteessa lämmittämääni, hirvisäilykettä. Aion syödä just. Leivän päälle molemmat.
Njam :thumbup:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Oottako ostanu tai sattunut saamaan näiden pienpurkittamoiden, jotka noita hirviäki paljolti purkittelee, naudan- tai possunsäilykkeitä? Sellaisia maistellessa tulee mieleen, että mitä hemmettiä ne einestehtaat tekee niille perus nötköteille ym., että ne saa niistä niin huonoa.
Saatu on, tai otettu purkkilihana osa kun saadaan hirviporukalta vuosittain. Ja samaa eroa oon joskus ihmetelly. Siis jo se lihan tuoksu, mikä tollasta purkkia aukaistessa tulee. *lurps* Sikaahan siellä on yleensä seassa kun tulee muuten aika kuivaa.

Osa lihasta on otettu palvattuna vakuumipakkauksissa. Niitä vasta suosittelenkin. Ihan kurmeeta ne.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Oottako ostanu tai sattunut saamaan näiden pienpurkittamoiden, jotka noita hirviäki paljolti purkittelee, naudan- tai possunsäilykkeitä? Sellaisia maistellessa tulee mieleen, että mitä hemmettiä ne einestehtaat tekee niille perus nötköteille ym., että ne saa niistä niin huonoa.
Emme (tää hirvi oli ihan naapurin koiran pyssyn eteen ajamaa). Mutta kerro toki mistä noiden pienpurkittajien tuotoksia löytää....

*muistelee kaihoisasti Kekkosen aikaa, kun nötkötti oli vielä sitä nötköttiä*
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Emme (tää hirvi oli ihan naapurin koiran pyssyn eteen ajamaa). Mutta kerro toki mistä noiden pienpurkittajien tuotoksia löytää....

*muistelee kaihoisasti Kekkosen aikaa, kun nötkötti oli vielä sitä nötköttiä*
En mä oikeastaan tiedä mistä niitä vois muuten saada, kuin tuollai ku sait ton hirvenki. Hirviporukat tietysti, mutta niinhin kuulumattomat siis. Hirvisäilykkeitä itekki saan jonku verran, mutta viime syksynä sain kymmenkunta purkkia muistaakseni Haapajäven Palvi Ky:n purkittamaa naudansäilykettä. Tuottaja on itelleen purkittanut ja se anto mulle. Simputin hyvää lihaa.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Tulipas rasvaista. Kelpas kyllä sen verran hyvin, että toinen setti on jo uunissa. Hieman nyppii, kun sinne menee just se kaks pannua kerralla vaan. Syöminen kestää sen muutaman minuutin, uusien tuleminen puolisen tuntia. Onneks on vaan kaks ruokailijaakin. Olis mennyt letunpaistoks tai uuninpeltipannariks muuten.
Piti sitten tehdä itsekin. Ei ole eka kerta, kun forumin houkutukset laittaa toimimaan. Vrt. Aino mustikkapiirakka, tai pääkallosalmiakki.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Tuottaja on itelleen purkittanut ja se anto mulle. Simputin hyvää lihaa.
Hyvä ruoka on hyvää. Yksi tuttu kasvattaa ihan oikeaa lihakarjaa (jalostusmielessä) ja silloin tällöin teurastuttaa otuksen tai kaksi omiin tarpeisiinsa. Tuotosta riittää kaveripiirillekin myytäväksi ja jo pelkästään ne makkarat esmeks. Voiko olla yli sata prosenttia lihaa sisältävää makkaraa? Jos ei, niin lähellä huitelee...
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Sit vähän herkullista jälkkäriä! :ahem:

 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11218
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Nyt jo annos loppu ja vatsassa muhimassa, mutta äsken vielä vaimon laittamaa todella hyvää tonkatsua http://ja.wikipedia.org/wiki/豚カツ (tämä versio Miika Pölkin Umami-kirjan reseptistä).

Tuohon säilykekeskusteluun, tässäpä herkkua: http://www.pappilanpuisto.net/ Tänään käytiin kävelemässä Viikki-Lammassaari-alueella, jossa (osa?) tuosta karjasta viettää kesäänsä. Joskus oon tuollaista syönyt ja mitä pikimiten päästävä maistamaan lisää.
 

DuckAvenger

Katollaan
Liittynyt
30.10.2008
Viestit
780
Vaihteeksi taas einestä. Eipä silti...ihan tuo on maistuvaa. Tiedä sitten vaikuttaako huutava nälkä arvostelukykyyni.

 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Nyt vähän suun polttamista:



Huhhuh. :D Jäi kyllä nyt yhteen tällä illalle.
 
Viimeksi muokattu:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Eiliset pannaritaikinan jämät paistoin letuiks tuokio sitten. Lisäsin vähän liikaa maitoa, mutta en jaksanut alkaa puljaamaan, vaan paistoin sitten hieman hankalammin käännettäviä versioita. Maistui ne silti sekä mulle, että kahdelle nuorimmalle. Nuorin syö vielä käsin, joten rasvaa ja hilloa sai siivota varsin laajalta alueelta, mut sehän kuuluu jutun juoneen.
 
Ylös